Far Cry 6 (PC, Xbox One/Series X, PS4/PS5)

En ole minäkään jaksanu pelaa. Mulla meni hermo ku hiipimisestä ei tullu mitää ku ei koskaan voinu tietää tippuuko vihu sniperillä vai ei. Ja kun siinä ei vielä ollu mitään logiikkaa kun kypärätön äijä konekiväärin kanssa nytkäyttää vaan päätään ja tekee hälytyksen vaikka ampuu .50 kaliiberilla panssariluodilla ottaan. Sitten taas kypäräpäinen kaveri joka sattuu olemaan "soft" tippuu "soft" luodeilla mutta ei panssariluodeilla :sholiday:
Ja näitä kun tulee sekaisin niin saa olla kokoajan runkkaamassa luotien kanssa ja aina ihan tuuripeliä tippuuko vihollinen vai ei. Niimpä suurimman osan menin ihan vaan Rambona sisään ja rähinällä, sen verran monta kertaa palo käpy niitten saatanan luotien kaa. Vitosessa oli paremmin toteutettu.

Sitten helikopterilla lentely oli helvetin tylsää. Vihuja ja niiden autoja painaa muuten joka helvetin mutkassa ja tiessä mutta kun nouset helikopteriin niin ketään ei näy missään. Ja ne spawnaavat vihut, voi herran jestas sentään. Saat checkpointin tyhjäks ja juokset mutkan taa ja muistat että yks soppi jä käymättä ni eiköhän ne perkeleet ole spawnanneet takas.

Emmä tiiä.. ei tota oikein jaksanu. Vitonen meni kyllä mutta kutonen on jotenkin puuduttava. Ehkä siihen joskus jaksaa palaa mutta ei kyllä mitään suurta himoa ole.
En tiedä bugasiko mulla peli vai mitä, mutta mulla tippui yhdestä panssariluodista kaikki vihut. Toki pelasin snipulla että se saattaisi vaikuttaa asiaan. Muttajoo aika kehno peli joten täytyy kyllä antaa vitosella ja New dawnille uusi mahis.

Modattu m16 silulla ja panssariluodeilla koko pelin ajan, kaikki tippu laakista päähän, joskus harvoin kävi niin että ekasta lenti vaan kypärä. Testasin jotain toista pyssyä minkä piti olla hyvä niin eihän sillä tipahtanu mikään.
ja sniput oli tuhnumpia ku tuo ase. Toisena aseena rambon räjähtävät nuolet jouskari ja kolmantena stranger things rynkky, näillä sai päästellä koko pelin läpi.
Joitain aseita testasin muitakin mutta aika äkkiä vaihtu takaisin hyväksi havaittuun komboon ja workbenchin käyttö jäi aika olemattomiin, samoinku se ultimaattipyssyrakettireppu niin en edes testannu muita ku se eka oli paras, sillä lähti helikopterit ja tankit jos ei sattunu muulla putoamaan.
Pelasin vielä silleen että hälyt paskaks ja nopeasti vihuja päästä päähän niin oli kaikki tehtävät melkosia läpihuutoja, ei niitä olis kyllä jaksanutkaan monesti kokeilla.

Joulukuun 6. päivä on tulossa uusi lisäosa Far Cry 6: Lost Between Worlds

"Lost Between Worlds -lisäosa laajentaa peliä entisestään tuomalla mukaan New Game Plus -pelimuodon ja uusia pelihaasteita sekä valikoiman pienempiä uudistuksia, kuten monipuolisemman ammusten käytön ja mahdollisuuden kuljettaa eläinapureita mukanaan."

Eli tulossa myös ammusten käyttöön odotettuja uudistuksia! Ja myös peli tulisi kokeiltavaksi ilmaiseksi, mutta en tiedä vielä ajankohtaa. Sitten taas kokeiluun. :)

Tuo new game+ olisi pitänyt olla pelissä mielestäni alusta asti.

Se muuten Far Cry 3 täytti pari päivää sitten 10v ja voi sanoa että olen ollut tutustuneena tähän sarjaa siitä asti(jostian syystä kakkonen oli mennyt kokonaan ohi) ei toisin ole tullut kolmosen veroista vastaan minkälaisen fiiliksen sen ensimmäisellä kerralla antoi kun oli uusi kokemus FPS peli avoimella ympäristöllä

Pitäskin harkita kolmosen uudelleen pelaamista monen vuoden jälkeen tässä joulukuussa ja tehdä rentouttava lomamatka trooppiselle saarelle.

Se kakkosen Afrikan savannit ja Datsunin raadot, unohtamatta kesken kiivainta taistelua satunnaisesti iskeviä malaria-kohtauksia, sen jälkeen kolmonen todellakin tuntuu rentouttavalta lomamatkalta trooppiselle saarelle. :D
Plus muutaman laukauksen jälkeen hajoavat aseet ja respawn vihut teiden varsille.
Tämän vuoden puolella jossain vaiheessa tuli tuota kakkosta koitettua erittäin pitkästä aikaa mutta täytyy sanoa että ei ole kovin hyvin ikääntynyt se peli.

Se kakkosen Afrikan savannit ja Datsunin raadot, unohtamatta kesken kiivainta taistelua satunnaisesti iskeviä malaria-kohtauksia, sen jälkeen kolmonen todellakin tuntuu rentouttavalta lomamatkalta trooppiselle saarelle. :D
Edelleen ainoa peli koko sarjassa joka jäi kesken. Ihan kaikilla tavoilla heikennys ykköseen verrattuna ja 3 kanssa siitä ei voi edes puhua samana päivänä.

Oli kyllä pelisarjan heikoin esitys noin pelillisesti mutta olihan siinä kaikkea mullistavaa mutta harmittavasti sössitty itse toteutus.

Plus muutaman laukauksen jälkeen hajoavat aseet ja respawn vihut teiden varsille.
Tämän vuoden puolella jossain vaiheessa tuli tuota kakkosta koitettua erittäin pitkästä aikaa mutta täytyy sanoa että ei ole kovin hyvin ikääntynyt se peli.
Itse olen kyllä eri mieltä. Edelleen kestää paremmin aikaa kuin uudemmat Far Cryt. Pelattavuus, fysiikat huipputasoa, tekoäly on parempi, on tyyliltään realistisempi ja grafiikka tietyiltä osin jopa parempaa Far Cry 2:ssa kuin 3-5 (FC 6:lle ei pärjää). Toki on suotavaa käyttää värimaailman korjavaa modia, kun on julkaistu tämän "ruskean Bloomin" vaiheen aikana.

Kakkonen on hyvä, kun juuri siinä sai mennä rauhassa ja ei tullut vihollisia, eläimiä, kerättävät ja tekemistä 5 metrin sekä 5 sekunnin välein. Lisäksi vaikka pelissä on työkaluja vähemmän niin on se oikeastaan monipuolisempi ja vapaampi kuin uudemmat Far Cryt.

No Far Cry 3 on tästä modernista Ubisoft-kaavasta ihan vielä hyvin tasapainossa, mutta ei se kestä kyllä aikaa. Tänä vuonna tuli testattua PC-versiota ja konsoleilla Classic-versiota.

Itse olen kyllä eri mieltä. Edelleen kestää paremmin aikaa kuin uudemmat Far Cryt. Pelattavuus, fysiikat huipputasoa, tekoäly on parempi, on tyyliltään realistisempi ja grafiikka tietyiltä osin jopa parempaa Far Cry 2:ssa kuin 3-5 (FC 6:lle ei pärjää). Toki on suotavaa käyttää värimaailman korjavaa modia, kun on julkaistu tämän "ruskean Bloomin" vaiheen aikana.

Kakkonen on hyvä, kun juuri siinä sai mennä rauhassa ja ei tullut vihollisia, eläimiä, kerättävät ja tekemistä 5 metrin sekä 5 sekunnin välein. Lisäksi vaikka pelissä on työkaluja vähemmän niin on se oikeastaan monipuolisempi ja vapaampi kuin uudemmat Far Cryt.

No Far Cry 3 on tästä modernista Ubisoft-kaavasta ihan vielä hyvin tasapainossa, mutta ei se kestä kyllä aikaa. Tänä vuonna tuli testattua PC-versiota ja konsoleilla Classic-versiota.
Jaa kakkonen realistiunen? Meinaatko sitä kuinka t-paita päällä olevaan sai pumpata lippaallisen kuteja tai sitä kuinka yöllä vihollislinnakkeessa oleva sotilas ilman yökiikareita ampuu pimeässä ruosteisella AK 47:lla täysosumia 300m päässä camopuku päällä olevaan pelaajaan?

Nojuu, ymmärrän mitä ajat takaa ja grafiikka ja fysiikka ja ympäristön tuhoutuminenhantossa oli huippuluokkaa mitä ei juuri nykyäänkään ole. Mutta sääli että edellämainittujen syiden ja spawnaavien vihujen takia pelaaminen oli hirveää tuskaa. Ja itse en näe sitä tyhjää maailmaa kovin innostavana ja juostaan/ajetaan paikasta toiseen ja matkalla ei tapahdu mitään. Tylsää. Uusimmissa on aina siellä täällä tapahtumia ja muita juttuja mitä voi selvitellä siinä matkalla.

Oli sillä Far Cry 2 omat ansionsa mitä näissä uudemissa ei ole:

(tiedän että on varmaan linkitetty foorumilla tuhat ja yksi kertaa jo mutta varmuuden varalta jos joku ei ole nähnyt)

Muistaakseni kakkoseen oli olemassa modeja millä noita isompia syntejä sai pois tai ainakin lievenettyä.

Vaikka itse muistan kakkosta lämmöllä, niin olihan siinä aika isoja ongelmia. Kolmonen korjasi niistä pahimmat ja toi pelin massan suosioon. Itse aloitin aikoinaan ekasta, joka oli aivan loistava vaikka monsut pilasivat sen vähän.

Tästä kutosesta olisi pleikalle "goty" versio alessa. Onkohan se wörtti..

Vaikka itse muistan kakkosta lämmöllä, niin olihan siinä aika isoja ongelmia. Kolmonen korjasi niistä pahimmat ja toi pelin massan suosioon. Itse aloitin aikoinaan ekasta, joka oli aivan loistava vaikka monsut pilasivat sen vähän.

Itellä jäi kutonen kesken vaikka vitosesta tykkäsin. Kutosessa on kustu niin monta asiaa ja tultu takapakkia että menny vähän maku. Kaunishan se on mutta hiipiminen on perseestä niiden älyvapaiden luotikikkailujen takia kun et saa edes panssariluodilla hedaria jos vihollinen ei ole "panssariluotiherkkä" :facepalm:
Samoin se kledjujen kanssa pelleily on järjetöntä. Hei mulla on semmoset aurinkolasit että en ota niin paljon damagee räjähdyksistä tai sellaiset housut että auto korjaa itse itsensä :sholiday:

Pitää kattoo jos joskus jaksaa ton pariin palata mutta ei vaan tee mieli pelata.

RaBBit

Tukijäsen
Siitähän on tällä hetkellä myös ilmainen kokeiluversio tarjolla. Kannattaa kokeilla ennen kuin ostaa edes alehinnalla. Omasta mielestäni sarjan toiseksi huonoin osa kakkosen jälkeen.

Siitähän on tällä hetkellä myös ilmainen kokeiluversio tarjolla. Kannattaa kokeilla ennen kuin ostaa edes alehinnalla. Omasta mielestäni sarjan toiseksi huonoin osa kakkosen jälkeen.
Siis goty uppi. Mulla on siis jo kokopeli. Toki sekin on kesken että en tiedä kannattaako :D

Joo, tästä FC6 olisi kiva tykätä, mutta ei vaan ole toiminut itselle. Pari ilmaista viikonloppua kokeillut ja eka ilta on aina ollut hauska, mutta jo seuraavana päivänä on alkanut tökkimään ja enempää ei viitsi pelata. Tällä kertaa jätän kokeilun kokonaan välistä.

Paperilla pitäisi olla parempi kuin FC5, mutta jää vähän sellainen geneerinen mobiilipeli fiilis. Toteutus laahaa. Varsinkin taistelut lähinnä Point Blank tyylisiä railshootereita ilman, että viholliset ymmärtää edes suojautua. Juoksevat suoraan vaan aina tähtäimeen.

FC5 ei ollut mikään erityisen laadukas peli, mutta se onnistui kuitenkin siinä mitä se yritti olla. Kyllä sen ihan mielellään pelasi läpi, helppoa kevyt pelattavaa. Olisi luullut FC6 siitä parantavan aika helposti, toisin kävi.

AC Valhalla ja FC6 on ainoat pelit joita ei ilmaiseksikaan jaksanut pelata koko viikonloppua. Muuten olen kyllä molemmista sarjoista pitänyt ja koronasulkujen iskiessä aloitin molemmat sarjat ykkösestä. Toivottavasti jatkossa on parempaa.

Lare

Error 404
AC Valhalla ja FC6 on ainoat pelit joita ei ilmaiseksikaan jaksanut pelata koko viikonloppua. Muuten olen kyllä molemmista sarjoista pitänyt ja koronasulkujen iskiessä aloitin molemmat sarjat ykkösestä. Toivottavasti jatkossa on parempaa.
Molemmissa pelisarjoissa kyllä menty viime aikoina alamäkeen. Toivottavasti Ubisoft ottaa itseään niskasta kiinni, eikä taas työnnä liukuhihnalta lisää tasapaksuja ja tylsiä pelejä liian suurella maailmalla. Joko firmasta ei oikeasti löydy mielikuvitusta ja osaamista tai ketään ei vain kiinnosta :think:

Tämä Far Cry 6 jäi kesken ajat sitten, eikä ole tullut edes mieleen ladata uudelleen. Niin paljon pielessä, että ei jaksanut edes pienissä paloissa puskea tarinaa eteenpäin. Vaikka yritin, niin jossain vaiheessa tuli vain seinä vastaan. Far Cry 5 oli vielä pelattava, mutta siinä oli joitakin asioita, jotka tökkivät. Kutosen kohdalla nämä samat tökkivät asiat olivat mukana ja muita ongelmia valtavasti lisää. New Dawn taas jostain syystä kolahti kunnolla ja sen pelasi ihan mielellään läpi. Kolmonen on kuitenkin edelleen paras Far Cry itselleni.

Tarkennan sitä, että ei ollut samanlainen ilmainen täyden pelin kokeilu kuten oli aiemmin, vaan on Free Trial tai demo, joka antaa pelata vain aloitussaaren (Isle Santuario) tehtävät ilmaiseksi. Päätarinan tehtävissä tekemistä riittänee vain noin illaksi + mahdolliset sivutehtävät. Jos pelin ostaa myöhemmin, säilyy eteneminen. Tämä demo on tullut ilmeisesti jäädäkseen.

Olinkin jo pidemmällä... Tämä on minulle vasta toinen FC-sarjan peli, jota olen kokeillut enemmän kuin muutaman prosentin verran. Aiemmin pelasin FC3:n loppuun asti, paitsi co-op -tehtävät/saavutukset sekä jäi tietysti hyvin paljon sälää keräämättäkin. Eli sen kolmosen jälkeen on tässä FC6:ssa toki paljon uutta ja hyvää, vaikka juonessa ja tavoitteissa häviääkin paljon. Jatketaan taas joskus äkäisen taistelukukon kanssa vihollisten listimistä. :)

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
193 273
Jäsenet
62 321
Uusin jäsen
Jorma63

Hinta.fi

Ylös Bottom