F1 2022 - Meksikon GP

Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Noh ehkä sitten ens vuonna muistat jättää mexicon ja Monacon katsomatta :)
Monaco on katurata. Katuradat (varsinkin nopeat) ovat juuri sitä mitä F1 kaipaa lisääkim näiden hitaiden kurvailuratojen sijaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 578
Olipa lopulta huono kisa ja Valtteri iso pettymys (taas). Ocon, Alonso, Norris kuitenkin samalla taktiikalla tuli takaa ohi.
 
Liittynyt
01.06.2018
Viestejä
141
Ilman tuota ykköskierroksen nössöilyä Bottas olisi luultavasti ollut aika lähellä Ferrarreita. Vaan eipä tuo alfan strategiaksan ollut mistään kotoisin, ajattaa ensiksi mediumeilla 40 ja sitten hardeilla 30..
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Ilman tuota ykköskierroksen nössöilyä Bottas olisi luultavasti ollut aika lähellä Ferrarreita. Vaan eipä tuo alfan strategiaksan ollut mistään kotoisin, ajattaa ensiksi mediumeilla 40 ja sitten hardeilla 30..
Se 1. kierros on äärimmäisen tärkeä, jos ei ole ylivoimaista kalustoa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 094
Noh ehkä sitten ens vuonna muistat jättää mexicon ja Monacon katsomatta :)
Monacon ränni on itse asiassa lempparini. Aika-ajot ovat huimia, kun sekunnin tuhannesosia haetaan millimetrien päästä kaiteesta. Ohittaminen kisassa on toki vaikeaa, mutta mieluummin 0 ohitusta kuin 100 DRS "ohitusta". Mexicosta ei ole mitään hyvää sanottavaa.

Onneksi ensi kisa Interlagosissa, jossa sade on aina potentiaalinen vierailija.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 207
Jos ottaa hetkeksi sinivalkoiset lasit päästä, niin harmittaa kyllä Alonson puolesta että joutuu tossa vaiheessa luopumaan kisasta ja tolla tavalla.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Jos Max jatkaa samalla varmuudella ajamista niin tulee kyllä varmaan taas useamman vuoden putki RB:n perättäisille mestaruuksille. Eiköhän Hamilton kumminki ala pikku hiljaa hidastumaan jo ihan iän puolesta ja tuntuu että muut haastajat ei oo lähelläkään samaa tasoa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
139
Bottaksen kisa kyllä täysi floppi vaikka nyt pisteettömän putken poikki saikin.
Maaliin ajaneista onnistui eniten menettämään sijoituksia lähtöpaikkaan verrattuna.
 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
459
Jäi taas kisa katsomatta.. ilmeisesti en menettänyt yhtään mitään. Nykyään vaikea löytää toimivia streameja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Kisa oli niin paska että nukahdin koko ajan ja katsoin viimeistä puolta tuntia nyt aamukahvin kanssa :kahvi: No, tällä tavalla sai sentään jotain kicksejä Bottaksen pistesijasta :D
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 260
Valtteri Bottaksen kehityskohteet Meksikon GP:hen:

1. Onnistunut aika-ajosuoritus ja paikka Q3:ssa
2. Liikkeelle lähtö kisassa eli oman sijoituksen pitäminen lähdössä ja ensimmäisissä mutkissa
3. Jarrutukset läpi kisan ja jarrutusvirheiden välttäminen paineen alaisessa tilanteessa
4. Hitaamman auto ohittaminen kilpailun aikana
5. Omista virheistä johtuvien ulosajojen välttäminen

Auton kehityskohteet:
1. Nopeus
2. Luotettavuus
3. Varikkostrategia
Sulkeissa kisanjälkeinen tarkastelu kuvattuihin kehityskohteisiin.

Valtteri Bottaksen kehityskohteet Meksikon GP:hen:

1. Onnistunut aika-ajosuoritus ja paikka Q3:ssa (kyllä)
2. Liikkeelle lähtö kisassa eli oman sijoituksen pitäminen lähdössä ja ensimmäisissä mutkissa (lähdössä -2 sijaa ja koko kisan aikana -5 sijaa)
3. Jarrutukset läpi kisan ja jarrutusvirheiden välttäminen paineen alaisessa tilanteessa (Oconin ohitus Valtterista menee tähän kategoriaan)
4. Hitaamman auto ohittaminen kilpailun aikana (ei ohituksia kisan aikana, ajoi 20 kiertosta Alonson perässä ohitusalueella ilman kunnoslita ohitusyritystä)
5. Omista virheistä johtuvien ulosajojen välttäminen (ei)

Auton kehityskohteet:
1. Nopeus (nopeus parantunut 2. viime kisassa)
2. Luotettavuus (toimi tässä kisassaa)
3. Varikkostrategia (Valterin ja tiimin valitsema soft-hard taktiikka oli kaikista hitain. Voittava taktiikka oli soft-medium ja myös medium-soft oli nopeamipi, todennettavissa vaikkapa Mclarenin kuljettajilla)
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
769
3. Jarrutukset läpi kisan ja jarrutusvirheiden välttäminen paineen alaisessa tilanteessa (Oconin ohitus Valtterista menee tähän kategoriaan)
Tuota edelleen ihmetelen: Onko juurisyy Bottaksen, vai onko auton jarrut kisatilanteessa heikommat, kuin aika-ajoissa? Rikkooko muiden autojen ilmavirta Alfan jarrubalanssin, pitääkö jarruja/renkaita/bensaa säästellä, lämpötilat ei toimi, ajolinjat pielessä jne.
Autohan on kohtuu hyvää keskiluokkaa, se vaatii kuskilta luottoa ja rämäpäisyyttä, pieniä kontakteja sekä sääntöjen rajamaita pelkäämättä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
540
3. Varikkostrategia (Valterin ja tiimin valitsema soft-hard taktiikka oli kaikista hitain. Voittava taktiikka oli soft-medium ja myös medium-soft oli nopeamipi, todennettavissa vaikkapa Mclarenin kuljettajilla)
Eikös Valtterilla ollu medium-hard -taktiikka, joka kaikkein huonoin, ainakin Alfalle?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Se Mervin heitto "paikalliseen tyyliin pankkiautomaatti toki tyhjennetty" oli kyllä priceless heitto. Ja possella riittikin siinä pitkäksi aikaa naureskelemista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 520
Viestejä
4 165 050
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom