F1-kausi 2021

Niin että muutkin kuskit voisivat käyttää legendan lyhennettä? Kärjistäen Hamilton ottaisi tyyliin "LHA" ja Rosberg olisi ollut "NRO"?
Johdonmukaisuutta haen, kaikilla muillakin on sukunimen kolme ensimmäistä, miksi siis ei tässä?

Eiköhän tuossa ylempänä ole jo selitetty asia. Kunnioitus lajin legendaa kohtaan.
 
No kylläpä nyt ahdistaa. Jospa antaisit olla. Typerää tällaisesta jauhaa. Asia on miten on.
No ei se nyt ahdista, lähinnä ihmetyttää. Ei lyhennettä kone ole päättänyt, vaan joku ihminen siitä "vastuussa" on...
Hyväksyn kohtaloni, ja asia on miten on. Pystyn elämään tämän kanssa.
Ja ei sillä, toivon kaverille todella kovaa F1-menestystä. Viimeisin isä-poika on Keke-Nico, joten olisi kova saada sille päivitys. Ja mikä olisikaan parempi kuin tämä...
 
No ei se nyt ahdista, lähinnä ihmetyttää. Ei lyhennettä kone ole päättänyt, vaan joku ihminen siitä "vastuussa" on...
Hyväksyn kohtaloni, ja asia on miten on. Pystyn elämään tämän kanssa.
Ja ei sillä, toivon kaverille todella kovaa F1-menestystä. Viimeisin isä-poika on Keke-Nico, joten olisi kova saada sille päivitys. Ja mikä olisikaan parempi kuin tämä...

Toi tosiaan jo aiemmin huomioitiin: F1-kausi 2021
redditissä oli hieman asiaa jotku avannut.

edit: hups, nyt kierretään kehää :D Mut sitä suuremmalla syyllä ihmetyttää avautuminen. Eiköhän tämä ollut tässä, ku vastaukset oli ekassa lainaamassasi viestissä.
 
Hyvää analyysia testeistä (Ex mclaren inssi, Kimillekkin varmasti tuttu):
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan mersulla mahdollinen ongelma käsissään kun eilen lähti Vettelin autosta vaihdelaatikko vaihtoon ja perjantaina Bottakselta vaihdelaatikko. :hmm:
 
Kunpa olisikin. Todennäköisesti taas jotain mersun teatteria että ikäänkuin olisi isoja ongelmia ja saataisiin tiukka kausi.. kahden viikon päästä sitten Hamilton käy pokkaamassa ja Bottas toinen.
 
Onkohan mersulla mahdollinen ongelma käsissään kun eilen lähti Vettelin autosta vaihdelaatikko vaihtoon ja perjantaina Bottakselta vaihdelaatikko. :hmm:

Maanantaikappale luultavasti :hmm: Tai kuten @smario mainitsi. Jos Williamsilla ilmenee vastaavaa niin sitten saattaa olla aihetta huolelle. Williams sai tälle kaudelle käyttöön mersulta vaihdelaatikon eikä niillä kait(?) ole ollu ongelmia.
 
Vaikka viime kausi oli mitä oli ja monet kisat oli suht tylsää sontaa harjoituksista kisaan niin pakko myöntää että vormula fanina on kyllä taas ihan fiiliksissä kun uusi kausi alkaa!! Kaikki testipäivät katsellut nyt tässä melkein kokonaan.
 
Maanantaikappale luultavasti :hmm: Tai kuten @smario mainitsi. Jos Williamsilla ilmenee vastaavaa niin sitten saattaa olla aihetta huolelle. Williams sai tälle kaudelle käyttöön mersulta vaihdelaatikon eikä niillä kait(?) ole ollu ongelmia.
Williamsilla on edelleen oma vaihdelaatikko käytössä, kuten myös McLarenilla.
 
Williamsilla on edelleen oma vaihdelaatikko käytössä, kuten myös McLarenilla.

Seison korjattuna :tup:

Miten mie muistelin, että ne olis tälle kaudelle saaneet sen.

Twitterissä nimimerkki f1debrief päivittelee aika hyvin tallien kisasimulaatioiden kierrosaikoja. Vähän huolestuttavaa katottavaa oli Ferrarin kannalta, esimerkkinä vertailu Alfaan ja ajat oli hyvin lähellä toisiaan. Tokihan täytyy edelleen muistaa, että ajetaan testejä. Parin viikon päästä se todellinen vauhti näytetään.
 
Ihan mielenkiintoinen vertailu kahden rengastyypin väliltä. Alonson kisasimulaatio kyseessä:

Screenshot_20210314-185745.jpg

C3 on siis kovempi rengasseos.
 
Ihan mielenkiintoinen vertailu kahden rengastyypin väliltä. Alonson kisasimulaatio kyseessä:

Screenshot_20210314-185745.jpg

C3 on siis kovempi rengasseos.
Tottahan tuoreella kumilla ja kevyellä autolla nopeempaa kulkee? Vai mikäs tässä oli mielenkiintoinen osuus? Tosi tasaista kyytiä kyllä, lupailee hyvää Alpinelle rengaskulutuksen suhteen.
 
Kimiltä kyllä mainiot testit. Tänään vaatimattomat 166 kierrosta. :thumbsup:



Formula 1 2021 Bahrain March testing

Cla # DriverChassisEngineLapsTimeGapIntervalkm/h
1 33 Netherlands Max Verstappen
Red Bull Racing-Honda RB16B Red Bull Honda 64 1'28.960 219.010
2 22 Japan Yuki Tsunoda
AlphaTauri Honda 91 1'29.053 0.093 0.093 218.782
3 55 Spain Carlos Sainz Jr.
Ferrari SF21 Ferrari Ferrari 79 1'29.611 0.651 0.558 217.419
4 7 Finland Kimi Raikkonen
Alfa Romeo Ferrari 166 1'29.766 0.806 0.155 217.044
5 44 United Kingdom Lewis Hamilton
Mercedes Mercedes 54 1'30.025 1.065 0.259 216.419
6 63 United Kingdom George Russell
Williams Mercedes 158 1'30.117 1.157 0.092 216.198
7 3 Australia Daniel Ricciardo
McLaren-Mercedes MCL35M McLaren Mercedes 76 1'30.144 1.184 0.027 216.134
8 11 Mexico Sergio Perez
Red Bull Racing-Honda RB16B Red Bull Honda 49 1'30.187 1.227 0.043 216.031
9 14 Spain Fernando Alonso
Alpine Renault 78 1'30.318 1.358 0.131 215.717
10 16 Monaco Charles Leclerc
Ferrari SF21 Ferrari Ferrari 80 1'30.486 1.526 0.168 215.317
11 4 United Kingdom Lando Norris
McLaren-Mercedes MCL35M McLaren Mercedes 56 1'30.661 1.701 0.175 214.901
12 10 France Pierre Gasly
AlphaTauri Honda 76 1'30.828 1.868 0.167 214.506
13 31 France Esteban Ocon
Alpine Renault 61 1'31.310 2.350 0.482 213.374
14 9 Russian Federation Nikita Mazepin
Haas Ferrari 67 1'31.531 2.571 0.221 212.859
15 47 Germany Mick Schumacher
Haas Ferrari 78 1'32.053 3.093 0.522 211.651
16 77 Finland Valtteri Bottas
Mercedes Mercedes 86 1'32.406 3.446 0.353 210.843
17 5 Germany Sebastian Vettel
Aston Martin Mercedes 56 1'35.041 6.081 2.635 204.997
18 18 Canada Lance Stroll
Aston Martin Mercedes 80 1'36.100 7.140 1.059
 
Kimiltä kyllä mainiot testit. Tänään vaatimattomat 166 kierrosta. :thumbsup:



Formula 1 2021 Bahrain March testing

Cla#DriverChassisEngineLapsTimeGapIntervalkm/h
133Netherlands Max VerstappenRed Bull Racing-Honda RB16BRed BullHonda64 1'28.960 219.010
222Japan Yuki TsunodaAlphaTauriHonda91 1'29.053 0.093 0.093218.782
355Spain Carlos Sainz Jr.Ferrari SF21FerrariFerrari79 1'29.611 0.651 0.558217.419
47Finland Kimi RaikkonenAlfa RomeoFerrari166 1'29.766 0.806 0.155217.044
544United Kingdom Lewis HamiltonMercedesMercedes54 1'30.025 1.065 0.259216.419
663United Kingdom George RussellWilliamsMercedes158 1'30.117 1.157 0.092216.198
73Australia Daniel RicciardoMcLaren-Mercedes MCL35MMcLarenMercedes76 1'30.144 1.184 0.027216.134
811Mexico Sergio PerezRed Bull Racing-Honda RB16BRed BullHonda49 1'30.187 1.227 0.043216.031
914Spain Fernando AlonsoAlpineRenault78 1'30.318 1.358 0.131215.717
1016Monaco Charles LeclercFerrari SF21FerrariFerrari80 1'30.486 1.526 0.168215.317
114United Kingdom Lando NorrisMcLaren-Mercedes MCL35MMcLarenMercedes56 1'30.661 1.701 0.175214.901
1210France Pierre GaslyAlphaTauriHonda76 1'30.828 1.868 0.167 214.506
1331France Esteban OconAlpineRenault61 1'31.310 2.350 0.482213.374
149Russian Federation Nikita MazepinHaasFerrari67 1'31.531 2.571 0.221212.859
1547Germany Mick SchumacherHaasFerrari78 1'32.053 3.093 0.522211.651
1677Finland Valtteri BottasMercedesMercedes86 1'32.406 3.446 0.353210.843
175Germany Sebastian VettelAston MartinMercedes56 1'35.041 6.081 2.635204.997
1818Canada Lance StrollAston MartinMercedes80 1'36.100 7.140 1.059
Lisäksi Alfalla tuntunu ihan hyvin kulkevan ja testit meni ilman ongelmia. Pahapa näistä kuite mitään on sanoa, mut toivottavasti top10:ssä olis tänä vuonna, ku/jos jo pelkästään Ferrarin myllyyn oon saatu lisää voimaa.
 
Lisäksi Alfalla tuntunu ihan hyvin kulkevan ja testit meni ilman ongelmia. Pahapa näistä kuite mitään on sanoa, mut toivottavasti top10:ssä olis tänä vuonna, ku/jos jo pelkästään Ferrarin myllyyn oon saatu lisää voimaa.
Auto Motor und Sportin mukaan Räikkönen oli ajanut kisasimulaation samaan tahtiin Leclercin kanssa. Toivottavasti Ferrarin koneessa olisi riittävästi tehoja tuonne keskikastin vääntöihin.
Auto Motor und Sport kertoi sunnuntaina ennen lounastaukoa, että Räikkönen ajoi aamupäivällä käytännössä samaa vauhtia kuin Ferrarin Charles Leclerc kisavedoissa.

Saksalaislehti kysyi asiasta Ferrarin tallipäälliköltä Mattia Binottolta.

– En halua kuulla tätä kysymystä, hän vastasi lehdelle.

Binotto totesi silti, että olosuhteiden erilaisuuden vuoksi vertaileminen on turhaa. Räikkönen ja Leclerc aloittivat kuitenkin omat pitkät kisavetonsa ja lopettivat ne lähes samaan aikaan.
 
Lisäksi Alfalla tuntunu ihan hyvin kulkevan ja testit meni ilman ongelmia. Pahapa näistä kuite mitään on sanoa, mut toivottavasti top10:ssä olis tänä vuonna, ku/jos jo pelkästään Ferrarin myllyyn oon saatu lisää voimaa.
Kymmenen tallia, Haas ja Wiliams , eli tallilla mahkut seitsemännekis.

Jos kummatkin kuskit pesee nuo, niin sijat 14 ja 15 tarjottimella, mutta mistä loputsijat Vettel, Ocon, Gasly, Sainz, paritallia talli missä molemmat kuskit häviäisi, tallkaveri kai tarkoitus pestä (Räikkösen 10 sija hakusessa)
 
Kymmenen tallia, Haas ja Wiliams , eli tallilla mahkut seitsemännekis.

Jos kummatkin kuskit pesee nuo, niin sijat 14 ja 15 tarjottimella, mutta mistä loputsijat Vettel, Ocon, Gasly, Sainz, paritallia talli missä molemmat kuskit häviäisi, tallkaveri kai tarkoitus pestä (Räikkösen 10 sija hakusessa)

Nii siis tarkoitin kisasijoituksia tietenkin... Tossa kympin ympärillä on aika tiukka paketti jo viime vuonnaki ja parempi Alfa oli melko monesti pistekamppailussa alitehoisella Ferrarilla, vaikkei tilastoissa siltä näytä. En usko, että Alfalla ainakaan huonompaan suuntaan on menty vrt. noi kilpailijat edellä.
Näyttökuva 2021-3-15 kello 13.25.06.png
 
Eiköhän Alfa ole tällä kaudella auton puolesta keskikastissa, oli niillä viime kaudellakin ihan ok auto, moottori oli vaan todella heikko.
 
Jos vähän tarkemmin noita tuloksia katselee ni tuskin on ihmeellistä muutosta tulossa viimekauteen alfan osalta, vaikka kimi nyt oli 4 testeissä ni silti ero alpha tauriin oli melkein 0.8s samalla renkaalla ja vajaa 4 kymppää nopeampi kun williams. Mclare, renault jne vaan muutaman kympän perässä kovemmalla renkaalla. Eli käytännössä voi tulla samankaltainen kausi kun viimevuonna yleisesti, ainut ero voi olla että alfa on nyt selkeä 8 nopeiden talli ja ero eteen ja taakse sen verran iso että kilvanajo voi jäädä puuttumaan melkein kokonaan. Toivottavasti olen väärässä, mutta pahoin pelkään että tylsä "viimeinen kausi" kimille tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos vähän tarkemmin noita tuloksia katselee ni tuskin on ihmeellistä muutosta tulossa viimekauteen alfan osalta, vaikka kimi nyt oli 4 testeissä ni silti ero alpha tauriin oli melkein 0.8s samalla renkaalla ja vajaa 4 kymppää nopeampi kun williams, mclaren renault jne vaan muutaman kympän perässä kovemmalla renkaalla. Eli käytännössä voi tulla samankaltainen kausi kun viimevuonna yleisesti, ainut ero voi olla että alfa on nyt selkeä 8 nopeiden talli ja ero eteen ja taakse sen verran iso että kilvanajo voi jäädä puuttumaan melkein kokonaan. Toivottavasti olen väärässä, mutta pahoin pelkään että tylsä "viimeinen kausi" kimille tulossa.
Silti on sellainen tunne, että Tsunoda ei aja normaalisti samoja aikoja Max:n kanssa, vaikka aika eleettömän pehmeesti mutkat menikin.
 
Onko F1lle mitään fantasia tallipelejä? Luonnollisesti online niin voi kisailla muita vastaan? Tämä oli ainoa minkä löysin mutta käyttääkö tuota ketään esim täällä
 
Tuonkin löysin ja tein sinnekin tiimin. Valitettavasti en ainakaan heti löytänyt mitään Suomi /Finland liigaa
Edit. Olin sokea ja nyt löytyi
 
Viimeksi muokattu:
Nii siis tarkoitin kisasijoituksia tietenkin... Tossa kympin ympärillä on aika tiukka paketti jo viime vuonnaki ja parempi Alfa oli melko monesti pistekamppailussa alitehoisella Ferrarilla, vaikkei tilastoissa siltä näytä. En usko, että Alfalla ainakaan huonompaan suuntaan on menty vrt. noi kilpailijat edellä.
Pari tallia mokaa hännille/keskyttää, niin olisi lähellä, ja sen lisäksi pitäisi napsia muutama kuski .

Jos auto moottoreineen on tosiaan paremmassa iskussa, pysyy muiden perässä, niin viimevuotista paremmat mahkut hyödyntää tilaisuus jos liuta muita mokaa. Mutta eikö se olisi lähinnä onnenkantamoinen, pieni mahdollisuus yksittäisissä kisoissa. Ja onko talli lähempänä edellä olevia ?

Viimevuonna vaatii mm Ferrarin ja Red Bullin "ohittamista", että pääsi kympin paremmalle puolelle.
tuo yksi 9 sija taisi olla se kisa missä maaliin ajaneista räikkönen neljännes viimeinen, Williams 11., Haas 12., Vettel 10. monet, mm Max keskeytti.

Jos laskee sen varaan että tällä kaudella rytisee usein ja kunnolla ja tallin kuski ihmeen kaupalla niistä selviää ja varikko toiminta ja taktiikka onnistuu, niin miksei talli tänävuonnakkin pari kertaa kympin joukkoon, tiedä sitten kumpi kuskeista.

Edit:
Mutta miksi rytinää olisi enemmän, renkaat kestää paremmin, ja eikö uusien sääntöjen mukaan ohittamisen pitänyt helpottua - lisääkö se kolareita, vai vähentää, helpomi ohittaminen tarkoittaa että jos jokin nopeampi auto sählää itsensä taakse, niin se menee entistä helpommin ohi.
 
Viimeksi muokattu:
AlphaTaurin Yuki Tsunoda oli testeissä availlut takasiipeä vähän miten sattuu, koska sen käyttöä ei valvottu, joten kierrosajat eivät ole ihan realistisia.

AlphaTauri oli yksi F1-talvitestien suurimmista onnistujista, ja tulokaskuljettaja Yuki Tsunodan otteet pistivät välittömästi monien silmään.
[...]
Lisäksi Tsunodan huomattiin avaavan takasiipensä pääsuoran alkaessa huomattavasti muita kuljettajia aiemmin.
[...]

www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tulokaskuski-savaytti-f1-testeissa-kierrosaikojen-taustalta-paljastui-ihmeellinen-yksityiskohta-taysin-sallittua/8091010
 
Mercedeksen kuvauspäivä tänään Bahrainissa. Ihan mielenkiintoinen valinta, kun ainoana tallina käyttävät kuvauspäivän talvitestien jälkeen.
 
1615887690646.png


Mersu ei voi olla niin hidas mitä näyttää. Hyvää grafiikkavertailua.
Moniko talli veti aika-ajokierrostyylisen vedon softeilla? Mersu taisi jättää parhaat vedot kuvauspäivälle, niin muut eivät näe, miten hyvin uudet osat toimivat.
On tuo Williamsin meno huikeaa, jos tälle kaudelle piti saada hidastettua autoja :rofl:
 
1615887690646.png


Mersu ei voi olla niin hidas mitä näyttää. Hyvää grafiikkavertailua.
Tohon on taidettu ottaa Russellin Q2 aika, joka oli 2sek hitaampi kuin Q1. Oikeasti Williamsin kohdalla pitäisi olla +0.823. Kimi oli testien ainoana nopeampi kuin 2020 aika-ajossa, mutta hitaampi kuin Giovinazzi 2020.
 
Moniko talli veti aika-ajokierrostyylisen vedon softeilla? Mersu taisi jättää parhaat vedot kuvauspäivälle, niin muut eivät näe, miten hyvin uudet osat toimivat.
Ei varmaan ole mahdollista koska kuvauspäivissä pitää käyttää Pirellin tähän tarkoitukseen tehtyä erillistä todella kovaa seosta. Lisäksi 100km on raja.
 
Niin, siis nythän Mersu peitteli tai "peitteli" syystä tai syyttä nopeuttaan:

Motorsport.com:n italiankielisen sivuston mukaan Mercedes ei ottanut kaikkia tehoja irti moottoristaan viikonlopun Bahrainin kolmipäiväisissä talvitesteissä. Saksalaistalli ei kuitenkaan pelkästään peitellyt vauhtiaan, vaan tehojen säästelylle löytyi myös toinen syy.

Mercedes palaa tänään tiistaina radalle, kun se suorittaa Bahrainissa niin sanotun filmauspäivän. F1-tallit saavat ajaa kyseisen päivän aikana maksimissaan 100 kilometriä ”pr-materiaalin keräystä” varten.
Mercedes ei käytä tiistain rykelmässään Bahrainin normaalia rataprofiilia, vaan se ottaa käyttöön viime vuodelta tutun ”ulkokaaren”. Kyseisessä rataprofiilissa Bahrainin näyttämön keskisektori on korvattu nopeammalla ja vähämutkaisemmalla osuudella. Saksalaistalli yrittää selvittää kuvauspäivän aikana ongelmia, joita se kohtasi viikonlopun kolmipäiväisen testirupeaman yhteydessä.

Motorsport.com:n italiankielisen sivuston mukaan Mercedeksen kovimmat kilpakumppanit havaitsivat, että F1-mestaritalli oli jättänyt varastoon noin 50 hevosvoimaa. Kyse ei ollut pelkästään siitä, että Mercedes halusi peitellä aitoa nopeuttaan, vaan taustalla oli myös huolta herättäviä syitä.

Sivuston toimittajan Franco Nugnesin mukaan Mercedes laski tehoja alas ylikuumentumisongelmien takia. Nämä heijastuivat suoraan vaihdelaatikon puolelle. Tallin suomalaiskuski Valtteri Bottas joutui perjantaina, testien avauspäivänä, pitäksi ajaksi sivuun vaihdelaatikko-ongelmien takia.
Myös Mercedeksen asiakastalli Aston Martin paini samaisten haasteiden keskellä.

Mercedekselle harmaita hiuksia aiheuttivat myös auton balanssiongelmat. Tämän lisäksi tallilla on ollut tekemistä Pirellin uusien renkaiden ymmärtämisen kanssa.
 
Saudi-Arabian rata:



Vaihteeksi katurata kyseessä :cool2: No sittenhän sen näkee minkälainen on, nopeimmaksi katuradaksi ainakin mainostavat. Hienot puitteet kyllä :tup:
 
Eipä tuo kovin kummoiselta vaikuta, taattua Tilken laatua. Tämän tyyppisillä katuradoilla ei mielenkiintoista kisaa helpolla saa, jonoajeluksi menee.

 
Mistä C-more halvimmalla? Tarjouksia?

Näinkö oikein että Discovery+ myös sitä tarjoaisi, ja näinkö unta että tyyliin 20e/kk, en kyllä nyt sitä löydä mistään
 
Discovery +:lla 23,99€/kk jos kuukausittain maksaa tai 21,99€/kk mikäli ottaa suoraan vuoden määräaikaisen tilauksen (paketti mikä sisältää Cmoren).
 
Niin se kausi alkaa taas perjantaina, niin laitanpa omat ennustukset ja katotaan kauden jälkeen kuinka paljon meni ohi.

Tallimestaruus: Mersu
Kuskimestaruus: Hamilton
Jotenkin veikkaan (ja toivon), että tällä kaudella nähdään enemmän voittajia. Red Bull, McLaren, Aston Martin ja Ferrari voittaa ainakin yhden kisan.
Räikkösen paras 5.
Bottaksen paras 1.
Alonson paras on 3.
Williams parantaa vähän tasoa ja on ainakin kerran pisteillä.
Haas rämpii eikä saa pistettäkään ja lopettaa kauden jälkeen.

Alustavasti noin. Toki toivon, että Bottas voittais mestaruuden, mutta taitaa olla mahdoton tehtävä. Toivottavasti mestaruustaistelu olis ainakin vähän tiukempi ku aiemmin.
 
Williams parantaa vähän tasoa ja on ainakin kerran pisteillä.
Haas rämpii eikä saa pistettäkään ja lopettaa kauden jälkeen.
Muista aika samaa mieltä, mutta lainatuista korjausta sen verran, että Williams kyllä pääsee useammin kuin kerran pisteille, mutta ei niillä taideta edes tallien 8:tta sijaa haastaa.
Ja mitä Haas:iin tulee, niin ei F1:stä saisi poistua yhtäkään tallia, joten toivotaan heille myös menestystä, vaikka uusilla kuskeilla se lienee aika haastavaa.
 
Tuli katseltua tuo Netflixin DTS:n kolmosjakso, eli "mersujakso".

Melko hiljaiseksi veti tuo kontrasti Toton julkisista vakuutteluista eli "kuskit on tasapuolisia" ja käytännön kohtelun suhteen.

Tiimin juhlat järjestetään ja niihin osallistutaan jos Lewis voittaa, ja Valtteri voittaa niin tallin väki häipyy kun väärä mies voitti (Uutuussarja paljastaa: Talli jätti Valtteri Bottaksen juomaan yksin olutta voiton jälkeen: ”Katso tätä” tässä juttua myös aiheesta, jos ei dokkaria ole katsellut). Valtteri kökötti sitten omassa huoneeseen voiton jälkeen ja siemaili vettä pullosta. Bottas ei edes vaikuttanut yllättyneeltä tapahtuneesta. Ilmeisesti taustalla vielä kiukuttelua siitä miten Bottas hoiti aika-ajon "tahallaan" siten, että sai paremmat asemat lähtöön. Melko myrkyllinen työilmapiiri, ja vaikea nähdä tuota missään muussa valossa kuin siinä että eivät edes kovin uutterasti koita peitellä tuota ykkös- ja kakkoskuskiasetelmaa. Lewis ajatetaan voittoon vaikka väkisin, ja mieluummin vaikka koitetaan Bottasta kampittaa kuin saada se "tärkeä" kakkostila. En tiedä miten tuo tapaus heijastui loppukauteen, ja väkisin tulee mieleen Bahrainin kisan insinöörin kuittailut maaliintulon jälkeen, kun ei ryssityn varikkokäynnin vuoksi paskotuilla renkailla pystynyt taistelemaan enää lopussa sijoituksista.

Toton hyvin erikoinen kommentti ennen Sotshin kisaa jäi kyllä mieleen. Toto sanoi jo ennen kisaa ääneen, että nyt on tärkeintä saada Lewikselle voitto tästä kisasta että pääsee Schumacherin edelle voittotilastossa. Ja kuitenkin samaan hengenvetoon totesi, että Bottaksen pitäisi saada hyviä pisteitä että pysyy mestaruustaistossa. Joku helkkarin tilasto menee sen edelle, että Bottas voittaisi. Sen vielä jotenkin ymmärtäisin että Lewiksen 7-kertaisesta mestaruudesta saavat sen verran hyvin PR:ää, että riittäisi, mutta ei - Lewiksen pitää saada dominoida.

Tätä lienee luvassa myös kaudella 2021, saa nähdä annetaanko Valtterin voittaa kertaakaan.

Vaikka en missään nimessä ole Bottaksen kannattaja, niin kyllä kaikki sympatiat Valtterille, että jaksaa tuolla töitä tehdä. Ilmeisesti se rahallinen korvaus on sentään jotain kompensaatiota tuosta skeidasta.
 
Kyllä tuon "paljastuksen" jälkeen täällä juhlitaan jokaista Hamiltonin keskeytystä, kuin Häkkisen 1998 mestaruutta.
Silläkään ei ole merkitystä onko sen jälkeen voittaja Bottas vaiko sitten Verstappen, kunhan "väärä" mies ei voita.

Ja kuskin värillä ei tässä ole mitään tekemistä, etenkin kun tässä näppäimistön takanakin on musta mies kirjoittelemassa.
On vaan tuo koko Hamilton niin meh koko jätkä ettei sen seuraaminen jaksa kiinnostaa pätkääkään ja vaikka vetäisi vielä 5 mestaruutta putkeen vanhojen päälle, niin silti omissa kirjoissa esimerkiksi Schumacher on paljon korkeammalla arvostuksessa kuin Hamilton.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom