Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Molemmissa pelisarjoissa kyllä menty viime aikoina alamäkeen. Toivottavasti Ubisoft ottaa itseään niskasta kiinni, eikä taas työnnä liukuhihnalta lisää tasapaksuja ja tylsiä pelejä liian suurella maailmalla. Joko firmasta ei oikeasti löydy mielikuvitusta ja osaamista tai ketään ei vain kiinnostaAC Valhalla ja FC6 on ainoat pelit joita ei ilmaiseksikaan jaksanut pelata koko viikonloppua. Muuten olen kyllä molemmista sarjoista pitänyt ja koronasulkujen iskiessä aloitin molemmat sarjat ykkösestä. Toivottavasti jatkossa on parempaa.

Kolmonen on kuitenkin edelleen paras Far Cry itselleni.
Jaha, ilmainen kokeilu onkin jo nyt.
![]()
Ubisoft Free to Play Games | F2P, Trials, and Demos (UK)
Welcome to the official website for Ubisoft, learn about our free-to-play games, limited-time trials, and game demos.free.ubisoft.com

Itellä tää stutteroi koneella niin pahasti että on pelaamiset jääny kokonaan. Koskahan tulis korjaava patchi kun julkaisusta asti odotellut.
En oo kyllä ite ajatellut yhden pelin takia alkaa bios asetuksia muuttelee. Jos eivät osaa tehdä pelejä niin jatkossa vaan jää ubisoftilla mun rahat saamatta. Jännä kun kaikki muut osaavat tehdä stutteroimattomia pelejä.Itsellä auttoi 11700:n kanssa kun poisti hyperthreadingin käytöstä, joku vinkki jonka löysin aikanaan netistä. Ilmeisesti peli koodattu tältä osin aivan miten sattuu.
Ubisoftin tuntien ei ylläri että jotain on koodattu pieleen (lue: suurin osa pelistä)Itsellä auttoi 11700:n kanssa kun poisti hyperthreadingin käytöstä, joku vinkki jonka löysin aikanaan netistä. Ilmeisesti peli koodattu tältä osin aivan miten sattuu.
Se on upea huomata että kun nouset kopterilla tai lentokoneella niin vihollisen autot ja tankkiautot häipyy kun pieru saharaan.Tuli ostettua tämä tuossa kuukausi takaperin kun alennuksessa oli ja 15€ sai peruspelin.
Nyt kun jonkun verran pelitunteja takana ja alkusaarelta päässyt pois, niin kyllähän tämä ihan mukiinmenevältä vkl-viihteeltä vaikuttaa.
Aiemmat kokemukset itsellä on vain FC 5:sta ja se jäi vain jotenkin kesken siinä puolivälissä, pitäis varmaan pelailla tuokin loppuun jossain välissä. Tässä kutosessa tuo miljöö ja tunnelmat on jotenkin enemmän mukaansatempaavat.
Ainoa ärsytyksen aihe on tosiaan tuo ammuksien kanssa vekslaaminen, päätin ottaa vain armor piercin-ammukset käyttöön joka tilanteessa, paitsi silloin jos joku helikopteri on pörräämässä niin vaihto blast-ammuksiin.
Toinen mitä näissä FPS-räiskinnöissä mitä en oikein osaa on kaikenlaisilla ajoneuvoilla ajelu, tuo vaatisi kyllä sen kolmannen persoonana kuvakulman GTA-tyyliin tai sitten koko ohjaamo pois näkyvistä jos kerran FPS-kuvakulmalla pitää mennä.
Kai sitä itse on liian vaatimaton tai tyhmä, mutta kyllä tässä on omille euroille vastinetta ihan tarpeeksi.
Itseä myös ärsytti se, että maailma ei reagoinut mitenkään omiin tekemisiin. Esimerkiksi yhdessä tehtävässä räjäytettiin öljyvarastoja ja öljynjalostamoita vai mitä olivatkaan ja hahmot hehkuttivat, kuinka vihollisilta loppuu nyt polttoaine. Tuon jälkeen oli edelleen ihan saman verran vihollisia liikkeellä ajoneuvoilla. Mikään ei muuttunut. Myös tarkastuspisteiden tai tukikohtien valtaamisella ei ollut vaikutusta. Aina kun pikamatkusti vallatulle tarkastuspisteelle, ajoi siitä vihollisia läpi ja joutui ammuskelemaan. Luulisi, että kiertäisivät muualta, kun eivät yritä vallata takaisin. Toki tuon pelin ongelmia voisin listata pidempäänkin. Tekoälykin oli niin huonoa, että vei monista taisteluista hauskuudenSe on upea huomata että kun nouset kopterilla tai lentokoneella niin vihollisen autot ja tankkiautot häipyy kun pieru saharaan.
Ja kun saat tyhjennettyä yhden vartiopisteen ja käyt sadan metrin päässä ja tuut takaisin niin samat tyypit on siellä taas.

Omasta mielestä nämä on ollut kyllä sitä yhtä ja samaa toistamista jo monen pelin ajan. Samaa tahkoamista kuin Assanssin's Creedit.
Far Cryssa ainakin se vihollisten loputon spawnaus tappaa aika äkkiä kiinnostuksen.Itsellä just Ass Creed Odyssey kesken, taitaa jäädä kesken. Copy-pastea liikaa tässäkin.
Far Cryssa ainakin se vihollisten loputon spawnaus tappaa aika äkkiä kiinnostuksen.
Joo, FC4 ja ehkä jollain lailla vielä FC5:kin olivat hyviä, mutta FC6 aikamoista kuraa.
Mä olen koko tänäpäivän pelannut tän trialia/demoa. Mun mielestä tämä on ihan kiva ja mielenkiintoinen peli. Osittain kun niin vähän tuntui tässä ketjussa olevan kehuja pelistä, ajattelin ylipäätään mainita. En ole oikeastaan Far Cry pelejä pelannut.
Lyhyen aikaa pelasin vitosta, en tykännyt yhtään koska peli(ja siis koko pelisarja) on niin eri tyylinen kuin pelit mitä olen tottunut pelaamaan. Vitosessa oikein vihasin sitä alkua koska se oli todella pitkä skriptattu animaatio, mutta toisin kuin oikeat introt, se vähän väliä pakotti painamaan jotain promptia, mikä oli musta todella ärsyttävää.
Sellainen korostaa sitä että se aloitus ei ole oikea peli jossa pelaaja on kontrollissa, mutta ne vähän väliä tulevat promptit pakottavat kuitenkin pelaajan olemaan passiivisesti mukana, sen sijaan että voisi vain katsoa kuin ylipitkää introa, tai antaa pelin edetä omalla painollaan. Pelin alku, pelisarjan ollessa mulle täysin tuntematon, sen vaikutelma kantoi pitkälle enkä oikein edes halunnut kunnolla pelata. Jälkikäteen ja paremmin ajateltuna muutoin se Fac Cry 5 ei ollut mitenkään huono, mulla oli vaan huono lähtö ja mua ei huvittanut antaa sille mahdollisuutta tuota itse peliä esiin.
Joka tapauksessa mielestäni pelasin sitä lyhyen aikaa, ehkä jonkun gamepassin kautta, tai mahdollisesti jonkun ilmaisen viikonlopun aikana. Toisaalta en mielestäni yleensä jaksaisi ladata ja asentaa tälläisiä isoja pelejä pelkän viikonlopun takia, eli luultavasti se oli gamepassin kautta tms, mutta en vaan pelannut sitä kunnolla.
Tässä pelin alku oli täysin interaktiivinen, toki sen kujanjuoksun sallimissa rajoissa. Ainoa mistä en tuossa alussa tykännyt, koska pelisarja edelleen oli mulle melko tuntematon, niin olisi ollut paljon kivempaa että pelin alussa saisi hetken kokeilla hahmon liikkumista ja käyttöliittymää vapaasti omassa tahdissa. Nyt kun se oli tuolla tavalla pakotettu, niin kuolin siinä varmaan kymmenisen kertaa kun yritin kokeilla mitä voi tehdä ja mitä ei.
Ajattelin että kun tuo trial loppuu jossain vaiheessa, niin voisi sen jälkeen pelata Far Cry 3:n koska se on joskus tullut napattua ilmaiseksi. Mun mietityttää että joskus noin 4-7 vuotta sitten pelasin yhden juuri tämäntyyppisen pelin läpi, siis juuri tälläisen adventure FPS(*), jonka myös teema mielestäni oli vähän samanlainen maailmanlopun meiningin maailma. Paljon enemmän olen pelannut argp pelejä. Mutta kun erikseen katsoin pelivideoita, ei se ollut yksinkään noista vanhemmista Far Crysta.
*yllättäen kun tarkistin oikeita termejä, ei varsinaisesti ajatella olevan olemassa adventure FPS genreä. Silti tälläinen peli on hyvin selkeästi erilainen kuin oikeat puhtaat FPS pelit, joissa pelimaailma koostuu enemmän tai vähemmän peräkkäisistä suoraviivaisista tasoista, joissa ei ole yhtään mitään craftausta ja/tai muuta vastaavaa kehittelyä/puuhastelua. Tää pelihän olisi selkeä argp jos tässä hiemankin olisi enemmän hahmonkehitystä, niin tuntuisi omituiselta kutsua tälläistä FPS peliksi.
Mä olen koko tänäpäivän pelannut tän trialia/demoa. Mun mielestä tämä on ihan kiva ja mielenkiintoinen peli. Osittain kun niin vähän tuntui tässä ketjussa olevan kehuja pelistä, ajattelin ylipäätään mainita. En ole oikeastaan Far Cry pelejä pelannut.
Eihän se varsinaisesti huono peli ole. Se saa vähän kehuja ja enemmän moitteita sen takia, kun koko sarjaan ei ole tullut mitään uutta, vaan pelit sitä ihan samaa kuin olleet koko ajan ennenkin. Vähän vaikea sitä on kehua, jos on kolmattasataa tuntia ihan samaa jo pelannut, ainoan uuden asian ollessa jotkut autoa itsestyään korjaavat housut. Mutta jos jostain pitää far cry:t aloittaa, niin onhan se kutonen siihen ehkä paraskin, kun pelin maailma ja graafinen ilme on kyllä kolmosen ajoilta kehittynyt.
Puolen vuoden tauon jälkeen taas palasin coopin merkeissä tähän.
Ja ei edelleenkään nappaa. Jotenkin helvetin tylsä peli vaikka periaatteessa tekemistä on paljon mutta jotenkin tän pelaaminen tuntuu tervanjuonnilta. Juoni ei jaksa kiinnostaa pätkääkään ja ei ole mielenkiintoa edes aseiden kanssa puljata. Hiiviskelykin on tässä jotenkin tosi kökköä että ei oikein jaksa sitäkään vaan aseet soiden joka paikkaan.
En oikein itsekkään ymmärrä miks tän pelaamien ei oikein maistu vaikka FC5 tykkäsin kuin hullu puurosta ja sitä pelas tosi mielellään. New Dawn oli jo merkkejä että ei oikein nyt lähde ja liikaa muutettu mekaniikkaa.
Puolen vuoden tauon jälkeen taas palasin coopin merkeissä tähän.
Ja ei edelleenkään nappaa. Jotenkin helvetin tylsä peli vaikka periaatteessa tekemistä on paljon mutta jotenkin tän pelaaminen tuntuu tervanjuonnilta. Juoni ei jaksa kiinnostaa pätkääkään ja ei ole mielenkiintoa edes aseiden kanssa puljata. Hiiviskelykin on tässä jotenkin tosi kökköä että ei oikein jaksa sitäkään vaan aseet soiden joka paikkaan.
En oikein itsekkään ymmärrä miks tän pelaamien ei oikein maistu vaikka FC5 tykkäsin kuin hullu puurosta ja sitä pelas tosi mielellään. New Dawn oli jo merkkejä että ei oikein nyt lähde ja liikaa muutettu mekaniikkaa.
Joo ja kun aseet on vielä rankattu leveleillä niin ei ole mitään mieltä enää koskea alkupään aseisiin kun saa korkeemman levelin aseita jotka tekee enemmän damagee.Joo toi aseiden kanssa puljaus on kyllä ihan turhaa tässä. Melkein heti alusta saa sen m16 tms. rynkyn jolla pärjää melkein joka tilanteessa kun ampuu ap patruunoilla päähän. Pl. tietysti lentävät tai tankit mutta niihin on sitten omat juttunsa.
FC vitosen kun pelasi 100% läpi, meni noin 75h. New Dawn sama homma 100% kaikki tahkottuna, ja meni noin 65h. Eli hieman lyhyempi. Vitonen ja ND ylivoimaisesti sarjan parhaat osat.
Kutosta en ole vieläkään koittanut, kun jotenkin luulen että ei lähtisi maistumaan. Ainakin mitä täältä kokemuksia lukenut.
Täytyi oikein tarkastaa ja muistin yläkanttiin. Reilu 40h oli mennyt. Mutta siis onhan tuossa yli parikymmentä päätehtävänä, reilu parikymmentä expeditionia kun kaikilla vaikeusasteilla menee ja siihen päälle outpostit, stashit ja kartan sataprosenttinen koluaminen. Ja toki PS trophyt poislukien coopin vaativat.65h new dawniin, niin siinä on kyllä katseltu maisemia ja tehty outposteja ja expeditioneja tappiin saakka. Eihän siinä muuten koko pelissä ole kuin joku vajaa parikymmentä tarinatehtävää ja joku kymmenkunta sivutehtävää, jotka on helposti läpäisty alle 20 tunnissa. Vrt 5, jossa molempia on joku 60 kpl.
On varmaan puuduttavaa tollasella hinkkaamisellaJahas, löysin vihdoin tosta Ubin kökkäreestä mistä näkee peliprogression ja näköjään 56% tehty ja 101h pelattu joten vielä piisaa mutta onhan toi melko puuduttavaa
![]()
Ihan normaalia nuhjaamista? Ei tossa mun mielestä ole mitään ihmeellistä että peli kolutaan kunnolla läpi, ja jos peli on tehty hyvin niin siinä ei ole onglemaa. Jos peli on tehty huonosti, niinkuin tämä on, siihen ympätään aivan liikaa tekemistä ja tehtäviä millä ei käytännössä ole mitään merkitystä. Kaikki on täysillä, aseet tapissa ja kaikki nuhjaaminen on vaan nuhjaamista ilman tarkoitusta. Se on huonoa pelisuunnittelua. Jos peliin tungetaan tekemistä ähkyyn saakkan niin niillä pitäisi olla joku tarkoitus, kasata esim kykypuuta eteenpäin ja kaikesta mitä teet on hyötyä. Esim Borderlands 2 oli erinomaisesti suunniteltu niin että vaikka tahkosit kaikki sivutehtävät läpi niin silti kykypuussa oli vielä vaikka kuinka paljon tekemistä ja viholliset kasvoivat sitä mukaan. Vielä kolmannen pelikierroksen jälkeenkään kykypuussa oli tyhjiä paikkoja ja vihollisen päihittäminen vaati aina enemmän taitoa.On varmaan puuduttavaa tollasella hinkkaamisella
Mulla meni kutoseen 70h.
New Dawniin 34h.
Mielestäni tämä on yksi huonoimmista ostoksistani ikinä. Muistan kun kuulin FC3 jotain ininää liian teinistä päähahmosta yms. turhaa, mutta itselleni peli oli 6/5 kokemus. Tässä taas päinvastoin pistää ihan liikaa silmille se kuuluisa "woketus" ja lqbt-rummutus. Nämä eivät ole vielä ainoa syy miksen pelistä pidä - vaan yksinkertaisesti käsikirjoitus ja kaikki on aivan vitun luokatonta! Missään vaiheessa ei tullut olo että olisin joku oikea vastarintataistelija jossain etelä-amerikan paskamaassa vaan lähinnä tuli olo että päähahmo ja maailma on kirjoitettu poliittisten ja kulttuuristen painostuksen mukaisesti tietyllä linjalla, eli käytännössä pelaan jonkun pronominihirviö tiktok addiktin fantasiaa ja näkemystä mitä vastarintataistelu (ja taistelijat) ovat. Paskaa ja sielutonta pelimaailmaa kruunaa hirveä mmorpg meininki erinäköisine krääsä varusteineen jotka lisäävät ominaisuutta X ja Y. Puhumattakaan uusien Assassins Creedien tyylistä laittaa vastustajia jotka ovat "immuuneja" asialle X kuten tarvitset esim. erikoisluoteja että voit tappaa pääosumalla kuten tuossa ylempää joku totesikin.
Tiivistettynä peli näyttäytyy itselleni siltä että se on tehty täysin TikTok Veeteille, unohtamatta ripausta wokeilua ja muuta "sjw" kulttuuria![]()
Mua taas ei vois vähämpää joku agenda tai woketukset kiinnostaa vaan pelikokemus joka tässä ei ole kovin hyvä.Mielestäni tämä on yksi huonoimmista ostoksistani ikinä. Muistan kun kuulin FC3 jotain ininää liian teinistä päähahmosta yms. turhaa, mutta itselleni peli oli 6/5 kokemus. Tässä taas päinvastoin pistää ihan liikaa silmille se kuuluisa "woketus" ja lqbt-rummutus. Nämä eivät ole vielä ainoa syy miksen pelistä pidä - vaan yksinkertaisesti käsikirjoitus ja kaikki on aivan vitun luokatonta! Missään vaiheessa ei tullut olo että olisin joku oikea vastarintataistelija jossain etelä-amerikan paskamaassa vaan lähinnä tuli olo että päähahmo ja maailma on kirjoitettu poliittisten ja kulttuuristen painostuksen mukaisesti tietyllä linjalla, eli käytännössä pelaan jonkun pronominihirviö tiktok addiktin fantasiaa ja näkemystä mitä vastarintataistelu (ja taistelijat) ovat. Paskaa ja sielutonta pelimaailmaa kruunaa hirveä mmorpg meininki erinäköisine krääsä varusteineen jotka lisäävät ominaisuutta X ja Y. Puhumattakaan uusien Assassins Creedien tyylistä laittaa vastustajia jotka ovat "immuuneja" asialle X kuten tarvitset esim. erikoisluoteja että voit tappaa pääosumalla kuten tuossa ylempää joku totesikin.
Tiivistettynä peli näyttäytyy itselleni siltä että se on tehty täysin TikTok Veeteille, unohtamatta ripausta wokeilua ja muuta "sjw" kulttuuria![]()
Varmaan kannattaa aloittaa lukemalla tämä säie.Nyt ois Steamissa halvalla tämä (15€). Mietin nyt far cry 5n innoittamana että kannattaako tätä 6:sta ostaa?
Haluaako pelata lisää far cry:ta, vai alkaako mitta on enemmän täydenpuoleinen. Jos lisää, niin ennen tätä pelaa kuin samaa, mitä jo pelannut, uudestaan. Jos taas etsii jotain uutta, niin parempi katsoa ihan muita pelejä.Nyt ois Steamissa halvalla tämä (15€). Mietin nyt far cry 5n innoittamana että kannattaako tätä 6:sta ostaa?
Mulle maistui paljon paremmin tuo 5, johtuen kyllä jonkin verran miljööstäkin. Tässä tuntuu että aseissa ei ole mitään rekyyliä ja "taitopuun" tilalla on jotain typeriä kamoja päälle puettavaksi jotka muuttavat yhtä tiettyä atribuuttia. Pelin ihan alkupuolella saa m16 tms. kiväärin jolla pärjää koko pelin läpi kun siihen laitaa ap luodit ja ampuu vain headshotteja (tässä pelissä aivan liian lapsellisen helppoa).Nyt ois Steamissa halvalla tämä (15€). Mietin nyt far cry 5n innoittamana että kannattaako tätä 6:sta ostaa?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.