Far Cry 5 (PC, Xbox One, PS4)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Tää pelihän on pc:llä ihan ylihelppo, oli mikä vaikeustaso tahansa. Itse pelasin Infamous-tasolla sen kuolematta kertaakaan. Konsolilla onkin sitten jo vähän haastetta kun tähtääminen vaikeampaa, ainakin itselleni kun 4-5v tauko ollut ohjaimen käytöstä. Eilen tuli kaverin kanssa pelattua PS5:llä cooppina ja oli kyllä ihan hauskaa. Yksin tota ei enää tulis pelattua.
Sieltä tulee tuo Infamous vasta kun pelaa läpi.
Sitä ennen on easy, normal ja hard. Hardilla pelasin ja kyllä sitä kuokkaan tuli.
 
Harmittaa että vesissä ei ollut kimppuun käyviä kaloja tai muuta. Oli aina vedessä turvassa.

Samoin geneerinen sää oli tylsä. Toivottavasti kutosessa on dynaaminen sää.
 
Sieltä tulee tuo Infamous vasta kun pelaa läpi.
Sitä ennen on easy, normal ja hard. Hardilla pelasin ja kyllä sitä kuokkaan tuli.

Joo tiedän, taisin pelata ennen infamousia tuon kylläkin 2 kertaa yksin läpi, normalilla ja hardilla. Joten mekaniikat tuli tutuksi :) Far Cry 3 & 4 on paljon haastavampia. Ja tarinaltaan parempia, mutta femman maisemat ja cooppi antaa sille paremman läpipeluuarvon.
 
Hyvä vaan ettei ollu. Minua välillä ärsyttää, kun milloin on mikäkin pesukarhu perseessä kiinni. Nelosessa meni muutaman kerran hermot ihan.
Mutta se tekee pelistä tylsän. Aina ku tilanne päällä niin hyppää veteen ja homma siinä. Olis ees alueita joilla jotain olis ja alueita joissa ei ole.
 
Joo nelosessa tuli muutaman kerran pudottua kalliolta kun se perkelleen Kotka vai mikä varis hyökkäsi kimppuun ja se oikeasti osasi aina valita sen "älä nytten vi*tu tule" kohdan, mietinkin että varmaan skriptattu tapahtuma.

Nelosta itsekin tullut pelattua varmaan vähiten tai no New Dawnin jaksoin pelata vain kerran, se roolipelimäisyys ei oikein ostunut Far Cry sarjaan.
 
Hyvä vaan ettei ollu. Minua välillä ärsyttää, kun milloin on mikäkin pesukarhu perseessä kiinni. Nelosessa meni muutaman kerran hermot ihan.
No tämä oli kyl vitosessa sit korvattu sillä, että koko ajan oli joku kulttilainen perseessä kiinni. Hyvä jos vähän tietä sivusi nii tuli joku rynchesterillä silittämään.
 
En ihan kunnolla tuota ehtinyt kokeilla tuossa ilmaisessa viikonlopussa, mutta se mitä ehdin, en kyllä juuri tykännyt.
 
Olis kiva kyllä kuulla vähän perusteluita koska muuten on aika ontto kommentti.

On se kyllä tynkä, mutta miten tuollaista ylipäätään voisi perusteella.

"Pelissä ei jonkun aikaa pelattuani, tullut vastaan mitään mistä pitäisin."

Alku oli erityisen huono. Se on helppo perustella: Far Cry 5 alku. ( Sun täytyy katsella joku ehkä vartin animaatio. Pelin idea, että on joku tärähtänyt kultti, tulee selitettyä jo 2-4 minuutissa.)
 
On se kyllä tynkä, mutta miten tuollaista ylipäätään voisi perusteella.

"Pelissä ei jonkun aikaa pelattuani, tullut vastaan mitään mistä pitäisin."

Alku oli erityisen huono. Se on helppo perustella: Far Cry 5 alku. ( Sun täytyy katsella joku ehkä vartin animaatio. Pelin idea, että on joku tärähtänyt kultti, tulee selitettyä jo 2-4 minuutissa.)
Mä oon kyllä pelannu ton läpi ja nautin cooppina ihan hyvin. Mutta vähän tylsät maisemat ja liian helppo ku snipun saa. Ja mitään extra haasteita tai tekemistä ei juuri ollut, niinkuin parissa edellisessä FCssä jossa oli kirjeitä sun muita salaisia paikkoja mitä oli kiva ettii. Tää oli aika tasapaksu näin niinkuin pelinä mutta kyllä mä tykkäsin ja pienillä parannuksilla olis vielä parempi.
 
Vitonen oli todella hyvä, mutta New Dawn pisti paremmaksi vielä jokaisella osa-alueella. Ja se tuli useampaankin kertaan pelattua 100% läpi. Kerrassaan loistava.
 
New Dawn on itsellä backlogilla. Pitäisi antaa kunnon mahis vielä. Ja ei tämä vitonenkaan niin huono ollut.
 
FC5 oli minusta (FC2 lukuunottamatta koska lopetin sen kesken kun alkoi ottaa niin paljon päähän se malaria ja ne uudelleen spawnaavat checkpointit jne...) sarjan huonoin peli lähinnä siksi että se maailma oli niin harmaa, tylsä ja tuttu.
New Dawn toi ihan erilailla väriä ja eksotiikkaa niin se toimi ihan kybällä varsinki verrattuna FC5.
Moni tykkäsi FC5 tarinasta mutta minusta sekin oli ihan paska (ei sillä että ND tai minkään aikaisemman osan tarinakaan mikään erikoinen olisi) ja ne pahikset lähinnä ärsytti ja ne vitun kaappaukset oli koiran paskaa. Sai olla vaikka vallatun basen keskellä rakennuksen sisällä niin sieltäkin saivat jotenkin noudettua.
En ymmärrä miksi näihin on pakko aina ympätä se joku haavemaailma, Shangri La tai mitä näitä nyt on ollutkaan, joka ainoan pelisarjan pelin paskin osa poikkeuksetta.
Edelleen koko pelisarjan hauskin tehtävä on FC3 hamppupellon poltto missä lähti se biisi soimaan ja ukko pössyissä juoksee ympäri peltoa liekinheitin kädessä, ei ole mikään muu tehtävä päässyt edes lähelle :D
 
Nuo huumeunikohtaukset on näissä peleissä vähän tylsää minunkin mielestä. Toki tuohan ne vaihtelua, mutta itseeni pistää lähinnä ärsyttämään. Kuten aikoinaan ekassa Max Paynessa painajaiset.
 
Mulle ei toi New Dawn oikein uponnu. Peruspeli ihan hauskaa mutta se levelöintijärjestelmä oli musta vähän hölmösti toteutettu ja aseita ei saanu tuunata kunnolla.
Ei ollu oikein mitään intoa nostaa leveliä kun käytännössä samat aseet piti aina ostaa uudelleen aina levun noustua.

Helikoptereissa ei ollu mitään mieltä ku pienin ja kuppasin missä oli aseet oli parempi kuin isoin ja kaunein. Pienestä nimittäin pysty heittämään tavaraa alas ja cooppikaveri ampua kaikilla aseilla. Isoissa ei pystyny.

Ihan hyvä perusidea mutta aseita pitäis kunnolla saada tuunata ku leveli nousee tai ainakin saada ihan uusia aseita eikä vaan ostaa vanhoja tehokkaampina. Levun kasvaminen ei näkynyt käytännössä missään paitsi tehokkaammat aseet ja vihuilla enemmän elämää.

Perus FC5 oli kyllä kokonaisuutena parempi.
 
FC5:n suurin ongelma oli se että päävihut oli epäkarismaattisia ja epäkiinnostavia. Heitin pelin roskiin noin viiden tunnin jälkeen koska motivaatio loppui kesken.

FC4 meni tylsäksi jo puolitiessä mutta koska halusin tietää mikä tuota Pagan Miniä vaivaa, niin puskin pelistä läpi (lisäksi se easter egg ending oli loistava veto Ubisoftilta).

FC3:sta jaksoi pelata muutenkin koska koko pelin idea ja gameplay looppi tuntui tuoreelta, ja olihan siinä Vaas joka oli hauskimpia psykoja mitä peleissä on tullut vastaan.

---------------

FC6 on tulossa mulle AMD rewardsien kautta, joten kai sitä nyt ainakin kokeilee jos kerran ilmaiseksi saa. Se että Giancarlo Esposito on palkattu näyttelemään päävihua on nostattanut mussa toiveita siitä että päävihuksi saadaan vihdoinkin joku oikeasti kiehtova henkilö. Saa nähdä.
 
FC5:n huonot puolet: pitkä pakollinen alkuanimaatio, pakolliset välianimaatiot tyhjästä ilmestyvine nukutusnuolineen ja huumehoureet.
FC5:n hyvät puolet: sarjan paras (= ensimmäinen toimiva) co-op.
 
Joo toi kaappareiden hakureissu on todella laiskasti tehty, ei ole väliä vaikka olet monta sataa metriä ilmassa niin nuoli kun kajahtaa niin heräät seuraavaksi sen alueen pomon juttusilta.

Oliskin mielenkiintoisempaa ollut että jos noi olisivat olleet jotain ei mitään super vihuja mutta haastavia kuitenkin ja voitettavissa ja saisit hyvät palkinnot mutta jokatapauksessa sinne pomon juttusille pitäisi mennä saatettuna tai omin avuin.

Tässä ei noi huumehuore kohtaukset vituttaneet mutta nelosessa kyllä oli hermo tiukalla niiden kanssa.

Näin jälkeenpäin tuntuukin että Ubisoft on kokeilut jokaisessa osassa erilaista lähestymistapaa ja ehkä joskus ne osuvat vahingossa kokonaan maaliin kun tarpeeksi monta kertaaa tekevät.

40v päästä eläkkeellä "No vihdoin ne osasi tehdä sen Far Cry pelin mistä ei löydä mussutettavaa"
 
Joo toi kaappareiden hakureissu on todella laiskasti tehty, ei ole väliä vaikka olet monta sataa metriä ilmassa niin nuoli kun kajahtaa niin heräät seuraavaksi sen alueen pomon juttusilta.

Oliskin mielenkiintoisempaa ollut että jos noi olisivat olleet jotain ei mitään super vihuja mutta haastavia kuitenkin ja voitettavissa ja saisit hyvät palkinnot mutta jokatapauksessa sinne pomon juttusille pitäisi mennä saatettuna tai omin avuin.

Tässä ei noi huumehuore kohtaukset vituttaneet mutta nelosessa kyllä oli hermo tiukalla niiden kanssa.

Näin jälkeenpäin tuntuukin että Ubisoft on kokeilut jokaisessa osassa erilaista lähestymistapaa ja ehkä joskus ne osuvat vahingossa kokonaan maaliin kun tarpeeksi monta kertaaa tekevät.

40v päästä eläkkeellä "No vihdoin ne osasi tehdä sen Far Cry pelin mistä ei löydä mussutettavaa"
Mua ihmetyttää että ne seilaa ominaisuuksien ja asioiden välillä ihan hulluna. Yhdessä pelissä on ominaisuus X, seuraavassa pelissä se on otettu pois ja siinä on ominaisuus Y, seuraavassa pelissä Y on pois ja X taas tilalle ja seuraavassa saattaa puuttua molemmat ja tilalla on Z. Miks ominaisuudet ei vaan voi lisääntyä eikä tommosta heittelyä?
 
FC5:n suurin ongelma oli se että päävihut oli epäkarismaattisia ja epäkiinnostavia. Heitin pelin roskiin noin viiden tunnin jälkeen koska motivaatio loppui kesken.

FC4 meni tylsäksi jo puolitiessä mutta koska halusin tietää mikä tuota Pagan Miniä vaivaa, niin puskin pelistä läpi (lisäksi se easter egg ending oli loistava veto Ubisoftilta).

FC3:sta jaksoi pelata muutenkin koska koko pelin idea ja gameplay looppi tuntui tuoreelta, ja olihan siinä Vaas joka oli hauskimpia psykoja mitä peleissä on tullut vastaan.

---------------

FC6 on tulossa mulle AMD rewardsien kautta, joten kai sitä nyt ainakin kokeilee jos kerran ilmaiseksi saa. Se että Giancarlo Esposito on palkattu näyttelemään päävihua on nostattanut mussa toiveita siitä että päävihuksi saadaan vihdoinkin joku oikeasti kiehtova henkilö. Saa nähdä.
Pelien pelaaminen tarinan takia on kyllä ihan turhaa, koska en itse muista enää ollenkaan Far Cry 4:n juonta siis loppuratkaisun osalta vaikka pelasin sen aikanaan läpi. Samaa huomannut myös muiden pelien osalta, että ei sitä tarinaa vaan pian enää muista.

Nämä Ubisoftin pelit on aina tämmöisiä askarekarttoja, että tee x määrä tehtäviä ympäri karttaa ja toistoa on todella iso määrä. Tulee tunne että eikö tästä pitäisi maksaa ihan oikeaa rahaa pelaajalle näiden askareiden tekemisestä, kun alkaa muistuttaa työntekoa. Nämä tahtoo olla vaan hankala kiertää kaukaa kun nämä on aina jossain vaiheessa alle kympillä myynnissä ja sillon tulee tartuttua. Assassin Creedeistä olen onnistunut pysymään enimmäkseen erossa.
 
Pelien pelaaminen tarinan takia on kyllä ihan turhaa, koska en itse muista enää ollenkaan Far Cry 4:n juonta siis loppuratkaisun osalta vaikka pelasin sen aikanaan läpi. Samaa huomannut myös muiden pelien osalta, että ei sitä tarinaa vaan pian enää muista.

Nämä Ubisoftin pelit on aina tämmöisiä askarekarttoja, että tee x määrä tehtäviä ympäri karttaa ja toistoa on todella iso määrä. Tulee tunne että eikö tästä pitäisi maksaa ihan oikeaa rahaa pelaajalle näiden askareiden tekemisestä, kun alkaa muistuttaa työntekoa. Nämä tahtoo olla vaan hankala kiertää kaukaa kun nämä on aina jossain vaiheessa alle kympillä myynnissä ja sillon tulee tartuttua. Assassin Creedeistä olen onnistunut pysymään enimmäkseen erossa.
Mä en ymmärrä. Eikö se ole että mitä enemmän pelissä tekemistä niin sen parempi? Kyllä mu taas vituttaa juosta suora putkijuoksu ilman mitään extraa tai jälleenpeliarvoa.
 
Niinpä. Ei kukaan pakota niiden kysymysmerkkien perässä juoksua tai linnoitusten valloittamista. Mutta jotkut pitävät tästä joten miksei.

Toki ubisoftin pelit muistuttaa ehkä jo hieman liikaa toisiaan.. kaikissa on kartta täynnä kysymysmerkkejä ja sidequestit ovat niin tylsiä kun vaan nyt voivat olla. Silti tulee nämä aina koluttua sataprosenttisesti.. joku pakkomielle vissiin :rofl2:

Ne tornit vois kyllä heivata helvettiin. En tosin FC5:tä pelannut paljoakaan joten en muista oliko niitä edes tässä, mutta useimmissa Ubisoft peleissä on.. Ei vaan vittu jaksa juosta ja kiivetä tornilta tornille että saa kartan paljastettua jostain vitun usvasta.
 
Niinpä. Ei kukaan pakota niiden kysymysmerkkien perässä juoksua tai linnoitusten valloittamista. Mutta jotkut pitävät tästä joten miksei.

Toki ubisoftin pelit muistuttaa ehkä jo hieman liikaa toisiaan.. kaikissa on kartta täynnä kysymysmerkkejä ja sidequestit ovat niin tylsiä kun vaan nyt voivat olla. Silti tulee nämä aina koluttua sataprosenttisesti.. joku pakkomielle vissiin :rofl2:

Ne tornit vois kyllä heivata helvettiin. En tosin FC5:tä pelannut paljoakaan joten en muista oliko niitä edes tässä, mutta useimmissa Ubisoft peleissä on.. Ei vaan vittu jaksa juosta ja kiivetä tornilta tornille että saa kartan paljastettua jostain vitun usvasta.
Vitosessa noita ei ollu. Mutta kolmosessa oli ja siinä oli myös vaihteleva sää niin oli aika tunnelmallista nousta torniin helvetinmoisessa ukkosmyrskyssä :D Nelosessakin muistaakseni oli mutta aika tasapaksua siinä.
 
Joo FC5 ei uponnut itselle niin ei tullu sitä paljoa pelattua. Kahteen otteeseen yritin ja molemmilla kerroilla lopahti into. Tarina vaan ei jotenkin kiinnostanut, miljööstä puhumattakaan. Sen muistan FC5:stä että peli oli liian helppo kun Deluxe edition heti antaa käteen jonkun älyttömän snipun. Mitä järkeä käyttääkään muita aseita tai avata muita kun aloitusase on liian hyvä. Lisäksi ne kaappaus-questit oli ihan paskaa. Mulla tuli sellainen kaappaus kesken helikopteri-lennon. Aika immersion-rikkovaa jos saavat lentävästä helikopterista sinut kaapattua..
 
Mä en ymmärrä. Eikö se ole että mitä enemmän pelissä tekemistä niin sen parempi? Kyllä mu taas vituttaa juosta suora putkijuoksu ilman mitään extraa tai jälleenpeliarvoa.
No ei jos ne on tehty Ubisoftin toistuvine tehtävineen ja identtisten aarrearkkujen etsimisen muodossa. Sama ne Bethesdan pelien loputtomiin generoituvat identtiset tehtävät. Selvästi Ubisoftin malli kuitenkin toimii, kun näitä asscreedejä ja farcryta pusketaan jatkuvasti ulos. Voi jopa olla pelaajaryhmä joka pelaa vaan näitä vrt. nhl-pelit.
 
Joo FC5 ei uponnut itselle niin ei tullu sitä paljoa pelattua. Kahteen otteeseen yritin ja molemmilla kerroilla lopahti into. Tarina vaan ei jotenkin kiinnostanut, miljööstä puhumattakaan. Sen muistan FC5:stä että peli oli liian helppo kun Deluxe edition heti antaa käteen jonkun älyttömän snipun. Mitä järkeä käyttääkään muita aseita tai avata muita kun aloitusase on liian hyvä. Lisäksi ne kaappaus-questit oli ihan paskaa. Mulla tuli sellainen kaappaus kesken helikopteri-lennon. Aika immersion-rikkovaa jos saavat lentävästä helikopterista sinut kaapattua..
FC5 kun saa helikopterin ostettua niin suurimman osan tehtävistä saa hoidettua sillä räiskimällä korkeuksista. Voisi tietenkin olla käyttämättä, mutta toisaalta mitä järkeä kun tuonkin kanssa tullut vain tunne että haluaa mahdollisimman äkkiä läpi sen. Itseasiassa useimmissa tarinavetoisissa single player peleissä tulee tuollainen tunne.
 
Joo FC5 ei uponnut itselle niin ei tullu sitä paljoa pelattua. Kahteen otteeseen yritin ja molemmilla kerroilla lopahti into. Tarina vaan ei jotenkin kiinnostanut, miljööstä puhumattakaan. Sen muistan FC5:stä että peli oli liian helppo kun Deluxe edition heti antaa käteen jonkun älyttömän snipun. Mitä järkeä käyttääkään muita aseita tai avata muita kun aloitusase on liian hyvä. Lisäksi ne kaappaus-questit oli ihan paskaa. Mulla tuli sellainen kaappaus kesken helikopteri-lennon. Aika immersion-rikkovaa jos saavat lentävästä helikopterista sinut kaapattua..
Hehän ampuivat huumeluodeilla tai nuolilla... :D
 
Rehellisesti sanottuna joka ainoassa sarjan pelissä (3:sta eteenpäin, mukaan lukien ei numeroidut) minulla on aina paljon hauskempaa kun valtaan linnoituksia omalla tyylillä kuin yhdessäkään tarinatehtävässä (poikkeuksena tuo 3:n hamppupelto tehtävä). Avoimen maailman pelissä tykkään että on vapautta, vituttaa joka kerta kun tarinatehtävät muuttuvat putkijuoksuksi ja yhtäkkiä kuolet kun et kävelekkään sinne päin mihin tarinatehtävä ohjaa, näissä tehtävissä poikkeuksetta ei minkäänlainen soveltaminen tai jonkun muun vehkeen käyttö ole mahdollista, vaikka kuinka sneakkaat hyvin niin jos tehtävä niin on suunniteltu niin sinut nähdään ja sitten räiskintään halusit tai et. Ymmärrän tämän toki jossain viimeisissä tärkeimmissä tehtävissä mutta tuntuu että kaikki tarinatehtävät on liian ennalta määrättyjä. Tarinatehtävät onkin usein pakkopullaa vaan jotta saa karttaa enempi auki :D Välillä joutuu jotain romua keräämään että saa pyssyjä enempi auki tai vastaavaa mutta nämä ei ole kyllä mitään suosikkijuttuja, metsästys taas sitten on ihan ok.

New Dawnissa tykkään kun saa upgreidattua linnoitukset vaikeammiksi ja sitten saat luonnollisesti enempi luuttia kun valtaat ja on myös niitä expedition tehtäviä joita voi tehdä eri partnerien kanssa, näissäkin eri vaikeustasot, eri lähestymistavat ja tavoitteet. New Dawnia tulikin pelattua varmaan 4x enemmän kuin FC5 jonka lopetin siihen kun läpi pääsin enkä siihen toiste enää meinaa koskea. En ole juuri helikopteria New Dawnissa käyttänyt kun siinä se liikkuminen on ilmankin melko vaivatonta ja varsinkin kun peli on läpi niin ukolla on jo aika mukavasti ominaisuuksia mitä muista sarjan peleistä ei löydy.
 
New Dawnissa tykkään kun saa upgreidattua linnoitukset vaikeammiksi ja sitten saat luonnollisesti enempi luuttia kun valtaat ja on myös niitä expedition tehtäviä joita voi tehdä eri partnerien kanssa, näissäkin eri vaikeustasot, eri lähestymistavat ja tavoitteet. New Dawnia tulikin pelattua varmaan 4x enemmän kuin FC5 jonka lopetin siihen kun läpi pääsin enkä siihen toiste enää meinaa koskea. En ole juuri helikopteria New Dawnissa käyttänyt kun siinä se liikkuminen on ilmankin melko vaivatonta ja varsinkin kun peli on läpi niin ukolla on jo aika mukavasti ominaisuuksia mitä muista sarjan peleistä ei löydy.
Mutta onko noissa linnakkeiden valtaamisessa kovemmalla vaikeustasolla mitään mieltä kun käytännössä mikään muu ei ole muuttunut kuin vihollisen health?
 
Mutta onko noissa linnakkeiden valtaamisessa kovemmalla vaikeustasolla mitään mieltä kun käytännössä mikään muu ei ole muuttunut kuin vihollisen health?
Muuttuu siinä useampikin asia, sinne tulee niitä ei kartassa näkyviä vihuja esmes ja normivihujakin enemmän ja tietysti niillä on parempi aseistus. Ite tykkään valtailla noita eri partnerien kanssa, eri taktiikoilla ja eri pyssyillä. Ainoa mitä en harrasta on helikopterin käyttö noissa.
 
Mua ihmetyttää että ne seilaa ominaisuuksien ja asioiden välillä ihan hulluna. Yhdessä pelissä on ominaisuus X, seuraavassa pelissä se on otettu pois ja siinä on ominaisuus Y, seuraavassa pelissä Y on pois ja X taas tilalle ja seuraavassa saattaa puuttua molemmat ja tilalla on Z. Miks ominaisuudet ei vaan voi lisääntyä eikä tommosta heittelyä?
Helmpompi myydä jatkossa sitten poistettuja ominaisuuksia "uusina" ominaisuuksina eikö NHL sarjassa ollut tehty näin?

Mutta onko noissa linnakkeiden valtaamisessa kovemmalla vaikeustasolla mitään mieltä kun käytännössä mikään muu ei ole muuttunut kuin vihollisen health?
Vaikka en tykänyt New Dawnista pelinä niin paljoa sen roolipelimäisyyksien takia ja sama voi ehkä olla myös CP77:ssä mutta kuitenkin ND:ssä sentää noi vihuen "healthit" oli tehty loogisesti siten että vihuilla oli sentää paremmat panssarit päällä ja siten kävi "järkeen"

Kuin se että jollain kalsarit päällä olevalla tontulla on miljoona healtpistettä ja olit just tappanut kevyesti jonkun panssaroidun vihollisen.

Edit: KCD:ssä oli tämä tehty parhaiten.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy kyllä sanoa että Season Pass on vähän kaksjakoinen.
Vietnam oli ihan kivaa ja tunnelmallista pelattavaa, mutta se mars on melkoista tuskaa. Ihan eri keybindigsit eikä niitä saa vaihdettua ja mikä hiton järki on siinä että asepyörässä melkein kaikki aseet on samannäköisiä :facepalm:
Yritä sitten siinä tohinassa valita oikeita aseita kun kaikkien kuvakkeet on samanlaisia. Ja hiton puuduttavaa tappaa niitä kuningattaria melkein koko peli. Komeaa ja osittain ihan kiva tunnelma mutta oli kyllä todella surkea eikä meinaa millään jaksaa pelaa loppuun.

Zombie osasta ei ole vielä kokemuksia, saa nähdä onko se mistään kotoisin..
 
Täytyy kyllä sanoa että Season Pass on vähän kaksjakoinen.
Vietnam oli ihan kivaa ja tunnelmallista pelattavaa, mutta se mars on melkoista tuskaa. Ihan eri keybindigsit eikä niitä saa vaihdettua ja mikä hiton järki on siinä että asepyörässä melkein kaikki aseet on samannäköisiä :facepalm:
Yritä sitten siinä tohinassa valita oikeita aseita kun kaikkien kuvakkeet on samanlaisia. Ja hiton puuduttavaa tappaa niitä kuningattaria melkein koko peli. Komeaa ja osittain ihan kiva tunnelma mutta oli kyllä todella surkea eikä meinaa millään jaksaa pelaa loppuun.

Zombie osasta ei ole vielä kokemuksia, saa nähdä onko se mistään kotoisin..

Vietnam oli noista lisäreistä paras. Zombihomma ottanut aika paljon vaikutteita l4d:stä ja oli ihan ok. Loppui sopivassa kohtaa, muuten olisi alkanut jo tuntumaan vähän puuduttavalta. Marsin jätin kesken kun ei vaan jaksanut sitä.
 
Moni ei tunnu tykkäävän miljööstä ja tarinasta. Omasta mielestä varsinkin miljöö ja tunnelma aivan huippu. Pienenpi maaseutu kylä jossain pohjoisen korvessa paljon enemmän ainakin omaan mieleen kuin joku ticoticosaari etelämerellä. Tarina vähän mitäänsanomaton, mutta tarinan asetelma myös omasta mielestä todella hyvä uskonnollisine kultteineen. Tunnelmaa vielä taydentää musiikki joka osuu kuin nenä päähän. Punaniska Hurkin kanssa metsässä autoillessa radiosta soi Up Around the Bend tai kun nappaa kulttilaisilta, auton, niin radio dei:t päällä. Ainakin itseen upposi ihan täysillä.

Ne pakolliset kaappaukset vähän tympeitä, mutta ei nekään niin ylitse paha vika. Ne kuitenkin aina tiesi etukäteen, että tulee kun resistanssipisteet menee seuraavalle levelille.
 
Moni ei tunnu tykkäävän miljööstä ja tarinasta. Omasta mielestä varsinkin miljöö ja tunnelma aivan huippu. Pienenpi maaseutu kylä jossain pohjoisen korvessa paljon enemmän ainakin omaan mieleen kuin joku ticoticosaari etelämerellä. Tarina vähän mitäänsanomaton, mutta tarinan asetelma myös omasta mielestä todella hyvä uskonnollisine kultteineen. Tunnelmaa vielä taydentää musiikki joka osuu kuin nenä päähän. Punaniska Hurkin kanssa metsässä autoillessa radiosta soi Up Around the Bend tai kun nappaa kulttilaisilta, auton, niin radio dei:t päällä. Ainakin itseen upposi ihan täysillä.

Ne pakolliset kaappaukset vähän tympeitä, mutta ei nekään niin ylitse paha vika. Ne kuitenkin aina tiesi etukäteen, että tulee kun resistanssipisteet menee seuraavalle levelille.
Myös itseeni 5 ja New Dawn nappaa paljon enemmän kuin uusin julkaisu. Tykkään itsekkin pelialueesta ja aiheesta paljon enemmän kuin kutosen vastaavasta. Toivottavasti julkaisivat konsoleille next gen pätsin näihin, niin voisi jälleen kerran pelailla läpi :thumbsup:
 
Nyt näytti olevan vitonen ja dawn (mikä ettei primalkin samalla sitten) kunnon tarjouksessa. Kuinka räiskintäpainoitteinen tuo on jos yleisesti vihaan jotain doomia ynm. (oon jo kyllästynyt niihin joskus dukenukemin aikoihin jos en nyt satu jostain verkkoräiskinnästä innostumaan)? Omasta mielestä ihan sama pelata sitten jotain shoot the duck peliä kun peli alkaa toistamaan itseään alkumetreillä.

Lähinnä juoni ja roolipelimäisyys kiinnostaa (verrattuna vaikkapa borderlandsiin). Mikä se painotus on?
 
Nyt näytti olevan vitonen ja dawn (mikä ettei primalkin samalla sitten) kunnon tarjouksessa. Kuinka räiskintäpainoitteinen tuo on jos yleisesti vihaan jotain doomia ynm. (oon jo kyllästynyt niihin joskus dukenukemin aikoihin jos en nyt satu jostain verkkoräiskinnästä innostumaan)? Omasta mielestä ihan sama pelata sitten jotain shoot the duck peliä kun peli alkaa toistamaan itseään alkumetreillä.

Lähinnä juoni ja roolipelimäisyys kiinnostaa (verrattuna vaikkapa borderlandsiin). Mikä se painotus on?
Juonipainotteista hiekkalaatikkoa. Voi edetä ryminällä tai sitten hiippailemalla.
Siinä missä Borderi on melkoista räiskintää, niin tää on enemmän rauhallista etenemistä missä pitää taktikoida jne. Toki ramboillenkin pääsee, mutta esim outpostien valtaamisesta saa enemmän pisteitä kun sen tekee ilman hälytystä.

Toiset tykkää toiset ei.
 
Jees thänks, ostanpa tuon vitosen ja kokeilen sillä miltä maistuu. Tosiaan tuollainen taktinen taistelu voi olla tosi jees, mutta harvoin onnistuu fps genressä. On tässä muutama päivä näköjään aikaa miettiä ostaako muut osat (ja ehkä dlct).
 
Jees thänks, ostanpa tuon vitosen ja kokeilen sillä miltä maistuu. Tosiaan tuollainen taktinen taistelu voi olla tosi jees, mutta harvoin onnistuu fps genressä. On tässä muutama päivä näköjään aikaa miettiä ostaako muut osat (ja ehkä dlct).
Älä koske noihin vitosen delsuihin. Aikamoista kuraa.
 
Tässä nyt pelaillut enemmän tätä ja herännyt kysymys, voiko noita "huumenukutuksia" jotenkin ennakoida/varoa?
 
Tässä nyt pelaillut enemmän tätä ja herännyt kysymys, voiko noita "huumenukutuksia" jotenkin ennakoida/varoa?

Jos oikein muistan, niin yhdessä kartan osassa teemana oli se "huumepelto" tms. -alue ja ymmärtääkseni ne kuuluvat siihen kyseisen alueen tarinan kulkuun.

Voi olla, että olen väärässäkin, mutta oletan, ettei niitä pysty varomaan tai välttämään. Varmaankin tietyissä vaiheissa ne tapahtuvat vieden "tarinaa" eteenpäin.
 
Mittari kun täyttyy niin siitä tulee ilmoitus että hemmoja perässä. Siitä sitten se max. 5min niin nukutusnuoli tulee vaikka olisit raketissa kuuta kiertävällä radalla ja mitään et voi.
 
The Confession
oli vielä suht helppo, edellises muistan olleen paljon enemmä räiskintää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom