• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

F1-kausi 2024

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tohelo
  • Aloitettu Aloitettu
Haas erikoislivery CotA:n kisaan:

1728993769027.png
 
Alpine myös erikoisliveryllä Austiniin:

1728998210958.png


"Indiana Jones" -henkinen väritys kuulemma, mutta tuosta kuvasta ainoa mikä tuota "henkisyyttä" välittää on tuo Indiana Jones teksti :D

E: Kauden viimeset 6 kisaa edessä ja mukavasti menee "triple-headerinä" nämä. Ensin tosiaan CotA, Mexico ja Brasilia, näiden jälkeen pari viikkoa taukoa ja loput kolme Las Vegas, Qatar ja Abu Dhabi peräkkäisinä viikonloppuina
 
Alkaa vaikuttamaan CotA lopputulosten myötä todennäköiseltä, että Verstappen vie tämän kauden kuljettajien mestaruuden mutta Red Bull Racing itsessään sijoittuu vasta kolmanneksi valmistajien mestaruudessa. Ferrari enää 8 pisteen päässä ja suorittavat tasaisemmin. Melkoinen katastrofi Red Bullille viime kauden tuloksiin suhteutettuna. Olisi aika harvinainen lopputulos myös lajia ajatellen ja tietyllä tavalla kait tilastollisesti taas yksi sulka Verstappenin hattuun. Mikäli oikein tutkiskelin niin pitää mennä peräti vuoteen 1983 (Piquet, Brabham) asti, että löytää tilanteen jossa mestaruuden napanneen kuljettajan talli ei ole vähintään toisella sijalla tallimestaruudessa. En tutkinut tuosta enää sen kauemmas selvittääkseni kuinka usein näin ylipäätään on tapahtunut. Yhden Reddit postauksen perusteella ylipäätään WDC:n talli ja WCC ovat eronneet vain 11 kertaa sekä 5 näistä oli tuon 1983 jälkeen.
 
Alkaa vaikuttamaan CotA lopputulosten myötä todennäköiseltä, että Verstappen vie tämän kauden kuljettajien mestaruuden mutta Red Bull Racing itsessään sijoittuu vasta kolmanneksi valmistajien mestaruudessa. Ferrari enää 8 pisteen päässä ja suorittavat tasaisemmin. Melkoinen katastrofi Red Bullille viime kauden tuloksiin suhteutettuna. Olisi aika harvinainen lopputulos myös lajia ajatellen ja tietyllä tavalla kait tilastollisesti taas yksi sulka Verstappenin hattuun. Mikäli oikein tutkiskelin niin pitää mennä peräti vuoteen 1983 (Piquet, Brabham) asti, että löytää tilanteen jossa mestaruuden napanneen kuljettajan talli ei ole vähintään toisella sijalla tallimestaruudessa. En tutkinut tuosta enää sen kauemmas selvittääkseni kuinka usein näin ylipäätään on tapahtunut. Yhden Reddit postauksen perusteella ylipäätään WDC:n talli ja WCC ovat eronneet vain 11 kertaa sekä 5 näistä oli tuon 1983 jälkeen.
Wikissä noita on listattu. Ainakin toi Reddit postaus on ihan oikein

 
Alkaa vaikuttamaan CotA lopputulosten myötä todennäköiseltä, että Verstappen vie tämän kauden kuljettajien mestaruuden mutta Red Bull Racing itsessään sijoittuu vasta kolmanneksi valmistajien mestaruudessa. Ferrari enää 8 pisteen päässä ja suorittavat tasaisemmin. Melkoinen katastrofi Red Bullille viime kauden tuloksiin suhteutettuna. Olisi aika harvinainen lopputulos myös lajia ajatellen ja tietyllä tavalla kait tilastollisesti taas yksi sulka Verstappenin hattuun. Mikäli oikein tutkiskelin niin pitää mennä peräti vuoteen 1983 (Piquet, Brabham) asti, että löytää tilanteen jossa mestaruuden napanneen kuljettajan talli ei ole vähintään toisella sijalla tallimestaruudessa. En tutkinut tuosta enää sen kauemmas selvittääkseni kuinka usein näin ylipäätään on tapahtunut. Yhden Reddit postauksen perusteella ylipäätään WDC:n talli ja WCC ovat eronneet vain 11 kertaa sekä 5 näistä oli tuon 1983 jälkeen.

Jos menee näin, niin kertoo enemmän Red Bullista tiiminä kuin siitä että Verstappenilla olisi ollut jotenkin erityisen rankka kausi vajaakykyisellä autolla. Kuka tahansa asiansa osaava kakkoskuski niin kyllä se tallimestaruus olisi tullut melko hallitulla tavalla. Se oli kuitenkin noin puolet kaudesta aika ylivoimainen auto ja tässä toisella puoliskolla McLaren, Ferrari ja Mersukin ovat syöneet toisiltaan huomattavan paljon pinnoja. Normaalisti kärkitalli haluaa ajattaa joko kahta huippukuskia, tai sitten jotain sellaista Bottasta/Barrichelloa/Webberiä jolla otetaan tallimestaruuksia. On aika harvinaista että kärkitalli arvottaa enemmän sitä että voi kakkoskuskin suhteilla pyörittää jotain epämääräisiä bisneksiään.
 
Wikissä noita on listattu. Ainakin toi Reddit postaus on ihan oikein


Enpäs huomannut tuota Wikin puolelta. Noistakin kuitenkin valtaosa on sitä tilannetta, että kuljettajien mestaruuden vieneen talli sijoittui lopulta toiseksi. Sellaista tilastoa en löytänyt, josta näkisi suoraan monesko se WDC:n talli lopulta oli. Itsehän sen saisi kaiveltua mutta yhden käden sormin kuitenkin laskettavissa kaudet, jossa kuljettajien mestarin talli on top2 ulkopuolelta.

Jos menee näin, niin kertoo enemmän Red Bullista tiiminä kuin siitä että Verstappenilla olisi ollut jotenkin erityisen rankka kausi vajaakykyisellä autolla. Kuka tahansa asiansa osaava kakkoskuski niin kyllä se tallimestaruus olisi tullut melko hallitulla tavalla. Se oli kuitenkin noin puolet kaudesta aika ylivoimainen auto ja tässä toisella puoliskolla McLaren, Ferrari ja Mersukin ovat syöneet toisiltaan huomattavan paljon pinnoja. Normaalisti kärkitalli haluaa ajattaa joko kahta huippukuskia, tai sitten jotain sellaista Bottasta/Barrichelloa/Webberiä jolla otetaan tallimestaruuksia. On aika harvinaista että kärkitalli arvottaa enemmän sitä että voi kakkoskuskin suhteilla pyörittää jotain epämääräisiä bisneksiään.

No ei kyllä ole ollut edes noin puolta kaudesta ylivoimainen auto. Ehkä neljänneksen kaudesta eli ne ensimmäiset viisi kisaa ja jotain yksittäisiä välistä. Paremmalla kakkoskuskilla olisi voinut taistella tallimestaruudesta mutta en ole varma olisiko sekään ihan riittänyt. Onhan McLaren nyt ollut toistaiseksi koko kauden mittakaavassa paras talli ja eiköhän se ole myös lopuissa kisoissa, tai vähintään tasoissa RBR kanssa, vaikka CotA olikin pettymys. Red Bullin olisi kuitenkin ehdottomasti pitänyt olla tällä autolla vähintään toinen ja tuo mahdollinen Ferrarin taakse tippuminen on jo noloa. Kuten on myös Perez tämän hetken kuljettajien sija 8.

Mikäli tämä skenaario toteutuu niin tilastoon kuitenkin jää ”Verstappen ajoi mestariksi kolmanneksi sijoittuneen tallin autolla”. Ihan sama oli se sitten hänen omaa ansiotaan tai tallikaverin epäonnistumista (sanoisin olevan molempia). Ja vaikkei tuo nyt niin mustavalkoista ole niin kyllähän tuota tilastoa myöhemmin luetaan siihen malliin, että on ylisuorittanut ja napannut odottamattomasti mestaruuden.
 
Enpäs huomannut tuota Wikin puolelta. Noistakin kuitenkin valtaosa on sitä tilannetta, että kuljettajien mestaruuden vieneen talli sijoittui lopulta toiseksi. Sellaista tilastoa en löytänyt, josta näkisi suoraan monesko se WDC:n talli lopulta oli. Itsehän sen saisi kaiveltua mutta yhden käden sormin kuitenkin laskettavissa kaudet, jossa kuljettajien mestarin talli on top2 ulkopuolelta.
Jos en.wikipediaan luotetaan niin nopealla vilaisulla vuonna 1983 olisi voittaneen kuskin talli ollut kolmas.
Saatoin sählätä, mutta muina kertoina toinen tuon listan pohjalta. Eli RedBull ei tilastoja riko, ellei paljastu jotain sellaista mikä söisi talilla jo saatuja pisteitä (jaMax voittaisi)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
263 835
Viestejä
4 578 771
Jäsenet
75 250
Uusin jäsen
samnpba

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom