F1 2022 - Itävallan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Hopeinen ananas Vallelle. Huomenna sitten saa taistella Alonson ja Vettelin kanssa heti alkuun.
 
No joo, ei ollut kovin kiinnostava sprintti. Ei siinä oikein mitään ehdi tapahtua varsinkaan, kun Ferrarit teki Maxin lauantaista tosi helpon. Hamiltonin ja Schumacherin vääntö oli ainoa valopilkku. Mä luulen, että Haas olisi pystynyt paremmalla strategialla pärjäämään tossa paremminkin, mutta ainakin Haasin autossa tuntuu tällä hetkellä olevan asiat parempaan suuntaan.
 
On kyllä turhista turhin formaatti nämä sprintit. Melkosta jonoajelua ekan kiekan jälkeen.
 
sprintissä ois hyvä ku kaikilla aukeis aina takasiipi paitti käressä olevalla.
 

Siis joo, kuulostaa omituiselta, mutta kattokaa tuo uutisen kuva. Ihan Keskon logon näkönen homma tossa halossa.

Kieltämättä on samaa näköä...

k_logo_2016_200x200.jpg

rb.jpg
 
Argh! Meinasi mennä aika-ajelut ohitse, kun ei oikein meinaa tottua näihin vähän erilaisempiin sprinttiviikonloppuihin. Kiitos taukoamattoman median uutisvirran joka helmarin tuutista sain jotain kautta tiedon, että pönttö auki, täältä tulee Hollolan hauki! Ei ku mikä se on, Nastolan nieriä. :lol:
Just tänää tulin tänne kattelee et moneltas se aika-ajo alkaa niin olikin jo eilen :) no kerkes just ennen sprinttiä sen kattoo
 
Prkl, meni aika-ajot livenä ohi kun en huomannut että ne jo tänään. No F1 TV pro pelasti ja katselin "melkein livenä". Olipahan taas Verstappenilla komea suoritus, etenkin se 3. sektori.
Ja kyllä jotenkin nautin tuosta mersun räpellyksestä :D Tosin nehän näyttänyt saavan vauhtia, mutta tuliko sitä jotain sääntömuutoksia ajokorkeuteen ja pomppimiseen liittyen? Jos niin, olisiko sillä jotain tekoa tuon kanssa että autot lähtee mutkassa käsistä?
Tuuli yltyi joten saattaa yllättää jos mutkassa tulee puuska. Toiset autot vielä vähän herkempiä tuulelle, kuin toiset.
 
Olisivat voineet hoitaa sen soikiopäisen muijankin tuonne show-mielessä.
 
Harmi kun oli näin lyhyt tämä sprintti, oli vale ihan ok vauhdissa niin olisi varmaan parin lisäkiekan jälkeen tullut ainakin toisesta Haasista ohi.
Toki se ei olisi riittänyt pisteille ja tänään muutenkin on luvassa sitä rankkua.
Toivottavasti vauhti pysyy kisassakin samalla tasolla ja tulee pisteitä kotiin.
 
Viimeksi muokattu:
Alatalo komeasti sijalle 9. F3:ssa. Sadekisa, pari kiekkaa ennen loppua turva-auto, jolloin Alatalo oli sijalla 15. Nousi kolaroinnin ja hienon taistelun johdosta sijalle 9. Tallikaverinkin kanssa oli pientä osumaa.
edit. hidas
 
Tietenkin muistin väärin, että F3 alkaisi nyt. Onneksi F2 on hetken päästä. Ja onnea Alatalolle.
 
Tuolla pari kaveria otti riskin slikseillä ja se kannattikin, kun rata ehti kuivua. Varsinkin ensimmäiseen 15:een kierrokseen tapahtumaa kyllä riitti ihan hyvin. Saa nähdä, miten vikat kymmenen menee.

edit. Nyt on jo kolme kuskia ottanu aikasakkoa ratarajojen rikkomisesta, toivottavasti F1:ssä ollaan yhtä tiukkoina
 
Viimeksi muokattu:
Täysin kuivassa jos F1 ajetaan, niin se on sitten pelkkää jonossa ajelua. Sijoitukset muuttuu ainoastaan ratarajojen rikkomisista ja varikkokäynneillä. Toivottavasti olen väärässä. Itävallassa kuitenkin usein ollut viihdyttävää kisailua vanhoilla autoilla, mutta eilinen sprintti ei luvannut hyvää. Hieno nousu F2:ssa, ruudusta 21 toiselle sijalle, mutta aikasakko pudotti lopulta viidenneksi.
 
Alfaa nyt koetellaan. Valtsulle tullut peräpäätä turhankin paljon viime ajat.
 
Ei ole ihan suomalaisten päivä Alataloa lukuunottamatta. Porschen kisassa Honkavuori ajoi hienosti 8. sijalle, mutta aikasakon takia tippui jonnekin joukon hännille. Odotan kyllä aika mielenkiinnolla, miten kuuliaisesti iltapäivän kisassa ratarajoilla pysytään, kun tähän mennessä muissa luokissa sakkoja on tullut huomattava määrä.
 
Bottas köröttelee jonkun williamsin takana puolikisaa ja päätyy sijalle 13-15. Alfalla ollut koko kauden suht surkea suoravauhti ja bottas nyt ei muutenkaan sitä terävintä kärkeä ole ikinä ollut ohittamisessa. Oikeastaan ainut mahdollisuus olisi joku SC lotto, mutta tuossakin tapauksessa alfan mestaritaktikot onnistuu aina mahdollisuudet sössimään.
 
Ferrarin ainoa mahdollisuus on iskeä ensimmäisellä kierroksella, muuten menee Max menojaan.
 
DRS:n antama etu täällä on niin iso että sen avulla pystyy roikkumaan perässä vaikka olis muutaman kympin per kierros hitaampi. Toki pitäis pysyä alle sekunnissa ne ekat pari kierrosta ja sitten voi vaan nauttia vedosta perässä.

Ferrari ainakin Leclercin alla on vaikuttanu viime kisoissa paljo paremmalta renkaidenkulutuksen osalta niin haluaisin uskoa edelleen Charlesin mahdollisuuksiin kisassa. Sainz ny varmaan jää sen vakiot 20 sekuntia koko kisamitalla.

Mersut ei sittenkään näytä niin vahvoilta ku oletin perjantain jälkeen. Varsinki heikohko suoranopeus tekee nousemisesta vaikeaa Hamiltonille. Jos saa vedettyä jonku megastintin kovilla kun Mese tuntuu renkaita käyttävän säästeliäästi niin voi nousta kohtuudella mutta kärkikaksikon haastaminen turha toivo.

Alonson nousun seuraaminen voi olla ihan mielenkiintoista. Bottas ny ei ole näissä ollu kovin kummoinen juuri koskaan.

Edit: lisäys vielä että jos Ferrarit alussa tappelee keskenään niin se on kyllä viihdyttävää katsojille mutta tallille taktinen katastrofi. Tekisivät melkosen palveluksen Maxille.

Ja sataispa vettä. Mahdollisuus on olemassa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjut
253 864
Viestejä
4 411 984
Jäsenet
73 261
Uusin jäsen
johtajavuorio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom