Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Red Bull on jo lopettanut tämän kauden auton kehityksen.McLaren tainnut mennä nopeudessa RedBullin ohi, tekee hyvää loppukaudelle.
Ei se ole FIA:n tai lajin vika jos kuskit ei pysy viivojen sisällä.Rataraja sekoiluun tiivistyy sarjan karmea nykytila.
Parkkipaikka radat eivät myöskään auta tilannetta yhtään.Ei se ole FIA:n tai lajin vika jos kuskit ei pysy viivojen sisällä.
Vaikka tuon sakin veisi Road Americaan niin ei se muuttuisiParkkipaikka radat eivät myöskään auta tilannetta yhtään.
Olethan sä tossa ihan oikeassa: "teoreettinen mahdollisuus" tarkoitti sitä, että Max olisi viettänyt loppukauden kahvilla ansaitsematta pistettäkään (tai max 5) ja Perez olisi pystynyt voittamaan tämän ja jokaisen jäljellä olevan kisan. Oli toki ihan selvää jo kauan sitten, että tämä kaikki ei mitenkään voi toteutua. Mutta silti kisaorganisaatio ja media ja kaikki asiaan liittyvät haluavat ylläpitää jonkinlaista illuusiota siitä, että oli vielä jotakin jännättävää tai että juuri nämä pisteet tänään olivat ne ratkaisevat, jolla mestaruus varmistui. Katin kontit, se varmistui 99,9-prosenttisesti jo ajat sitten.Sinällään hauska, että tuota Verstappenin mestaruutta piti edes jollain tapaa pitää jotenkin niin kuin se ei olisi varmaa. Lähinnä tämä, että pitää nyt sijoittua niin ja niin. Niin kuin tämä ei olisi ollut täysin varmaa jo ties kuinka kauan.
Tokihan tuossa nyt tietenkin teoreettiset mahdollisuudet olisi ollut mutmut. Kisojakin ties kuinka monta jäljellä.
Hienoa että Piastri voitti, vaikkakin hieman turva-auton ansiosta. Tulevaisuuden mestari varmasti.
Kyllä ja oma lemppari talli ollut aina kun F1:stä seurannut, kiitos Mikan ja kuskikaksikko lienee tällä hetkellä koko gridin lupaavin, hyvältä näyttää tulevaisuus!Ennen kaikkea että McLaren voitti, jos jollekulle isolle valmistajalle toivoisi menestystä niin juurikin McLarenille pitkästä aikaa.
Perezillä "tonnin seteli" ilme haastattelussa. Mahtaa tympästä kun tallikaveri vie 100-0 ja itsellä paineensietokyky pyöreä 0. Joko alkaa kuskin paikka olla vaarassa, vaikka tänään ei Perezin oma vika ollutkaan? 30 miljoona on toki iso raha...
Alkukaudesta 5 kisaa RedBull oli toki selkeä ykkönen, mutta jos koko kauden olisi ollut selvä kakkostalli niin Perez tuskin olisi MM-sarjan kakkonen, sillä peräti 11 eri kuljettajaa / 7 eri tallia ollut tällä kaudella palkintopallilla, viime kaudella vain 7 kuskia / 4 tallia, joten voisi sanoa että viime kaudella RedBull oli vielä ylivoimaisempi, sillä silloin Perez oli palkintopallilla peräti 11 kertaa (2 keskeytystä), tällä kaudella vain 8 kertaa kun 4 kisaa jäljellä, vain yksi keskeytys. Tällä kaudella Max on ollut ylivoimainen.Kuvaa hyvin RB:n totaalista ylivoimaa miten noin paska kuski joka aina on sekoilemassa ja kolaroimassa aika-ajoissa ja kisoissa voi olla kuitenkin MM-sarjan kakkonen, vieläpä suht selvällä erolla. Muiden tallien osaltahan loppupeleissä voimasuhteet ovat heitelleet aika paljon.
Kelaa mikä huuto kun silti voittaa mestaruuden.Urheillisuuden kannalta olisi sopivaa jos Max olisi syystä tai toisesta sivussa vaikka 5-6 kisasta ensi kauden alussa, tekisi sarjasta paljon jännittävämmän.
Tällä kaudella ois varmaan riittänyt.Kelaa mikä huuto kun silti voittaa mestaruuden.
Muuten hyvä huomio, mutta ei kisaa ole edes vielä ajettu tänä viikonloppuna. Vain sprintti, joka nyt ei yleensäkään kiinnosta niin montaa kuin itse kisa.Huimat kaks sivua kiinnostanu kisat taas. Ei vissii iha pielessä ollu se yks arvio, että f1 on menettäny iha pirusti kiinnostavuuttaan. Tulin tänne, ku kerrottiin urheilu-uutisissa Verstappenin varmistaneen mestaruuden. Ei herätä mitään tunteita, vaikka ennätyksiä rikkoo. e: mut ei mitään pois Verstappenilta, vaikka tosi luontaantyöntävän oloinen persoona onkin.
Toi sprintti oli sen verran lyhyt ettei tuntunut mielekkäältä kirjoitella tänne samalla tavalla kuin varsinaisen kisan aikana. Oli tosin ihan viihdyttävä sprintti.Huimat kaks sivua kiinnostanu kisat taas. Ei vissii iha pielessä ollu se yks arvio, että f1 on menettäny iha pirusti kiinnostavuuttaan. Tulin tänne, ku kerrottiin urheilu-uutisissa Verstappenin varmistaneen mestaruuden. Ei herätä mitään tunteita, vaikka ennätyksiä rikkoo. e: mut ei mitään pois Verstappenilta, vaikka tosi luontaantyöntävän oloinen persoona onkin.
Toi sprintti oli sen verran lyhyt ettei tuntunut mielekkäältä kirjoitella tänne samalla tavalla kuin varsinaisen kisan aikana. Oli tosin ihan viihdyttävä sprintti.
Sitä kyllä olen miettinyt, että kun formuloita tungetaan kovasti Yhdysvaltoihin ja toistaiseksi siellä uusi yleisö tarttuu mukaan alkuhypen voimin, niin mitenhän siellä aiotaan se uusi yleistö pitää mukana vielä sen jälkeen, kun tarkkasilmäiset huomaa, että kisojen voittoa dominoi yksi kuljettaja? Pitkäaikaisemmille seuraajille irtoaa hyvin mielenkiintoa harkoista ja näistä keskikastin taistoista, mutta lajiin perehtymätön amerikkalainen saattaa pian olla tylsistynyt, ellei tosissaan sukella lajin nyansseihin syvemmälle. Tai sitten Max ja Red Bull saa täpärästi haastajan parin seuraavan kauden aikana.
Sieltä se tuliSitten vain odotellen mikä on FIA:n ratkaisu kisaan renkaiden käytön osalta. Pakollinen 3 stoppiako vai mikä..
FIA to make call on three-stop Qatar GP after Sunday F1 team meeting
www.autosport.com
Surullista miten laji on ajan saatossa päätynyt tähän tilaan.Sieltä se tuli
* Stint max 18 kierrosta (yli menevät liputetaan mustalla ulos)
* vähintään 3 stoppia
Hieno laji, hieno laji
Todella surullista.Surullista miten laji on ajan saatossa päätynyt tähän tilaan.