- Liittynyt
- 14.10.2016
- Viestejä
- 22 469
Kausi 2018 on taputeltu, kauden jälkipyykkiä on hyvä jatkaa samassa ketjussa, mutta uuden kauden kujeillekin tarvitaan oma ketjunsa.
Ajattelin että viimeistään nyt on sopiva mahdollisuus pistää ketju pystyyn, kun kaikki kuljettajapaikatkin on käytännössä täytetty.
F1 2019 Tallit ja Kuljettajat
17.3. Australia, Melbourne
31.3. Bahrain, Sakhir
14.4. Kiina, Shanghai
28.4. Azerbaidzhan, Baku
12.5. Espanja, Barcelona
26.5. Monaco, Monte Carlo
9.6. Kanada, Montreal
23.6. Ranska, Paul Ricard
30.6. Itävalta, Red Bull Ring
14.7. Britannia, Silverstone
28.7. Saksa, Hockenheim
4.8. Unkari, Hungaroring
1.9. Belgia, Spa-Francorchamps
8.9. Italia, Monza
22.9. Singapore, Marina Bay
29.9. Venäjä, Sotshi
13.10. Japani, Suzuka
27.10. Meksiko, Mexico City
3.11. USA, Austin
17.11. Brasilia, Interlagos
1.12. Abu Dhabi, Yas Marina
Sääntömuutoksia
What you need to know about F1’s 2019 rule changes
FIA approves 2019 calendar and rule changes
- Bensarajoitus nostetaan 105 kilosta 110 kiloon, minkä pitäisi riittää siihen ettei kuskien tarvitse säästellä erikseen bensaa.
- Kuskin ja auton paino erotetaan toisistaan, jotta painavammat kuskit eivät kärsi (ainakaan niin paljoa) kevyempiin nähden. Kuskin painorajaksi ollaan asettamassa 80 kg ja alle sen jäävien pitää asettaa autoonsa puuttuvan määrän edestä painolastia
- Kuskeille uudet biometriset hanskat, jotka lähettävät radan lääkintätiimille tietoja kuskin tilasta, mikä voi olla kriittistä tietoa onnettomuuden osuessa kohdalle.
- Turva-autotilanteissa tulee jatkossa olemaan aina yksi ja ainoa paikka (per rata) jonka jälkeen ohittaminen on sallittua turva-auton palatessa varikolle, tässä on ilmeisesti ollut jotain vaihtelevuutta riippuen tilanteesta
- Tiimien on vakuutettava ja siten ovat vastuussa, että auto täyttää kaikki turvamääräykset jne kun se tulee radalle ensimmäistä kertaa
- Virallinen kisan päättymisilmoitus on jatkossa näytölle tuleva ruutulippu, mutta myös ruutulipun heiluttamista jatketaan edelleen
- Peilien sääntöihin on tulossa muutoksia mm. muuttuvan takasiiven vuoksi hyvän näkyvyyden varmistamiseksi
- In-car kamerasäännöt menevät uusiksi, tarkoituksena parantaa TV-lähetysten tasoa ja kiinnostavuutta
- Autojen takapäähän (? Rear endplate) tulee uusia valoja turvallisuuden edistämiseksi
- Haloon tehdään pieniä muutoksia helpottamaan kuskin poistumista/poistamista autosta
Ajattelin että viimeistään nyt on sopiva mahdollisuus pistää ketju pystyyn, kun kaikki kuljettajapaikatkin on käytännössä täytetty.
F1 2019 Tallit ja Kuljettajat
- Mercedes - Mercedes
- 44 Lewis Hamilton
- 77 Valtteri Bottas
- Ferrari - Ferrari
- 5 Sebastian Vettel
- 16 Charles Leclerc
- Renault - Renault
- 3 Daniel Ricciardo
- 27 Nico Hülkenberg
- Red Bull Racing - Honda
- 10 Pierre Gasly
- 33 Max Verstappen
- Sauber - Ferrari
- 7 Kimi Räikkönen
- X Antonio Giovinazzi
- McLaren - Renault
- 55 Carlos Sainz
- X Lando Norris
- Scuderia Toro Rosso - Honda
- 26 Daniil Kvyat
- X Alexander Albon
- Haas - Ferrari
- 8 Romain Grosjean
- 20 Kevin Magnussen
- Williams - Mercedes
- X Robert Kubica
- X George Russell
- Racing Point F1 - Mercedes
- 11 Sergio Pérez
- 18 Lance Stroll
17.3. Australia, Melbourne
31.3. Bahrain, Sakhir
14.4. Kiina, Shanghai
28.4. Azerbaidzhan, Baku
12.5. Espanja, Barcelona
26.5. Monaco, Monte Carlo
9.6. Kanada, Montreal
23.6. Ranska, Paul Ricard
30.6. Itävalta, Red Bull Ring
14.7. Britannia, Silverstone
28.7. Saksa, Hockenheim
4.8. Unkari, Hungaroring
1.9. Belgia, Spa-Francorchamps
8.9. Italia, Monza
22.9. Singapore, Marina Bay
29.9. Venäjä, Sotshi
13.10. Japani, Suzuka
27.10. Meksiko, Mexico City
3.11. USA, Austin
17.11. Brasilia, Interlagos
1.12. Abu Dhabi, Yas Marina
Sääntömuutoksia
What you need to know about F1’s 2019 rule changes
FIA approves 2019 calendar and rule changes
- Bensarajoitus nostetaan 105 kilosta 110 kiloon, minkä pitäisi riittää siihen ettei kuskien tarvitse säästellä erikseen bensaa.
- Kuskin ja auton paino erotetaan toisistaan, jotta painavammat kuskit eivät kärsi (ainakaan niin paljoa) kevyempiin nähden. Kuskin painorajaksi ollaan asettamassa 80 kg ja alle sen jäävien pitää asettaa autoonsa puuttuvan määrän edestä painolastia
- Kuskeille uudet biometriset hanskat, jotka lähettävät radan lääkintätiimille tietoja kuskin tilasta, mikä voi olla kriittistä tietoa onnettomuuden osuessa kohdalle.
- Turva-autotilanteissa tulee jatkossa olemaan aina yksi ja ainoa paikka (per rata) jonka jälkeen ohittaminen on sallittua turva-auton palatessa varikolle, tässä on ilmeisesti ollut jotain vaihtelevuutta riippuen tilanteesta
- Tiimien on vakuutettava ja siten ovat vastuussa, että auto täyttää kaikki turvamääräykset jne kun se tulee radalle ensimmäistä kertaa
- Virallinen kisan päättymisilmoitus on jatkossa näytölle tuleva ruutulippu, mutta myös ruutulipun heiluttamista jatketaan edelleen
- Peilien sääntöihin on tulossa muutoksia mm. muuttuvan takasiiven vuoksi hyvän näkyvyyden varmistamiseksi
- In-car kamerasäännöt menevät uusiksi, tarkoituksena parantaa TV-lähetysten tasoa ja kiinnostavuutta
- Autojen takapäähän (? Rear endplate) tulee uusia valoja turvallisuuden edistämiseksi
- Haloon tehdään pieniä muutoksia helpottamaan kuskin poistumista/poistamista autosta
Viimeksi muokattu: