- Liittynyt
- 24.02.2017
- Viestejä
- 3 767
Muistat oikein, että ajoi 700:nen podiumin Ferrarille.Muistanko väärin vai ajoiko Räikkönen 700. podiumin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muistat oikein, että ajoi 700:nen podiumin Ferrarille.Muistanko väärin vai ajoiko Räikkönen 700. podiumin?
Kukas ajoi 600. podiumin?Muistat oikein, että ajoi 700:nen podiumin Ferrarille.
Riittää kun nurmikkoa on 30-40cmToivottavasti ottavat tästä vaarin ja ensi vuodeksi muuttavat tuon mutkan takaisin nurmikoksi.
Näinpä, ei ole kallis muutostyö.Riittää kun nurmikkoa on 30-40cm
Eikös se protesti ollut oikeastaan tuomariston toiminnasta, kun kaikkia ilmoituksia ei tutkittu? Halusivat tasapuolisen kohtelun kaikille. Ilmeisesti siellä on pelattu taktisesti ja otettu viimeinen mutka erityisen tarkasti, ettei tulisi sakkoa.Aston tehnyt protestin kisan tuloksista. Syy: lukemattomat radan rajojen rikkomiset.
Aston Martin jätti kilpailun jälkeen protestin kisatuomariston toiminnasta. Kansainvälinen autoliitto Fia hyväksyi sen ja aloitti tutkinnan.
Tallin protesti koski viikonlopun vitsausta ja F1-sarjan yleiseksi naurunaiheeksi saattanutta kontrollia ratarajojen rikkomisesta.
71 kierroksen mittaisen kilpailun aikana tuomariston tietoon saatettiin yli 1 200 ratarajarikkomusta. Tuomaristo myönsi, ettei se ehtinyt tutkimaan kaikkia rikkomuksia, joten moni kuljettaja vältti potentiaalisesti lukuisia aikarangaistuksia.
F1-sarjan sääntöjen mukaan kuljettaja saa ajaa leveillä linjoilla kolme kertaa ennen ensimmäistä viiden sekunnin aikarangaistusta. Niitäkin nähtiin kilpailun aikana lukuisia, mutta paljastus hurjasta kokonaismäärästä kielii siitä, että moni selvisi kuin koira veräjästä.
Tästä Aston Martin teki protestin. Talli halusi tuomariston tutkivan jokaisen tilanteen ja antavan mahdollisia lisärangaistuksia kuljettajille.
Talli pelasi kisan taktisesti. Fernando Alonso ja Lance Stroll välttivät ylittämättä rataviivoja, jotta he olisivat tutkinnan alkaessa turvassa. Talli toivoi parantavansa kuudetta ja kymmenettä sijaansa edelle sijoittuneiden kuljettajien lisärangaistusten myötä.
Suunnitelma toimi. Sekä Alonso että Stroll nousivat pykälällä ylöspäin.
Tää sekoilu kertoo kaiken oleellisen sarjan nykytilanteesta.
Kai niitä keinotekoisia muuttujia pitää tuoda, kun muuten olisi niin yksitoikkoista. Jos nyt kattoo millä marginaalilla valmistajien mestaruus on voitettu viime vuosina, niin aika isoja eroja on ollut. 2021 lukuunottamatta viimeksi ollut jonkinlaista kisailua 2009-2010 ja enemmän 2005-2008 (2007 McLaren diskattiin, niin siksi ero iso). Ferrarillakin oli pitkä aikakausi tuossa 2000-luvun alkupuolella mutta aika usein sieltä sentään löytyi joku haastamaan suorituskyvyssä. McLarenilla vaan oli niitä tekniikkamurheita, niin erot kasvoi isoksi.Tää sekoilu kertoo kaiken oleellisen sarjan nykytilanteesta.
Nyt tv-yhtiöt sai hyvän aiheen jauhaa viikonlopun studiot täyteen tästä ollako vaiko eikö olla. Mitä mieltä Toni, Mika, Mervi, Teivit? ja kuskien kommentit päälle.Ratarajaruletti luo vielä lisää jännitystä yhteen kisaviikonloppuun kun tapahtuma jatkuu vielä maanantaille asti! Nyt vielä jatkoprotestia niin kuullaan brittien GP:n alla lopulliset tulokset.