- Liittynyt
- 12.11.2016
- Viestejä
- 472
Toivottavasti edes joku vetää seinään niin turva-auto sekoittais pakkaa niin saatais äksöniä.
Yksi Monacon erityispiirre kannattaa muistaa kisaa katsoessa, eli koska keskinopeus on niin alhainen, renkaiden kuluminen on hitaampaa ja myös lämpeneminen. Tämän seurauksena on, että undercutin sijaan usein overcut voi olla tehokkaampi, kun varikolta tulija ei välttämättä saakaan uusien renkaiden lämpöjä heti ylös, jolloin pari ekaa kierrosta on hitaampi kuin ennen varikkokäyntiä. Erityisesti Vettel on käyttänyt tätä taktiikka onnistuneesti viime vuosina.
Yksi Monacon erityispiirre kannattaa muistaa kisaa katsoessa, eli koska keskinopeus on niin alhainen, renkaiden kuluminen on hitaampaa ja myös lämpeneminen. Tämän seurauksena on, että undercutin sijaan usein overcut voi olla tehokkaampi, kun varikolta tulija ei välttämättä saakaan uusien renkaiden lämpöjä heti ylös, jolloin pari ekaa kierrosta on hitaampi kuin ennen varikkokäyntiä. Erityisesti Vettel on käyttänyt tätä taktiikka onnistuneesti viime vuosina.