F1 2025 - Saudi-Arabian GP

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
350
Kausi 2025

01. Australian GP, Melbourne, 14.-16.3.
02. Kiinan GP, Shanghai, 21.–23.3. (sprint)
03. Japanin GP, Suzuka, 4.–6.4.
04. Bahrainin GP, Sakhir, 11.-13.4.
05. Saudi-Arabian GP, Jeddah, 18.-20.4.
06. Miamin GP, Miami, 2.-4.5. (sprint)
07. Emilia-Romagnan GP, Imola, 16.-18.5.
08. Monacon GP, Monaco, 23.–25.5.
09. Espanjan GP, Barcelona, 30.5.–1.6.
10. Kanadan GP, Montreal, 13.–15.6.
11. Itävallan GP, Spielberg, 27.–29.6.
12. Iso-Britannian GP, Silverstone, 4.–6.7.
13. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 25.-27.7. (sprint)
14. Unkarin GP, Budapest, 1.–3.8.
15. Hollannin GP, Zandvoort, 29.-31.8.
16. Italian GP, Monza, 5.–7.9.
17. Azerbaidzhanin GP, Baku, 19.-21.9.
18. Singaporen GP, Marina Bay, 3.–5.10.
19. Yhdysvaltain GP, Austin, 17.–19.10. (sprint)
20. Meksikon GP, Mexico City, 24.–26.10.
21. Brasilian GP, São Paulo, 7.–9.11. (sprint)
22. Las Vegasin GP, Las Vegas, 20.-22.11.
23. Qatarin GP, Doha, 28.–30.11. (sprint)
24. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 5.-7.12.

____________________________

Viikonlopun aikataulu:


Perjantai
1. Vapaat harjoitukset 16:30
2. Vapaat harjoitukset 20:00

Lauantai
3. Vapaat harjoitukset 16:30
Aika-ajo 20:00

Sunnuntai
GP 20:00

____________________________

Sää:

Long term weather forecast for Jeddah
Sää Jedda, Saudi-Arabia - Ilmatieteen laitos

____________________________

40px-Flag_of_Saudi_Arabia.svg.png
Jeddah Corniche Circuit

2025-05_saudi-arabia.png


Ratamuutokset:

- The pit entry and pit exit white lines are highlighted blue.
- The safety car lines are highlighted blue.
- Blue line behind the white line at the apex of turns 2, 5, 8, 9, 14, 17.
- Blue line behind the white line at the exit of turns 8, 19, 23.


____________________________

Black round Pirelli:


2025-05_saudi-arabia.jpg


Rengassettejä kuljettajilla on käytettävissä ennalta määrätty määrä kutakin, kuten viime kaudella:
Hard 2
Medium 3
Soft 8

Sprinttiviikonloppuna:
Hard 2
Medium 4
Soft 6

A softer approach for Jeddah

____________________________

Kilpailun nimi: FORMULA 1 STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2025
Radan nimi: Jeddah Corniche Circuit
Radan pituus: 6,174 km
Kisapituus: 50 kierrosta = 308,450 km
Kierrosennätys: 1:30.734
40px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes W12 (2019)

2024
Podium:
1.
40px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png
Max Verstappen, Red Bull Racing-Honda RBPT
2.
40px-Flag_of_Mexico.svg.png
Sergio Pérez, Red Bull Racing-Honda RBPT
3.
40px-Flag_of_Monaco.svg.png
Charles Leclerc, Ferrari

Paalupaikka:
40px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png
Max Verstappen, Red Bull Racing-Honda RBPT, 1:27.472

Kisan nopein kierros:
40px-Flag_of_Monaco.svg.png
Charles Leclerc, Ferrari, 1:31.632

Edellisiä voittajia:
2023:
40px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png
Max Verstappen, Red Bull Racing-Honda RBPT
2022:
40px-Flag_of_Monaco.svg.png
Charles Leclerc, Ferrari
2021:
40px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes


Max Verstappen's Pole Lap | 2024 Saudi Arabian Grand Prix



Extended Race Highlights | 2022 Saudi Arabian Grand Prix


_____________________

MM-pistetilanne (4/24 osakilpailua)

Kuljettajat:

01. Lando Norris 77
02. Oscar Piastri 74
03. Max Verstappen 69
04. George Russell 63
05. Charles Leclerc 32
06. Kimi Antonelli 30
07. Lewis Hamilton 25
08. Alexander Albon 18
09. Esteban Ocon 14
10. Lance Stroll 10
11. Pierre Gasly 6
12. Nico Hulkenberg 6
13. Oliver Bearman 6
14. Yuki Tsunoda 5
15. Isack Hadjar 4
16. Carlos Sainz 1
17. Fernando Alonso 0
18. Liam Lawson 0
19. Jack Doohan 0
20. Gabriel Bortoleto 0

Tallit:

01. McLaren 151
02. Mercedes 93
03. Red Bull 71
04. Ferrari 57
05. Haas 20
06. Williams 19
07. Aston Martin 10
08. Racing Bulls 7
09. Alpine 6
10. Kick Sauber 6

Epävirallinen Nations Cup:

01. Iso-Britannia 171
02. Australia 74
03. Alankomaat 69
04. Monaco 32
05. Italia 30
06. Ranska 24
07. Thaimaa 18
08. Kanada 10
09. Saksa 6
10. Japani 5
11. Espanja 1
12. Brasilia 0
13. Uusi-Seelanti 0

____________________________

Kauden pisteytys:


10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä.

Sprinttikisan pistesysteemi: Pisteet jaetaan sijoille 1-8. Voittajalle kahdeksan ja siitä aina piste vähemmän per sija.

Kilpailun nopeimmasta kierroksesta ei enää saa pistettä.

____________________________

Tallit & Kuljettajat:


Oracle Red Bull Racing AUT Honda RBPT
1 Max Verstappen NED
30 Liam Lawson NZL
22 Yuki Tsunoda JPN
Christian Horner

Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team GER Mercedes
12 Kimi Antonelli ITA
63 George Russell GBR
James Allison

Scuderia Ferrari HP ITA Ferrari
16 Charles Leclerc MON
55 Lewis Hamilton GBR
Frédéric Vasseur

McLaren Formula 1 Team GBR Mercedes
4 Lando Norris GBR
81 Oscar Piastri AUS
Andrea Stella

Aston Martin Aramco Formula One Team GBR Mercedes
14 Fernando Alonso ESP
18 Lance Stroll CAN
Andy Cowell

BWT BWT Alpine Formula One Team FRA Renault
7 Jack Doohan AUS
10 Pierre Gasly FRA
Oliver Oakes

Williams Racing GBR Mercedes
23 Alexander Albon THA
55 Carlos Sainz ESP
James Vowles

Racing Bulls ITA Honda RBPT
22 Yuki Tsunoda JPN
6 Isack Hadjar FRA
30 Liam Lawson NZL
Laurent Mekies

Stake F1 Team Kick Sauber SUI Ferrari
5 Gabriel Bortoleto BRA
27 Nico Hulkenberg GER
Mattia Binotto

MoneyGram Haas F1 Team USA Ferrari
31 Esteban Ocon FRA
87 Oliver Bearman GBR
Ayao Komatsu

____________________________

TechBBS F1-kausi 2025
TechBBS F1 yleiskeskustelu
TechBBS F1-lähetykset
MTV F1
Motorsport.com F1
BBC F1
Sky Sports F1

____________________________
 
Pääsiäistulia vaan virittelevät. Tuollakin varmaan pääsiäisnoitia ja virpomista maksimit.

Onko Vian tyypit paikan päällä kun kuulostaa tuo audion laatu siltä. Muuten voi sanoa että naisten määrä aikas minimissä tuolla, pitää miesten vaan keskenään fiilistellä.
 
Viimeksi muokattu:
Yukilla on ihan omat linjat. Ei vaan mene auto läpi betonista. Kalliiksi tulee Red Bullille tämä kausi kuskisekoiluineen.
 
On siinä varikkojätkillä duuni: pidän kämmentä pystyssä kunnes lippu vaihtuu punaisesta vihreäksi.
Mitähän helvetin tärkää testattavaa siinä P2:n viimeisellä minuutilla nyt vois olla, kun ehtii kuitenkin ajaa vain out lapin ja takaisin varikolle. Edit: aha, vissiin starttitreeni.
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös
Hitto, kerrankin veikkasin ite oikein. :)
Paljo voitit? Herää kysymys, missä kuopassa oikein olet luurannut viimeiset 10 vuotta, jos tää tuli sulle uutena juttuna. Ei se mitään, dementian hyvä puoli on, että joka päivä oppii uusia asioita! Tässä taas yksi: Kinkku voi tarkoittaa myös Helsingin taidemuseota (Helsinki Art Museum, auki tänäänkin klo 19 saakka).
 
Kohta vedetään eikä muuta voi.

Gaslyllä jäi vaippa kumeihin kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Paljo voitit? Herää kysymys, missä kuopassa oikein olet luurannut viimeiset 10 vuotta, jos tää tuli sulle uutena juttuna. Ei se mitään, dementian hyvä puoli on, että joka päivä oppii uusia asioita! Tässä taas yksi: Kinkku voi tarkoittaa myös Helsingin taidemuseota (Helsinki Art Museum, auki tänäänkin klo 19 saakka).
Nyt kun tuonne tuli tuo punainen palkki niin varmaan hyvä täsmentää, etten todellakaan tuosta pahastunut. En edes tiennyt että Kinkku voi olla myös Helsingin taidemuseo. Aina voi oppia lisää. :)

E: Oho onkin jo aika-ajot menossa. Täytyy laittaa vastaanotin käyttökuntoon.
 
Nyt kun tuonne tuli tuo punainen palkki niin varmaan hyvä täsmentää, etten todellakaan tuosta pahastunut. En edes tiennyt että Kinkku voi olla myös Helsingin taidemuseo. Aina voi oppia lisää. :)

E: Oho onkin jo aika-ajot menossa. Täytyy laittaa vastaanotin käyttökuntoon.
No vaikket pahastunutkaan, niin ei hän tuolla postauksella kyllä paljoa kehuja saanut, aika outo kommentti.
Taitaa tulla ihan mielenkiintoinen aika-ajo, toivottavasti:)
 
Melko totutuissa merkeissä (meinasin kirjoittaa "tototuissa") tämäkin aika-ajo on toistaiseksi sujunut. Pieni varikkonahistelu kuuluu draamaan. Sauberit, puolet Haasista ja Alpinesta ja Stroll jätettiin Q1:een.
No vaikket pahastunutkaan, niin ei hän tuolla postauksella kyllä paljoa kehuja saanut, aika outo kommentti.
Taitaa tulla ihan mielenkiintoinen aika-ajo, toivottavasti:)
Kiitos! Aina kandee kommentoida kommentoinnin kommentointia. Voi olla, että kaikilla ei ole ihan selvää käsitystä siitä, mitä on keskustelu. Ulkopuolisilla on outo tapa närkästyä toisten puolesta.
 
Melko totutuissa merkeissä (meinasin kirjoittaa "tototuissa") tämäkin aika-ajo on toistaiseksi sujunut. Pieni varikkonahistelu kuuluu draamaan. Sauberit, puolet Haasista ja Alpinesta ja Stroll jätettiin Q1:een.

Kiitos! Aina kandee kommentoida kommentoinnin kommentointia. Voi olla, että kaikilla ei ole ihan selvää käsitystä siitä, mitä on keskustelu. Ulkopuolisilla on outo tapa närkästyä toisten puolesta.
Älä närkästy, en keskustellut sinulle :)
 
Ei paljon jäänyt Ferrarilla marginaalia Q2:ssa. Loppu hyvin, kaikki hyvin: ei yllätyksiä vieläkään. Sanoisin, että McLarenilla on ihan turvalliset lähtökohdat Q3:een ykkösrivin ottamiseksi.


Älä närkästy, en keskustellut sinulle :)
Mitä närkästymistä siinä olisi, jos keskustelisit minulle? Enemmän siinä on, kun keskustelet minusta. En minä tuota passiivis-aggressiivista välikommenttia kovin tyylikkäänä pidä, kun meillä muilla oli ihan ookoo vuoropuhelu menossa.
 
No nyt on draamaa, jos Norris jää seinään ja radan varteen Q3:ssa. Ja jäähän se, jos ripustukset on historiaa. Hupsista!
Karulla tavalla haihtui hiilikuitupölynä ilmaan Mäkkärin haaveet ykkösrivistä.
 
Varmaan McLarenille toimisi parhaiten jokin sellainen kombo jossa olisi yksi selkeä ykköskuski voittamassa kuskien mestaruuden ja joku Bottaksen kaltainen kakkoskuskina.
Mutta se olisi katsojille tylsähkö kausi joten hyvä että on draamaa ja Piastri pistää Norrisin ahtaalle :tup:
 
Varmaan McLarenille toimisi parhaiten jokin sellainen kombo jossa olisi yksi selkeä ykköskuski voittamassa kuskien mestaruuden ja joku Bottaksen kaltainen kakkoskuskina.
Mutta se olisi katsojille tylsähkö kausi joten hyvä että on draamaa ja Piastri pistää Norrisin ahtaalle :tup:
Itse pitäisin Piastria ykköskuskina, jo viime kaudella sen näki (minun näkemys). Mutta toivottavasti kaikki saa ajaa kilpaa, ja kaikilla on mahdollisuudet havitella mestaruutta.
 
Piastri vaikuttaa tasaisemmalta ja paremmin paineita kestävältä, toki virheitä hänelläkin. Itse olen edelleen sitä mieltä Piastri on tämän kauden mestari, jos Red Bull ei saa autoon vauhtia.
Samaa mieltä. Piastri vaikuttaa todennäköisimmältä viemään mestaruuden. Norris on turhan virheherkkä paineen alla ja nyt taitaa paineita tulla siitä, että tämä voi mahdollisesti olla Norrisin uran paras mahdollisuus mestaruuteen mutta kokemattomampi tallikaveri haastaa tosissaan.
 
Ulkopuolisilla on outo tapa närkästyä toisten puolesta.
Samaa mieltä, varsinkin tämä urheilu-palsta on muutenkin tunnepainotteista keskustelua. Välillä saa jopa nahistella ja seuraavana hetkenä kaikki on taas hyvin.

Piastri vaikuttaa tasaisemmalta ja paremmin paineita kestävältä, toki virheitä hänelläkin. Itse olen edelleen sitä mieltä Piastri on tämän kauden mestari, jos Red Bull ei saa autoon vauhtia.
Piastrista on kyllä tullut mullekin yksi suosikeista. Oli jo heti uran alussa asenteeltaan kypsempi kuin oikeastaan koko muu tämän hetkinen rosteri. Norrikselle McLaren tätä yrittää pelata, mutta muutama tämän päivän kaltainen tapahtuma voi kääntää asian toisinpäin. Tässä on ehkä koko kauden mielenkiintoisin asia. Verstappenin mestaruus olisi pelkkä meh-mestaruus.
 
Dronet on taivaalla. Juomat lasissa. Kaikki on valmista. Näinköhän saadaan punaista lippua jo ensimmäisellä kierroksella, kun Lando lähtee hyökkäämään
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 256
Viestejä
4 751 405
Jäsenet
77 289
Uusin jäsen
Oddy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom