F1 2024 - Kanadan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tästä kyllä mikään läpihuutojuttu tule Verstappenille. Ellei sitten Mersut ja McLarenit vedä täsmälleen samalla taktiikalla.
 
Heh, hienosti meno taas sauberin taktiikat. 2-sijaa tuli taas turpaan varikkokäynnillä.
 
Nyt on mielenkiintoinen taktiikka Norrisilla. Toivottavasti toimii.
 
Täytyy nyt toivoa että Yrjön renkaat kuluisi yhtä nopeasti kuin intterit
 
Noni tuleehan se Perez takaisin varikolle, samalla kun Sainz ja Albon tanssii valssia ekassa mutkassa.
 
Perez on luokattoman epätasainen (ja taidoiltaan keskivertokuski) ollakseen huipputallin kuski. Rahahan tässä puhuu, jos mies ei toisi rahaa sisään, en usko että olisi ajanut edes tätä kautta.
 
Valtsu on vielä viimeinen, takana ainoastaan magnussen ja zhou jotka haki uudet renkaat :rofl2:

E: hidas

Jaa zhou taisikin olla kiekan jo perässä. Viimeinen sija siis vältetty :lol:
 
On tuo Russell kanssa kyllä… Mihinköhän Norrisin vauhti hävisi? Ihan erilainen meininki oli intereillä, kun rata kuivui.
 
Ja tällä kertaa kun ei Bottasta löytynyt, niin Yrjö ajoo sitten Piastrin kylkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Njoo kisatilanne, tuollaista pitäisi kyllä noin yleensä suosia eikä kieltää joka tilannetta. Let the boys have it, kuten ikiaikainen sanonta kuuluu.
 
Boltterin kikkakirjasta löytyi näköjään sivu jolta magnussen saatiin edelle. Meni valtsulla pasmat sekaisin kun ohitti keskellä rataa lojuvan tsunodan ja magnussen livahti neulansilmässä ohi.
 
Boltterin kikkakirjasta löytyi näköjään sivu jolta magnussen saatiin edelle. Meni valtsulla pasmat sekaisin kun ohitti keskellä rataa lojuvan tsunodan ja magnussen livahti neulansilmässä ohi.
Momentum katosi...kuten joka kisassa.
 
Momentum katosi...kuten joka kisassa.

Ei tuo Bottaksen ajaminen toki gridin kovatasoisinta ole mutta pidetään nyt mielessä edelleen sekin, että Alfa on säännöllisesti gridin selkeästi hitain auto eikä nuo tallin taktiikatkaan kovin kummoisia ole. Tässäkään kisassa ei taidettu edes yrittää mitään erilaista vaan samalla taktiikalla eteenpäin kuin muutkin vaikka autolla ei voi mitenkään silloin pärjätä. Olisivat voineet edes toisella autolla kokeilla alkuun riskillä wettejä, kuten Haas, niin oltaisiin edes hetki nähty Alfaakin vauhdissa. Positiivisena puolena toki se, että mikä tahansa muu auto on seuraavaa kautta ajatellen askel parempaan suuntaan. Toki pitkällä tähtäimella Audi olisi varmaan paras paikka Bottakselle, jos meinaa vielä monta kautta ajella.
 
Tuo on vähän älytöntä ettei saisi pyrkiä varikolle/mahdollisesti korjaamaan auto ja takaisin kisaan. Autoja on muutenkin aika kriittinen määrä joten kaikki keinot olemassa olevien kisassa pysymiseksi pitäisi sallia.

Kuuluu kuitenkin olennaisesti moottoriurheiluun että pyritään/ryömitään varikolle jos vaan mahdollista. Niin ja laittakoot järjestäjät sitten sen turva-auton siksi aikaa jos haluavat.
 
Onkohan RedBull enää edes toiseksi nopein? McLaren, Mercedes ja jopa Ferrari kirinyt ja osa mennyt ohi, voitto oli lähinnä Maxin ajon ja hieman toki myös turva-auton ansiota, vaikka eihän Norris saanut lopussa kiinni vaikka yritti. Miamissa Norris voitti turva-auton ansiosta, nyt oli Maxin vuoro hyötyä.

Oli yksi vuoden parhaista, ellei jopa paras kisa.
 
Kyllä se jumalredbull on edelleen paras auto yleisesti. Mclaren on kyllä reippaasti edellä hitaammissa mutkissa minkä näki kun rata alkoi kuivua mutta suoralle ei saanut vielä kunnolla vauhtia.
 
Kyllä se jumalredbull on edelleen paras auto yleisesti. Mclaren on kyllä reippaasti edellä hitaammissa mutkissa minkä näki kun rata alkoi kuivua mutta suoralle ei saanut vielä kunnolla vauhtia.
Mikään ei kyllä oikein viittaa tuohon ja Perezin vauhti vahvistaa että kyllä se Max on factor.
 
Ei olisi kyllä ensimmäisen kahden kisan (+edelliskauden) jälkeen uskonut Red Bullin olevan tällaisessa asemassa. Ihan aidosti 3-4 voittoihin kykenevää tallia. Kuljettajien mestaruus silti menee 99% varmuudella Verstappenille, kun RB on tasaisin suorittaja ja VER nopein kuljettaja. Tosin merkkimestaruus taitaa mennä Ferrarille tai McLarenille. Oletettavasti Ferrarille ellei jatkossa tule useampia kisoja joissa ovat yhtä yössä kuin tässä. Riittää kyllä Perezillä loppukaudesta paineita tuon tallimestaruuden suhteen.
 
Mikään ei kyllä oikein viittaa tuohon ja Perezin vauhti vahvistaa että kyllä se Max on factor.
Perez taitaa vaan tykätä ajotyylistä joka ei sovi redbulliin yhtään. Max on toki yksi sarjan parhaita kuljettajia, mutta esim. norrisilla ja leclercillä on hyvin samanlainen ajotyyli jolloin tulokset saattaisi olla suht samanlaisia.
 
Kuljettajien mestaruus silti menee 99% varmuudella Verstappenille, kun RB on tasaisin suorittaja ja VER nopein kuljettaja.

Verstappenin mestaruuden todennäköisyys tällä kaudella on vain 85 %.

Jos uskot todennäköisyyden olevan 99 %, niin vedonlyönti noin 1,16 kertoimella (markkinatoppi, mutta mistään ei saa alle 1,05 olevaa) varmaan on vastustamatonta.
 
Verstappenin mestaruuden todennäköisyys tällä kaudella on vain 85 %.

Jos uskot todennäköisyyden olevan 99 %, niin vedonlyönti noin 1,16 kertoimella (markkinatoppi, mutta mistään ei saa alle 1,05 olevaa) varmaan on vastustamatonta.

No enpä ajatellut kenenkään ottavan tuollaista kisaketjuun tehtyä heittoa näin kirjaimellisesti.
 
Mikään ei kyllä oikein viittaa tuohon ja Perezin vauhti vahvistaa että kyllä se Max on factor.

Yksi syy Perezin uuteen soppariin on se, että saadaan ylläpidettyä tuota myyttiä Verstappenin jumalaisesta ajohanskasta. Päällimmäisin syy toki on se, että Verstappen haluaa mahdollisimman surkean kakkoskuskin jotta itse erottuu edukseen, ja nähtävästi Red Bull ei anna tallien mestaruuskisalle mitään arvoa (rahallinen merkitys ykkös vs. kakkossija näyttäisi olevan suht saman verran kuin Perezin tuomat sponsorirahat).
Kovasti kyllä kaipaisi tuo talli jotain poikkeusviikonloppua jossa Verstappen tai Perez olisi tauolla ja joku kolmoskuski (Lawson?) pistettäisiin kylmiltään kehiin.
 
Yksi syy Perezin uuteen soppariin on se, että saadaan ylläpidettyä tuota myyttiä Verstappenin jumalaisesta ajohanskasta. Päällimmäisin syy toki on se, että Verstappen haluaa mahdollisimman surkean kakkoskuskin jotta itse erottuu edukseen, ja nähtävästi Red Bull ei anna tallien mestaruuskisalle mitään arvoa (rahallinen merkitys ykkös vs. kakkossija näyttäisi olevan suht saman verran kuin Perezin tuomat sponsorirahat).
Kovasti kyllä kaipaisi tuo talli jotain poikkeusviikonloppua jossa Verstappen tai Perez olisi tauolla ja joku kolmoskuski (Lawson?) pistettäisiin kylmiltään kehiin.
Kyllä se kultainen ajohanska on aika selviö jos vähänkään perehtyy millaista tulosta kaveri tehnyt kaikkialla missä ajohanskat käteensä laittanut, mutta jostain syystä moni sohvaperuna ei sitä myönnä vaikka lähes jokainen ammatikseen autoillut sitä hehkuttaa. Norris lienee tämän hetkisistä kuskeista lähimpänä Maxia myös taidollisesti. LeClerc on todella nopea mutta sortuu liian usein virheisiin. Oikeastaan muita selkeitä haastajia Maxille tasavertaisella kalustolla en näe, Georgekin ailahteleva vaikkakin Lewistä nopeampi.
 
Kyllä se kultainen ajohanska on aika selviö jos vähänkään perehtyy millaista tulosta kaveri tehnyt kaikkialla missä ajohanskat käteensä laittanut, mutta jostain syystä moni sohvaperuna ei sitä myönnä vaikka lähes jokainen ammatikseen autoillut sitä hehkuttaa. Norris lienee tämän hetkisistä kuskeista lähimpänä Maxia myös taidollisesti. LeClerc on todella nopea mutta sortuu liian usein virheisiin. Oikeastaan muita selkeitä haastajia Maxille tasavertaisella kalustolla en näe, Georgekin ailahteleva vaikkakin Lewistä nopeampi.

No minusta Verstappen on gridin paras kuski parhaassa autossa, edelleen. Alkaa vaan nämä hehkutukset menemään överiksi heti kun auto ei ole enää sen sekunnin per kierros nopeampi.
 
No minusta Verstappen on gridin paras kuski parhaassa autossa, edelleen. Alkaa vaan nämä hehkutukset menemään överiksi heti kun auto ei ole enää sen sekunnin per kierros nopeampi.
Hehkutus överiä jos toteaa että RedBull tuskin enää on nopein auto, mutta silti Max sai sen hinattua ykköseksi? Okei, olkoon niin mutta oikein mitään selviä näyttöjä siitä että RedBull olisi nopein ei enää ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 804
Viestejä
4 568 793
Jäsenet
75 299
Uusin jäsen
saab99

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom