Fallout 4

Fallout 4:New Vegasista tullut uutta videota NW pelien 10v johdosta:

Olikos tuo se modi jonka ne saavat tehdä loppuun saakka kunhan vaan itse tekevät kaiken ääninäyttelyn? Tyyliin oli joku oikeusongelma käyttää alkuperäisiä äänitiedostoja tms.?
 
Olikos tuo se modi jonka ne saavat tehdä loppuun saakka kunhan vaan itse tekevät kaiken ääninäyttelyn? Tyyliin oli joku oikeusongelma käyttää alkuperäisiä äänitiedostoja tms.?

Käytännössähän kaikki pitää tehdä uusiksi. Tekstuurit, modelit, äänet, musiikit, ääninäyttely, ihan kaikki. Bethesda on tehnyt selväksi, että mitään ei saa siirtää pelistä toiseen sellaisenaan.
 
Käytännössähän kaikki pitää tehdä uusiksi. Tekstuurit, modelit, äänet, musiikit, ääninäyttely, ihan kaikki. Bethesda on tehnyt selväksi, että mitään ei saa siirtää pelistä toiseen sellaisenaan.
Ymmärrän kyllä tekijänoikeuksien merkityksen ja IP:n arvon, mutta on tämä touhu mennyt jo kauan sitten naurettavaksi. Ihan kuin se olisi Bethesdan kaltaiselta yritykseltä yhtään pois, jos modaajat rakkaudesta peliin tekevät noin valtavan projektin ilmaiseksi ja käyttäisivät vaikka muutamat tekstuurit/äänet alkuperäisestä.

Sama juttu oli, kun EA antoi cease & desist orderin moditiimille, joka vapaaehtoisvoimin ylläpiti Battlefield 2 servereitä (kun niitä pyörittänyt GameSpy lakkautettiin). Koko pelillä oli tähän aikaan ehkä max. pari tuhatta pelaajaa.
 
Eikö tätä saa tehdä edes Doomin ja OpenTTD:n tyyliin, että New Vegasin datatiedostoja ei tietenkään jaeta missään, vaan tämä modi vaatisi, että ostat alkuperäisen NV:n ja siitä kopioit datat tätä modia varten?

Vai eikö Fallout4 syö samaa formaattia? Skripti muuntamaan tiedostot oikeaan muotoon?
 
Eikö tätä saa tehdä edes Doomin ja OpenTTD:n tyyliin, että New Vegasin datatiedostoja ei tietenkään jaeta missään, vaan tämä modi vaatisi, että ostat alkuperäisen NV:n ja siitä kopioit datat tätä modia varten?

Vai eikö Fallout4 syö samaa formaattia? Skripti muuntamaan tiedostot oikeaan muotoon?
Nämä taisi olla ne jutut mitä muistelin Voice-acting rights halt effort to put Fallout 3 inside Fallout 4 ja tuolta pääsee Fallout 4 New Vegasin FB viestiin jossa on tarkemmin noista äänijutuista
 
Laita pelin ini-tiedostosta iPresentInterval -arvo 2 ja monitori 120Hz:n.

Muita ei virallisesti tueta. Jos haluaa kokonaan pois tuon fps capin niin arvo nollaksi, mutta silloin käsittääkseni pelin ajoitukset menevät pieleen ja aika "nopeutuu". Ainakin ennen esim. lockpicking hajosi suoraan tuon kanssa.

En tiedä onko jossain ajoitukset korjaavaa modia jos tuohon laittaa 0:n joka poistaa fps capin (vikahan on tuossa Bethesdan ikivanhassa pelimoottorissa joka on sidottu ruudunpäivitykseen... :rolleyes: ).

Kiitos vinkistä, pitääpäs kokeilla.

Toinen juttu mikä tuossa Fallout 4 pelimoottorissa ärsyttää että kaikki on niin pirun kirkasta että silmiin sattuu, vaikka vääntäs monitoreista kirkkauden minimiin.

Saakohan millään järkevällä konstilla niitä muokattua?

Taitaa falloutin kehittäjät olla äärimmäisyyksiin meneviä ihmisiä kun ensin tekivät fallout 3:sta niin synkän pelin kirkkauden puutteelta kuin olla ja voi ja sitten fallout 4:seen ihan toisin päin. Kultainen keskitie tuntuu puuttuvan kehittäjä tiimin varastosta.
 
Mikähän minun Falloutissani tällä kertaa on vikana, kun peli lataa ihan kuratason tekstuureja joihinkin objekteihin (ja rakennuksiin, decaleihin oikeastaan ihan mihin tahansa)? Ja siis kurataso tarkoittaa todellakin jotain kaikkein matalinta tasoa. Samaan aikaan kuitenkin suurin osa tekstuureista on hyvälaatuisia.
On asennettuna joitain tekstuuripackeja, ei ikinä ennen ole ollut tällaista ongelmaa. On koitettu myös vaihtaa Fallout4ConfigToolilla Texture Loading -asetukset sen suosittelemiksi defaultin sijasta, ei vaikuttanut auttavan.
Näyttiksestä ei lopu muisti kesken, oli ainakin 20% ellei yli vapaana kun tarkistin tilanteen, myös keskusmuistia on vapaana useampi giga.
Enbissä on käytössä mikälie force videomemory ja se on asetettu 14 gigatavuun (tarkistettu ensin sillä saman kaverin vramcheckerillä ettei mene yli). on koitettu myös rajata se vain 8 gigaan eli näyttiksen oikeaan muistin määrään mutta eipä muuttanut sekään asiaa.


Kiitos vinkistä, pitääpäs kokeilla.

Toinen juttu mikä tuossa Fallout 4 pelimoottorissa ärsyttää että kaikki on niin pirun kirkasta että silmiin sattuu, vaikka vääntäs monitoreista kirkkauden minimiin.

Saakohan millään järkevällä konstilla niitä muokattua?

Taitaa falloutin kehittäjät olla äärimmäisyyksiin meneviä ihmisiä kun ensin tekivät fallout 3:sta niin synkän pelin kirkkauden puutteelta kuin olla ja voi ja sitten fallout 4:seen ihan toisin päin. Kultainen keskitie tuntuu puuttuvan kehittäjä tiimin varastosta.
ENBillä saa vaikka minkä näköiseksi (ENBSeries graphic modification for games + täältä joku preset mitä sitten säätää enemmän omaan makuun sopivaksi itse Mod categories at Fallout 4 Nexus - Mods and community )
 
Joskus Fallout 4 (Ja muut Tän moottorin pelit) saattaa vaatia BSA tiedostojen listasta tiettyihin INI tiedostoihin, lisäksi ne jos tekstuurit on erillisinä (Purettuina tiedostoina), voidaan tuo ongelma välttää(Tosin siinäkin oli joku asetus joka vaadittiin että puretut tiedostot ladataan).

Itse huomasin aikanaan Fallout 4:ssa kun mesh ja tekstuuritiedostot eivät enää latautuneet. Tällöin lisäsin ne Bilagos Fallout 4 Config toolin avulla BSA listaukseen ja voila
 
Joskus Fallout 4 (Ja muut Tän moottorin pelit) saattaa vaatia BSA tiedostojen listasta tiettyihin INI tiedostoihin, lisäksi ne jos tekstuurit on erillisinä (Purettuina tiedostoina), voidaan tuo ongelma välttää(Tosin siinäkin oli joku asetus joka vaadittiin että puretut tiedostot ladataan).

Itse huomasin aikanaan Fallout 4:ssa kun mesh ja tekstuuritiedostot eivät enää latautuneet. Tällöin lisäsin ne Bilagos Fallout 4 Config toolin avulla BSA listaukseen ja voila
Pitää tsekata olenko missannut config toolissa jotain.
Onnistuuko noiden pakattujen tekstuuri yms pakettien purkaminen looseiksi (erillisiksi) jälkikäteen, vai pitäisikö jokaisesta ladata uusiksi mahdollinen loose files -versio?

edit:
En kyllä löytänyt tuosta Fallout 4 Tweaker v1.3.5.20240 by Bilagosta mitään BSA-listausta tms
 
ENBillä saa vaikka minkä näköiseksi (ENBSeries graphic modification for games + täältä joku preset mitä sitten säätää enemmän omaan makuun sopivaksi itse Mod categories at Fallout 4 Nexus - Mods and community )


Itselläni ei ainakaan kaikki modit toimineet, liekkö mennyt epäyhteensopiviksi jossain kohdin sitten kun tuota peliä on patchattu.

Saako tuossa vielä FOVia säädettyä kun sekin silmiin ottaa kun todella kauas oikealle ja vasemmalle default asetuksilla näyttää pelin?

Myöskään hertzimäärän nosto ei itsellä toiminut millään arvolla asetustiedostoissa mitä täällä ehdotettiin, onkohan sekin sitten "fixattu" kehittäjien toimesta.
 
Itselläni ei ainakaan kaikki modit toimineet, liekkö mennyt epäyhteensopiviksi jossain kohdin sitten kun tuota peliä on patchattu.

Saako tuossa vielä FOVia säädettyä kun sekin silmiin ottaa kun todella kauas oikealle ja vasemmalle default asetuksilla näyttää pelin?

Myöskään hertzimäärän nosto ei itsellä toiminut millään arvolla asetustiedostoissa mitä täällä ehdotettiin, onkohan sekin sitten "fixattu" kehittäjien toimesta.
Voi olla fixattu, mutta noissa purkkaviritysmoottoripeleissä kannattaa yleensä kunnioittaa sitä 60 FPS (/Hz) rajaa ettei hommat hajoa käsiin.

Moni modi voi lakata toimimasta pelin päivitysten myötä, itse lähtisin sillä ajatuksella (tai lähdinkin kun taas pelin aloitin) että puhtaalta pöydältä modit ja uusi pelihahmo.

FOVia saa säädettyä ainakin tuolla Fallout 4 Tweaker by Bilagolla.
 
Huvittaisi taas palata Fallout 4 pariin. Originaalin tarinan tahkoaminen ei vain enää tahdo innostaa. Löytyykö jotain kunnolla uutta sisältöä tuovaa modia?

Fallout 5 varmaan ehtii ilmestymään ennenkuin Fallout: Miami valmistuu.
 
Huvittaisi taas palata Fallout 4 pariin. Originaalin tarinan tahkoaminen ei vain enää tahdo innostaa. Löytyykö jotain kunnolla uutta sisältöä tuovaa modia?

Fallout 5 varmaan ehtii ilmestymään ennenkuin Fallout: Miami valmistuu.
En ole testaillut itse (tai olen asentanut mutten tietääkseni ikinä sinne päätynyt) mutta Fusion City Rising väittää olevansa DLC-kokoluokan modi, Outcasts and Remnants samoin ja Project Valkyriekin. Horizon taas pistää koko peliä isommalla kädellä uusiksi, mutta en tiedä miten tarinapuolella. Ja irtoquesteja (etenkin jos rakentaa settlementtejä) saa Sim Settlements 2:sta ja Atomic Radio and Tales from the Commonwealthista (mitä suosittelisin jo pelkästään itse Atomic Radion vuoksi, loistavia teemaan sopivaa radiosisältöä ja musiikkia)
 
Onkos kukaan pelannut tuota Project Valkyrie modia? Mulla on toi koko modisarja asennettuna ja parhaillaan pitäisi mennä kattomaan onko Valkyrien vanha kämppä vielä paikoillaan.
Ainut vika että se on jokirannassa alueella joka vaikuttaisi säännönmukaisesti kaatuvan ennemmin kuin myöhemmin, eli suomeksi ennen kuin olen lähelläkään kyseistä quest-kohdetta.
Modin tekijä on suuressa viisaudessaan sulkenut Nexuksessa topicin/kommentoinnin kyseisestä modista eikä verrattain varsin kattavat walkthrought tai troubleshooting guidet auta.

tl;dr: tarttisin sen Valkyrien kämpän "koodin" että voin teleportata suoraan sisälle coc:lla
 
21:9 kuvasuhteen ja korkean virkistystaajuuden näyttö on ongelmallinen. 120Hz ilmeisesti toimisi mutta oma näyttö ei semmoista tue, pelattava siis 60Hz taajuudella.

Puukottamalla ini tiedostoja sain pelin toimimaan 3440x1440 resoluutiolla.

Ylitsepääsemätön ongelma on sisä ja ulkotilojen väliset lataukset jotka lähes poikkeuksetta jumiutuvat, musta ruutu, äänet kuuluu ja alakulmassa vihreä ratas pyörii.
Niistä pääsisi yli käymällä Windowsin puolella alt+tabbaamalla, mutta takaisin tullessa peli sössii resoluution 16:9 suhteiseksi ja venyttää sen koko näytönlevyiseksi.
Tuon se tekee vaikka laittaisi pelin resoluutioksi 2560x1440 niin silti peli onnistuu räväyttämään itsensä koko ruudun levyiseksi takaisin tullessa.

Vuonna 2018 tätä pelasin aika lailla 2560x1440 60Hz näytöllä ilman ongelmia. Vaiko onko ongelmana nyt uusi AMD:n näytönohjain kun 2018 se oli NVIDIA?
 
Kannattaa laittaa, jos ei vielä ole tuo configuration tool, saa ainakin nuo ini tiedostot puukotettua tuosta käsin, ja unofficial patsi kannattaa olla.

Muistaakseni mullakin tuli tuota infinity loading screeniä joskus, en muista mitä tein ja oliko pahempi ongelma.
Skyrimissä se oli jatkuvaa ja siinä piti pistää skse pluginiin niitä memory debug juttuja.
Ja peli kannattaa käynnistää fallout4 script extenderin kautta. Vaikkei sitä käyttäviä modeja olisikaan.

Nyt kun on uusi prossu ja näyttis, niin ei juuri tuo bostonin keskustakan enää nyi, ennen se oli sellainen diashow. Vois pelailla tätä taas vaihteeksi, moneskohan läpipeluukerta mulla jääny kesken :)
 
21:9 kuvasuhteen ja korkean virkistystaajuuden näyttö on ongelmallinen. 120Hz ilmeisesti toimisi mutta oma näyttö ei semmoista tue, pelattava siis 60Hz taajuudella.

Puukottamalla ini tiedostoja sain pelin toimimaan 3440x1440 resoluutiolla.

Ylitsepääsemätön ongelma on sisä ja ulkotilojen väliset lataukset jotka lähes poikkeuksetta jumiutuvat, musta ruutu, äänet kuuluu ja alakulmassa vihreä ratas pyörii.
Niistä pääsisi yli käymällä Windowsin puolella alt+tabbaamalla, mutta takaisin tullessa peli sössii resoluution 16:9 suhteiseksi ja venyttää sen koko näytönlevyiseksi.
Tuon se tekee vaikka laittaisi pelin resoluutioksi 2560x1440 niin silti peli onnistuu räväyttämään itsensä koko ruudun levyiseksi takaisin tullessa.

Vuonna 2018 tätä pelasin aika lailla 2560x1440 60Hz näytöllä ilman ongelmia. Vaiko onko ongelmana nyt uusi AMD:n näytönohjain kun 2018 se oli NVIDIA?
Onko alla joitain jäätävät määrät skriptejä sisältäviä modeja? Jumiutuminen loading screeniin on yleensä juuri liiaallisten skriptien syytä.

Pelissä on tiukka 64Mb raja skriptien määrälle ja ainakin SIM Settlements rajoittamattomilla Settlementtien blueprinteillä saa helposti ylitettyä kyseisen rajan.
 
Kyseessä oli täysin puhdas uusi asennus, ei mitään modeja alla.
 
Kyseessä oli täysin puhdas uusi asennus, ei mitään modeja alla.
Tuo configuration tool kannattaa silti tsekata, se ei ole modi vaan muokkaa ihan noita asetuksia, ihan kuten pelin sisäiset asetukset ja/tai käsin .ini:en muokkaaminen
 
Hmjaha mikähän on tähänkin tullut, kun alkanu kaatuilemaan ihan randomisti.
Päivitin gtx1080 -> RTX3070 tässä välissä ja pelin asennus ja modit on vajaa vuosi sitten laiteltu, kaikki toimi ihan ok joskus syksyllä tätä viimeksi pelailin, mutta tosiaan vanhalla kortilla, muuta ei ole muuttunut.
Katselin noita asetuksia tuolla fallout 4 launcherilla, en löydä kyllä muuta, kun jossain redditissä ehdotettu ottaa weapon depris pois, tämä paketti ja tämä versio modeineen toimi täysin ennen, lvl 51 ja main guesti ja suurin osa side guesteja tehty, paitsi pari dlc:tä ei oo tehty, jaksais alkaa asenteleen uudestaan.

Edit, en nyt löydä sitä asetusta prkl, pakko kait nukkua ja kattoa huomenna töiden jälkeen.
eipäs mittään nyt löyty, mulla tuo ini editor/configuration tool on vanhan launcherin paikalla, käytin vanhaa launcheria ja sieltä toiselta tabilehdeltä löytyi tuo asetus, lisäksi oli kaikki .ini tiedostot read only, joten sai hetken ihmetellä.
Nyt taas toimii :)

Tuosta lisää: Fallout 4 CTD RTX 3080
 
Viimeksi muokattu:
Mitä pakollisia elämää helpottavia modeja tähän kannattaa latailla vai onko siedettävä peli ihan vanillana?

Ja onko tuo rakentaminen kuinka pakollista pelin tehtävien kannalta?
Unofficial patch on ainakin käytännössä pakollinen, muut vähän enemmän oman maun mukaan ja useat modeista vaatii tuekseen F4SE:n
 
Unofficial patchin lisäksi itsellä käytössä weightless junk joka vähentää jatkuvaa ramppausta tukikohdissa. Saakelin turhauttavaa jättää joku reissu kesken sen takia että inventory täynnä eikä raaski mitään heittää pois.
 
Ja onko tuo rakentaminen kuinka pakollista pelin tehtävien kannalta?
Taisin pelin launchissa jokaiseen tukikohtaan laittaa tyyliin pari turrettia ja pari vartiotornia, ~5min maksimissaan per base.
Tuon pelin pelasin alkuun vaikeimmalla, sitten jonkun päivityksen myötä laskin toiseksi vaikeimmalle.
 
Mä pelaan vieläkin ilman modeja. Ei edes sitä unofficial patchia. Yhden kerran vetänyt läpi normaalilla ja nyt menossa ännännes läpipeluu Survivalilla, jota en "loppuun" ole pelannut kertaakaan kun aina tulee uus idea buildille...

Ei siis mielestäni tarvi modeja jollei halua. Ja rakentelua ei tarvitse tehdä ollenkaan jos ei halua. Toki minimit kantsii tehdä että tehtävät jotka sitä vaatii saa suoritettua, eli saa expaa.
 
Taisin pelin launchissa jokaiseen tukikohtaan laittaa tyyliin pari turrettia ja pari vartiotornia, ~5min maksimissaan per base.
Tuon pelin pelasin alkuun vaikeimmalla, sitten jonkun päivityksen myötä laskin toiseksi vaikeimmalle.
Aika lailla vapaaehtoista se tuntuu olevan, koska peli on rakennettu niin, että vaikka rakennat Maginot linjan siihen paikan eteen ja varmistat, että edes hyttynen ei mene siitä elävänä läpi, niin koko paikka on silti paskana jos et vaivaudu menemään sinne kun hyökkäys tulee. On kokeiltu. Rakentelin joka tukikohtaan sellaiset kuolemantoteemit (joka tolpassa taisi olla 12 max tason konekivääriä ja 8 raketinheitintä + generaattorit niille), että se hyökkäys pysähtyy parissa sekunnissa kaikkien mosien kuolemaan. Silti ne tukikohdat menevät paskaksi jos sinne ei vaivaudu menemään kun hyökkäys tulee.
 
Mä pelaan vieläkin ilman modeja. Ei edes sitä unofficial patchia. Yhden kerran vetänyt läpi normaalilla ja nyt menossa ännännes läpipeluu Survivalilla, jota en "loppuun" ole pelannut kertaakaan kun aina tulee uus idea buildille...

Ei siis mielestäni tarvi modeja jollei halua. Ja rakentelua ei tarvitse tehdä ollenkaan jos ei halua. Toki minimit kantsii tehdä että tehtävät jotka sitä vaatii saa suoritettua, eli saa expaa.
Minulla on täsmälleen yksi modi, latauksia nopeuttava Load Accelerator. Steamin kellossa näyttää olevan noin 900 tuntia peliaikaa takana, joten varsin hyvin mennyt tällä :)

Jossakin vaiheessa voisi kyllä kokeilla jotain sisältöä lisäävää modia.
 
En tiedä onko ollut jo aikaisemmin juttua, mutta tälläiseen törmäsin:

Fallout: London is an ambitious, trail-blazing DLC-sized mod for Fallout 4, Bethesda Game Studios’ 2015 post-apocalyptic RPG. Fallout: London stands apart from its contemporaries and offers an entirely new experience: setting a Fallout game outside of the United States. True to its moniker, Fallout: London takes place IN London.


 
Mikään ei näistä isoista modeista koskaan valmistu. Paperilla ihan kivoja ideoita mutta valmista on turha odottaa koskaan. Se on nähty niin moneen kertaan.
 
Softat ja pelit on helppoja ja mukavia tehdä 70% valmiiksi. Ne viimeiset prosentit vaan ovat sitten ne kaikkein epämiellyttävimmät ja aikaa vievimmät. Ilman tuntuvia taloudellisia kannustimia jäävät usein tekemättä. Jokaisella koodarilla on läjäpäin keskeneräisiä softia "arkistossa" :)
 
Mikään ei näistä isoista modeista koskaan valmistu. Paperilla ihan kivoja ideoita mutta valmista on turha odottaa koskaan. Se on nähty niin moneen kertaan.
Tuo on kyllä niin totta. Tulossa olisi vaikka ja mitä , mutta niinköhän vain mitään julkaistaan: The 6 most ambitious Fallout mods in development right now

The Frontier näyttäisi olevan pelattavissa, mutta suht kämäiseltä näyttää.

Kelpaisi myös a world of pain tyylinen modi neloselle, new vegas sai kovasti puhtia sen myötä: A World Of Pain

E: Frontier on new vegas modi.
 
Viimeksi muokattu:
Google kertoo jotain, mutta onko ultrawide miten vaikeaa saada toimimaan? Tekisi kovasti mieli tätä pelata pitkästä aikaa.
 
Google kertoo jotain, mutta onko ultrawide miten vaikeaa saada toimimaan? Tekisi kovasti mieli tätä pelata pitkästä aikaa.
Ei ole, ei kuitenkaan sieltä ihan "yhden klikin" ratkaisuistakaan. Jotain tässä piti säätää erikoista, mutta en muista yhtään, että mitä. Oisko ollut, että Hud piti jotenki säätää oikeaan paikkaan jollain asetuksella. Ainoa mitä en jaksanut alkaa värkkäämään oli se exosuitin HUD, mutta koska en sitä kahdella pelikerralla käyttänyt juurikaan nii ei haitannut.
 
Ei ole, ei kuitenkaan sieltä ihan "yhden klikin" ratkaisuistakaan. Jotain tässä piti säätää erikoista, mutta en muista yhtään, että mitä. Oisko ollut, että Hud piti jotenki säätää oikeaan paikkaan jollain asetuksella. Ainoa mitä en jaksanut alkaa värkkäämään oli se exosuitin HUD, mutta koska en sitä kahdella pelikerralla käyttänyt juurikaan nii ei haitannut.

Luinkin, että jotain hudin kanssa voi olla. Pitää viikonloppuna kokeilla. Joku modi näyttää olevan ultrawideen, jota ilmeisesti suositellaan.
 
Herätellääs vähän tätä ketjua. Bethesdalta on tulossa kuluvan vuoden 2023 aikana "next-gen" päivitystä Fallout 4 peliin. Alla vanha uutinen aiheesta ja videolla entisen Bethesdan työntekijän näkemyksiä mitä Bethesdan tulisi päivittää tässä.

Fallout 4 next-gen patch coming in 2023 with performance mode, 4K and more - Dexerto


Ensimmäinen asia mikä tuossa pelissä pitäisi päivittää on pelimoottori, mutta en odota niin tapahtuvan.
 
Herätellääs vähän tätä ketjua. Bethesdalta on tulossa kuluvan vuoden 2023 aikana "next-gen" päivitystä Fallout 4 peliin. Alla vanha uutinen aiheesta ja videolla entisen Bethesdan työntekijän näkemyksiä mitä Bethesdan tulisi päivittää tässä.

Fallout 4 next-gen patch coming in 2023 with performance mode, 4K and more - Dexerto


Onko kukaan edes pyytänyt moista tähän peliin? Hienosti ainakin rikkovat kaikki tuhannet modit pelistä. Minkä takia? Että saavat 4K tekstuurit peliin, vaikka sellaiset saa jo modilla. Bugikorjauksia? Ai niin, nekin on korjattu jo modilla.
 
Onko kukaan edes pyytänyt moista tähän peliin? Hienosti ainakin rikkovat kaikki tuhannet modit pelistä. Minkä takia? Että saavat 4K tekstuurit peliin, vaikka sellaiset saa jo modilla. Bugikorjauksia? Ai niin, nekin on korjattu jo modilla.
Toisaalta saman ne teki Skyrimillekin ja käsittääkseni (ja omien kokemusteni mukaan) myös se Skyrim SE on saanut taakseen kattavan ja toimivan modiyhteisön. Toki siinä hetki yskitään käynnistellessä mutta jos FO4:llä on vielä aktiivinen pelaaja- ja modiyhteisö olemassa niin eiköhän ne oleelliset modit ole nopeasti portattu ja lisää tulee?
 
Odotan itse kyllä Ps5 päivitystä. Koneella ei tule pelattua eikä 30fps ole vaihtoehto. Voisi tulla vaikka heti.
 
Hyvähyvä. Pitääköhän sitten taas aloittaa uusi läpipeluu. Juuri sain muutama kuukausi sitten survivalin läpi ilman modeja niin että kaikki mahdollinen tuli koettua, jopa niin että kokeilin kaikki eri loput. Ukkeli jäi siihen tilaan että instituutti meni matalaksi. Kaikki followerien perkit kerättynä. 8 achievementtiä tekemättä.

Tarkoitus oli nähdä ja tehdä kaikki jottei enää tulisi halua pelata. Ei siinä sitten kauan mennyt että piti VR versiota aloittaa Gingas VR Essentials paketin kera.

Nyt jos vielä VR versionkin päivittäisivät niin kaipa sitä taas voisi hiljakseen alkaa etenemään uudella ukolla
 
Tuskin tulee muuta kuin next gen päivitys konsoleille, PC ei muuta kuin modit taas ei toimi. ehkä jotain pientä.
Olen nyt parisen kk pikkuhiljaa pelannu ties monennettako kertaa alusta. Vain kerran olen päätehtävän pelannut loppuun asti ja instituutio tuhottu. Varmaan joku 20-30% pelistä käyty läpi vaikka tätä aika ajoin hakkaillut. modailu vie aikaa eniten, ei tätä muuten edes pelaisi. Buginen tää on vieläkin vaikka on unofficial patsit, buffout yms high fps fixit. Mutta kone päivittyny parikin kertaa julkkarista on tää komea 4k resolla ja muutamalla textuuripaketilla, siihen armoreita ja aseita päälle, joista jokainen tuntuu bugittavan kans vähän.
No Skyrim vei 10v että pelasin myös kaikki DLC:t läpi, että silleen, kaikkia pikkutehtäviä ei oo tullu tehtyä koskaan.
 
Tuli tässä noin viikko sitten saatua taas yksi läpipeluukerta tehdyksi, mutta kyllähän sitä voisi "Next Gen Patch":na pelata taas läpi ja jysäyttää Instituutin paskaksi. :geek: Toki vähän riippuu mitä tuo oikeasti tekee pelille, jos pelkkä visuaalinen päivitys niin tuskin sen takia tulee pelattua. :hmm:
 
Skyrim SE oli isompi päivitys LE versioon verrattuna pelimoottori osalta kun se siirtyi 32 bittisestä 64 bittiseen, paljon vakaampi alusta modailuun.
Jospa Fallout saisi vastaavan päivityksen eikä jäisi Skyrim AE tapaiseksi räpellykseksi.
 
Hienoa pelailin viimein siihen pisteeseen että pääsin instituteen, sitten jäin jumiin kohtaan jossa pitää mennä hissiin ja jutella tuolle synth shaunille ja mitään ei tapahdu, reload ei auta. Konsolikomennot ei auta, kokeillu vaikka mitä. Voi vittu mitä sontaa taas, huoh reilu 100h peliä täysin hukkaan, on tää buginen paska.
En tiää auttaako joku todella aikainen save tai pitää ettiä joku toinen korjaus. en tiiä sotkeeko joku modi, mutta näyttää olevan yleinen ongelma.

E: ok otin saven ennenkuin menin teleporteriin ja dismissasin nykyisen companionin (curie), vaikka se ei tulekaan sisälle tonne ja se riitti en tiiä mikä vikana, mutta nyt kaikki toimi ok, ei muuta kuin institute paskaks, vaikka meinasin että tekis institute pathin, mutta ei jaksa.
katotaan uus peli alusta, jossa teen dlc:t eka ja sitten vasta main guestin loppuun.

Yritin tuossa ettiä josko löytyisi sakon kiväärejä modina, mutta ei löydy. Tuollainen sakon uusi m10 tai trg olisi ollut hieno lisä uuten pelikertaan, mutta jaa, suurin osa asemodeista rus aseita tai usa. Tuollaisella trg-42 kiväärillä joskus muinoin vapaaehtoisella mpkry tarkka-ammunta kurssilla tullu ammuttua olkapää mustelmille on hieno ja tarkka peli. tuossa aikaisemmin videossa jossa mainittiin, että aseiden modelit on suuria, ja ainakin kaikki asemodit mitä kokeillu miltei kaikissa ollu pieniä bugeja, tosin osa on myös engine rajoitteisia. Menee kyllä vähän clutter kokoelmaksi kun alkaa olla modeja liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
katotaan uus peli alusta, jossa teen dlc:t eka ja sitten vasta main guestin loppuun.

Vetäsin just viimeisinmän vanilla survival runin näin että DLC:t ensin. En tiedä mistä johtui mutta main questissa oli ainakin kolme kohtaa jotka oli mennyt sekaisin. Ensimmäinen oli se että Chanse ei meinannut aloittaa questia poliisiasemalla. Google auttoi siihen, mutta toisena Chanse Danse oli näkymätön koko questin ajan siellä tehtaalla. Onnistui kuitenkin lahtaamaan kaikki vihut. Kolmatta en muista mutta siihenkin köytyi kikka Googlesta. Ei missään tarvinnut konsolia eikä tosin olis toiminutkaan kun oli survival. Nyt tuolla on pääjuonikin vedetty.
 
Viimeksi muokattu:
Tekis mieli kokeilla survivalia, mutta siinä on liikaa rajoituksia, tosin siihen taitaa olla nexuksessa modi, joilla niitä optioita voi vaihtaa. Ja jos modailee on konsoli melkeinpä pakollinen, se pitäs sitten vanillana vetästä. Ja jotenkin esim valheim tuntuu olevan sellanen "survival" peli jota mieluummin pelaa kuin FO4:n survival.

Tarkoitatko tuota ihka ekaa BoS missionia, ei sitä taida tarvia muuta kuin jos haluaa tehdä BoS tehtäviä tai BoS lopun, no ite aina tehnyt sen mukava mission ja ton tekee kyllä joka pelikerralla kuitenkin, en kyllä just muista oikein, se unofficial patsi kyllä korjailee sitä, mutta jos ei halua yhtään modia niin sitten.
Tässä pelissä osa tehtävistä on kyllä kiva tehä joka pelikertaan ja osan kun kerran tekee ei kiinnosta enää.
No anyway aloittelin taas alusta :) uudet modit taas alla ja joitain vanhoja otin pois. Eri aseita modeista taitaa tulla jo joku 50 - 100 ainakin, ei varmaan järkevää mutta kiva kokeilla. Osa aseista ei toimi PA päällä VATS modessa, paria joutu xEditillä muokkaan että ne toimis.
 
Tarkoitatko tuota ihka ekaa BoS missionia, ei sitä taida tarvia muuta kuin jos haluaa tehdä BoS tehtäviä tai BoS lopun

Joo se on ihan ensimmäinen tapaaminen Chansen Dansen kanssa. Se ei jostain syystä aloittanut questia, mutta onneksi Googlesta löytyi video.

Survivalissa suurin "vaikeus" on liikkuminen. BOS auttaa siinä Vertibirdeillään. Survivalin jännitys on siinä että savettamaan ei pääse kuin nukkumalla. Tuo lisää riskiarviointia ja kauhua vihuja nähdessä. Alussa kun en muistanut/tiennyt nukkumapaikkoja, tuli jännäkakka aina kun kaupungissa kuuli supermutantin puhetta kun olin palaamassa pitkältä questilta.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 924
Viestejä
4 561 074
Jäsenet
75 066
Uusin jäsen
wilhelm-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom