F1 2023 - Itävallan GP

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 121
Toivottavasti ottavat tästä vaarin ja ensi vuodeksi muuttavat tuon mutkan takaisin nurmikoksi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 121
Riittää kun nurmikkoa on 30-40cm
Näinpä, ei ole kallis muutostyö.
Ja siitä hyötyvät muutkin sarjat, koska varmasti samoja rataviivojen ylittämisiä tapahtuu muissa luokissa - ainakin F3 ja F2-sarjoissa identtinen ongelma tänä viikonloppuna.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 981
Hyvä FIA hyvä, onhan tämä kasa sitä itseään.

Panaltia:

Sainz - 10 seconds
Hamilton - 10 seconds
Gasly - 10 seconds
Albon - 10 seconds
Ocon - 30 seconds
Sargeant - 10 seconds
De Vries - 15 seconds
Tsunoda - 5 seconds

ja lottokone arpoi lopputuloksen
Verstappen
Leclerc
Perez
Norris
Alonso
Sainz
Russell
Hamilton
Stroll
Gasly
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 267
Tuolta koko hässäkkä auki:
1. Max Verstappen, Red Bull
2. Charles Leclerc, Ferrari
3. Sergio Perez, Red Bull
4. Lando Norris, McLaren (+1)
5. Fernando Alonso, Aston Martin (+1)
6. Carlos Sainz, Ferrari (-2)
7. George Russell, Mercedes (+1)
8. Lewis Hamilton, Mercedes (+1)
9. Lance Stroll, Aston Martin (+1)
10. Pierre Gasly, Alpine (-1)
11. Alexander Albon, Williams
12. Guanyu Zhou, Alfa Romeo (+2)
13. Logan Sargeant, Williams
14. Esteban Ocon, Alpine (-3)
15. Valtteri Bottas, Alfa Romeo (+1)
16. Oscar Piastri, McLaren (+1)
17. Nyck De Vries, AlphaTauri (-2)
18. Kevin Magnussen, Haas (+1)
19. Yuki Tsunoda, AlphaTauri (-1)
20. Nico Hülkenberg, Haas
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 137
Aston tehnyt protestin kisan tuloksista. Syy: lukemattomat radan rajojen rikkomiset.
Eikös se protesti ollut oikeastaan tuomariston toiminnasta, kun kaikkia ilmoituksia ei tutkittu? Halusivat tasapuolisen kohtelun kaikille. Ilmeisesti siellä on pelattu taktisesti ja otettu viimeinen mutka erityisen tarkasti, ettei tulisi sakkoa.
Aston Martin jätti kilpailun jälkeen protestin kisatuomariston toiminnasta. Kansainvälinen autoliitto Fia hyväksyi sen ja aloitti tutkinnan.

Tallin protesti koski viikonlopun vitsausta ja F1-sarjan yleiseksi naurunaiheeksi saattanutta kontrollia ratarajojen rikkomisesta.

71 kierroksen mittaisen kilpailun aikana tuomariston tietoon saatettiin yli 1 200 ratarajarikkomusta. Tuomaristo myönsi, ettei se ehtinyt tutkimaan kaikkia rikkomuksia, joten moni kuljettaja vältti potentiaalisesti lukuisia aikarangaistuksia.

F1-sarjan sääntöjen mukaan kuljettaja saa ajaa leveillä linjoilla kolme kertaa ennen ensimmäistä viiden sekunnin aikarangaistusta. Niitäkin nähtiin kilpailun aikana lukuisia, mutta paljastus hurjasta kokonaismäärästä kielii siitä, että moni selvisi kuin koira veräjästä.

Tästä Aston Martin teki protestin. Talli halusi tuomariston tutkivan jokaisen tilanteen ja antavan mahdollisia lisärangaistuksia kuljettajille.

Talli pelasi kisan taktisesti. Fernando Alonso ja Lance Stroll välttivät ylittämättä rataviivoja, jotta he olisivat tutkinnan alkaessa turvassa. Talli toivoi parantavansa kuudetta ja kymmenettä sijaansa edelle sijoittuneiden kuljettajien lisärangaistusten myötä.

Suunnitelma toimi. Sekä Alonso että Stroll nousivat pykälällä ylöspäin.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
150
Ratarajaruletti luo vielä lisää jännitystä yhteen kisaviikonloppuun kun tapahtuma jatkuu vielä maanantaille asti! Nyt vielä jatkoprotestia niin kuullaan brittien GP:n alla lopulliset tulokset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Tää sekoilu kertoo kaiken oleellisen sarjan nykytilanteesta.
Onhan tuo nykyään sellaista että sarjan sisäpiiri koittaa teeskennellä että sarjassa on jotain mielenkiintoa (koska yleisön kiinnostus vaikuttaa suoraan rahana) ja katsojat koittaa teeskennellä että kisoissa on jotain nähtävää. Ainoa mikä on varsinaisesti jäljellä on se "live- tilanteen" ennalta-arvaamattomuus joka käytännössä tarkoittaa paria ekaa kierrosta ja ihan muutamia sykäyksiä kisan varrelta esim. varikkokäynneissä tai joku saattaa ajaa seinään jne. Huomasi hyvin eilen kun en "päässyt" katsomaan kisaa livenä mutta tulin kuitenkin täysin spoilaantumattomana kotiin joten periaatteessa tarkoitus oli katsoa koko kisa jälkilähetyksenä. Verstappen starttaa normaalisti, Ferrarit yllättävän hyvin nostelee päätään... ja siinäpä se normitilanne parin kierroksen jälkeen. Sitten alkaa klikkailemaan kierroksia yli että tuleeko täältä mitään, tuleeko täältä mitään... no miksipä tulisi, onhan nämä nähty. Loppupeleissä tuli klikkailtua kisalähetys noin 10 minuutissa. Livenä voi sentään saada vertaistukea päivän Bottas- seurannasta.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 137
Tää sekoilu kertoo kaiken oleellisen sarjan nykytilanteesta.
Kai niitä keinotekoisia muuttujia pitää tuoda, kun muuten olisi niin yksitoikkoista. Jos nyt kattoo millä marginaalilla valmistajien mestaruus on voitettu viime vuosina, niin aika isoja eroja on ollut. 2021 lukuunottamatta viimeksi ollut jonkinlaista kisailua 2009-2010 ja enemmän 2005-2008 (2007 McLaren diskattiin, niin siksi ero iso). Ferrarillakin oli pitkä aikakausi tuossa 2000-luvun alkupuolella mutta aika usein sieltä sentään löytyi joku haastamaan suorituskyvyssä. McLarenilla vaan oli niitä tekniikkamurheita, niin erot kasvoi isoksi.

Screenshot_20230703-074636_Chrome_1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 981
Ratarajaruletti luo vielä lisää jännitystä yhteen kisaviikonloppuun kun tapahtuma jatkuu vielä maanantaille asti! Nyt vielä jatkoprotestia niin kuullaan brittien GP:n alla lopulliset tulokset.
Nyt tv-yhtiöt sai hyvän aiheen jauhaa viikonlopun studiot täyteen tästä ollako vaiko eikö olla. Mitä mieltä Toni, Mika, Mervi, Teivit? ja kuskien kommentit päälle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 872
Viestejä
4 205 154
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
janisainio

Hinta.fi

Ylös Bottom