- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 106
Ferrari SF-24
Komppaan täysin. Toki Ferrari nyt on itelle aina ollu Ferrari vaikka värityksessä olis Halinalle-teema niin se on radan parhaimman näkönen autoFerrari ja Mersu on kyllä hienoja. Tai ei Mersu sinänsä ole kuulunut aina omiin suosikkeihin, mutta toi on nyt harvoja autoja, joissa on mustaa mukana ilman että se häiritsee. Ja ihan kiva idea yhdistellä hopeaa sekä mustaa Mersua. Ferrarilla taas kivasti perinteistä tyyliä mukana.
Aerodynaamiikkaa tuntematta niin mikähän hyöty tuolla on? En äkkiseltään keksi kyllä mitäänMersu ilmeisesti löytänyt pienen possunkolon säännöistä, koskien etusiiven ylintä läppää, joka kiinni ohuella "langalla". Aikanaan FIA kertoo onko sallittu vai ei.
Ilma kulkee vapaammin tuosta kohdin missä "lanka".Aerodynaamiikkaa tuntematta niin mikähän hyöty tuolla on? En äkkiseltään keksi kyllä mitään
Tuossa kuvaa ilmanotosta miten tehty. Pari muutakin kuvaa.Red Bull RB20
Onpa kumman näkönen tuo moottorin kate, kauhean iso kyhmy Sivuponttooneissa ei tuossa renderöidyssä kuvassa oikein hahmotu ilmanottolle mitään "aukkoa"
Törmäsinki näihin valotettuihin kuviin myöhemmin. Tuo moottorikatteen kyhmy on kyllä hyvin samantapainen kuin viime vuoden W14 nähtiin, tai siinä missä mersussa kyhmy oli aika "suora" niin RB:lla tuo kyhmy pyöristyy tavallaan.Tuossa kuvaa ilmanotosta miten tehty. Pari muutakin kuvaa.
Jännitetään sitä mikä talli on epäonnistunut eniten, testeissä sen jälkeen voi jänittään mitä saa parsittua ensimmäiseen kisaan.Eipä ole kovin suuria odotuksia yllätyksille tällä kaudella, mutta toivottavasti joku talli on keksinyt jotain yllättävää ja toimivaa.
Jep! Tätä onki taas odotettu kuin sitä kuuluisaa kuuta taivaaltaHuomenna se taas alkaa. Vain yhdet testit ja siitä viikko, niin on eka kisaviikonloppu. Viaplay näyttää testit. Eipä ole kovin suuria odotuksia yllätyksille tällä kaudella, mutta toivottavasti joku talli on keksinyt jotain yllättävää ja toimivaa. Testit antanee jo jotain osvittaa. Kun on vain yksi testirupeama, niin tuskin kauheasti on millään tallilla varaa piilotella vauhtia tai ongelmia.
Todennäköisesti kun säännöthän on "jäädytetty" vielä tämän ja ens kauden. Toki jos nyt joku on löytäny jonku porsaanreiän niin, no se jää sitten nähtäväksi.Eiköhän tallien väliset voimasuhteetkin ole tarkalleen samat
Onko mitään rajoitusta kehittämiseen, mielikuva että on rajoituksia, mikä siis hillitsee kirimisiä tai irtiottoja.Todennäköisesti kun säännöthän on "jäädytetty" vielä tämän ja ens kauden. Toki jos nyt joku on löytäny jonku porsaanreiän niin, no se jää sitten nähtäväksi.
En tiedä mitä rajoituksia on, varmaan jotain. Jokunen vuosi sitten oli käytössä ne "kehitys poletit/tokenit", mutta ei ole enää hetkeen näitä käytetty. Kyllähän viime kaudellakin tallit toi noita päivityspaketteja kesken kautta ja yleensähän ne koski nimenomaan aero puolta, voimaansiirto taitaa olla ihan jäissä.Onko mitään rajoitusta kehittämiseen, mielikuva että on rajoituksia, mikä siis hillitsee kirimisiä tai irtiottoja.
Jotain wiki selailin , niin ilmeisesti on jäädytetty joidenkin komponenttien kehitys useammaksi vuodeksi.En tiedä mitä rajoituksia on, varmaan jotain. Jokunen vuosi sitten oli käytössä ne "kehitys poletit/tokenit", mutta ei ole enää hetkeen näitä käytetty. Kyllähän viime kaudellakin tallit toi noita päivityspaketteja kesken kautta ja yleensähän ne koski nimenomaan aero puolta, voimaansiirto taitaa olla ihan jäissä.
E: Niin unohtu mainita, nykyään se ainoa rajoittava tekijä noissa päivityksissä on budjettikatto.
En tiedä mitä wikiä luet, mutta todennäköisesti siinä puhuttiin nimenomaan tuosta voimansiirrosta mikä on jäädytetty. En nyt ihan varmaksi muista, mutta käsittääkseni tuo kattaa moottorin, turbon, energian talteenoton ja itse sähkömoottorin.Jotain wiki selailin , niin ilmeisesti on jäädytetty joidenkin komponenttien kehitys useammaksi vuodeksi.
Kimin lotus-vuosina seurasin tiiviisti. Vaikea ymmärtää että niistäkin on yli vuosikymmen aikaa.Mitäs, meinaako porukka katsella huomenna alkavat pre-season testit?
Kyllä meinasin, ainaki sen minkä kerkiääMitäs, meinaako porukka katsella huomenna alkavat pre-season testit?
kyllä varmaan tulee ainaki sivusilmällä seurattuaMitäs, meinaako porukka katsella huomenna alkavat pre-season testit?
Jos ei kiinnosta niin ei varmastikkaan oleNo ei kai niissä mitään kattomista ole
Just äsken katsoin tuon dokkarin, on se Kimi kyllä kone!Tulee varmaan välistä harjotuksia vilkuiltua, Ihan siisti nähdä tallien uudet autot radalla.
F1TV:ssä olisi Kimin comebackistä kertova dokkari, sen voisi väijyä
En mitään muuta edes voisikaan odottaa F1-sarjan nopeimmalta & parhaalta kuskilta kuin kärkisijoitusta näin alkuun talvitesteissä sekä kauden päätteeksi itse mestaruustaulukossa.Bottonen kiertänyt tyhjäl autol?
varmaan lähettelee jotain häirikkö seksi viestejäAlpinen ja VisaCashAppRacingBullin väritys järkyttäviä. Sauber erottuu mukavasti ruudukosta.
edit. Horner on tosiaan varikolla, mutta eipä ole Red Bullin sponorivehkeet enää päällä. ns. siviilivaatteet päällä. Mervi ennustaa potkuja tänään. Hornerilla puhelin kädessä, viestittelee jatkuvasti.
Valtsu näyttää munat kaikille tällä kaudella.En mitään muuta edes voisikaan odottaa F1-sarjan nopeimmalta & parhaalta kuskilta kuin kärkisijoitusta näin alkuun talvitesteissä sekä kauden päätteeksi itse mestaruustaulukossa.
Siis 1. vuosi, muille sen ~140€.Nyt ois F1 TV -15% alessa vuodeksi.
Ei se vaadi kun uuden tunnuksen luomisen toiseen sähköpostiin, niin alen saa.Siis 1. vuosi, muille sen ~140€.
Onneksi kerkeää katsoa 3 ensimmäistä kisaa ennenkuin uusi maksujakso alkaa eli en ole vielä hyväksynyt uutta hintaa, joka päivittyisi 26.03.
Hornerilla puhelin kädessä, viestittelee jatkuvasti.
Paitsi jos käyttää samaa pankkikorttiaEi se vaadi kun uuden tunnuksen luomisen toiseen sähköpostiin, niin alen saa.
Leaderboard
|
Pos | Driver | Team | Time | Gap | Laps | Tyres |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 1:31.344s | | 142 | C3 |
2 | Lando Norris | Mclaren | 1:32.484s | +1.140s | 72 | C3 |
3 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:32.584s | +1.240s | 69 | C3 |
4 | Daniel Ricciardo | RB | 1:32.599s | +1.255s | 51 | C3 |
5 | Pierre Gasly | Alpine | 1:32.805s | +1.461s | 60 | C3 |
6 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:33.007s | +1.663s | 53 | C3 |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:33.247s | +1.903s | 64 | C3 |
8 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:33.385s | +2.041s | 77 | C3 |
9 | Oscar Piastri | Mclaren | 1:33.658s | +2.314s | 57 | C3 |
10 | Zhou Guanyu | Sauber | 1:33.871s | +2.527s | 62 | C3 |
11 | Logan Sargeant | Williams | 1:33.882s | +2.538s | 21 | C3 |
12 | George Russell | Mercedes | 1:34.109s | +2.765s | 121 | C2 |
13 | Yuki Tsunoda | RB | 1:34.136s | +2.792s | 64 | C3 |
14 | Valtteri Bottas | Sauber | 1:34.431s | +3.087s | 68 | C3 |
15 | Alexander Albon | Williams | 1:34.587s | +3.243s | 40 | C3 |
16 | Esteban Ocon | Alpine | 1:34.677s | +3.333s | 60 | C2 |
17 | Kevin Magnussen | Haas | 1:35.692s | +4.348s | 66 | C3 |
18 | Nico Hulkenberg | Haas | 1:35.906s | +4.562s | 82 | C3 |
Tämä on nykyään käytäntö, testit kestää 3pv ja kuskeilla on käytännössä 1,5pv aikaa testata. Toiset tallit ajattaa 1pv kuskia ja kolmantena 50/50, kun toiset vetää koko 3pv testit 50/50.Hmm, Red Bullin ja Mersun kakkoskuskit ei nähtävästi käyneet radalla ollenkaan.
Kertookohan toi Verstappenin kierrosmäärä enemmän siitä, että haluaa tarjota tallille dataa vai jäikö kaivelemaan vai, että viimekaudella muutama voitto lipsahti muille?