Far Cry 5 (PC, Xbox One, PS4)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Hienosti pukisi selviytymistaistelu tällaista villiä avoimen maailman peliä, mutta tuppaavat olemaan sellaisia Ubisoftin tekeleet, että panoksia jaetaan saavista kaatamalla ja jaloilleen nousee luotisateesta kunhan vähän happea haukkaa välissä.

Tarinat muutenkin lähentelee mahdollisimman helposti ymmärrettävää ja länsimaisen maailman teemoja yhdistelevää Hollywoodia, joka on mielestäni sitä kaikista aneemisinta antia mitä on tarjolla.

Todennäköisesti en tykkää.
Eikö niitä survival-pelejä ole jo ihan tarpeeksi, kun joka tuutista pusketaan uutta survivalia jatkuvasti? Ei kaikkien avoimen maailman pelien tarvitse olla survivalia, vaan kyllä tähän maailmaan mahtuu erilaisia pelejä. Far Cry:t tuovat pelimaailmaan kuitenkin ihan omanlaisensa kokemuksen, jollaista ei mistään muista peleistä saa. Tottakai eri osa-alueet voivat olla samalla tapaa toteutettu kuin muissakin peleissä, mutta kokonaisuus poikkeaa kaikista muista.

Ymmärrän sen, että kaikki pelit eivät ole kaikkia varten, mutta se ei tarkoita, että pitäisi toivoa kaikkien pelien toistavan sitä jotain tiettyä kaavaa, mikä itselle parhaiten osuu. Tarjonnan monipuolisuus on kaikkien etu.
 
Vähän epäilen, jaksanko pelata Far Cry 4:sta ollenkaan läpi.

Tunnin metsästin eri eläimiä, kun lompakko, inventory ja ammuslaukku aivan täynnä. Varsinkin yhtä eläintä ei meinannut löytää mistään, mikä alkoi jo vähän vituttaa. Tämän jälkeen ajattelin, että vihdoin pääsee pelaamaan tarinaa. Noh, tehtävän kohdepaikkaan on matkan varrella kaksi outpostia ja lisäksi yksi radiomasto pitäisi valloittaa, jotta kartta laajenee sinne. Itselleni tulee tunne, että outpostit, metsästys ja radiomastot ovat pakollista ja tylsää pakkopullaa, jotka on pakko suorittaa. Tästä palkkioksi saa pelata pääjuonta eteenpäin.

Noh, toivotaan, että Ubisoft pistää pelimekaaniikan täysin uusiksi FC5:ssä.
 
Turha toivo että jotain pistettäisiin uusiksi. Näyttää aivan samalta peliltä kuin kolmonen jo aikoinaan, vain tapahtumapaikka on eri. Kaikki nuo pahikset yms. hahmot näyttää niin stereotypisiltä ettei jaksa oikein edes kiinnostua kun pitäisi vielä taas keräillä jotain kukkia ja keppejä maastosta rakennellen ties mitä pussukkaa että voi väistellä lisäksi elukoita.
 
Itselleni tulee tunne, että outpostit, metsästys ja radiomastot ovat pakollista ja tylsää pakkopullaa, jotka on pakko suorittaa. Tästä palkkioksi saa pelata pääjuonta eteenpäin.

Itselläni tämä on juuri päinvastoin. Outpostit ja radiomastotkin ovat pelin tärkein anti, pääjuonta mennään eteenpäin vain pakosta. :)
 
Pääjuoni on näissä yleensä sen verran kevyt, että tuskin kukaan sen takia näitä pelaa. Sitä edetään siinä sivussa, kun nautitaan pelistä muutoin. Itse en ole koskaan orjallisesti pyrkinyt etenemään millään tietyllä tavalla näissä Far Cry peleissä, vaan samoillut siellä täällä ja tuhonnut outposteja ympäriinsä. Outpostien valtaaminen on mielenkiintoista touhua, jos niistä haluaa nauttia. Itse pyrin aina keksimään erilaisia tapoja valtaamiseen, jolloin homma pysyy mielekkäänä. Menipä sitten stealthina niin ettei kukaan näe, tai ryminällä ja paukkeella etuovesta sisään, niin hauskaa on. Jos menisin jokaisen outpostin sillä jollain hyväksi koetulla tylsällä taktiikalla, niin tylsäähän se olisi.

Jos yrittää pelata Far Cry pelejä pääjuonen takia ja sen mukaan orjallisesti edeten, niin mielestäni pelaa peliä väärin. Nämä ovat syystäkin avoimen maailman pelejä ja siitä avoimesta maailmasta pitäisi pystyä nauttimaan. Toki nämäkään pelit eivät ole kaikille tarkoitettuja, joten ei se ole mikään ihme, jos homma ei vain nappaa.
 
Olen kyllä täysin samoilla linjoilla parin edellisen kommentoijan kanssa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Itse tykkäsin kolmosen trooppisesta meiningistä enemmän, kuin nelosen maisemista ja tarinakin kolmosessa oli hieman parempi. Muutoin kyllä nelonen teki monia asioita oikein ja oli hyvin pitkälti yhtä viihdyttävä pläjäys, kuin kolmonenkin. Kannattaa ehdottomasti pelailla nelonenkin läpi, jos kolmonen maistui ja nelonen on vielä kokematta.
Kolmosessa oli hemmetin hyvä immersio ainakin alussa. Far Cry nyt vaan kuuluu olla trooppisella saarella :D
 
Ja FC5:n teema olisi helposti voitu siirtää trooppisiin tunnelmiin esim. vaikka ottamalla mallia Jonestownin tapahtumista.
Iso elementti on myös ollut eristäytyneisyys ulkomaailmasta. Mielenkiintoista nähdä miten tässä perustellaan pelialueen rajallisuus, miksei sieltä voi lähteä pois ja miten ihmeessä manner-Yhdysvalloissa voi olla rikollisten 100% hallitsema alue jossa ihmisiä murhataan tosta vaan jne. Tuntuu että tässä viedään nyt Far Cry:n konsepti väärille vesille rahan kiilto silmissä.
 
Pääjuoni on näissä yleensä sen verran kevyt, että tuskin kukaan sen takia näitä pelaa. Sitä edetään siinä sivussa, kun nautitaan pelistä muutoin. Itse en ole koskaan orjallisesti pyrkinyt etenemään millään tietyllä tavalla näissä Far Cry peleissä, vaan samoillut siellä täällä ja tuhonnut outposteja ympäriinsä. Outpostien valtaaminen on mielenkiintoista touhua, jos niistä haluaa nauttia. Itse pyrin aina keksimään erilaisia tapoja valtaamiseen, jolloin homma pysyy mielekkäänä. Menipä sitten stealthina niin ettei kukaan näe, tai ryminällä ja paukkeella etuovesta sisään, niin hauskaa on. Jos menisin jokaisen outpostin sillä jollain hyväksi koetulla tylsällä taktiikalla, niin tylsäähän se olisi.

Jos yrittää pelata Far Cry pelejä pääjuonen takia ja sen mukaan orjallisesti edeten, niin mielestäni pelaa peliä väärin. Nämä ovat syystäkin avoimen maailman pelejä ja siitä avoimesta maailmasta pitäisi pystyä nauttimaan. Toki nämäkään pelit eivät ole kaikille tarkoitettuja, joten ei se ole mikään ihme, jos homma ei vain nappaa.
Omasta mielestä kolmosessa oli loppupeleissä varsin vähän samoiltavaa. Ainoastaan ne japsitarvikkeet oli jotain jota jakso keräillä kaikki. Muuten ne laatikot oli vaan täynnä turhaa tavaraa ja maisematki oikeastaan vaihtuu vasta ku vaihtaa saarta. Outpostit ja tornit on melko nopeasti käyty läpi ja sen jälkee lähes kaikki viholliset on kartalta hävitetty.

Juoni nyt oli tosiaan mitä oli. Rasite jopa ja täysin irrallaan pelin tapahtumista.
 
Far Cry 5:ssä ei ole minikarttaa tai kiivettäviä torneja | Livegamers -uutisia

E3-tapahtumassa ensiesittelynsä saanut Far Cry 5 saapuu ensi vuoden helmikuussa, mutta tekijät ovat jo kertoneet pelistä paljon uutta infoa. Viimeisimpänä tiedonjyvänä pelin käsikirjoittaja Drew Holmes kertoo Gamingbolt-verkkojulkaisulle, ettei pelissä tule olemaan korkeita torneja jonne kiivetä, eikä myöskään alakulmassa näkyvää minikarttaa.

"Mielestäni tornien poistaminen parantaa pelialueen tutkimista ja asioiden löytämistä. Far Cry 3:ssa ja 4:ssä oli tietty rytmi, jossa pelaajan piti kiivetä torneihin painamaan nappia, jolloin pelialueen karttaan hyppi kaikenlaisia kuvakkeita ja vihjeitä minne mennä. Far Cry 5:ssä tahdomme keskittyä enemmän tutkimiseen ja fiilikseen, ettei pelaaja välttämättä aina tiedä minne mennä tai mitä tehdä.

Koska peli sijoittuu Montanaan, haluamme pelaajien miettivän: "Mitä tekisin tässä tilanteessa?". Mikäli et tiedä minne mennä, läheisen baarin asiakkaat ehkä kertovat tai ohjaavat oikeaan suuntaan. Tornien poiston myötä pelaajan täytyy keskustella paikallisten kanssa, eikä toimia täysin yksinäisenä sutena. Näin tunnelma on huomattavasti uskottavampaa."


Mitä taas minikartan poistoon tulee, Holmesilla oli vähän samankaltainen vastaus; tutkiminen.

"Minikartan poistamisen myötä pelaaja ei enää tuijota alakulmassa näkyvää kuvaketta, vaan joutuu oikeasti itse löytämään asioita pelimaailmasta. Näin maailma avautuu huomattavasti paremmin ja pienetkin yksityiskohdat tuodaan paremmin esille. Oikeassakaan elämässä kaikkea ei tuoda esille jo kymmenien metrien päästä, tietyt asiat on pakko selvittää ja löytää itse. Näin saamme peliin huomattavsti enemmän uskottavuutta ja realismia."

Loppuun vielä YouTube-käyttäjä Play4Gamesin video Far Cry 5:stä, jossa mukana myös kehittäjien kommentteja:
 
Far Cry 5 sisältää yhteistyömoodin, mutta vain toinen pelaaja voi tallentaa edistymisen | Muropaketti.com

Far Cry 5:n co-op -moodin edistys tallentuu vain toiselle pelaajalle, väittää saksalainen pelisivusto.

Kun Far Cry 5 julkistettiin toukokuussa, herätti se huomiota muun muassa co-op -moodilla: pelin kampanjan kerrottiin olevan pelattavissa kokonaisuudessaan yhteistyössä toisen pelaajan kanssa.

Nyt VG24/7 kertoo kuitenkin ikäviä uutisia pelimoodista. Ilmeisesti co-op -moodissa vain toinen pelaajista saa talennettua etenemisen pelissä. Tiedossa ei ole, saako kumppanina häärivä pelaaja suorituksestaan muuta kuin hyvää mieltä.

Tieto on peräisin saksalaiselta Gamestar-pelisivustolta, joka kertoo kuulleensa siitä E3-messuilla. Ubisoft ei ole vielä vahvistanut asiaa englanninkielisissä lähteissä, joten on vielä toivoa, että väite osoittautuisi vääräksi.

Far Cry 5 ilmestyy 27. helmikuuta PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja PC:lle. Alta näet E3-messuilla julkaistua pelikuvaa.
Minusta tuo kuulostaa ihan loogiselta koska pelihän pyörii vain pääpelaajan ympärillä käsittääkseni ja tämän eteneminen tallenettaan, eikä apurin joka on liittynyt peliin.
 
Enpä itsekään muunlaista odottanut kunhan tuolle coopille ei muita rajoituksia olisi. Tämä peli on itselläni top3-odotuslistalla.
 
Far Cry 5 sisältää yhteistyömoodin, mutta vain toinen pelaaja voi tallentaa edistymisen | Muropaketti.com


Minusta tuo kuulostaa ihan loogiselta koska pelihän pyörii vain pääpelaajan ympärillä käsittääkseni ja tämän eteneminen tallenettaan, eikä apurin joka on liittynyt peliin.
Se on loogista jos co-op liimataan yksinpelin päälle, eikä jakseta tehdä kunnollista co-op -modea pelille. FC4:n co-op oli aivan perseestä tästä samaisesta syystä johtuen ja näemmä FC5:n kohdalla tilanne ei ole yhtään parempi.

Ei näin.
 
Tuo coop systeemi ei ole kyllään mitenkään seliteltävissä millään hemmetin loogisuudella. Voisihan sen ihan hyvin toteuttaa niin, että kumpikin pelaa päähahmoa omassa "maailmassaan" ja se toinen näkyy vaan eri hahmona. Ilmeisesti olisi taas vaatinut muutaman tunnin lisää kooodausta, niin mennään sitten siitä, mistä aita on matalin.
 
Tuo coop systeemi ei ole kyllään mitenkään seliteltävissä millään hemmetin loogisuudella. Voisihan sen ihan hyvin toteuttaa niin, että kumpikin pelaa päähahmoa omassa "maailmassaan" ja se toinen näkyy vaan eri hahmona. Ilmeisesti olisi taas vaatinut muutaman tunnin lisää kooodausta, niin mennään sitten siitä, mistä aita on matalin.
Sun kannattaa ruveta pelintekijäks,jos se koodaaminen on sulle niin helppoa.
 
Halossa, Gearsissa on ollut vastaavat jutut?
Varmaan vituttaa jos pelanut kaverin kanssa puoli päivää ja sitten oma save on ihan alusta mutta tämä on ihan loogista.

Pääpelaaja pelaa ja sitten apuri tulee mukaan kenelle ei tallennu savet.
Halo, Gearsit ja kumppanit ovat tehneet tuota.

Far Cry 4 senkin tarkoitus oli vain olla tukena, eikä tarinassa.
 
Sun kannattaa ruveta pelintekijäks,jos se koodaaminen on sulle niin helppoa.
Ei se ole helppoa, mutta jo nyt on minimaalisesta materiaalista huolimatta nähtävissä, että Ubisoft haluaa helppoa rahaa eikä hyvää peliä. Peliin rakennetaan taas yksi pienehkö uudistus ja laitetaan päälle vähän paremmat grafiikat ja sitten sitä myydään uutena pelinä vanhalla tarinalla.

Olisin itse halunnut nähdä pelin menevän enemmän Far Cry 4:n Escape from Durgesh Prison -lisurin suuntaan. Siinä vallattavat baset eivät sisältäneet maagisia asekaappeja, joista voi pienellä rahalla ostaa kaikki hahmon ase- ja energiavarastot täyteen jne ja hommata täysin uusia aseita mielin määrin.

Trailereiden perusteella voi olla mahdollista, että nuo asekaapit onkin heitetty mäkeen mutta luultavasti ne on vain siirretty toiseen paikkaan, kuten Primalissakin oli tehty. Radiotornit oli liitetty baseihin ja resurssivarastot olivat pieniä telttapaikkoja metsässä. (Vai oliko niitäkin siellä basessa, ei voi muistaa.)
 
Tuo coop systeemi ei ole kyllään mitenkään seliteltävissä millään hemmetin loogisuudella. Voisihan sen ihan hyvin toteuttaa niin, että kumpikin pelaa päähahmoa omassa "maailmassaan" ja se toinen näkyy vaan eri hahmona. Ilmeisesti olisi taas vaatinut muutaman tunnin lisää kooodausta, niin mennään sitten siitä, mistä aita on matalin.

Kyllä minä pidän tuota FC4:n tapaa loogisempana kuin sitä, että hahmosi näkyisi coopissa kaverille erilaisena kuin itsellesi. Siinä ei olisi mitään järkeä. :facepalm:

FC4:n coop sillä muutoksella, että koko kampanja on mahdollista pelata alusta loppuun cooppina (kuten FC5:ssa pitäisi ollakin) ja bugittomana olisi lähes täydellistä. Parempi toki olisi, jos peliin saisi useamman kuin kaksi pelaajaa.
 
Kyllä minä pidän tuota FC4:n tapaa loogisempana kuin sitä, että hahmosi näkyisi coopissa kaverille erilaisena kuin itsellesi. Siinä ei olisi mitään järkeä. :facepalm:

FC4:n coop sillä muutoksella, että koko kampanja on mahdollista pelata alusta loppuun cooppina (kuten FC5:ssa pitäisi ollakin) ja bugittomana olisi lähes täydellistä. Parempi toki olisi, jos peliin saisi useamman kuin kaksi pelaajaa.

No on ne murheet jollaikin... Omaa hahmoa ei edes näe kun FPS kyseessä. Vai kuvailetteko kaverin kanssa pelihahmojanne jotenkin toisillenne... :think:

Toki täydellinen systeemi olisi sellainen, että cooppia pelatessa se tarina muuttuisi sillein, että se ottaisi molemmat hahmot huomioon. Tuon tekeminen olisi kuitenkin jo aika työlöstä, joten semmoiseen ei yleensä löhdetä.
 
COOP on / oli iso syy, miksi odotin tätä. Jos se paskotaan jotenkin, jää FC5 varmasti hankkimatta. Yksin samoiluita on jo maailma täynnä ja se on sitte sama napata vaikka FC4 tai Primal (joita en omista). Olkoonkin erilaisia pelejä, mutta jos Borderlandsissa on mahdollista toteuttaa neljän pelaajan seurattava ja tallennettava COOP, niin miksei FC5:ssa? Pelaajana minulle on aivan sama, mikä se syy siellä COOPin hyvän / huonon toteutuksen takana on tai kuinka paljon se vaatii kehittäjältä paukkuja. Se että näkyykö oma hahmo samanlaisena tai vaikka apinana kaverille, ei kyllä kiinnosta. Kunhan pelimekaniikat ja se COOP toimii kunnolla.
 
Ikävä kyllä tuo tuntuu liian paljon samanlaiselta ku 3 ja 4, joten ei hirveästi lupauksia herättävä. Niissä peleissä oli hyvät puolensa, mutta myös iso litania huonoja, noin pelimekaanisestikkin, mitkä pisti suunnattomasti ärsyttämään.

Pelimekaniikkaan en edelleenkään toivo suurempia muutoksia, mutta jo tuossa videolla rupesi ärsyttämään tuo eläinten suuri määrä. :facepalm: Ja AI oli puolisokea - toivottavasti ovat vähän terävämpiä korkeammalla vaikeustasolla.
 
COOP on / oli iso syy, miksi odotin tätä. Jos se paskotaan jotenkin, jää FC5 varmasti hankkimatta. Yksin samoiluita on jo maailma täynnä ja se on sitte sama napata vaikka FC4 tai Primal (joita en omista). Olkoonkin erilaisia pelejä, mutta jos Borderlandsissa on mahdollista toteuttaa neljän pelaajan seurattava ja tallennettava COOP, niin miksei FC5:ssa? Pelaajana minulle on aivan sama, mikä se syy siellä COOPin hyvän / huonon toteutuksen takana on tai kuinka paljon se vaatii kehittäjältä paukkuja. Se että näkyykö oma hahmo samanlaisena tai vaikka apinana kaverille, ei kyllä kiinnosta. Kunhan pelimekaniikat ja se COOP toimii kunnolla.

Cooppihan on rasittavinta paskaa ikinä. Vai pelaatko vain ystävien kesken, silloin sen ymmärtää?
 
Nelosen (rajoittunut) co-op oli ihan hauska vaikka koko peli olikin melko härskisti samalla kaavalla kuin FC3. Co-op tallennuksen puute ei lopulta hirveästi haittaa, enemmän pelottaa kuinka paljon tämä muistuttaa perinteistä ubisoft open worldia. Ghost Recon Wildlandsiakin pelatessa tullut FC flashbackeja jatkuvasti.

Oon ihan varma että Ubisoftilla on joku konsernin laajuinen arkisto mistä eri studiot voi käydä copypasteilemassa juttuja peleihinsä oli se sitten jotain basejen valtausta/perus AI:ta tai jotain helvetin radiotorneja. Sitten samaan aikaan pelistudioiden managereilla on jotain exceleitä että pelissä pitää olla vähintään näin monta juttua ja listassa craftaus, radiotornit, AI-apurit, basejen valtaus, kaikki perusskillit lukittuna johonkin puuhun typerien haasteiden tms taakse jne. Peruspelaaminen on jotain checklistien täyttämistä enemmän kuin vaan hauskanpitoa.

Nelonen myös tuntui jäävän ilman päivityksiä, co-opissa oli aina välillä selkeitä synkkabugeja missä toinen pelaaja näki vihollisia mitä toinen ei, parhaimmillaan jokin vastaantuleva ajoneuvo jäi pois eikä Ubisoft vaivautunut koskaan korjaamaan. Saa olla jotain todella mullistavaa tässä vitosessa että tulisi ostettua :bored:
 
Nelonen myös tuntui jäävän ilman päivityksiä, co-opissa oli aina välillä selkeitä synkkabugeja missä toinen pelaaja näki vihollisia mitä toinen ei, parhaimmillaan jokin vastaantuleva ajoneuvo jäi pois eikä Ubisoft vaivautunut koskaan korjaamaan.

Aina välillä? Itse pelasin tuon co-oppina läpi (niin suurelta osin kuin se oli mahdollista) ja koko sinä aikana yhdenkään tiesulun viholliset eivät näkyneet kaverille, vain minulle (server). Samoin saattueista valtaosa näkyi vain minulle. Immersio hieman kärsi noista synkkabugeista. Onneksi tukikohdat (se pelin suola) toimivat.
 
Ei kyllä mitään suuria tunteita tuo video herättänyt, ja tuollaisenaan en ostaisi kyllä. Mutta aikaista mitään sanoa kun pahasti kesken, joten seurataan ja odotellaan mitä lopullinen tuote tuo tullessaan :cigar2:
 
Huomasin muuten, että paljon oli mm. edellisten osien ääniefektejä käytetty vielä. Mut toivottavasti luopuvat niistä loottianimaatioista, pitemmän päälle alkaa ärsyttämään.
Totta puhut nyt kun katsoi uudestaan. Kierrätystä oli ääniefekteissä. Loottianimaatiot saisi heivata ehdottomasti, siitä samaa mieltä. Videon pelaaja oli myös kyllä melko onneton tapaus, joka sekin hiukan vaikutti videon ulosantiin. PC versio kuitenkin kaiketi oli kyseessä?
 


Näyttää muuten todella hyvältä kaikki kasvillisuus ja valaistus. Tekstuurit kärsivät läheltäkin katsomista ja puut olivat jo fotorealistisia. Ubisoft ei onneksi enää tunnu harrastavan grafiikoiden huonontamista valmiiseen peliin, joten jospa itse pelissäkin on tuollaista.
 
Joo meikäläisellä taas puusilmät. Noh se selittää tuon "kankean" pelaamisen kyllä sitten.

No ei kyllä ihan täysin. Veikkaan että tuo kaveri olisi ollut ulkona kuin tamppoonin naru, oli pelialusta mikä tahansa.

Tuntuu kyllä pahasti edellisosien kierrättämiseltä, vaikkakin tuo uusi ympäristö vaikuttaa ihan asialliselta.
 
Viimeksi muokattu:
Nätti on, mutta mikäs viimeaikojen AAA peleistä ei olisi ollut? GTA V, Witcher 3, BF1, SWBF1&2 ja GRWL kaikki varsin maukkaan näköisiä ja kuuloisia. Mutta jos se itse sisältö puuttuu, niin aivan sama mitä tuo ulkoinen anti on. Kommentti ei koske kaikkia edellä mainittuja.

Ubin Wildlands esimerkiksi lupasi paljon, mutta olikin vain kaunis ja tyhjä maailma. Kehittäjien suportti ja itse pelin ja maailman kehittäminen julkaisun jälkeen loppui kuin seinään. Varmasti pitkäksi aiettu elinkaari lopahti jo puolen vuoden jälkeen, koska pelissä ei ollut enää mitään sisältöä ja täysin saman uudelleen jauhaminen oli puuduttavaa. Tuollaisia kalastuksia jaksanee sen pari heittoa ja nuotiota voi käydä ihmettelemässä. Sitten pitäisi löytyä se itse pelikin ja vieläpä sellainen, mikä ei ole jatkuvaa saman toisota ja sisällötöntä häröilyä. Lähiaikoina ei ole juuri kannattanut näistä uutuuksista innostua, koska ovat oleet vähän liian suurella % pettymyksiä. Noh, jos ei odota mitään, niin aina voi positiivisesti yllättyä. Positiivinen ylläri olisi kunnollinen juoni, hyviä sivutehtäviä ala W3 ja kunnollinen COOP.
 
Tuollaisia kalastuksia jaksanee sen pari heittoa ja nuotiota voi käydä ihmettelemässä.
Nää on kyl just vähä semmosia juttuja, joille ite pistän hyvin vähän painoarvoa. Kiinnosti ku kiviäki keilata jossain GTA:ssa tai pelata pokeria Far Cry3:ssa. Ei mitää tekemistä ite pelin sisällön kanssa, mut just semmosta turhaa täytettä, joita jotku sit hehkuttaa sisältönä.
 
Nää on kyl just vähä semmosia juttuja, joille ite pistän hyvin vähän painoarvoa. Kiinnosti ku kiviäki keilata jossain GTA:ssa tai pelata pokeria

Pelasin pelin läpi mutta en edes tiennyt että siinä voi tuollaista tehdä :D Ei sillä olisi kiinnostanu pätkääkään kun omastakin mielestä tuollaiset turhat tauhkat ei tuo mitään lisäarvoa peliin.
 
Sen haluan mainita Ubisoftin viimeisistä tekeleistä, että ampuminen, aseiden käytös, grafiikat ja vakavat teemat hallitaan hienosti tämän firman studioilla. Tästä esimerkkejä ovat Rainbow Sixit ja Splinter Cellit ja näitä hyviä elementtejä on jopa näissä avoimen maailman tekeleissäkin. Wildlandsin betassa ampuninen tuntui aivan huikean miellyttävältä.

Kuitenkaan mieluisaa roolipelaamista ja hauskaa avointa maailmaa en ole vielä Ubisoftilta nähnyt, joten toivon että studio siirtyisi ennemmin tekemään esimerkiksi lineaarisia taktisia räiskintöjä vakavemmalla teemalla, koska tällaiseen tuntuu talenttia ja mielenkiintoa tekijöiltä löytyvän. Povaisin tosissaan menestystä Ubisoftin tekemälle lineaariselle räiskinnälle jännällä tarinalla.

Rahastuksesta ja mainoskorulauseista on toki kyse, mutta en siltikään käsitä miksi tämä studio ulostaa näitä hiekkalaatikkojaan ulos kerta toisensa jälieen. Tällä studiolla ei vain ole mitään käsitystä siitä miten sellaisesta tehdään mukaansa tempaava.
 
Eri mieltä kyllä ainakin Originsin osalta, itsehän tempauduin mukaan tarinaan. Minusta melkoinen ryhtiliike tältäkin osalta suhteellisen tympeiden Unityn ja Syndicaten jälkeen Assassin's Creed -sarjaan.

Multa on jäänyt Far Cry 4 väliin, enkä Primaliakaan ostanut, joten niiltä osin en ole ylikypsynyt tähän sarjaan. Voi olla, ettei uudistu yhtä paljon kuin Origins tällä osalla mutta kyllä tämä hankintaan menee jo co-opin vuoksi pelkästään.
 
Joo on kyllä parskaa kompattava, että Assassins Creed: originssissa ehdottomasti paras ubin tekemä open world, mitä ite pelaillu.
 


Videon perusteella vaikuttaa hauskalta. Kunnon räiskintää, räjähdyksiä ja tuhoa luvassa. Tuo vapaa seikkailu ja mielenkiintoisten paikkojen löytäminen on myös itselleni tärkeä ominaisuus pelissä.
 


Videon perusteella vaikuttaa hauskalta. Kunnon räiskintää, räjähdyksiä ja tuhoa luvassa. Tuo vapaa seikkailu ja mielenkiintoisten paikkojen löytäminen on myös itselleni tärkeä ominaisuus pelissä.


Videon perusteella vaikuttaa farcry 3 ja 4 kierrätettynä parilla uudella kikalla nimettynä farcry 5 nimellä ja uusilla maiselmilla (lisätty havupuutekstuurit). Voipi kyllä olla ihan ok peli, odotetaan alelaareja vuoden päästä julkaisua.
 
Jep, näyttää hauskalta mutta näyttää myös tismalleen siltä samalta touhulta mitä on nähty jo niin monessa Far Cryssä ennen tätäkin. Ainoa uudistus Just Causesta lainattu "wingsuit fast travel" :vihellys:

Toisto ei ole kuitenkaan syy miksi itse odotan alelaaria, vaan se syy on Ubin kyvyttömyys luoda teknisesti toimivia pelejä ja alustoja. Far Cryt ja AC:t olen kolunnut lähes läpikotaisin ja näistä tusinasta pelistä ainoastaan Brotherhoodin olen saanut pelata alusta loppuun ensimmäisellä yrittämällä. Se on luokaton onnistumisprosentti tuon kokoluokan pelitalolle ja laskee tuotteen arvoa sieltä +50 eurosta aika paljon alaspäin, vaikka itse peli olisikin hyvä.

AC II ja FC3: uplay korruptoi tallennukset, aloitettava alusta
AC III ja AC Black Flag: bugi, jossa Animus lataa loputtomiin eikä pelimaailmaan pääse enää vaan aloitettava alusta
AC Revelations ja FC2: bugit, joissa tehtävä jäi päälle eikä mitään keinoa jatkaa peliä, aloitettava alusta
FC4: bugi, jossa peli kaatui aina erään loppupään tehtävän alkaessa

Ja kun nämä kokemukset ovat kertyneet vuosien saatossa niin konsolilla kuin kahdella, viimeistä ruuviakin myöten eri komponenteista koostuneella ja eri käyttöjärjestelmää pyörittävällä tietokoneella, niin saa Ubi muutaman oikeasti toimivan pelin tehdä ennen kuin ovat täyden hintansa arvoisia meikäläisen silmissä - oli trailerissa miten paljon räjähdyksiä hyvänsä:D
 
Tästä tulikin mieleen, että vaikka Ubisoft härskisti käyttääkin samaa reseptiä eri koristeilla monen monta kertaa peleissäänsä, ni historiassa on muitakin samanlaisia viritelmiä ollu pelisarjoissa, että se pohjatyö on tehty jo aikapäiviä sitten ja sen jälkeen sitä hyvää reseptiä lypsetään eri koristeilla.
Voi olla mutta en kyllä tähän hätään keksi heti toista pelisarjaa joka on ollut likimain sama noin monta kertaa putkeen. Kakkonenhan oli jo tuota samaa aikalailla.
 
Minulla ei ole hirveästi tunteja aiemmissa osissa takana, joten ei ole mitään puutumista. Odotan tätä peliä aivan helvetisti. Cooppia ollaan kaverin kanssa jo mehusteltu ihan innoissaan. Näyttää pirun hauskalle menolle. Itselleni vielä miljöö ja kaikki toimii just eikä melkein. :)
 
Tuosta samaa kaavaa toistamisesta tuli mieleeni:
Ressa sarja ykkösestä Code veronicaan asti-> Sitten vitonen joka meni huonoon suuntaan. Kestikin sitten 12v taas laittaa uuteen suuntaan.
Gran turismo ollut sitä samaa taino autopelit aina.

TES: Sarja, hillut open worldissa ja kehität omaa hahmoasi(eri miljöö, tarina ja hahmot)
Zeldoissa tai marioissa aina sankari pelastaa prinsessaa.

Ymmärrän kyllä porukoiden narinat mutta aina ihmetyttää tämän tai codi sarjan osalta että pitääkö niiden keksiä uudestaan pyörä että se olisi tyydyttävä vai mitä niiden pitäisi tehdä.

Omalle kohdalleni Far Cry 4 maistu samalta kun kolmonen mutta taas primali maistu sen uuden viehtäyksen takia vaikka periaattessa oli samalainen mutta pelit ja villieläimet.

Miten sä lähdet muuttaa FPS shootteria radikaalisesti että sen tunnistaa omakseen?

Ainut sarja joka näin äkkiseltään tulee mieleen joka on parantunut isoista AAA peleistä on MGS sarja vaikka V tarina ei ollutkaan niin hyvä mutta pelattavuuden osalta se oli uutta ja hienoa vs aikasempiin.

Summarun summarun: Far Cry meno(kehitettynä toki) muuten mutta mielenkiintoinen tapahtuma paikka ja hahmot jo pelastavat paljon.
 
Pelimekaniikka voi olla pääosin samaa kuin ennenkin (tosin radiotorneja ei ole, niiden tilalla on jotain muuta), mutta se itselleni tärkein eli kampanjan pelaaminen co-oppina alusta loppuun on ensimmäistä kertaa mukana tässä osassa. En siis pysty mitenkään pitämään tätä aiempien osien toisintona.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 452
Viestejä
4 512 666
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom