Fallout 4

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
796
Vielä kysyisin sellaista niin miten Nickille pystyisi vaihtaa kuteen kun normaali kuolevaisten vaatteet ei tunnu kelpaavan.

Ja voiko minuteman ja Brotherhood tehtäviä tehdä sekaisin? itse en ole vielä liittynyt mihinkään mutta oletan että tuo on vähän kuin skyrimin Dark Brotherhood, Varkaiden kilta ja se ihmisusi kilta.
Nickin vaatteita ei pysty vaihtamaan ilmeisesti. Kaikkia tehtäviä voi tehdä sekaisin ja peli ilmoittaa selkeästi kun tulee aika tehdä suuria päätöksiä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 382
Mikäs on ollut porukan mielestä ärsyttävin/vaikein vastus? Ite sanoisin survivalilla pelatessa legendary Sentrybot tai legendary assaultron. Muuten aika leppoisia vihuja Behemothit sun muut.
 

Gremmy

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
397
Mikäs on ollut porukan mielestä ärsyttävin/vaikein vastus? Ite sanoisin survivalilla pelatessa legendary Sentrybot tai legendary assaultron. Muuten aika leppoisia vihuja Behemothit sun muut.
Assaultronit on itellä ollu aika ehdoton ykkönen. Oikeastaan mikä tahansa muu menee edes joten kuten ja räjähtävillä aseilla toki nuokin mutta ihan vaan puhtaasti se niiden nopeus ja miten ne tunkee naamalle on ehdottomasti ollu ärsyttävintä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 382
Assaultronit on itellä ollu aika ehdoton ykkönen. Oikeastaan mikä tahansa muu menee edes joten kuten ja räjähtävillä aseilla toki nuokin mutta ihan vaan puhtaasti se niiden nopeus ja miten ne tunkee naamalle on ehdottomasti ollu ärsyttävintä.
Ahtaat tilat + ase poissa kädestä = game over (melkein) :D Oppinut kyllä pitämään nykyisin aseen visusti esillä, kunnes on itse täysin varma, ettei mestassa ole enää ketään (en luota siihen, että mapissa lukee cleared) :D
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 695
Mikäs on ollut porukan mielestä ärsyttävin/vaikein vastus? Ite sanoisin survivalilla pelatessa legendary Sentrybot tai legendary assaultron. Muuten aika leppoisia vihuja Behemothit sun muut.
Niillä miekan näköisillä käsillä varustettu assaultron jos se pääsee lähelle. Liikkuu nopeasti ja tekee melkoista lämää jos pääsee osumaetäisyydelle.

Jos pelkän ärsyttävyyden perusteella valitaan, niin joku korkean tason skorpioni. Ne teleporttavat maan alla ihan viereen. Tekevät tosin vähemmän lämää kuin assaultron
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
751
Hiippailu asianmukaisine perkkeineen + V.A.T.S. + Penetrator perkki + Two-Shot Gauss Rifle ja kaikki kuolee laakista. :)

Tämä toinen läpipeluukerta saa kyllä jäädä viimeiseksi, peli ei vaan kertakaikkiaan ole erityisen hyvä. Tutkittavaa aluetta ja paikkoja on paljon, mutta niissä ei ole juuri mitään kiinnostavaa. NPC:illä on aika vähän sanottavaa, eikä pelaajan tekemisillä tunnu loppujen lopuksi olevan merkitystä. Fallout: New Vegas oli paljon parempi ja jopa kolmosta muistelen tätä paremmaksi. Kyllähän tästäkin iloa irtoaa, mutta esim. ihan kaikki Biowaren CRPG:t ovat reippaasti parempia.

Tällä kertaa pelasin myös DLC:t läpi ja pääjuoni on nyt lähellä loppuaan. Nuka Worldista en tykännyt yhtään, sen pelaaminen jopa kadutti jälkikäteen. Miljöö ja hahmot ovat siinä minusta epämiellyttäviä, eikä siitä jäänyt käteen muuta positiivista kuin yksi hyvä perkki. Far Harbor oli ihan mukiinmenevä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 651
Oli itellä eka Falloutti jossa koko vatsi jäi käyttämättä. Aiemmissa kyl ollut hyödyllinen, tässä koin ettei siitä ollut apua.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 734
Oli itellä eka Falloutti jossa koko vatsi jäi käyttämättä. Aiemmissa kyl ollut hyödyllinen, tässä koin ettei siitä ollut apua.
Kun vats perkit on tapissa ja Mccready perkki myös plakkarissa, on peli aivan liian helppo kun pääosuman tarkkuus on aina vähintään 90%. Iso kasa vastustajia tippuu kuin heinää siinä vaiheessa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 651
Kun vats perkit on tapissa ja Mccready perkki myös plakkarissa, on peli aivan liian helppo kun pääosuman tarkkuus on aina vähintään 90%. Iso kasa vastustajia tippuu kuin heinää siinä vaiheessa.
Nii en sitä kiellä, etteikö se olisi voinut olla tehokas, mutta ilman vatsia oli helpompi ammuskella muutenki kaikki hengiltä kiitos räjähtävien ammusten yms. Ei tarvinnut peliä pysäytellä ja valita kohteita ja odotella jotain hidastuksia, senku vaan räimi menemään kuin Doomissa konsonaan.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 393
Mielestäni VATSin käyttö on kankeaa ja pätkäisee pelin flown. Yhteensä 3D Falloutteja tullut pelattua about 1kh ja kokeillut VATSia korkeintaan 10 kertaa.

Jonninjoutava ominaisuus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
796
Ensimmäinen läpipeluu oli itsellä xboxilla ja padillä kun en osaa tähdätä yhtään, vats tuli todella tutuksi ja siihen myös piti todella panostaa.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 623
Tulee VATS-nappulaa näpäyteltyä aika usein kun haahuilee menemään,sillä huomaa viholliset aika kivasti,vaikka ne nysvää jossain puskassa.
Vilkasee vasemmalle,näpäyttää VATSia. Vilkasee oikeelle,näpäyttää VATSia. Vilkasee taaksepäin,näpäyttää VATSia. Tolla tyylillä tulee menytyä aika paljon,ei nyt ihan joka sekuntti tuu tehtyä,mutta usein.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 111
Käytän VATSia itsekin paljon. Räiskintä ei ole kovin hyvän tuntuista 3D-Fallouteissa, edes nelosessa, niin mukavampi antaa RNG:n hoitaa homma. "Manuaalisesti" teen lähinnä sniputukset. Olisi tosin mukava jos hidastuksen nopeutta voisi säätää tai mokomat voisi kokonaan skipata.

EDIT: Kuten alla. VATS poistaa kokonaan pienten ja nopeiden vihollisten vikkelyydestään saaman edun. Jotain pöhökärpästä saa sohia pistoolilla osumatta vaikka miten kauan, mutta kun se on 15 metriä lähempänä, niin VATS sanoo että tsäänssi on 95%. Systeemi tuntuu huomioivan vain esteet ja etäisyyden, ei kohteen kokoa tai nopeutta.
 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 455
Itselläkin vatsi käytössä mutta ahtaissa käytävissä niin rinnakaispiippuinen haulikko nannaa.

Nytten tullut yli 20h pelattua ja vaikka tuli ostettua season passi niin en ole vielä törmänyt bugeihin siinä mielessä että olisin huomanut niitä.

Kun aikoinaan skyrmiä pelasin niin muro ajoista lähtien toitutettiin että unoffical pätsi on pakko asentaa.
Onko muut huomaneet unofficalia pakolliseksi?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 651
Itselläkin vatsi käytössä mutta ahtaissa käytävissä niin rinnakaispiippuinen haulikko nannaa.

Nytten tullut yli 20h pelattua ja vaikka tuli ostettua season passi niin en ole vielä törmänyt bugeihin siinä mielessä että olisin huomanut niitä.

Kun aikoinaan skyrmiä pelasin niin muro ajoista lähtien toitutettiin että unoffical pätsi on pakko asentaa.
Onko muut huomaneet unofficalia pakkolliseksi?
Eipä tullut vastaan mitään erikoista. Eipä tosin skyrimissäkään ollut tarvetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 179
Eipä tosin skyrimissäkään ollut tarvetta.
Tässä kohtaa olen eri mieltä. Skyrimissa on niin järjettömän monta asiaa rikki, että uskaltaisin väittää Epävirallista Pätsiä pakolliseksi.

Se, että et näe niitä rikkinäisiä asioita ei tarkoita, ettei niitä olisi.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 455
Tässä kohtaa olen eri mieltä. Skyrimissa on niin järjettömän monta asiaa rikki, että uskaltaisin väittää Epävirallista Pätsiä pakolliseksi.

Se, että et näe niitä rikkinäisiä asioita ei tarkoita, ettei niitä olisi.
Eikös skyrmissä ollut se lootti ongelma joka paisuttaa savea ja jossain välissä fps romahtaa, ainakin konsoleilla ja ilman unoffical pätsiä. Se varmaan se tunnetuin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 179
Eikös skyrmissä ollut se lootti ongelma joka paisuttaa savea ja jossain välissä fps romahtaa, ainakin konsoleilla ja ilman unoffical pätsiä. Se varmaan se tunnetuin?
Tuo on tunnetuin, mutta kuvailit vain näkyvimmät oireet. Sillä bugilla on paljon vakavammat seuraukset todellisuudessa.

Taustaa niille, jotka asiaa ei tunne:
Skyrimissä (ja kaikissa edellisissä peleissä ainakin Oblivioniin asti) on bugi, jonka takia vihollisten tiputtamat esineet ei siivoudu pois solun resetoituessa. Tämän takia nämä esineet jäävät pysyvästi paisuttamaan tallennusta tunnisteviitteillään. Ja siinä tuleekin eteen se iso ongelma. Jokaisella esineellä, NPC:llä, jne. on oma uniikki kuuden* heksaluvun FormID, jolla peli erottaa eri kohteet. Nyt kun tuon bugin takia esineet ei siivoudu pois, niiden käyttämät FormID:t ei enää vapaudu uudelleen käyttöön. Lopulta luvut loppuvat kesken ja sitten peli hajoaa. Ja mitä enemmän noita lukuja jää sinne tallennukseen, sitä isommaksi tallennus paisuu ja raskaammaksi sen käsittely tulee.

Bethesda ihme kyllä korjasi tuon bugin Fallout 4:sta, mutta Skyrim kärsii siitä yhä, mukaanlukien SSE ja VR-versio.

* FormID on oikeastaan kahdeksan heksaluvun kokoinen, mutta kaksi ensimmäistä numeroa on varattu muuhun käyttöön.

--

Skyrimissä on myös mm. eräs merkittävä sivutehtävä, joka voi hajota 246582 eri tavalla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 257
Tulee VATS-nappulaa näpäyteltyä aika usein kun haahuilee menemään,sillä huomaa viholliset aika kivasti,vaikka ne nysvää jossain puskassa.
Vilkasee vasemmalle,näpäyttää VATSia. Vilkasee oikeelle,näpäyttää VATSia. Vilkasee taaksepäin,näpäyttää VATSia. Tolla tyylillä tulee menytyä aika paljon,ei nyt ihan joka sekuntti tuu tehtyä,mutta usein.
Plus sillä löytää ne pirun miinat.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 734
Ole vain, olet väärässä. Ei ollut tarvetta, niin ei ollut tarvetta, mielipiteesi ei sitä muuta.
Anteeksi vain mutta tuo sinun p:n jauhanta on mielipide. Sinun mielipiteesi on että antaa paskan osua tuulettimeen bugien osalta kunhan se ei satu itselle vaan muille.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 116
ei oo kyllä mullakaan skyrimissä tai muissa ollu tota unofficial patchia eikä pelinpysäyttäjiä tullu vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 179
Ole vain, olet väärässä. Ei ollut tarvetta, niin ei ollut tarvetta, mielipiteesi ei sitä muuta.
Kerrohan tämä: kumpi olisi tuoreelle pelaajalle parempi ratkaisu, potentiaalisesti kärsiä ongelmista vai ennaltaehkäistä ne?

Vaikka et itse huomannut bugeja ja siten kärsinyt niistä ja siksi sinulla ei ollut absoluuttista tarvetta epäviralliselle pätsille, se ei silti poista sitä faktaa, että Skyrim on sisältä todella pahasti rikki. Toistan pointtini: vaikka et näe bugeja, se ei poista niiden olemassaoloa.

Mitä nyt pikaisesti vilkaisin Fallout 4:n epävirallisen pätsin korjauslogia, vaikuttaisi F4 olevan huomattavasti paremmin kasassa kuin Skyrim. Silti korjauksia on sen verran paljon, että en jättäisi asentamatta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 651
Kukahan sitä minun Skyrimia on pelannut, minä vai Kirottu? Joten kumpi tietää sit paremmin tarvitsinko sitä pätsiä vai en? Ihme jankkaamista minun kokemuksestani. Miten ihmeessä Kirotulla on mielipide minun pelikokemuksestani, että minä olisin tarvinnut pätsiä?

Anteeksi vain mutta tuo sinun p:n jauhanta on mielipide. Sinun mielipiteesi on että antaa paskan osua tuulettimeen bugien osalta kunhan se ei satu itselle vaan muille.
Kerrohan tämä: kumpi olisi tuoreelle pelaajalle parempi ratkaisu, potentiaalisesti kärsiä ongelmista vai ennaltaehkäistä ne?
En ole väittänyt kumpaakaan, kerroin, etten kaivanntu kummassakaan pelissä kyseistä pätsiä. En puhunut mitään siitä, että sitä ei kannattaisi asentaa, ja peli toimii varmasti kaikilla. Kirottu tuli vain kertomaan, että on eri mieltä siitä, että minä olisin tarvinnut pätsin vaikken sitä tarvinnut.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 734
Kukahan sitä minun Skyrimia on pelannut, minä vai Kirottu? Joten kumpi tietää sit paremmin tarvitsinko sitä pätsiä vai en? Ihme jankkaamista minun kokemuksestani. Miten ihmeessä Kirotulla on mielipide minun pelikokemuksestani, että minä olisin tarvinnut pätsiä?



En ole väittänyt kumpaakaan, kerroin, etten kaivanntu kummassakaan pelissä kyseistä pätsiä. En puhunut mitään siitä, että sitä ei kannattaisi asentaa, ja peli toimii varmasti kaikilla. Kirottu tuli vain kertomaan, että on eri mieltä siitä, että minä olisin tarvinnut pätsin vaikken sitä tarvinnut.
Edelleen, sinä olet vain jättänyt bugit huomiotta tai et ole edes pelannut tarpeeksi peliä. Muistaakseni sinä olet aina täällä huutelemassa miten paska peli Fallout 4 on ja kuinka et omista lisäreitä yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 179
Perato:

Sanoit, ettet pidä epävirallista pätsiä Skyrimissä tarpeellisena omien kokemuksiesi perusteella. Itse annoin vastakkaisen mielipiteen omien kokemuksieni ja asioista selvää ottamisen perusteella. Olen modannut näitä pelejä suht lyhyen aikaa (vasta vuodesta -07 alkaen), mutta olen seurannut lukuisten modien kehitystä sivusilmällä. Jos jokin asia on noussut esiin enemmän kuin mikään muu, se on näiden pelien ihan käsittämätön bugisuus.

Jos pelissä on oikeita pelinrikkojabugeja (kuten Skyrimissa ihan oikeasti on), pitäisin epävirallisia korjauksia aikalailla pakollisena, tai vähintäänkin äärimmäisen suositeltavina.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Kukahan sitä minun Skyrimia on pelannut, minä vai Kirottu? Joten kumpi tietää sit paremmin tarvitsinko sitä pätsiä vai en? Ihme jankkaamista minun kokemuksestani. Miten ihmeessä Kirotulla on mielipide minun pelikokemuksestani, että minä olisin tarvinnut pätsiä?



En ole väittänyt kumpaakaan, kerroin, etten kaivanntu kummassakaan pelissä kyseistä pätsiä. En puhunut mitään siitä, että sitä ei kannattaisi asentaa, ja peli toimii varmasti kaikilla. Kirottu tuli vain kertomaan, että on eri mieltä siitä, että minä olisin tarvinnut pätsin vaikken sitä tarvinnut.
Korjaa jos olen väärässä, mutta minulla on jonkillainen muistikuva että olisit aikaisemmin samasta aiheesta keskustellessa maininnut ettei sinua itseäsi niin häiritsisi jos jokin sivutehtävä ei toimi kuten kuuluisi tai jotain vastaavaa. Tämä on täysin ok, jokainen saa pelata pelinsä kuten haluaa, mutta haluaisin nyt kuitenkin täältä sivulta mainita että kaikilla ei ole ihan yhtä leppoinen asenne bugeja kohtaan kuin sinulla.

En omista Fallout nelosta mutta kuvittelisin että siihenkin saa ihan yhtä helposti unofficial patchin asennettua kuin muihinkin näihin, ja en nyt oikein keksi mistä näkövinkkelistä tätä asiaa pitää katsoa jotta sen asentaminen ei olisi yhtä järkevää kuin ihan normaalin virallisenkaan päivityksen asennus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 179
Korjaa jos olen väärässä, mutta minulla on jonkillainen muistikuva että olisit aikaisemmin samasta aiheesta keskustellessa maininnut ettei sinua itseäsi niin häiritsisi jos jokin sivutehtävä ei toimi kuten kuuluisi tai jotain vastaavaa. Tämä on täysin ok, jokainen saa pelata pelinsä kuten haluaa, mutta haluaisin nyt kuitenkin täältä sivulta mainita että kaikilla ei ole ihan yhtä leppoinen asenne bugeja kohtaan kuin sinulla.
Juurikin näin. Jokainen pelatkoon haluamallaan tavalla, mutta jos pelissä X on vakavia bugeja ja niihin on epävirallinen korjaus, minä ainakin haluan ohjeistaa toisia pelaajia käyttämään näitä korjauksia, koska haluan auttaa muita pelaajia välttämään tarpeettomia vitutuksia.

Bugit ovat bugeja. Ei tarkoitettuja ominaisuuksia. Elder Scrollsit ja Falloutit ovat kuuluisia bugeistaan, mutta tekijät eivät tarkoittaneet, että jokaisen pitää kärsiä niistä bugeista. Tietäen tai tietämättään.

Ja kuten olen jo ties kuinka monesti sanonut, useimpia bugeja ei edes huomaa tai sitten niitä luulee tarkoitetuiksi.

En omista Fallout nelosta mutta kuvittelisin että siihenkin saa ihan yhtä helposti unofficial patchin asennettua kuin muihinkin näihin, ja en nyt oikein keksi mistä näkövinkkelistä tätä asiaa pitää katsoa jotta sen asentaminen ei olisi yhtä järkevää kuin ihan normaalin virallisenkaan päivityksen asennus.
Nimenomaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 651
Kysymys oli, "Onko muut huomaneet unofficalia pakolliseksi?"
Ja vastasin siihen:
Eipä tullut vastaan mitään erikoista. Eipä tosin skyrimissäkään ollut tarvetta.
Ja perustelut: En kokenut pätsiä pakolliseksi, koska omassa F4(+100h) tai Skyrim(+400h) peleissäni en törmännyt mihinkään minkä olisin kokenut unofficialia vaativan. Suurin bugi oli muistaakseni jonku radiant questin toimimattomuus jossain vaiheessa kun niitä oli useamman jo tehnyt. Suurin osa jotain ihan kosmeettisia olankohautuksella ohitettavia.

Saa siitä mun puolesta olla eri mieltä, miten minun kokemukseni meni, mutta valitettavasti se on väärä mielipide, koska jos kysytään minun kokemustani, niin vain minä tiedän miten se meni. En ole väittänyt tuossa lausessani, että pätsiä ei kannata asentaa, enkä myöskään sitä, etteikö pelissä voisi olla bugeja, enkä myöskään mitään muutakaan, vain kertonut OMAN kokemukseni. Ja siihen sit tullaan kertomaan, et ollaan muuten sun kokemuksesta eri mieltä, että lopetappa paskanjauhaminen.:facepalm:

Edelleen, sinä olet vain jättänyt bugit huomiotta tai et ole edes pelannut tarpeeksi peliä. Muistaakseni sinä olet aina täällä huutelemassa miten paska peli Fallout 4 on ja kuinka et omista lisäreitä yms.
En voi sanoa pelistä mitään, koska en ole pelannut sitä sinun mielestä tarpeeksi ja olen ilmaissut siitä väärän mielipiteen. Voi hyvä päivä.

Korjaa jos olen väärässä, mutta minulla on jonkillainen muistikuva että olisit aikaisemmin samasta aiheesta keskustellessa maininnut ettei sinua itseäsi niin häiritsisi jos jokin sivutehtävä ei toimi kuten kuuluisi tai jotain vastaavaa. Tämä on täysin ok, jokainen saa pelata pelinsä kuten haluaa, mutta haluaisin nyt kuitenkin täältä sivulta mainita että kaikilla ei ole ihan yhtä leppoinen asenne bugeja kohtaan kuin sinulla.
Voi olla, riippuu questista. Skyrimissä varsinkin on niitä radiantquesteja joiden toimimattomuus on ihan se ja sama sen ekan jälkeen. Tosin nämä pelit on itelle lähinnä tutkimisseikkailuja, juonenkuletus, hahmot, tehtävät yms. ei mitenkää imase mukaan, joten tuskinpa hirveätä porua syntyis jos joku questijono lakkais toimimasta. Mutta jos näitä olis tullut, nii voisin hyvinkin suositella pätsiä, nyt sitä en koe mielekkääksi kun en ole sitä kokenut tarvitsevani.

Mutta muistampahan jatkossa kysyä Kirotun ja Tiihokatin mielipidettä ennenkuin kerron omia kokemuksiani jostain pelistä, ettei taas tuu vaan jauhettua paskaa ja oltua vääriä kokemuksia.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 455
Tokkopa tuosta tarvitsee alkaa riitaa haastaa sentään.

Isolla skyrim ja pienellä fallout kokemuksella sanoisin jotenkin:
Onko unofficalit pakollisia? ei ole mutta tarpeellisia.

Tuossahan nimenomaan varmaan käyttäjä kohtaisesti riippuu miten asiat tulkitsee tai huomaako niitä.
Itselleni kuitenkin isoin huolenaihe ollut että tuleeko mitää tehtävien rikkovia bugeja vastaan, toistaiseksi ei ainakaan niitä ole tullut vastaan.

Skyrmissähän näitä tuli vaikka olikin pätsi asenettuna ja yksi pahimmista oli esbernin bugi jota mulla tuli alkuaikoina vaikka sekin oli pitänyt korjata pitkän aikaa sitten.

Tästä ei ole muuten aikakaan kun luin jonkun open worldin kehittäjän kommentteja(olikohan kingdom come) ja kertoi että vaikka studion sisällä peliä oltiin pelattu satoja tai tuhansia tunteja niin ne eivät olleet törmäneet samoihin bugeihin mistä pelaajat raportoivat ja kuulemma se on todella hankalaa lähtee selvittämään koska se tietty tilanne pitää saada aikaiseksi jolloin pelintekijät voivat alkaa lukemaan koodia että miksi se tietty asia toimi kun odotettu.
Bethesdakaan tuskin ilkeyksissä noita bugeja tekee peleihin.

Edit: Ainoa johon nytten törmänyt niin tietyissä paikoissa fps tippuu, yhdessä kohtaa jopa 40 lukemia näytti ja sitten katsoin afterilla tietoja niin GPU käyttöaste vain 60% tuntumassa ja pikaisesti googletin niin kuulemma pelimoottorin ominaisuuksia?

Massive framerate drops in random areas? :: Fallout 4 General Discussions

"its a game engine issue, doesn't matter what hardware you have, it happens to everyone"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 382
Asiasta toiseen, suosiiko porukka fast travelia? Itse en niinkään, tykkään kävellä ympäriinsä mappia (erityisesti reuna-alueilla ja teitä pitkin), aika paljon tullut kaikenlaista pientä kivaa (random tradereita yms.) vastaan.
 
Liittynyt
29.06.2018
Viestejä
137
Asiasta toiseen, suosiiko porukka fast travelia? Itse en niinkään, tykkään kävellä ympäriinsä mappia (erityisesti reuna-alueilla ja teitä pitkin), aika paljon tullut kaikenlaista pientä kivaa (random tradereita yms.) vastaan.
Ehottomasti käppäilen sinnetänne. Paras vastaan tullut juttu oli kun jääkaapista huuteli pikkupoika joka oli viettäny siellä 200v :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 651
Asiasta toiseen, suosiiko porukka fast travelia? Itse en niinkään, tykkään kävellä ympäriinsä mappia (erityisesti reuna-alueilla ja teitä pitkin), aika paljon tullut kaikenlaista pientä kivaa (random tradereita yms.) vastaan.
Niin kauan kolutaan paikkoja ku on tuntematonta maastoa, mutta jossain vaiheessahan tuo mappi on nähty ja siellä on jälellä korkeintaan just noita yllä mainittuja pikkujuttuja, joiden vuoksi ei viitsi kävellä useita minuutteja. Joskus tosin teen niin, että fast travelaan näissä peleissä esim. johonkin keskushubiin joka on vähän lähempänä ja lähen taas siitä seikkaileen kohteelle, ettei aina hyppää suoraan questipisteelle ja sieltä seuraavalle.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 111
Survivalilla on vähän pakko turvautua apostolinkyytiin, ainakin pelin alkupuolella kun ei ole vielä Brotherhoodin helikoptereita käytössä. Ja onhan tuo nyt paljon immersiivisempää kun pikamatkustus.
Paras vastaan tullut juttu oli kun jääkaapista huuteli pikkupoika joka oli viettäny siellä 200v :D
Kyseinen tehtävä sotii niin pahasti lorea, luonnonlakeja ja tervettä järkeä vastaan, että tulin siitä itse vain pahalle päälle. Asiaa ei auta että tehtävän keskiössä on lapsihahmo, jotka on aina olleet Bethesdan peleissä todella ärsyttäviä. Fallout 3:n Little Lamplight on pahin esimerkki, mutta rasittavia kakaroita on nelosessakin ihan tarpeeksi.
 
Liittynyt
29.06.2018
Viestejä
137
Kyseinen tehtävä sotii niin pahasti lorea, luonnonlakeja ja tervettä järkeä vastaan, että tulin siitä itse vain pahalle päälle. Asiaa ei auta että tehtävän keskiössä on lapsihahmo, jotka on aina olleet Bethesdan peleissä todella ärsyttäviä. Fallout 3:n Little Lamplight on pahin esimerkki, mutta rasittavia kakaroita on nelosessakin ihan tarpeeksi.
Vaikka olenkin helvetin pedantti about kaiken suhteen, koin aika hauskana random huutelun jääkaapista ja sitä seuraavan väittelyn, kun en suostunut uskomaan jääkaappikakaran puheita.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
16
Kyseinen tehtävä sotii niin pahasti lorea, luonnonlakeja ja tervettä järkeä vastaan, että tulin siitä itse vain pahalle päälle. Asiaa ei auta että tehtävän keskiössä on lapsihahmo, jotka on aina olleet Bethesdan peleissä todella ärsyttäviä. Fallout 3:n Little Lamplight on pahin esimerkki, mutta rasittavia kakaroita on nelosessakin ihan tarpeeksi.
Pelisarjaan on alusta asti kuulunut kaikenlainen populaarikulttuurin lainaaminen. Ilmeisesti Star Trekin sukkula, valas aavikolla jne... on olennainen ja täysin luonnollinen asia ydinsodan jälkeisessä erämaassa. :btooth:
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 111
Pelisarjaan on alusta asti kuulunut kaikenlainen populaarikulttuurin lainaaminen. Ilmeisesti Star Trekin sukkula, valas aavikolla jne... on olennainen ja täysin luonnollinen asia ydinsodan jälkeisessä erämaassa. :btooth:
Ei easter eggeissä mitään, esimerkiksi yhdestä luolasta löytyvä avaruusolio oli minusta täysin ok. Jääkaappikakara oli vain vitsinä huono, aivan liian pitkä, ja liian iso osa peliä. Loren rikkomisella viittaan lähinnä siihen, että jokainen sarjan aiempi peli on sanonut, että ghoulitkin tarvitsevat ruokaa ja vettä.

Jos tarkoituksena oli viitata uusimpaan Indiana Jonesiin niin New Vegas teki tämänkin paremmin.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Ei easter eggeissä mitään, esimerkiksi yhdestä luolasta löytyvä avaruusolio oli minusta täysin ok. Jääkaappikakara oli vain vitsinä huono, aivan liian pitkä, ja liian iso osa peliä. Loren rikkomisella viittaan lähinnä siihen, että jokainen sarjan aiempi peli on sanonut, että ghoulitkin tarvitsevat ruokaa ja vettä.

Jos tarkoituksena oli viitata uusimpaan Indiana Jonesiin niin New Vegas teki tämänkin paremmin.
Ainahan näissä peleissä on ollut viittauksia oikeaan elämään tyyliin nethackin keystone cops yms.yleensä ne aukeaa vain vähän vanhemmille ja niille jotka on pelannut pelejä vähän pidempään.:D:kahvi:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Pakko kyllä suositella Load Time Accelerator -modia.

Kaikkien muiden modien kanssa Commonwealthin lataaminen kestää omalla koneella kirjaimellisesti minuutin. Peli asennettu nopealle NVMe asemalle, 8700K, muistia 32G jne. mutta aivan jäätävät latausajat. Ilmeisesti lataus on tässä Bethesdan paskamoottorissa myös sidottu jollain ilveellä FPS:ään. Modi poistaa FPS-capin (vsyncin) latausruuduista, jolloin FPS keulii sinne 400+ paikkeille ja aiemmin minuutin kestänyt latausaika onkin nyt joku alle 10 sekuntia. :rolleyes:
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 695
Pakko kyllä suositella Load Time Accelerator -modia.

Kaikkien muiden modien kanssa Commonwealthin lataaminen kestää omalla koneella kirjaimellisesti minuutin. Peli asennettu nopealle NVMe asemalle, 8700K, muistia 32G jne. mutta aivan jäätävät latausajat. Ilmeisesti lataus on tässä Bethesdan paskamoottorissa myös sidottu jollain ilveellä FPS:ään. Modi poistaa FPS-capin (vsyncin) latausruuduista, jolloin FPS keulii sinne 400+ paikkeille ja aiemmin minuutin kestänyt latausaika onkin nyt joku alle 10 sekuntia. :rolleyes:
Itse asiassa kun peli tuli ulos, niin ainakin minulla alueet lataantuivat hetkessä ilman odotusta. Joku patchi aiheutti sen, että latausajat nousivat kattoon ja ovat pysyneet siellä.

Kieltämättä tuosa tulee mieleen, että miksi niitä lataustaukoja edes on kun kerran päämaailman pystyy selvästi toteuttamaan saumattomana jopa tuossa paskamoottorissa.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 455
Kun pääsin kehumaan viime viikolla ettei bugeja ole iskenyt vastaan niin sellainehan tuli joka esti tehtävän suorittamista:
Find emogene cabot ja kun se ukko avaa sen huoneen oven missä emogene pitäisi olla niin se olikin tyhjä, otin takapakkia saveissakin ja eikä auttanut.

Konsoli esiin niin pääsi tuon kohdan yli ja sitten seuraavassa questissa siellä Carbonin kotona olikin paikalla, googlen perusteella tunnettu bugi.

Itseäni houkuttaisi kyllä käyttää tuota latausajan nopeuttamis modia mutta ei taida uskaltaa jos sekottaakin jonkun tehtävän skriptit huonossa tuurissa.

Itselläni ainoastaan tämä käytössä Everyone's Best Friend (Dogmeat and Companion At Same Time - No Console - No Hack)
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 111
Kun pääsin kehumaan viime viikolla ettei bugeja ole iskenyt vastaan niin sellainehan tuli joka esti tehtävän suorittamista:
Find emogene cabot ja kun se ukko avaa sen huoneen oven missä emogene pitäisi olla niin se olikin tyhjä, otin takapakkia saveissakin ja eikä auttanut.

Konsoli esiin niin pääsi tuon kohdan yli ja sitten seuraavassa questissa siellä Carbonin kotona olikin paikalla, googlen perusteella tunnettu bugi.
Jos käyt tyhjentämässä sen paikan ennen questin aloittamista, Emogene ei spawnaa ja iso tehtävä (josta saa bobbleheadin) rikkoutuu.

Mulle tuli tuo bugi survivalilla pelatessa. Bethesda suuressa viisaudessaan on päättänyt, että konsolin käyttö survivalilla on huijaamista, ja ottanut sen kokonaan pois käytöstä. Asensin tuon jälkeen ensimmäisen modini, sellaisen jolla saa konsolin takaisin. Hetikohta huomasin toisen Bethesdan älynväläyksen: saavutuksia ei tule, jos modeja on käytössä. Oli pakko asentaa vielä toinen modi, jolla sai ne taas toimintaan.

Fallout 4 Unofficial Patch on modi. Tarkoitettu kokemus lienee, että jos haluat saavutukset niin kärsit sitten myös ne bugit, ja että bugit ovat olennainen osa Survival-kokemusta. The intended way to play.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 455
Jos käyt tyhjentämässä sen paikan ennen questin aloittamista, Emogene ei spawnaa ja iso tehtävä (josta saa bobbleheadin) rikkoutuu.
Toi on paha kun tykkää vain seikkailla ja tutkia paikkoja, jos oletkin käynyt liian ajoissa niin tehtävä voi mennä rikki.

Tehtäviä kun tekee niin saat yhden valmiiksi niin pari kolme uutta tulee tilalle :D

Vaikka en simcity peleistä olekkaan välittänyt niin tässä huomannut piilotetun simssarin kasvavan esille :eek:
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Mites sen alt-tab bugin saa korjattua vai saako sen?.Nyt ei edes takaisin tabbaaminen tunnu toimivan ollenkaan.Itsellä on joku kidnapping mission jumissa eli prestonille pitäisi puhua mutta se ei tee mitään.

/edit
toi ei siis toimi jos desktopin reso on suurempi kuin pelin eli pitää vaihtaa desktop samalle resolle niin alt-tab toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 257
Jos käyt tyhjentämässä sen paikan ennen questin aloittamista, Emogene ei spawnaa ja iso tehtävä (josta saa bobbleheadin) rikkoutuu.
Näissäkin ilmeisesti vaihtelua kun itse tapoin kaikki ennen tuota Emogene tehtävää ja silti pelitti normaalisti. Ilman modeja tämä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 382
Joskus ois vissiin hyvä tyhjentää workbenchiä purified wateristä ja bottlecapseista. T. Rikas :D Mitäänhän ei juuri capseilla tee mut onpahan kuitenkin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 382
Ajattelin "kommentoida" muutamaa asiaa, jotka itseäni häiritsevät - nämä eivät ole niinkään peliin vaikuttavia juttuja (ts. juttuja, mitkä estäisivät pelaamasta) vaan muuten vaan häiritseviä juttuja:

1. Liikaa settlementtejä - kyllä, mielestäni pelissä on liikaa settlementtivaihtoehtoja jo ihan basegamessa (30, jos oikein laskin). En ainakaan itse jaksa jokaiseen rakentaa jotain ja osasta jo avatuista(kaan) en ole vielä esim. scrapannyt kaikkea hyödyllistä tarteen. Tiedän kyllä, että kannattaisi jotta saisi kaikki resut käyttöön. Tietysti yhtenä vaihtoehtona olisi vedellä supply linejä sinne tänne mutta tiedä sitten.

Olen toki tässä pyöritellyt ajatusta, että tekisi ainakin muutamista ns. "ostoskeskuksia", eli jokunen trading post ja bar yms. mutta se vastaavasti vaatisi sitten +10 settleriä (ainakin olettaisin), koska mikä järki laittaa trade posteja pyörimään jos ainoat asukkaat pyörittääkin niitä :D

2. Aseita löytyy paljon, mutta... pääsääntöisesti jotain pipe pistolia ja pipe-aseiden eri variaatioita. Olen huvikseni keräillyt kaikki aseet talteen (lähestulkoon) ja nyt pystyisi helposti perustamaan jäätävän kokoisen pipe-armeijan :D Toki myöhemmin sitten tullut paljon mm. hunting rifleä, assault rifleä yms. tulee aina poimittua mukaan nuo nyt(kin), koska panokset kelpaa - aina.

3. Yksitoikkoisia paikkoja - älkää ymmärtäkö väärin, tykkään loottailla ja kierrellä paikkoja, mutta mielestäni suurin osa Falloutin maailman lootattavista paikoista on aika tylsähköjä ja yksitoikkoisia, nimittäin: muutama (max. 10) raidersia, ehkä mukana pari legendary tai muuten vaan haastavampaa, sitten siirryttäessä seuraavaan paikkaan matkan aikana muutama random gunner tai raider tai deathclaw.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 966
Viestejä
4 294 903
Jäsenet
71 756
Uusin jäsen
Topsuuu

Hinta.fi

Ylös Bottom