F1 2023 - Brasilian GP

Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Jotain some analyysiä? Katsoja luvut olis minusta paljon parempi mittari kuin joku some itku analyysi
Vissiin sinulla jotain vaikeuksia myöntää, että tämä kausi on yksiselitteisesti helvetin tylsä?

"Väärät tilastot." :facepalm:

Kyllähän 2021 oli kutkuttavan tiukka kausi loppuun asti, ja juuri näissä sometilastoissa homma näkyy uskomattomana droppina.

En tiedä tarkoitatko katsojaluvuilla suoratoistotilaajien määrää, vain paikan päälle mennyttä yleisöä, mutta näistä varsinkin jälkimmäinen on sellainen joka tuskin droppaa kovin nopeasti, vaikka kausi itsessään olisi urheilullisesti millainen. Fanius on vahvaa. Siksi noi sometilastot onkin juuri se oikea tapa mitata kiinnostavuutta"
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 007
Niin paljon keskeyttäneitä, että harmi, että Bottas joutui keskeyttämään. Hehe, ja samaan aikaan just selostaja mainitsee saman.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
133
Perezillä eri ajolinjat tullessa ja lähtiessä mutkassa kuin Alonsolla, ei näytä kantavan hedelmää. Pitäiskö vaan ottaa mallia 2 kertaiselta mestarilta?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
761
Nolonso #3, on tuo Perez surkea, jopa täysin ylivoimaisella autolla. Sainzin hevonen sentään nilkutti maaliin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Perez ajelee nopeammalla autolla 10 kiekkaa perässä eikä saa mitään aikaan. Sitten Alonso tekee pienen virheen viimeisessä mutkassa ja Perez pääsee ohi. Kierros myöhemmin Alonso kuittaa taas ohi. Suurin ero keskisektorin mutkissa joissa Alonso nöyryytti maksukuskia.

Jäätävän surkea kakkoskuski toi Perez, aivan käsi.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 269
Saipahan noi Alonson ja Perezin viimeiset kierrokset vielä veren kuohumaan. Tällaista vaan pitäis olla mahdollisimman usein.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
60
Perez teki hieman samankaltaisen virheen kuin Fisichella kimiä vastaan 2005 Suzukassa, mitä järkeä peitellä tuossa mutkassa noin paljon kun seuraavalla suoralla on kusessa.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
133
Perez ajelee nopeammalla autolla 10 kiekkaa perässä eikä saa mitään aikaan. Sitten Alonso tekee pienen virheen viimeisessä mutkassa ja Perez pääsee ohi. Kierros myöhemmin Alonso kuittaa taas ohi. Suurin ero keskisektorin mutkissa joissa Alonso nöyryytti maksukuskia.

Jäätävän surkea kakkoskuski toi Perez, aivan käsi.
Omasta mielestä juurikin viimeiset 2 mutkaa ennen pääsuoran DRS:sää Alonsolla paremmat linjat, jätti sen verran että Perez ei saanut siipi auki otettua kiinni.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 203
Saipahan noi Alonson ja Perezin viimeiset kierrokset vielä veren kuohumaan. Tällaista vaan pitäis olla mahdollisimman usein.
Joo hyvää taistoa, Perez 4 kiekkaa Alonsoa vanhemilla pehmeillä, taisi ajaa jotain 26 kiekkaa niillä. Veikkaan, että molemmat hoki mielessään "kestä, kestä" :)
Hyvin puolustettu Alonsolta. Ansaitsi pallinsa.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 981
Perez ajelee nopeammalla autolla 10 kiekkaa perässä eikä saa mitään aikaan. Sitten Alonso tekee pienen virheen viimeisessä mutkassa ja Perez pääsee ohi. Kierros myöhemmin Alonso kuittaa taas ohi. Suurin ero keskisektorin mutkissa joissa Alonso nöyryytti maksukuskia.

Jäätävän surkea kakkoskuski toi Perez, aivan käsi.
Stroll myös kova kuski kun voitti Ferrarin ja Mersun aika helposti yli 10 sekunnilla? :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 981
Stroll teki kuitenkin aika-ajoa myöten hyvän ja suht virheettömän tuloksen, ansaitut pisteet. Esim Norris vs. Piastri, autossa oli kyllä paljon potentiaalia, mutta Piastrilta heikko suoritus.
Stroll ajaa 7 kautta ja Piastri on rookie. Alonso ajoi ensimmäisen kisan kun Piastri oli vielä äidin mahassa. Piastri myös sai osumaa lähdössä niin homma oli nopeasti ohi.

edit: siis kohtuullisen epäreilua vertailla.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 203
Piastrin autossa oli lähdön kolaroinnin takia jotain rikki, eli en lähtisi kuskia tästä heittämään bussin alle.
Piastri ja Ricciardo olivat 1 kierroksen muiden takana punaisten lippujen aiheuttaman uusintastartin jälkeen. Heidän kisa oli käytännössä siinä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 876
Vissiin sinulla jotain vaikeuksia myöntää, että tämä kausi on yksiselitteisesti helvetin tylsä?

"Väärät tilastot." :facepalm:

Kyllähän 2021 oli kutkuttavan tiukka kausi loppuun asti, ja juuri näissä sometilastoissa homma näkyy uskomattomana droppina.

En tiedä tarkoitatko katsojaluvuilla suoratoistotilaajien määrää, vain paikan päälle mennyttä yleisöä, mutta näistä varsinkin jälkimmäinen on sellainen joka tuskin droppaa kovin nopeasti, vaikka kausi itsessään olisi urheilullisesti millainen. Fanius on vahvaa. Siksi noi sometilastot onkin juuri se oikea tapa mitata kiinnostavuutta"
Kysyin lähteitä sinun väitteille ja nyt mulla on jotain vaikeuksia myöntää. Mun mielestä joku some analyysi on täyttä BS:ää suosion mittaukseen, kyllä se suosio mitataan jotenkin muuten. Vaikka nyt sun mielestä on tylsä kausi ei se suosiota mihinkään muuta. Voihan se ollakkin tippunut mutta mitään semmoista tietoa ei ole näkyny.

PS. olen aiemminkin sanonut että vieläkään ei ole tullut yhtään lähellekkään yhtä tylsää kautta kuin 2000 luvun alku oli Schumin ja Ferrarin hallitessa
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 865
Kyllähän vanha kettu Alonso näytti kuinka ajetaan kisaa :cool: alussa röyhkeesti hämiksen ohi ja vielä lopussa näytti miten hitaammallakin autolla pystytään haastamaan ja vielä ohittamaan.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Kysyin lähteitä sinun väitteille ja nyt mulla on jotain vaikeuksia myöntää. Mun mielestä joku some analyysi on täyttä BS:ää suosion mittaukseen, kyllä se suosio mitataan jotenkin muuten. Vaikka nyt sun mielestä on tylsä kausi ei se suosiota mihinkään muuta. Voihan se ollakkin tippunut mutta mitään semmoista tietoa ei ole näkyny.

PS. olen aiemminkin sanonut että vieläkään ei ole tullut yhtään lähellekkään yhtä tylsää kautta kuin 2000 luvun alku oli Schumin ja Ferrarin hallitessa
Ensinnäkään minä en ollut se, jonka väitteisiin lähteitä penasit. Kommentoin aiheeseen myöhemmin.

Ja se, ettet ymmärrä somen merkitystä nykymaailmassa ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että sieltä se Big Data kumpuaa.

Siinä olemme kait samaa mieltä, että yhden kuskin dominointi on tylsää. Mutta Schumin aikoihin meillä oli kuitenkin parikin suomalaiskuskia, jolts vähintään toiselta olo realistista odottaa jonkinlaista menestystä.

..ja itse asiassa kun miettii, niin tuolloin autot hajosivat nykyistä todennäköisemmin, ne tankattiin kisan aikana (joka toi oman viehätyksensä) ja tuomariston toiminta/säännöt ei ollut samaa neitimäistä linjaa ratarajojen ylitysten kyttäyksineen ja itkuineen.

Itse asiassa tuo Schumin dominanssikausikin oli upeaa.aikaa vrt RB/Max-aikakausi; Schumi oli semmoinen kunnon rottamainen vihollinen satumaisine tuureineen, mutta Max ajaa luotettavalla autollaan alusta loppuun ja kisasta toiseen voittoon. En vähättele miehen taitoja, mutta helvetin tylsää seurattavaahan tämä on, siitähän tästä keskustellaan.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Muistan itse asiassa ysäriltä, kun koin hetkellistä tylsistyneisyyttä siitä, kun Häkkinen voitti "koko ajan". Ok eihän se näin ihan mennyt, kun tuolloin oli aitoa kilpailua voitosta - näin jälkikäteen katsottuna. Joka tapauksessa, eipä voi kuin kaihoisasti muistella näitä aikoja. Räikkösen jälkeen ei ole ollut potentiaalisia suomalaisia. Tapolalta voi sentään odottaa menestystä.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
133
Stroll ajaa 7 kautta ja Piastri on rookie. Alonso ajoi ensimmäisen kisan kun Piastri oli vielä äidin mahassa. Piastri myös sai osumaa lähdössä niin homma oli nopeasti ohi.

edit: siis kohtuullisen epäreilua vertailla.
Siis täh? Ajetaan kilpaa pisteistä ja sijoituksista ja on epäreilua vertailla?
Onhan Piastri ajanut hyviä kisoja, mutta tämä viikonloppu ei ollut sellainen. Strollilta minusta hyvä viikonloppu, varsinkin kun verrataan esim tallikaveriin, ja mihin autossa oli kykyä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 762
Checo tyytyväinen sijaan 4. Varmisti sillä sijoituksella MM-hopeaa, sekä sopimuksensa jatkon kaudelle 2024 RB:lla, mikäli Markon sanoihin on uskomista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 762
Leclerc:n autossa hydrauliikka ongelma, joka johti ohjaustehostimen hajoamiseen. Tämä tallin kertomana. Leclercillä oma näkemyksensä asiasta
Leclerc himself was clearly disappointed with how his weekend turned out after a promising start, explaining to Sky Sports F1 after crashing out: “When I lost the steering wheel and I went straight basically because I had no hydraulic anymore.

“I don’t think it’s a hydraulic problem. I mean, I know what it is. I can’t go too much into detail.

“Then there was an engine thing that made me lock the rear wheels and obviously I spun and hit the wall. I couldn’t do anything.” Ferrari issue update on shock Charles Leclerc DNS at Brazilian Grand Prix
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 256
Joo, ei kannata koskaan ostaa autoa joka on Tuttifruttimaasta.
Et selvästi seuraa Formuloita. Tuo talli ja auto on sveitsiläisiä, tallipäällikkö saksalainen ja tekninen johtaja ranskalainen, toki voimayksikkö tulee Ferrarilta. Alfa Romeo on nimisponsorina.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 876
Ja se, ettet ymmärrä somen merkitystä nykymaailmassa ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että sieltä se Big Data kumpuaa.
Sanoin että some analyysillä ei suosion laskua voi mitata. Miten sinä määrittelet suosion? Jos katsojamäärät ei tipu, en tiedä onko tippunut, en ainakaan mitään juttua löytänyt. Formuloiden markkina arvo ei ole tippunut mihinkään. Joten, joo en usko tässä asiassa Some analyysejä. Tietysti jos tämä on ennakkomerkki että näin tulee käymään voin myöntää olleeni väärässä mutta sen vasta aika näyttää
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Niiden some-mittareiden pointti on, että kokonaiskuvio ei enää herätä ihmisissä mitään erityistä kiinnostusta erityisesti kisaviikonloppujen välissä. Itselle some on suht evvk, mutta joiltakin markkinointialan ammattilaisilta voi kysyä että kannattaako somemittarit sivuuttaa täysin ja luottaa siihen että homma toimii kun on ennenkin toiminut.
Niissä ns "oikeissa" mittareissa on pari pointtia:
- joo okei, ehkä ne TV/stream katsojaluvut ovat ihan ok. Omalta osalta voin sanoa että en katso näitä siksi että ne olisi kiinnostavaa katsottavaa, vaan siksi koska vuosikymmeniä vanhasta tavasta ja addiktiosta on vaikea päästä eroon. Oikeastaan se aika kannattaisi käyttää paremmin. Minun kaltaisia on varmasti erittäin paljon, ja jossain kohtaa tapahtuu se siirtymä ja isossa kuvassa se alkaa näkymään katsojalukujen laskuna parin vuoden sisällä. Osittain ihmiset katsovat siksi, koska ovat maksaneet koko kauden etukäteen.
- kisoissa on paljon porukkaa paikan päällä, koska vanhan maineen takia F1 on isoimman profiilin autourheilukisa ja sellaisena varmasti ihan mainio kokemus paikan päällä edelleen. Kun näitä on tyypilliselle katsojalle esim. yksi per vuosi, niin ei ole iso juttu että Verstappen voittaa sen yhden kisan paikan päällä. Tyypillisesti paikan päällä se F1 on ikäänkuin se ympäristö jonka ympärille rakentuu muuta mielenkiintoista. Mutta jos laji näivettyy, niin sitten se on vähän kuin menisi katsomaan jotain DTM:ää paikan päälle, eli ei se loputtomiin toimi vanhalla maineella.
Lisäksi niitä tikettejä ja kalliita paketteja paikan päälle on ostettu hyvissä ajoin, silloin kun vielä on naiivisti kuviteltu että Verstappen ei voittaisi joka kisaa. Se naiivismi pikkuhiljaa vähenee, kuin myös lipunmyynti tai se että miten kalliilla niitä voi myydä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 876
Niin mikä tuossa on muuttunut siitä mitä F1 on aina ollut? Aika vähinä on ne vuodet kun on oikeasti ollut taistelua mestaruudesta, yleensä joku tietty talli/kuski voittaa jos ei mitään ihmeellistä tapahdu. Aiemmin oli Hamilton, sitä ennen Vettel jne....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Niin mikä tuossa on muuttunut siitä mitä F1 on aina ollut? Aika vähinä on ne vuodet kun on oikeasti ollut taistelua mestaruudesta, yleensä joku tietty talli/kuski voittaa jos ei mitään ihmeellistä tapahdu. Aiemmin oli Hamilton, sitä ennen Vettel jne....
No ainakin kisojen määrä. Jos kisoja on 24-25 ja sama tyyppi voittaa 20 (+ainakin 5 sprinttivoittoa päälle) niin kuka tahansa pitkän linjan katsoja alkaa kyseenalaistamaan homman pointtia. Aikoinaan se 16-17 kisaa tarkoitti sitä, että vaikka joku Schumi voittaisikin niistä 12 niin sitten sopeutui siihen ja kisaviikonloput olivat siltikin ihan merkityksellinen asia.
Ja Vettelin aikana sen nyt huomasi että kyseessä oli ns. "tyhjän radan prinssi" ja siksi se ei loputtomiin kestänyt ja joku niistä mestaruusvuosista oli MM-mielessä erittäin jännittävä (kuten oli myös Verstappenin eka, mutta en elä kuvitelmassa että se toistuisi Verstappenin aikana).
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 256
Formula 1 saw record attendance in 2022 and is likely to surpass that in 2023 with the addition of the Las Vegas Grand Prix which will bring the series to 24 races. Total attendance for 2022 was 5.7 million, up 36% compared to 2019, the last year before the pandemic.

Googlesta, suosio vaan kasvaa.
 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
495
Formula 1 saw record attendance in 2022 and is likely to surpass that in 2023 with the addition of the Las Vegas Grand Prix which will bring the series to 24 races. Total attendance for 2022 was 5.7 million, up 36% compared to 2019, the last year before the pandemic.

Googlesta, suosio vaan kasvaa.
en kyllä ymmärrä minkä takia ihmiset tuonne paikanpäälle hinkuvat. muutaman kisan käynyt kattoo paikanpäällä ja tunnelma jää valovuosien päähän jostain huippu jalkapallo ottelusta. ja yleensäkki paikanpäällä ihan saatanan vaikea seurata tota lajia
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 856
Viestejä
4 204 539
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
janisainio

Hinta.fi

Ylös Bottom