Toki myös että jos Lawsonilla sitten toisen tallin autolla kulkeekin suht hyvin.
Miksi oppisivat tästä kerrasta kun eivät ole oppineen aiemmistakaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toki myös että jos Lawsonilla sitten toisen tallin autolla kulkeekin suht hyvin.
Ehkä meneekin niin, että Yuki floppaa Maxin rinnalla ja Lawson ajelee ihan joitain pistesijoja, jolloin Red Bull vaihtaakin Lawsonin takaisin kehuen comebackin tehnyttä itsetuntoa.Nyt myös BBB uutisoi "varmana" tietona omiin lähteisiin vedoten.
![]()
Liam Lawson: Red Bull set to replace New Zealander with Yuki Tsunoda for Japanese Grand Prix
Red Bull deliver one of the most ruthless driver moves in F1 history after deciding to drop Liam Lawson after just two races.www.bbc.com
No katsellaan. Siinä onki sitte RB ihmeissään jos/kun Yuki korvaa Lawsonin ja tulos on yhtä huono. Siinä kohtaa varmasti on jo peiliin katsomisen paikka tallin isokenkäsimmillä.
Olisi pitänyt katsella peiliin jo kauan sitten, mutta kun oli ylivoimainen auto niin pärjäsivät pelkästään Max varassa.Jokainen täysijärkinen olisi tajunnut ettei ylivoima ikuisesti kestä.Nyt myös BBB uutisoi "varmana" tietona omiin lähteisiin vedoten.
![]()
Liam Lawson: Red Bull set to replace New Zealander with Yuki Tsunoda for Japanese Grand Prix
Red Bull deliver one of the most ruthless driver moves in F1 history after deciding to drop Liam Lawson after just two races.www.bbc.com
No katsellaan. Siinä onki sitte RB ihmeissään jos/kun Yuki korvaa Lawsonin ja tulos on yhtä huono. Siinä kohtaa varmasti on jo peiliin katsomisen paikka tallin isokenkäsimmillä.
Oliko se Gasly vai kuka joka suorastaan alkoi lentämään kun pääsi emotallista pikkutalliin?Noniin, nyt onkin mielenkiintoista seurata ajaako Lawson sitten paremmin RB:llä kuin Tsunoda Red Bullilla. Näkee onko se ollut autosta vai miehestä kiinni.
Mistä muiden tallien suhteesta puhuin? En mielestäni mistään. Mielestäni mestaruuksien määrä/kuskien määrä ei ole mitenkään relevantti
no jos 2/14 on huono niin mihin muuhun sitä vertaa kuin muihin talleihin?
Nyt on Bottas löytänyt hillotolppansa. Sen sijaan, että ajaa joukon perällä, enää ei tarvitse edes ajaa ja pääsee silti nauttimaan kisahuumasta. Paras tapa eläköityä. Osoittaa myös sen, että olemalla mukava ei ainakaan polta siltoja. Jos sieltä joku mahdollisuus näiden varamiesjärjestelyjen kautta vielä tuleekin, en epäile hetkeäkään etteikö Bottas saisi kelpo suorituksen aikaan.Bottas testailee vuoden 2023 McLarenia Barcelonassa, jotta on tarvittaessa paremmin sinut tallin kaluston kanssa.
![]()
Formula 1 | Valtteri Bottas pääsee kärkitalli McLarenin rattiin
Bottas ajaa McLarenia F1-testeissä Barcelonassa.www.hs.fi
Ja nyt kun Bottas on kolmen tallin varamies ja gridillä on älytön läjä näitä uusia nuoria, todennäköisyydet päästä kisaan on varmaan suunnilleen niin suuret kuin ne voisi varakuskilla olla. Eli mahdollisuudet rähinälle ja murtumille on kohdillaan, jolloin sitä varamiestä kysytään.Nyt on Bottas löytänyt hillotolppansa. Sen sijaan, että ajaa joukon perällä, enää ei tarvitse edes ajaa ja pääsee silti nauttimaan kisahuumasta. Paras tapa eläköityä. Osoittaa myös sen, että olemalla mukava ei ainakaan polta siltoja. Jos sieltä joku mahdollisuus näiden varamiesjärjestelyjen kautta vielä tuleekin, en epäile hetkeäkään etteikö Bottas saisi kelpo suorituksen aikaan.
Red Bull talleineen on vaihtamassa moottoria Fordiin ensi kaudeksi, joten voisiko kyseessä olla Hondan viimeinen rypistys?Autosportin mukaan japanilainen auto- ja moottorijätti Honda vauhditti Tsunodan siirtoa Red Bullin ykköstalliin kymmenellä miljoonalla eurolla.
Kuluvan F1-kauden seuraava osakilpailu kaasutellaan Japanissa, joten Honda ja Tsunoda pääsevät pian ”kotikentälleen”.
Kun katsoo tuota RB:n kakkoskuskin paikkaa niin onhan se selvä että ei tuota autoa osaa kukaan muu ajaa hyvin kuin Max. Siellä on kuitenkin käynyt jo kokeilemassa Gastly-Albon-Perez-Lawson, ja kaikilla ollut suuria vaikeuksia päästä sisään autoon.Noniin, nyt onkin mielenkiintoista seurata ajaako Lawson sitten paremmin RB:llä kuin Tsunoda Red Bullilla. Näkee onko se ollut autosta vai miehestä kiinni.
Niin siis tarkoitin tuossa että RB = Racing Bulls, ja Red Bull = Red Bull. Jos nyt käy niin että Lawson onkin Tsunodan edellä tuloslistalla swapin jälkeen niin sitten se ainakin on selvää ettei sitä Red Bullia pysty ajamaan kukaan muu kuin Max.Kun katsoo tuota RB:n kakkoskuskin paikkaa niin onhan se selvä että ei tuota autoa osaa kukaan muu ajaa hyvin kuin Max. Siellä on kuitenkin käynyt jo kokeilemassa Gastly-Albon-Perez-Lawson, ja kaikilla ollut suuria vaikeuksia päästä sisään autoon.
Mitä olen ymmärtänyt/lukenut niin Max tykkää ajaa autolla joka on todella etupainotteinen, ja sen takia perä lähtee helposti irti jos ei siihen ole tottunut. Esimerkiksi tämän takia Lawson joutui melkein jokaisessa mutkassa nostamaan liikaa kaasua, että perä pysyy aisoissa.
Niinkuin Albon joskus sanoi "Se on sama asia kun koittaisi käyttää tietokonetta hiirellä jonka senssi on laitettu 100%".
Täysin samat mietteet kun eilen loppujaksoja katsoin, kauhea hehkutus oli ja pannukakkuhan siitä tuliNyt tätä uusinta Drive to Survivea katsoessa kyllä vähän huvittaa, miten Red Bull on viime vuonna Lawsonin napatessa ollut niin itsevarmana ja luottavaisena nälkäisestä nuoresta kuskista, muttei nykytiedon valossa ollutkaan niin luottavainen, että katselisi kahta kisaa pidemmälle uutuuskuskin otteita.
Luotto taas siihen, että toi talli katsoisi ikinä peiliin, on aika vähissä.
Uskoisin, että Bottas kuitenkin hamuaa sitä kuskinpaikkaa ensi kaudeksi Cadillacille. Cadillac taisi jo etukäteen ilmoitellakin, että olisi toiselle kuskinpaikalle joku kokenut kuski tavoitteena.Nyt on Bottas löytänyt hillotolppansa. Sen sijaan, että ajaa joukon perällä, enää ei tarvitse edes ajaa ja pääsee silti nauttimaan kisahuumasta. Paras tapa eläköityä. Osoittaa myös sen, että olemalla mukava ei ainakaan polta siltoja. Jos sieltä joku mahdollisuus näiden varamiesjärjestelyjen kautta vielä tuleekin, en epäile hetkeäkään etteikö Bottas saisi kelpo suorituksen aikaan.
Neljätoista vuotta, neljällä eri kuskilla tallimestaruus, vai mitä tarkoitat.Red Bull:n kuskivalinnat
10/14 pelkkiä huteja. Kannattaisiko katsoa peiliin?
- Sebastian Vettel (2009-2014)
- Mark Webber (2007-2013)
- Daniel Ricciardo (2014-2018)
- Max Verstappen (2016-nykyään)
- David Coulthard (2005-2008)
- Christian Klien (2004-2006)
- Sebastien Bourdais (2008)
- Robert Doornbos (2005-2006)
- Pierre Gasly (2019-2020)
- Alexander Albon (2019-2020, 2022)
- Sergio Pérez (2021-2024)
- Nyck de Vries (2023)
- Liam Lawson (2025-nykyään)
- Daniil Kvyat (2015-201)
Kimi Räikkönen voitti Ferrarilla maailmanmestaruuden enkä koskaan ennen ole tajunnut, että siitä on kohta kulunut jo kaksi vuosikymmentä. Ite oon välissä vanhentunut noin neljä vuotta. Ei voi tajuta.Kuusi tallimestaruutta. liuta kakkos ja kolmosijoja, oliko yksi neljäskin sija.
Ferrarilla , oliko kymmenkunta kuskia tuona aikana, ei yhtään mestaruutta, oli sentäs jokunen kakkostila, kutostilakin taisi olla.
Räikkönen luultavasti olisi ollut aika vahvoilla vahvasti etupainotteisen/yliohjaavan auton. Sääli että mies on eläkkeellä, jos olisi vielä sellainen ~35v kaveri niin kenties Markokin olisi kyselemässä ajohommiin.Kun katsoo tuota RB:n kakkoskuskin paikkaa niin onhan se selvä että ei tuota autoa osaa kukaan muu ajaa hyvin kuin Max. Siellä on kuitenkin käynyt jo kokeilemassa Gastly-Albon-Perez-Lawson, ja kaikilla ollut suuria vaikeuksia päästä sisään autoon.
Mitä olen ymmärtänyt/lukenut niin Max tykkää ajaa autolla joka on todella etupainotteinen, ja sen takia perä lähtee helposti irti jos ei siihen ole tottunut. Esimerkiksi tämän takia Lawson joutui melkein jokaisessa mutkassa nostamaan liikaa kaasua, että perä pysyy aisoissa.
Niinkuin Albon joskus sanoi "Se on sama asia kun koittaisi käyttää tietokonetta hiirellä jonka senssi on laitettu 100%".
^ On kyllä hieno ja tuo muutaman vuoden takainen malli taustalla tuo nerokkaan vivahteen kuvaan. Hieno kunnianosoitus Hondalle!Red Bullin Japanin livery:
Sait kiinnostuun, onko tuo tämä 1965 vuodelta (wiki /Honda_RA272) 11 numerosta arvottu.^ On kyllä hieno ja tuo muutaman vuoden takainen malli taustalla tuo nerokkaan vivahteen kuvaan. Hieno kunnianosoitus Hondalle!
Kerrankin siisti spesiaalikuosi Red Bullilla, kun yleensä näkee vain erilaisia sillisalaattiviritelmiä sen tavallisen sinisen tyylin seassa. Instagramissa ehti vilahtaa jonkun muokkaama kuva huhuna tästä, mutta siinä Red Bullin logot oli tavallisen värisiä, joten auto näytti ihan Racing Bullilta.Red Bullin Japanin livery:
![]()
Voi hyvin olla. Mulla tuli mieleen John Surteesin Hondat.Sait kiinnostuun, onko tuo tämä 1965 vuodelta (wiki /Honda_RA272) 11 numerosta arvottu.
Kimi tosiaan tykkäsi napakasta frontista, mutta Mclaren aikoina se välttämättä tarkoittanut yliohjaavuutta, vaan sitä herkkyyttä, jolla radan tilasta saa rattiin vastetta. Siinä urarenkaat oli myös avuksi. Niillä pidon ja pidon olemattomuuden raja oli suurempi ja vain herkällä etupäällä sitä pystyi tunnustelemaan huomattavasti paremmin kuin nykyisillä slickseillä. Lotuksella muistaakseni kokeiltiin viedä autoa siihen suuntaan, mutta auton pidemmän pituuden ja slicksien vuoksi se ei enää ollut niin tehokas ase. Monet sanoo, että auto kuin auto, sillä on opeteltava ajamaan. Se on ihan totta, ja Kimiltä tuo on onnistunut aika monen kulkuneuvon kanssa. Miksi sitten Alonson kanssa ei Ferrarilla kulkenut? Luulen, että samasta syystä miksei kulkenut 2009. Oli oltava muitakin tekijöitä, kuin pelkästään autoon sopeutuminen. Tuolloin opeteltiin kehityspolettien käyttöä ja se pakotti tekemään ratkaisuja mihin niitä käytetään. Kimin "ihan sama" -asenne ei ehkä juuri tuolloin ollut hänelle itselle edukseen, vaikka muutoin se kantoi uraa hienosti.Räikkönen luultavasti olisi ollut aika vahvoilla vahvasti etupainotteisen/yliohjaavan auton. Sääli että mies on eläkkeellä, jos olisi vielä sellainen ~35v kaveri niin kenties Markokin olisi kyselemässä ajohommiin.
Tulikin tuossa mieleen, että eikös Kimillä ollut Red Bull yksi vaihtoehto Lotus-visiitin jälkeen, mutta palkasta ei päästy sopuun ja niin Red Bull valitsi Ricciardon kuskikseen Webberin tilalle? Mielenkiintoista olisi ollut nähdä miten Kimi olisi Red Bullilla menestynyt, jos olisi sinne mennyt Ferrarin sijasta.
Jottei nyt ihan OT:ksi mene, niin oli kyllä sinällään aika raju liike Red Bullilta, mutta toisaalta Lawsonille ihan hyväkin päästä ajamaan vähemmillä paineilla ja saada positiivisempia kokemuksia alle tulevaisuutta ajatellen. Verstappenin tallikaverina ei todellakaan ole helppoa olla, kun auto on hänelle täysin rakennettu ja kuski on vain luultavasti lähtöruudukon nopein/lahjakkain kuljettaja.
Toivon todella että Yuki onnistuu ja saisi hyviä tuloksia alle (ehjiä viikonloppuja ja pisteitä) heti alusta pitäen. Mutta en taas toisaalta yhtään ihmettelisi, jos Marko etunenässä olisi vaatimassa jatkuvasti podiumeja ja kaikki muut suoritukset olisivat ala-arvoisia, ja sitten viimeistään kesätauolla kuskirulettia pyöritetään uudestaan…
No ne ei ole vielä nähneet Yukin kisavauhtia edes. Varmaan ne Lawsonistakin sanoi ennen yhtää kisaa että ajaa koko kauden.Yuki ajaa RB:lla kauden loppuun:
Tl;dr "Marko succinctly replied: “Yuki Tsunoda will finish the season.”
(Tokihan voi olla myös niin, että kausi RB:lla ajaa Yukin loppuun)
Haha. Ferrarissa en tuosta sävystä tykännyt, mutta pihviin oikein kelpo väri.Siinä missä RB ja Toro Rosson erottaminen saattaa tuntua haastavalta kisassa niin Sauber tuo oman kertonsa kokeen spessu liveryllä:
![]()
Nyt kun joka toisen kirjoittajan hot take somessa on, että Landon sijaan Oscar vie mestaruuden, koska Landon kasetti ei kestä ja mitä vielä, niin oma sitäkin kuumempi hot take on, että Lando kuitenkin vie sen mestaruuden. Pää lopulta pysyy kasassa ja vaikeuksien kautta voittoon. Nytkin englantilainen ajoi komeasti neljänneksi. Ainekset nykyistä pahempaan itseluottamuksen romahdukseen oli kuitenkin kasassa aika-ajojen jälkeen.
McLaren on selkeästi nopein talli niin ykköskuskin valitseminen tuollaisella kuskikaksikolla tässä vaiheessa kautta olisi aikamoinen märkä rätti toista kuljettajaa kohtaan. Red Bull ei vaikuta edes toisiksi nopeimmalta tallilta niin aika epätodennäköiseltä vaikuttaa Maxin mestaruustaisto. Kunhan Piastri ja Norris pitävät keskenään homman puhtaana.Tuo tasainen pisteiden toisiltaa ryövääminen voi vielä koitua McLarenin kohtaloksi, elleivät nyt sitten ole jatkuvasti Maxin edellä. Pitäisi olla selkeä ykköskuski, joka tallimääräyksellä voittaa kaikki kisat, ja kakkoskuski varmistelee tallimestaruuden.
McLaren on selkeästi nopein talli niin ykköskuskin valitseminen tuollaisella kuskikaksikolla tässä vaiheessa kautta olisi aikamoinen märkä rätti toista kuljettajaa kohtaan. Red Bull ei vaikuta edes toisiksi nopeimmalta tallilta niin aika epätodennäköiseltä vaikuttaa Maxin mestaruustaisto. Kunhan Piastri ja Norris pitävät keskenään homman puhtaana.
Kesätauon jälkeen olisi ihan hyvä paikka päättää kumpi on ykkönen ja tuo on myös selkeä, jos sovitaan kauden alkuun että kesäkauden jälkeen pisteissä ensimmäisenä olevaa priorisoidaan. Toki tuokin tarpeen vain, jos Max tai kuka kolmantena onkaan on siinä ihan kannoilla kiinni. Jos taas kaula kolmoseen kokoajan vain jatkaa kasvua ja on riittävän suuri kesätauon kohdalla niin eiköhän McLaren anna kisata vapaasti.Jep! Jos nyt jotain pitäisi veikata milloin McLarenilla valitaan se "ykköskuski" niin kesätauon jälkeen on puolet kaudesta takana niin oletettavasti eroa pisteissäkin on jonkin verran. Siis Norris vs. Piastri.
Toki jos tilanne on tämä, että eroa on tyyliin 10pts ja seuraava on jo useamman kymmenen pisteen päässä niin antavatko sitten rehdisti ajaa kisaa, ken tietää. Mutta mitä pidemmälle kautta nähdään tallin sisälläkin hyvää taistelua niin sen parempi. 2016 on tästä hyvä esimerkki.
Joitakin kisoja on ollut sellaisia, että on ihan aidosti pitänyt optimoida renkaan kuluminen aika-ajokierroksilla tiettyyn osaan rataa. Jotkut käyttivät parhaimman potkun heti ensimmäisellä sektorilla ja jotkut säästelivät viimeiselle. Se oli omalla tavallaan mielenkiintoista.Pirelli tuo Imolaan "uuden" C6 rengasseoksen:
![]()
Aika mielenkiintonen valinta kun joskus aikoinaan tuota "ultrasoftia" nähtiin tyyliin Monacossa tai muulla katuradalla. Imola kuitenkin melkein 5km pitkä rata niin kestääkö lie kunnolla edes yhtä kierrosta tuo rengas![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.