• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

F1-kausi 2024

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tohelo
  • Aloitettu Aloitettu
Hmm, Red Bullin ja Mersun kakkoskuskit ei nähtävästi käyneet radalla ollenkaan.

Kertookohan toi Verstappenin kierrosmäärä enemmän siitä, että haluaa tarjota tallille dataa vai jäikö kaivelemaan, että viimekaudella muutama voitto lipsahti muille?

Edit: korjattu aivopieru
Radalla suoritetaan täsmälleen sitä testiohjelmaa mitä talli on etukäteen suunnitellut. Ei se verstappeni sielä mitään itse päätä.
 
Radalla suoritetaan täsmälleen sitä testiohjelmaa mitä talli on etukäteen suunnitellut. Ei se verstappeni sielä mitään itse päätä.
Kyllä. Varmaan viime vuosien kovimmaksi arvostetuimmalla ja kalleimmaksi päätyneellä kuskilla ei ole mitään sanomista tallin tekemisiin. Se on vaan robotti. OK.
 
Kyllä. Varmaan viime vuosien kovimmaksi arvostetuimmalla ja kalleimmaksi päätyneellä kuskilla ei ole mitään sanomista tallin tekemisiin. Se on vaan robotti. OK.
Ei ookkaan. Max ei sitä autoa ole suunnitellut. Tehtaan insinööreiltä tulee plänit ja Newey toimeenpanee.
 
Kyllä. Varmaan viime vuosien kovimmaksi arvostetuimmalla ja kalleimmaksi päätyneellä kuskilla ei ole mitään sanomista tallin tekemisiin. Se on vaan robotti. OK.

Robotti on palkattu tekemään jotain työtä. Ei se ole haitaksi jos se tekee SITÄ työtä hyvin. Ei Katri Helenakaan oopperataloa pääse suunnitteleamaan vaikka olisi ollut listoilla kolmetoista viikkoa.

Olisi aika kiinnostava kuvio jos kuski sanoisi tallille että koska maksatte minulle näin paljon, saan päättää teidän asioistanne vastaavasti enemmän ;-D
 
Mutta pakko myöntää että koko F1-soppa olisi paljon kiinnostavampaa jos kuskit tosiaan saisivat huseerata joka asiaa. Ehtihän Max yrittää, siltä tuli kolme negatiivista kommenttia Las Weges-kisasta. Kunnes ei enää tullut...

Toinen kiinnostava juttu on, että kellään ei lie epäselvyyttä etteikö Haliloton osaisi ajaa Ferrariakin, mutta: osaisiko Max ajaa jotain muuta kuin RedBullia?
Ehkä -tallikaverireidensa perspektiivissä outo auto muille, hirveitä vaikeuksia ajaa, tai sitten vain se auto on sopinut, kuten yksi australialainen on todennut.

Että itse asiassa oisi kiinnostavinta jos Hamilton ajaisi ensi vuonna Redbullia ja Max Ferraria ;-D
 
Kyllä. Varmaan viime vuosien kovimmaksi arvostetuimmalla ja kalleimmaksi päätyneellä kuskilla ei ole mitään sanomista tallin tekemisiin. Se on vaan robotti. OK.
Niin meinaakko että kuskit sen testiohjelman suunnittelee ja päättää?
 
Lienee Mervin potkut lähellä. :D Paha moka kyllä spekuloida noilla asioilla, kun mitään varmaa tietoa ei ole.

1708583836288.png
 
Ehkä Mervi toivoi fanikuvaa Krisulta. Mutta joo, miten noista toisaalta voisi olla puhumatta, Horner kuitenkin kaikkien huulilla juuri nyt.
 
Lienee Mervin potkut lähellä. :D Paha moka kyllä spekuloida noilla asioilla, kun mitään varmaa tietoa ei ole.

1708583836288.png
Tuskin nyt kumminkaan. Meinashan tuo eilen naurattaa kun näki kansainvälisillä sivuilla tätä levitettävän ja lähteenä mainittiin MTV ja Mervi nimeltä.

Näin ne huhut saa alkunsa.
 
Tuskin nyt kumminkaan. Meinashan tuo eilen naurattaa kun näki kansainvälisillä sivuilla tätä levitettävän ja lähteenä mainittiin MTV ja Mervi nimeltä.
Näin ne huhut saa alkunsa.
Jos Horner saa jatkaa, niin voi olla haastattelut tiukassa. :) Horner kuitenkin oli haastamassa hollantilaislehteä vastaavasta spekuloinnista oikeuteen. Ei toki haasta, jos todisteita häirinnästä on olemassa.
 
No eiköhän testit vedetä insinöörien ohjelmalla ja ohjelmaan kuuluu myös auton testaaminen kuljettajan ajotyylillä. Insinöörit varmaan kuuntelee kuskin palautteen ja poimii niistä asiat, joita voi kehittää.
 
Kaivonkansi irtosi. Testit seis. Ferrari imasi kannen irti ja nyt ne tarkastaa kaikki kannet.



Leaderboard
  1. Leclerc, Ferrari, 1m31.750s, C3 - 36 laps
  2. Piastri, McLaren, 1m32.328s, C3 - 35 laps
  3. Sargeant, Williams, 1m32.578s - C4 - 30 laps
  4. Perez, Red Bull, 1m32.879s, C3 - 20 laps
  5. Alonso, Aston Martin - 1m33.053s, C3 - 31 laps
  6. Hamilton, Mercedes, 1m33.225s, C3 - 39 laps
  7. Zhou, Sauber, 1m33.715s, C3 - 38 laps
  8. Gasly, Alpine, 1m33.804s, C3 - 33 laps
  9. Hulkenberg, Haas, 1m37.509s, C3 - 31 laps
  10. Tsunoda, RB, 1m38.074s, C3 - 40 laps
 
Nyt onkin sopiva tauko sitten ihastella Valtterin kypärää alkavalle kaudelle. Tyylikäs omaan silmään ja hyvin istuu Staken väreihin. Eli siis revontulia.

 
Tuo saksalaisen pornonäyttelijän habitus on kyllä aika klassikko Bottakselta -jos ei muusta miestä koskaan muisteta niin siitä tullaan muistaman ;-D
 
Toisen päivän ajat ja kierrokset. Ei tuo Sauber täysin paska voi olla. Toivottavasti ainakin lähempänä top-10 kuin viime kauden lopussa.


DriverTeamTimeLapsTyre
1) Carlos SainzFerrari1:29.92184C4
2) Sergio PerezRed Bull+0.758129C3
3) Lewis HamiltonMercedes+1.145123C3
4) Lando NorrisMcLaren+1.33552C3
5) Daniel RicciardoRB+1.44088C4
6) Charles LeclercFerrari+1.82954C3
7) Lance StrollAston Martin+2.10896C3
8) Esteban OconAlpine+2.14078C3
9) Valtteri BottasSauber+2.30697C3
10) Oscar PiastriMcLaren+2.40735C3
11) Logan SargeantWilliams+2.657117C4
12) Fernando AlonsoAston Martin+3.13231C3
13) Zhou GuanyuSauber+3.79438C3
14) Pierre GaslyAlpine+3.88333C3
15) Kevin MagnussenHaas+6.69093C3
16) Nico HulkenbergHaas+7.58831C3
17) Yuki TsunodaRB+8.15340C2

 
Toisen päivän ajat ja kierrokset. Ei tuo Sauber täysin paska voi olla. Toivottavasti ainakin lähempänä top-10 kuin viime kauden lopussa.

Toki testit on aina testit. Viime kauteen verrattuna(testeihin) nopein aika Sauberilla oli 1:30.827. Mutta toivottavasti olis juurikin tuolla top10 varmemmin tällä kaudella ja etenkin Bottas. Tietäis hyvää tulevia kausia silmällä pitäen.

Tänään nopein kierros oli vajaan .5s nopeampi mitä viime kaudella testien nopein kierros.
 
Toki testit on aina testit. Viime kauteen verrattuna(testeihin) nopein aika Sauberilla oli 1:30.827. Mutta toivottavasti olis juurikin tuolla top10 varmemmin tällä kaudella ja etenkin Bottas. Tietäis hyvää tulevia kausia silmällä pitäen.

Tänään nopein kierros oli vajaan .5s nopeampi mitä viime kaudella testien nopein kierros.
Ja tarina, yritys taitaa mennä niin että mitä surkeampi talli, niin sitä parempaa aikaa yrittää tilastoihin. Tosin ei ehkä nykyään mene läpi, ellei vedä sitten putkee montakierrosta hyviä aikoja.
 
Jos ajatellaan realistisesti Sauberia, niin ketkä voisi olla hitaampia? Haas voisi ja Wiliamskin, ja tuurilla Alpine. Ja noistakin jokainen on voinut tehdä ison askeleen...
 
Jos ajatellaan realistisesti Sauberia, niin ketkä voisi olla hitaampia? Haas voisi ja Wiliamskin, ja tuurilla Alpine. Ja noistakin jokainen on voinut tehdä ison askeleen...
Mikäs noiden resurssitilanne tällähän kauteen on.
Haas ja Sauber ferrarin moottorilla, Wiliams mersulla, mites muu sallittu ostotekniikka ?
 
Mikäs noiden resurssitilanne tällähän kauteen on.
Haas ja Sauber ferrarin moottorilla, Wiliams mersulla, mites muu sallittu ostotekniikka ?

Ostotekniikka?

F1 on käytännössä neljä moottoria tällä hetkellä. Ferrari, MB, RB(=Honda) ja Renault. Tehdastalleja on syytelty siitä, että testaavat osia pienemmissä talleissa. Varsinkin nyt puheissa Toro Rosso ja RB.

Resurseista, niin jokaisella tallilla on sama katto budjetin suhteen.
 
Ja taas on kaivonkansi irti. "red flag" -testit seis. Bottas olisi ajovuorossa.
edit. "hauskan" näköistä, kun paikalla on muutama paikalliselta väestöltä näyttävää työntekijää ja yksi parimetrinen valkoihoinen alfa-uros näyttämässä miten homma pitää korjata. :)
edit2. tuo on ihan naurettavaa touhua. Toistakymmentä ukkoa pyörii yhden reijän ympärillä. Vähän kuin kunnan hommissa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiva toi kirkkaan vihreä logo kun erottuu hyvin tuloslistassa pikavilkasullakin missä BOT menee.
Noh, sieltä alapäästä sen kuitenkin todennäköisesti löytää niin ei siitä kauheasti hyötyä ole :whistling:

Auton ja haalarin väritys saa vieläkin pienoisen oksennusrefleksin aikaan, mutta eiköhän kaikkeen totu. Bottaksen revontuli-kypärä on kyllä hieno.
 
28 kierrosta. Surkea viimeinen testipäivä Bottakselle. Zhou pääsee testaamaan kaikki viimeiset hienosäädöt ennen kisaviikonloppua.
 
Miksi noin vähän? Menikö tuo aaamupäivä taas pilalle kaivonkannen vuoksi?
Kaivonkannen takia tosiaan taisi mennä yli tunti piloille. Taukoa ei pidetty ollenkaan, mutta kierrosmääristä päätellen jotain ongelmaakin on tainnut Sauberilla olla. Medialle ei ole kerrottu.
Sauberilla oli ilmaantunut perjantain neljännellä ajotunnilla ongelmia auton kanssa. F1-medialle ei ollut siinä vaiheessa tarkempaa tietoa siitä, millaisesta ongelmasta oli kyse.
 
Kaivonkannen takia tosiaan taisi mennä yli tunti piloille. Taukoa ei pidetty ollenkaan, mutta kierrosmääristä päätellen jotain ongelmaakin on tainnut Sauberilla olla. Medialle ei ole kerrottu.
Mitenköhän se kaivonkansi on niin vitun vaikea hitsata kiinni sinne. Oliskohan pitänyt vähän vielä enemmän saada porukkaa siihen ihmettelemään.
 
Kyllähän tuo ihmetyttää kun talleilla on niin vähän aikaa testata ennen kauden alkuaa niin miksei sitä rataa ole laitettu siihen kuntoon, että siinä voi vetää ilman keskeytyksiä sen 3pv. Onhan noita ennenkin kisoissa irronnu niin vois kuvitella, että tiedetään mahdolliset ongelmat mitkä pitää olla kunnossa, ns. "worst-case scenario" on hoidettu kuntoon.
 
@kapo sanoi
Mitenköhän se kaivonkansi on niin vitun vaikea hitsata kiinni sinne. Oliskohan pitänyt vähän vielä enemmän saada porukkaa siihen ihmettelemään.

Oisko niiden kansien tarkoitus olla irroitettavia koska viemärikanavat joudutaan putsaamaan?
 
@kapo sanoi
Mitenköhän se kaivonkansi on niin vitun vaikea hitsata kiinni sinne. Oliskohan pitänyt vähän vielä enemmän saada porukkaa siihen ihmettelemään.

Oisko niiden kansien tarkoitus olla irroitettavia koska viemärikanavat joudutaan putsaamaan?
Eihän niitä kauttaaltaan kannata hitsata että tarvittaessa saa irti, mutta sama sattui vegasissakin joten luulisi että jotain oltais otettu opiksi.
 
@kapo sanoi
Mitenköhän se kaivonkansi on niin vitun vaikea hitsata kiinni sinne. Oliskohan pitänyt vähän vielä enemmän saada porukkaa siihen ihmettelemään.

Oisko niiden kansien tarkoitus olla irroitettavia koska viemärikanavat joudutaan putsaamaan?
Eihän niitä kauttaaltaan kannata hitsata että tarvittaessa saa irti, mutta sama sattui vegasissakin joten luulisi että jotain oltais otettu opiksi.
Samanlaista sekoilua ollut kaivonkansien kanssa useana kautena eri kisapaikoilla ja hitsivehkeiden kanssa ne on laitettu kiinni. Jostain syystä tuola bahrainissa homma näytti siltä että työnjohtoa, managereita, suunnittelijoita ja muita päälliköitä oli parikymmentä mutta sitä hitsaria ei löytynyt mistään.
 
Kannet voisi hyvin olla kierteellä noissa kiinni. Silloin ei tarvitsisi hitsailla eikä mitään, erikoiskääntökalulla vaan sitten normioloissa saataisiin kuitenkin kätevästi auki/kiinni. Patentin paikka?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
263 836
Viestejä
4 578 798
Jäsenet
75 250
Uusin jäsen
samnpba

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom