Fallout (Amazon)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
682
Tällaista olen kyllä toivonut jo pitkän aikaa! Tosin nykymenosta johtuen selkäpiissä on pieni pelko siitä, että lopputulos on SJW pasketta... mutta pidetään peukkuja yllä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Jännä! Törmäsin mainintaan tästä. Silti googlettaessa suurin osa hakutuloksista on erilaisista pelisivustoista. Siis oikeista tuloksista tästä tv sarjasta, ei vääristä pelisarjaan viittaavista. Ilmeisesti ei yleistä kiinnostusta pelimaailman ulkopuolella.

Ilmeisesti tuo on kuitenkin ihan tulossa, ehkä ensi vuonna. Alkuvuosi 2024 voi olla vähän liian rohkea? Oma mutu on että TV sarjana huono formaatti. Mielestäni Fallout teemaan parhaiten sopii action. Kuitenkin tuo on varmaan joku överin määrän ihmissuhde draamaa sisältävä sarja. Ei vetoa suureen yleisöön, eikä varmaan faneihinkaan.

Jotenkin Fallout mielestäni taipuisi paremmin trilogia elokuvaan, jossa keskitytään Dyynin omaisesti enemmän jokapäiväiseen selvitymiseen ja anarkistisiin sotiin kaikkia vastaan, ja draamaa irtoaisi ruostuneesta koiranruokasäilykkeestä saadusta tuberkuloositartunnasta. (tms.)

Toki teemana Fallout taipuu hyvin moneen, mutta silti jotenkin luulen että tässä on vain yritetty ottaa jokin tunnettu juttu ja vääntää siitä jotain minimi-idealla. Tuossa kyllä väitetään että tuo on hyvällä budjetilla tehty, joten toivottavasti sieltä tulee jotain katselemisen arvoista.


Tuossa trailerissa ne tuntuu laittaeen aika monia eri juttuja mukaan. Ei kai sarjassa mitenkään realistisesti voida käsitellä niitä kaikkia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Tää on tulossa ensi kuussa 11. päivä. Vähän tuntuu hassulta, että noi tulee kaikki kerralla. No tulee joka tapauksessa.

^^^^Tuo edellisen viestin video jota oli väitetty traileriksi, olikin feikki sellainen, koska mm. siinä oli noita NCR rangereita ja ne taisikin olla siitä fan made lyhytpätkästä joka oli tehty joskus vuosia sitten. NCR kyllä vilahtaa oikeassa trailerissa, muttei niiden rangerit. BOS aika vahvasti esillä.

Tässä on aito teaser trailer 3 kuukauden takaa, reilu pari minuuttia.


Tässä kolme päivää julkaistu varsinainen trailer, pitkälti sama minuutin pidempänä.


Sarja näyttää mun silmään ihan jees. En ole nähnyt mitään referenssiä että kuinka pitkiä noi jaksot on(vajaa tunti?), niitä on yhteensä 8. Samaten jossain näin että tuo Lucy esiintyisi vain 5 ekassa jaksossa, ja tuo ghoul ja toinen tyyppi 4 ekassa. Se sivu jätti aika hämäräksi että mitä ja keitä ne 3 viimeisintä jaksoa käsittelee.


Noista trailereista on kumpaakin jo analysoitu että mitä kaikkea ne paljastaa. Mutta tarkemmin ajateltuna ne spoilaa muutamia juttuja vähän liikaa että viitsii niitä edes spoilerin taakse linkata. Hauskaa samalla uusimpia juttuja googlettaessa törmätä kaikkeen lore-puritistien sun muiden arvostelijoiden, noh, aika kriittisiin mielipiteisiin.


FarColdDistancen videossa mainittiin 8 hour movie eli kai likemmäs tunnin jaksoa noi sitten ovat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 764
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Ei ole rehellisesti kovin korkealla odotukset, vaikka varmaan voisi sanoa lempipelisarjaksi (jos civilizationia ei lasketa). Tuo ensimmäinen kohtaus vaikutti näin irrallisena vähän sellaiselta, ettei pääse oikein tunnelmaan. Tai näytti jotenkin lavastetulta. Eri asia nähdä se kuitenkin koko kontekstissa. Ei yleensäkään paljoa kokemusta arvioida tuollaisen pätkän perusteella mitään sarjaa ennakkoon, joten saattaa johtua siitäkin.

Lajityyppinä tuollainen komedia on oikea valinta, mutta yleensä falloutit on olleet parhaimmillaan kun ollut sellaista sysisynkkää huumoria, joka ei varsinaisesti edes yritä naurattaa ja tuo pätkä näyttää aika kepeältä.

Tosiaan pahin pelko oli, että tästä tulee joku nyyhkydraama ja sitä tuo ei ole tuon pätkän mukaan.

Äkkiseltään hyvä valinta päänäyttelijäksi. Jos pelissä olen tehnyt päähenkilöksi naisen, niin tuollaiseksi sen olen kuvitellutkin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 750
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
464
Jokos joku ehti jakson vilkaista? Ei ole aktiivisena tilausta, mutta palautteen perusteella aktivoituu kyllä tarvittaessa :hmm:
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 764
Suomalaisia arvosteluja:
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
611
Ensimmäisen jakson katsoin tänään ja erittäin mielenkiintoiselta tuntui. Ajattelin että en kerralla katso koko kautta, vaan korkeintaan jakson päivässä, että riittäisi katsottavaa pidemmälle aikaa.
Jonkun verran peleistä tuttuja esineitä ja sarjakuvia esiintyy, mutta ei mitään semmoista etteikö sarjaa voisi katsoa jos pelisarjaa ei ole pelannut.

Spekulaatiot ja "salaliittoteoriat" heräsi ensimmäisessä jaksossa tapahtuneesta, että miksi näin pääsi käymään mutta en nyt lähde sen enempää spoilaamaan. Sen näkee sitten myöhemmin avataanko asiaa enemmän.
 

Hetzer

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
476
Eka jakso tuli katsottua ja kyllähän tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Pelejä en ole pelannut joten ennakko-odotuksia ei ole sen suhteen, jonkun verran aihe on kumminkin tuttu etten nyt ihan ummikkona ole matkassa. Varmaan ihan hyväkin niin ei tarvi sitten natkuttaa kun joku asia ei olekaan mieleinen kun pelissä oli toisin :tup:
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 613
Amazonista saa aika helposti tuon Primen ilmaiseksi 30 päiväksi jos on sieltä jotain tilaillut.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 613
Meneekö se jotenkin Amazonin tilin kautta? Nyt sain 7 päivän ajaksi ilmaiseksi, ehtiihän tämän toki siinäkin ajassa katsoa läpi.
No kun en tiedä.. :) Mulle tarjos ihan suoraan 30pv kun oon joskus aiemmin tilannut Primeä.. Mutta joo kaikki on katsottavissa, ehtii
viikossa varmaan.
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
174
Mielestäni tarinankerronta ja jaksotus on kyllä tän ekan jakson heikkous ja ehkäpä se juonikin. Siitä se varmaan vaan paranee. Tai ainakin toivoa sopii. :devilish:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 177
7 jaksoa takana. Pakko puristaa loppuun, on sen verran koukuttava.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
464
Kolmen jakson verran menty, eli kyllähän tuo täälläkin maistuu :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
776
Itse ainoastaan joskus fallout4 pelannu vähän alkua niin ei sileen peli oo hirveen tuttu, lähinnä toi vanha musiikki ym jääny mieleen, kolmatta jaksoo itse oon jo kattonu mutta ei nyt tähän mennessä oo kovinkaan koukuttanu, koitan kattoo kuiteskin loppuun.

Kivana yllärinä tässä aika monta näyttelijää jo tullu vastaan jotka oli juuri katsomassani Justified sarjassa joka on omia suosikkeja.
heti sarjan alussa Walton goggins ja sitten heti kakkosjakson alussa se Ellstin limehousen näyttelijä, sit melko varmasti oli Justified sarjan Daryl Crowen näyttelijä ja mahdollisesti spottasin Dickie Bennetin näyttelijän myös
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 177
Vault-Tec oli kaiken takana, pudotti ensimmäisen pommin. Se on nyt kaanonia.

Lisää tätä! Toivon mukaan kakkoskautta ei tarvitse odottaa ikuisuutta.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Kakkoskauttahan ei ole edes vielä aloitettu kuvaamaan. Että jos syksyllä ehkä niin seuraava kausi tulee nopeintaan ensi vuonna.

Itse olen vasta ehtinyt katsomaan ekan jakson, pääosin "livenä" ja myöhemmin uudestaan loput.

Tää sarja kuitenkin tuo paljon uutta ulottuvuutta Falloutin maailmaan, ja luultavasti tulee vähintään improvisoimaan F5:sta. Osin myös mua on tuntunut että F76 on mahdollisesti improvisoinut tuota sarjaa, tai mahdollisesti toiseen suuntaan jostain käsikirjoituksen kautta.
Noissa trailereissa oli näytetty tälläistä observatorio, joka vaikutti hyvin samankaltaiselta kuin F76:ssa ollut Atlas niminen observatorio. Ja joka myöhemmin pelissä avautui joksikin BOS:n tukikohdaksi tai sijainniksi. Mä en siinä vaiheessa enää kyseistä peliä ollut pelannut mutta olin hieman kuvia ja julkistuksia seurannut uudistuksista. Nykyisessä pelissä se on Fort Atlas. Kuitenkin ulkomuistista tuo BOS päivitys tuli tuohon peliin pari vuotta sitten, jolloin jompikumpi mielestäni on vaikuttanut toiseen. (ne eivät voi olla sama observatorio koska kyseinen peli ja tämä sarja sijoittuu ihan eri puolille Yhdysvaltoja)

Varmaan tuossa sarjassa sitä on näytetty paljon enemmän, mutta tosiaan olen vasta ekan jakson, ja noi pari lähes samanlaista traileria katsonut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 869
Netissä jotku "Fallout fanit" nurisevat, että sarja rikkoo jossain kohtiin pelien lorea. Hankkiikkaa vittu elämä.
Alkuperäinen Falloutin luoja Tim Cain rakastaa uutta Fallout -sarjaa ja paljastaa, että sarjan käsikirjoittaja on pelannut kaikki Falloutit läpi, eli ei mikään Fallouttia vihaava käsikirjoittaja (ala Witcher), ja että se näkyy kaikkialla.

 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
580
Eka jakso katsottu, tykkään kyllä ja varmasti tulee Fallout 4 asennettua, kun jo jokusen vuoden olen tuota tuumaillu, että voisi sen pariin palata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 585
Netissä jotku "Fallout fanit" nurisevat, että sarja rikkoo jossain kohtiin pelien lorea. Hankkiikkaa vittu elämä.
Taitavat olla harvassa ne sarjat/elokuvat joissa alkuperäisen tarinan "tosifaneilla" ei olisi jotakin valitettavaa. Jos ei muuta niin jostakin pienen pienestä täysin turhasta yksityiskohdasta tehdään järkyttävän kokoinen ongelma.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
305
Fallout fanilasit päässä mutta kyllä tämä maistunee muillekin. Erikoinen sekoitus Fallout pelien väkivaltaa (päät räjähtelee & sen sellasta) nyrjähtäneellä huumorilla höystettynä. Vasta puolessa välissä mennään.
Minkälainen tästä olisi tullut Last of us tyylisenä vakavampana sarjana jää mietityttämään :hmm:
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 187
Fallouteja 3 ja 4 pelannut vuosia sitten ja jotain jatko osaa. Niin vaikka ei ihan lähimuistissa kaikki asiat ole niin tutulta tuntuu. 2 jaksoa takana ja on kyllä hyväää mättöä ja huumoria :D hirveä himo iski itellekkin lyödä vaihteeksi ps5 tää FO4 kun näyttäs löytyvän ilmaispeleistä mutta katotaan nyt ensin sarja pois säästellen 1 jakso päivään tästä lähin.

Suosittelen.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
Kaikki jaksot katsottu ja olihan tuo ihan "ok" vaikken ymmärrä tuota joidenkin hehkutusta että kyseessä olisi jotenkin mullistavan hyvä sarja, juoni oli keskinkertainen ja jaksot lähinnä yksittäisiä tapahtumia falloutin loresta joita nidottu yhteen takaumilla ja musiikkivalinnoilla mutta sehän toki riittää kovimmille kaulaparroille.
Länkkäri-ghoulin kohtauksia tehostettiin jonkinlaisella tribal-jodlauksella joka herätti lähinnä ärsytyksen ja myötähäpeän sekaisia tunteita, mistähän sekin oli repäisty?
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
174
Olen 6. jaksossa ja tunne on sama, että juoni ja käsikirjoitus on kyllä heikoimmat puolet. Ei nouse missään vaiheessa esim. Last of us -sarjan tasolle, josta ei edes uskoisi sen perustuvan videopeliin.

Kuitenkin sellaista keskinkertaista viihdettä. Amazon pystyy paljon parempaankin, esim. "The man in the high castle" - kaltaisiin teoksiin. Rahaa näyttää riittävän esim. Citadel -sarjan kaltaisiin hölmöyksiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
107
Sarja katsottu ja ihan viihdyttävä tekele. Käsikirjoitus tosiaan aika keskinkertainen ja tapahtumat tuntui välillä vähän irrallisilta, mutta miljöö ja varusteet on tehty hyvin. Näyttelijät oli myös hyviä. Walton Goggins. :thumbsup:

Kokonaisuutena menee aika linjassa Bethesdan tekemien Fallouttien "aivot narikkaan"-tyylin kanssa, lorea tai juonta ei kannata kovin vakavasti tutkia. :D
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Karuus oli pääosissa ja pääjuoni jäi todella kevyeksi. Ei tässä ollut tarkoituskaan saada varmaankin mitään aikaiseksi vaan tulevia kausia setupata.
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
185
Tykännyt kovasti muutaman jakson jälkeen. Ei mitään kosketusta mulla videopeleihin, mutta sarja toimii. Hyvää huumoria, näyttävän näköinen ja noi "ritarit" esim. makeasti toteutettu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 903
3/5. Fallout 1&2 fanina tämä- vähän sama fiilis kun Fallout 3 viimein tuli ja 10h pelaamisen jälkeen tajusi että täähän on ihan geneeristä kertakäyttöviihdettä Fallout- mausteilla.
Jos tohon sarjaan laittaisi minkä tahansa muun ympäristön, putoaisi kolmas tähti pois, eli 2/5.

Walton Goggins aina mahtava, muuten menee aika käsien levittelyyn näyttelijäsuoritustenkin osalta.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 561
Viihdyin kyllä hyvin ensimmäisen jakson parissa ja niin vaimokin että tulee varmasti katsottua kausi loppuun.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
84
Sarjan taso yllätti! Olin jo vähän skeptinen että onkohan tää yhtään väkivaltainen, mutta irtoraajoja on ja päitä putoilee niinkuin kuuluukin. Todella yksityiskohtainen retrofuturistinen maailma mistä tykkään ihan sikana, ai että. Ehkä cgi/animointi ei ole aivan parasta, mutta se ei haittaa kun meno on muuten näin laadukasta. Helposti paras mihinkään peliin perustuva sarja/elokuva. Halolle ja Last of Usille antaisin 6/10, mutta tälle 9/10 ainakin.

Eipä tähän enää muuta voi sanoo et Oukkidoukki!
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
464
Kelpo sarja oli ja mielestäni onnistuneimpia pelimaailmakäännöksiä televisioruutuihin. Kyllähän tuosta toiselle kaudelle on hyvä jatkaa :cool:
 
Liittynyt
25.11.2019
Viestejä
15
Pelisarjasta 1,2,3,4,NV pelanneena tämä kyllä osui ja upposi ja lisää jää innolla odottamaan. Falloutin maailma oli kyllä saatu paremmin kuin odotin tähän sarjaan mukaan, eikä oikeastaan mitään hirveitä sooloiluja ollut nähtävissä kuten monissa muissa adaptaatioissa nykypäivänä. Tarina jäi kyllä vähän ohueksi, mutta uskon että tämä johtuu pitkälti siitä, että halusivat tämän ekan kauden käyttää hieman maailman pohjustamiseen muillekkin kun pelisarjaa pelanneille. En oikeastaan keksi edes mitään hirveää nillittämistä sarjasta. Näyttelijätkin oli hyviä eikä kukaan suuremmin ärsyttänyt. Sanoisin että varmaan paras live action adaptaatio pelistä mitä olen nyt katsonut. Tykkäsin huomattavasti enemmän kuin Last of Us:sta. Tosin tässä voi olla pieni bias koska Last of Us on jäänyt pelaamatta, mutta Fallout on taas tuttu entuudestaan. Upposi kuulema myös täysin toiselle osapuolellekin ja hänelle pelisarja oli lähes tuntematon.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Eilen tuli katsottua jaksot 2-7 ja hyvin tuohon maailmaan uppoutui ja paljon asioita vanhemmista peleistä oli myös poimittu mukaan. Kolme ensimmäistä peliä on tullut joskus pelattua, mutta neljäs taisi jäädä melko alkuvaiheessa kesken. Tänään voisi vielä katsoa viimeisen jakson.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Juoneltaan köyhää settiä joka toimintakohtauksilla tukeutuu bloody mess perkkiin.
Jotkut hahmot ihan ok, mutta jotkut tuntuu että ne valittu sen takia että ne otti poskeen.
Silti näin fallout pelien fanina odottelen jatkoa.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
614
Peliä pelaamattomalle ensimmäinen jakso todella sekava. Ei saanut mistään kiinni eikä mikään alkanut kiinnostaa. Lopun arpinaama vielä niin kömpelön näköinen, että jaksaakohan toista jaksoa edes katsoa.
 

Janiautomation

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.05.2021
Viestejä
169
Maistui tällaiselle 1 & 2 osan pelanneelle vanhukselle. Muistoja toi mieleen ja mielestäni hyvin onnistuttu tuomaan sama huumorin ja synkkyyden yhdistelmä kuin peleissä.
 
Liittynyt
27.09.2023
Viestejä
48
Harvoin tulee puolison kanssa näin nopeasti minkään sarjan kautta läpi katsottua. Itse pelannut pelit, puoliso ei. Molemmat tykkäsi kovasti ja jatkoa odotellaan.
Täällä sama. Meillä vielä finaalijakso katsomatta, mutta muuten tuli kolmen päivän aikana koluttua läpi aiemmat jaksot. Avovaimolla ei kokemusta peleistä, itsellä taas kolmosesta eteenpäin. Omasta mielestä tämä menee heittämällä top10 sarjoihin itsellä, mutta osasyy tähän voi toki olla se, koska oon ollut niin täpinöissäni kaikista viittauksista pelien paikkoihin yms.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
64
Tiivistettynä: Hyvää viihdettä, annetaan 8/10 vois olla parempi mutta pelkäsin olevan paljon huonompi. Helposti olisi 9/10 jos brotherhood of steel juoni olisi edes vähän mielenkiintoisempi, nyt jää selvästi huonoimmaksi tylsillä hahmoillaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 752
Viestejä
4 205 429
Jäsenet
70 959
Uusin jäsen
Jambbor

Hinta.fi

Ylös Bottom