F1 2023 - Qatarin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Näitä hätäisiä sääntömuutoksia tehdäänkin ihan ilman perusteluita. Kotisohvalta on helppo huudella kun ei ole vastuussa kuin omista kalsareistaan.
Pitäis varmaan pirellin sitten tehdä paremmat kumit jos joutuu keinotekoisesti rajoittamaan stinttien pituuksia.
 
Nyt vaihtoi kovat alle. Niillä loppuun saakka? Vai mitä v*ttua, oliko joku rajoitus max kierrosmäärälle per rengassetti?
Juu on kyllä, max 18 kiekkaa per stintti ja vähintään kolme stoppia eli neljä stinttiä.
Tää tarkoittaa 57 kierroksen kisassa, että Bottasilla on mahdollisuus ihan noihin samoihin neljään stinttiin, jos se kävi ekan stopin 4. kierroksella.
18 + 18 + 18 + 3 on 57. Tai sitten 14 +14 + 14 + 15. Siis ne jotka kävi ekan stopin kierroksilla 16-17, on pakko pysähtyä toisen kerran viimeistään 34-35 kierroksella ja sen jälkeen vielä kerran.
Ai tämä on moottoriurheilua? No joo...
 
Toivottavasti Perez saa kenkää kauden päätteeksi ja tulis joku parempi kuski tilalle.
 
Melko vaikeaa pysyä kärryllä mikä on todellinen sijoitus kun varikolla putoaa kymmenisen sijaa,5-15 ja kohta taas ollaan kympin sisällä reilusti.
 
Ei riitä Alfassa tehot, kun ei pääse DRS:llä imussa Williamsin eikä Astonin ohi.
 
Melko vaikeaa pysyä kärryllä mikä on todellinen sijoitus kun varikolla putoaa kymmenisen sijaa,5-15 ja kohta taas ollaan kympin sisällä reilusti.
No tää on kyllä näissä neljän stintin kisoissa ongelma, kun grafiikka ei suoraan kerro, ketkä on samalla stintillä ja siten vertailukelpoisilla sijoilla. Pirelli sais mennä nurkkaan häpeämään.
Periaatteessa siis Bottasin strategia vois vielä tuottaa hyviä pisteitä, mutta jotenkin perseessä on pelko että jotain se Alfa kuitenkin sössii vielä.
 
Ei taida Bottas pisteille päästä, jos on pakko ottaa neljäs gummien vaihto.
Aika huonot säännöt taas, jos ei ole joustoa.
 
Eli Zhou joutuu vieläkin yhden kerran tulemaan varikolle? Ja Bottas vain kerran?
 
Ei taida Bottas pisteille päästä, jos on pakko ottaa neljäs gummien vaihto.
Aika huonot säännöt taas, jos ei ole joustoa.
Eikö pakko ollut ottaa kolme vaihtoa? Vai tarkoititko olosuhteiden pakkoa? Zhou on yhden vaihdon perässä Bottasta.

Itsekin ajattelin että Bottas voisi vielä tuoda pisteitä, muttei Alfaan uskalla luottaa.
 
Eikö pakko ollut ottaa kolme vaihtoa? Vai tarkoititko olosuhteiden pakkoa? Zhou on yhden vaihdon perässä Bottasta.

Itsekin ajattelin että Bottas voisi vielä tuoda pisteitä, muttei Alfaan uskalla luottaa.
Siis mun mielestä kolme vaihtoa on pakolliset, mutta jokaisella stintillä voi ajaa vain 18 kierrosta, ja koska Vale vaihto heti alussa, niin toi 18 kierrosta tulee ongelmaksi joten neljäs vaihto lienee pakollinen
 
Siis mun mielestä kolme vaihtoa on pakolliset, mutta jokaisella stintillä voi ajaa vain 18 kierrosta, ja koska Vale vaihto heti alussa, niin toi 18 kierrosta tulee ongelmaksi joten neljäs vaihto lienee pakollinen
Ai joo niin just. Liian pitkää matikkaa omaan päähäni. Noh nyt Valtteri haki uudet hardit alle. Vähän vaikea mitoittaa omia odotuksia kisassa, kun ei tahdo muistaa näitä vaihtoja.
 
Siis mun mielestä kolme vaihtoa on pakolliset, mutta jokaisella stintillä voi ajaa vain 18 kierrosta, ja koska Vale vaihto heti alussa, niin toi 18 kierrosta tulee ongelmaksi joten neljäs vaihto lienee pakollinen
Mitä tarkoittaa nyt "heti alussa"? Kierroksella 1, 2, vai 3?
 
Nyt muut voi ottaa jo mediumit niin ei mitään jako a pisteille se on bot sija 15
 
Mitä tarkoittaa nyt "heti alussa"? Kierroksella 1, 2, vai 3?
En tiedä, en päässyt mukaan kuin vasta neljännelle kierrokselle mukaan ja silloin Bottakselle oli jo vaihdettu renkaat.
Sky:n juontajat ovat koko ajan puhuneet Bottaksen neljännestä vaihdosta, sen varassa mennään.
 
Zhoun on kaiketi vielä tultava varikolle, mutta pystyykö Bottas pitämään porukkaa takanaan.
 
Bottas vaihto kierroksella 4, eli ei tartte enää vaihtoa (4, 22, 40 ja maali 57)
 
Bottas vaihto kierroksella 4, eli ei tartte enää vaihtoa (4, 22, 40 ja maali 57)
Kiitos tarkennuksesta. Tätä mä just tarkoitin, että 3+18+18+18 riittäis täyttämään säännöt. Jos se eka stoppi-ikkuna oli tossa kolmannen kierroksen päätteeksi, niin Bottas sai sillä pienen mutta ehkä riittävän strategiaedun, jota Alfa ei onnistunut töppäämään.
 
Gasly ottaa sit just seuraavaksi rankkua tosta pellon kautta ohituksesta. No ei sentään, mutta tulipa samaan hintaan sitten Pereziltä köniin.
 
Nonni ei kai nyt kolmessa kierroksessa MITÄÄN enää tapahdu. Kahdeksas sija Bottakselle ja ansaitut hyvät pisteet. Piste.
 
Jos Gasly nyt kuitenkin saa sen rankun, niin Zhou nousee kultaisen ananaksen sijalle. No jippii siitä.
Edit: mitä? Saiko myös Stroll rankkua? Ei kun peräti ohitus radalla! Sittenhän Alfalle tulee hurjat pisteet!
 
Hienoa nähdä Bottas pisteillä.
Hamiltonin eka mutkan sössimisen myötä McLarenille suht helpot 2. ja 3. sijat. Olisi voinut olla kovakin taisto jos molemmat mersut olisi selvinnyt ekasta mutkasta.
 
Oli kyllä Valtsun rata tämä. Vakuuttavaa varmaa ajoa. Alfalta hieno kokonaistulos, kun miettii Zhoun lähtöruutua.
 
Kerrankin alfalta oikeasti onnistunut taktiikka. Alfa ei kyllä vauhdin puolesta olisi tuplapojoja ottanut. Hyvä strategia ja muiden töhöilyt toi ihan kivat pojot.
 
Kiitos, McLaren! Olispa aika tempaus nousta vielä loppukauden aikana tiimipisteissä kakkoseksi. Mielestäni Piastri ainakin osoitti tällä, ettei eilinen ollut sattumaa. Landolle tulee vielä kovat paikat pitää nouseva rookie takanaan jatkossa.
 
Kiva että voi välillä iloita Alfan puolesta. Toivottavasti ei jäisi loppukauden ainoaksi top kympiksi. Ilmeisen kuluttava rata kuskeille, joten varmaan tuntuu sitäkin ansaitummalta.
 
2023-10-08 (2).png

Hieno oli Valen suoritus ja kerrankin Tiimikin oli hereillä ja kikkaili Bottaakselle hyvän 18 kiekan syklin avulla hyvät pisteet, kun muut ympäriltä meni varikolle.
Mutta tämä kuva kertoo varmaan tarpeeksi siitä mikä on nyky Formuloiden ratarajoissa vikana.
laittaisivat sitten vaikka jotain F1 autoja hidastavia väliaikaisia esteitä ratarajoille, joista tulisi kuskille aikatappiota ilman rankkuja.
nutkin ainoastaan Sainz ja Hamilton eivät löydy tuolta listalta, mutta sekin johtuu vain siitä että Sainz ei osallistunut ja Russell kolasi Hamiltonin ulos ekassa mutkassa.
toisaalta saipahan lisäjännitystä kun Bottas taisi ottaa kaikki omat ylityksensä jo jossain kierroksen 15-20 hujakoilla.
noh nostipahan tuo rankkulotto myös Zhoun pisteille.
 
Vasta nyt heräsin ihmettelemään että miten ihmeessä tuolla sitten ilmankosteus niin korkea, kuumuuden ymmärrän mutta että kosteuden. Kaikki nuo arabimaathan tuolla on kuivaa ja äärimmäisen kuumaa aavikkoa, joten. Vai onko siellä nyt joku sadekausi tms?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 805
Viestejä
4 568 829
Jäsenet
75 299
Uusin jäsen
saab99

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom