F1 2024 - Japanin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Sainz tasaisempi kuski? Olet niin hyvä kuin viimeinen kisasi pätee kylllä formuloissa. Hyvin on jo unohtunut Carloksen viime loppukauden notkahdus ja sekoilut kun Ferrari oli sen ainoan kerran kilpailukykyinen Red Bullin kanssa useamman kisan ajan. Olihan tuota eroa nytkin kokonainen kymmenys. Anteeksi siis neljä tuhannusosaa päälle.
 
Sainz tasaisempi kuski? Olet niin hyvä kuin viimeinen kisasi pätee kylllä formuloissa. Hyvin on jo unohtunut Carloksen viime loppukauden notkahdus ja sekoilut kun Ferrari oli sen ainoan kerran kilpailukykyinen Red Bullin kanssa useamman kisan ajan. Olihan tuota eroa nytkin kokonainen kymmenys. Anteeksi siis neljä tuhannusosaa päälle.
No totta, viime kaudella LeClerc oli selvästi edellä, siitä vaan jäänyt sellainen mielikuva, että sillä sattuu ja tapahtuu enemmän, mutta Sainz ajaa tasaisen varmasti omalla tahdillaan, tällä kaudella mielestäni ollut parempi kuin LeClerc.
 
Tuolta voi käydä tutkailemassa tilastokäppyröitä vaikkapa juurikin Sainz vs. Leclerc. Tällä hetkellä Sainz tekemisillään kertoo Vasseurille ja Ferrarille "teitte muuten väärän päätöksen, kun ette uusinut mun sopimusta, joten v*****ni pesen Leclercin kaikissa kisoissa. Btw: onnee ja menestystä enskaudelle Hamiltonin kanssa. Yeah, right!"
 
Hyvä onnistuminen Bottakselta ja taas tallikaveriaan nopeempi!

Toiset plussat annan Norrikselle, Sainzille ja Alonsolle.

Perez jäi vaan 0.066s päähän. Onkohan Perez vihdoin hyväksynyt sen, ettei se voi voittaa vauhdissa Verstappenia? Tai pohdin, että viime vuonnahan se oli aika hukassa (yritti voittaa, tuli virheitä) ja sit kävi puhumassa ammattilaisten kanssa ja nyt tällä kaudella pystynyt taas ajamaan ihan hyvin.
Että onkohan hyväksynyt ettei voi olla nopeampi, mutta ajaa kakkospaikasta, niin psykologisesti helpompi ajaa paremmin, kun hyväksyy olevansa hitaampi ja ajaa paikasta "best of the rest".
 
Hehe taas Williamsia seinään. Pitäisiköhän lähettää laatikollinen jesaria niin saisivat parsittua nuo autot läjään?
 
Näihin Bottaksen lähtöihin voi alkaa jo varovaisesti luottaa, harmi vaan kun pitää jännittää 50/50 miten ne varikkokäynnit menee.
 
Ricciardon aika taitaa olla ohi, nähdääköhän Lawson jo seuraavassa kisassa ratin takana :hmm:
 
Näyttäkää nyt japanilaisia työmiehiä.
Edit. Sairaan nopeet. Homma tehty. Muissa maissa pyörittäisiin vielä rengaskasan ympärillä.
 
Bottas uusintalähtöön 11. sijalta.
Tänään on pistesijoihin mahdollisuudet (ainakin ennen minuutin varikkopysähdystä).
 
Nyt oli Bottaksella jotain ohjelmaa, kun Ocon hardeilla meni ohi. Ja nyt kuittasi Bottas, hyvä.
 
Ihan näppärän näköinen lähtö Bottakselta taas, kun näki Oconin kamerasta uusinnan. Mitä paremmin ja tasalaatuisemmin menee, sitä enemmän vaan alkaa Sauberin taktiikat jännittää. Toivotaan parasta.

edit. Ja ensimmäinen varikkokäynti 4.0 sekuntia, ei nyt ihan katastrofi muttei kyllä missään nimessä nopeakaan
 
Mikähän idea oli ottaa Bottas heti sisään? Halusivat harjoitella kerran ennen oikeaa pysähdystä?
 
Zhoun stoppi sitten taas todella hidas.. Tuntuu olevan vaikeaa. Ei kyllä näytetty kauan oli pysähdyksissä ja mitä tapahtui.
 
Ja taas Bottakselta ohitus. Ylipäätään tässä kisassa useita ohituksia tähän asti.
 
Mikä idea tulla samaan aikaan vaihtaa renkaita.. Oisko ihan vähän ollu overcutin paikka..
 
Suuri yllätys, että kirjaimellisessa varikkotaistossa Sauber jää viimeiseksi.
 
Mikä idea tulla samaan aikaan vaihtaa renkaita.. Oisko ihan vähän ollu overcutin paikka..
Vaikea se on ennustaa mitä takana tulevat tekee. Helpompi tehdä tietenkin Magnusseniin opposite pit, mutta tulisko sekin sit uusilla renkailla kovaa ohi.
 
Just. Onneksi kisa vasta puolivälissä, mutta aivan liikaa pitää hanskalla korvata sitä minkä varikkotyöskentelyssä häviää.
 
Bottasina pysähtyisin radan varteen syömään suklaapatukan. Kun kerran tiimin mielestä ei ole mikään kiire...
 
Onneksi Bottas ajaa kuin Zooselan käyttämä viitasusi. Tsunoda, Stroll, Magnussen taitaa vaan olla liikaa.
 
Onhan tuo varmaan kyllä Bottaksen kannalta turhauttavaa kun se taistelu radalla vedetään pöntöstä alas varikolla.
 
Onhan tuo varmaan kyllä Bottaksen kannalta turhauttavaa kun se taistelu radalla vedetään pöntöstä alas varikolla.
Ja sitten jos vielä kisatuloksia käytetään perusteluina, millä tallipaikat päätetään. Niin kauan kun varikkotyöskentely kusee, pysytään valitettavasti nollakerhossa.
Tiimin töppäilyn takia kyllä Bottas ansaitsisi korvauksena pitkän jatkosopimuksen.
 
Onhan tuo Mersun rämpiminen jo aika surullista katsottavaa. Ferrarit ja McLarenit menee oikealta ja vasemmalta ohi.

Taitaa Lewis lähteä taas oikeaan aikaan.

Jos sun tallilla on vaikeuksia varikkopysähdysten kanssa niin miksi ihmeessä teet n kpl varikkopysähdyksiä? Taitaa Ferrarilta potkitut taktikot löytyä nykyisin Sauberilta.
 
Magnussenista kun pääsis ohi ja joku top10:stä keskeyttää niin tänään tulis piste. Tosin eiköhän siinäkin tapauksessa Sauber keksis vielä jonkun kapulan rattaisiin.
 
Ehdin jo toivoa, kun näkyi kuvissa suuri savupilvi. Mutta kessuhan se vain siellä peruuttelee hiekalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 802
Viestejä
4 568 744
Jäsenet
75 299
Uusin jäsen
saab99

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom