F1 2022 - Bahrainin GP

Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
843
Karilla on aina ollut näitä aivopieruja. Jotain häikkää kaverissa on, silloinkin kun on ollut nopea niin aina itse mokannut kisansa. Muuten kyllä toivoisin että suomikuskeillekin saataisiin jokus Martins/Le Clerk jr tyyppinen ohitustaito, joka tilanteessa pitäisi pystyä ohittaamaan, muuten ei etene jonossa.

Mistähän tuokin alunperin tulee, eikö valmennuksessa suomessa keskitytä ohittamisen opetteluun vai puuttuuko se "tappamisen meininki"?
Taitaa olla suomikuskeihin iskostettu ajatus jo pienenä että vehkeet pitää tuoda maaliin ehjänä ja sitä kautta ei uskalleta ajaa yhtä agressiivisesti ku monet muut.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 064
Joo Ferrari on rämpinyt niin pitkään sen tallimestaruuden hakemisessa, että voidaan se heille suoda. Reilulla pelillä otettuna. Toivotaan tiukkaa vääntöä ja rehtejä ohituksia.
Verrarilla menee aina jossain vaiheessa pasmat sekaisin tai muuten vaan säheltävät eteläeurooppalaisella antaumuksella. Lisäksi kumpikaan kuskeista ei ole vielä mikään sellainen kone jota mestaruuden saavuttamisen tarvitaan. RB:llä on lahjakas kone ( tappi ) ja riittävän nopea wingmanni ( peresi). Mersu tarpoo muutaman ekan kisan, mutta mittavat resurssit ja "saksalainen" määrätietoisuus tuottavat tulosta muutaman kisan jälkeen. Kone heilllä on ( hamppis ) ja wingmannina ailahteleva russeli. Loppukiri ei vaan riitä ja Russeli mokaa parit kisat.

RB:n vuosi. Tuplat vetävät.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 872
Jaa, formuloita ei vissiin enää voi katsoa televisiosta kuin överiksi hinnoitellun 39,95€/kk Viaplay-paketin kautta. Se siitä sitten, eipähän tarvitse tuhlata aikaa enää tähänkään lajiin ja bonuksena voi lopettaa myös Cmore totalin, kun ei sieltäkään ole tullut paljon muuta katseltua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 568
Oli kyllä viihdyttävää sekoilua F2:n varikolla, nautin suuresti ja huvituin. Vain Benny Hill-musiikki puuttui.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
164
Kärki lienee kolmen tallin kesken touhuilua, toki sieltä (ainakin) ksittäisissä kisoissa sitten niilläkin wingmanit sekoilee ja tarjoaa muiden tallien parhaille pääsyä kärjen tuntumaan.

Toivottavasti Bottas on koko kauden siinä seuraavassa ryhmässä ottamassa hyviä sijoituksia usein
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Verrarilla menee aina jossain vaiheessa pasmat sekaisin tai muuten vaan säheltävät eteläeurooppalaisella antaumuksella. Lisäksi kumpikaan kuskeista ei ole vielä mikään sellainen kone jota mestaruuden saavuttamisen tarvitaan. RB:llä on lahjakas kone ( tappi ) ja riittävän nopea wingmanni ( saintsi). Mersu tarpoo muutaman ekan kisan, mutta mittavat resurssit ja "saksalainen" määrätietoisuus tuottavat tulosta muutaman kisan jälkeen. Kone heilllä on ( hamppis ) ja wingmannina ailahteleva russeli. Loppukiri ei vaan riitä ja Russeli mokaa parit kisat.

RB:n vuosi. Tuplat vetävät.
mikä saintsi siellä rb.llä on?
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
5 060
Verrarilla menee aina jossain vaiheessa pasmat sekaisin tai muuten vaan säheltävät eteläeurooppalaisella antaumuksella. Lisäksi kumpikaan kuskeista ei ole vielä mikään sellainen kone jota mestaruuden saavuttamisen tarvitaan. RB:llä on lahjakas kone ( tappi ) ja riittävän nopea wingmanni ( peresi). Mersu tarpoo muutaman ekan kisan, mutta mittavat resurssit ja "saksalainen" määrätietoisuus tuottavat tulosta muutaman kisan jälkeen. Kone heilllä on ( hamppis ) ja wingmannina ailahteleva russeli. Loppukiri ei vaan riitä ja Russeli mokaa parit kisat.

RB:n vuosi. Tuplat vetävät.
Itse en usko siihen että Mersu nousee niin nopeasti kuin me kuvitellaan. Syynä on se että viimeisen vuoden kahden aikana tallissa on ollut iso aivovuoto käynnissä.

Tämä näkyy nyt ja jatkossa.
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
387
Itse en usko siihen että Mersu nousee niin nopeasti kuin me kuvitellaan. Syynä on se että viimeisen vuoden kahden aikana tallissa on ollut iso aivovuoto käynnissä.

Tämä näkyy nyt ja jatkossa.
Eikä RB:llä ja Ferrarilla sitä kehitystyötä ole jäädytetty, eiköhän nämäkin saa kisa kisalta hiottua autojaan nopeammiksi. Vaikeaa tulee olemaan Mersulla.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Itse soisin menestystä Ferrarin sijaan McLarenille, tiedä mitä vippaskonsteja tälläkin kertaa on käytetty, toki kilpailullisessa mielessä toivon toki ettei näin ole. Hienoa kuitenkin saada enempi kilpailua sekä tasaväkisyytä ja hyvä olisi myös että kärkitallien ero keskikastiinkin kapenisi. Toton ilmettä odotellessa ;)
McLarenin alku on ollu kyllä todella heikko..
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
812
Jaa, formuloita ei vissiin enää voi katsoa televisiosta kuin överiksi hinnoitellun 39,95€/kk Viaplay-paketin kautta. Se siitä sitten, eipähän tarvitse tuhlata aikaa enää tähänkään lajiin ja bonuksena voi lopettaa myös Cmore totalin, kun ei sieltäkään ole tullut paljon muuta katseltua.
Itsellä onneksi ollut jo kauan HTPC:t makkarissa ja olkkarissa, joten hyvin tulee tv:n kautta kuva F1tv:stä. 50" ja 65" ruuduilta.
Ja tuokin HTPC käytännössä romurautaa, kallein hankinta oli langaton näppäimistö ja hiiri.

Edit: Vaikka miten olis älytelkkari, niin on tuo htpc vaan niin paljon monipuolisempi.
Edit2: Olkkarissa kyllä ihan täysiverinen pelikone htpc:nä, kun mahtui tv-tasolle tv:n taakse nätisti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
668
Jaa, formuloita ei vissiin enää voi katsoa televisiosta kuin överiksi hinnoitellun 39,95€/kk Viaplay-paketin kautta. Se siitä sitten, eipähän tarvitse tuhlata aikaa enää tähänkään lajiin ja bonuksena voi lopettaa myös Cmore totalin, kun ei sieltäkään ole tullut paljon muuta katseltua.
Ota virallinen paketti, 109e/vuosi Skyn lähtetys ja heidän kaikki extrat. Chromecast töllöön kiinni ja...

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Pitkästä aikaa Hamiltonilla Ei-niin-ylivoimainen auto..

Vai oliko jo viime kaudella vähän vaikeampi?
 

Puukamana

Ruuvit löysällä
NOSTO
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
471
Oli jo korkea aikakin. Kaikki erittäin tervetulleita ja nämä olisi pitänyt ottaa käyttöön jo vuosia sitten. Toivottavasti kans näistä pidetään kiinni.


1. Something to watch out for - new F1 race director Niels Wittich has told teams that he won't be asking drivers to give a place back for gaining an advantage. Team & driver have to decide themselves if they're in the wrong and might be penalised if they don't cede the place...
2. Thus there will be no radio debate with race control. However if a team decides not to give the place back it can tell race control why and in effect state the case for the defence should the stewards decide to review the matter
3. The driver has to give the place back within a lap. Also as part of the racing rules discussion with the drivers Wittich said if two cars are alongside each other at the apex, the driver on the inside has to give room to the car on the outside
4. Room as in leave a car's width and not ease him off the road


Eli ei enää ohjeistuksia kisaohjaukselta, oliko radan ulkoa tehty ohitus tai puolustus sääntöjen mukainen vaan tallit ja kuski päättävät itse. Mikäli kisan johto katsoo sääntöjä rikotun, tulee rangaistus eikä ohjeistusta päästä toinen ohi.

Ja viimeisin on vastaus rukouksiini jota oon inhonnut formuloissa kohta kymmenen vuotta: enää ei saa syvyyspommittaa ja puskea toista ulos radalta. Mikäli toinen on apeksissa rinnalla, sisäpuolella oleva kuljettaja ei saa vaan valuttaa autoa vahingossa ihan ulkoreunaan vaan on jätettävä tilaa.

Nämä yhdistettynä uusiin autoihin saa kyllä odottamaan tätä kautta suuremmalla innolla kuin aikoihin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 666
Ja viimeisin on vastaus rukouksiini jota oon inhonnut formuloissa kohta kymmenen vuotta: enää ei saa syvyyspommittaa ja puskea toista ulos radalta. Mikäli toinen on apeksissa rinnalla, sisäpuolella oleva kuljettaja ei saa vaan valuttaa autoa vahingossa ihan ulkoreunaan vaan on jätettävä tilaa.
Tämä. Verstappen etunenässä harrastanut tuota koko uran. Moni muukin kuski joutuu opettelemaan uuden tavan ohittaa.
 

Puukamana

Ruuvit löysällä
NOSTO
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
471
Leclercin ja Sainzin toivon olevan tällä kaudella mestaruuskamppailussa. Viime kaudella olin Verstappenin puolella puhtaasti sen vuoksi, että Mersun ja Hamiltonin pitkään jatkunut menestys puudutti. Persoonana ja ajotyyliltään pidän Maxia lähinnä vastenmielisenä ja viime vuonnakin toivoin, että Hamiltonia vastaan kisaisi kuka tahansa muu, mutta vaikka en pidä Maxia kovin suuressa arvossa muuten, taitoja on mahdotonta kiistä ja pidän häntä tämän hetken parhaana kuljettajana.

Mutta loppukaudesta erityisesti otteet alkoivat mennä niin rumiksi, että alkoi ja mietityttää, pitäiskö sitä vaan kannustaa Mersua ja Lewistä vaan jatkaan putkeaan. Mutta nyt toivottavasti Ferrarikaksikolla on mestaruustason kalustoa alla, niin ei tarvi miettiä kumman kahdesta pahasta valitsisi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
668
Onko ollut jossain kohtaa näin? Aiemminhan (noin 8v sitten) joka kisaan saa vaihtaa välityksiä kunnes sääntöä muutettiin niin että niitä sai vaihtaa vain kerran kauden aikana ja muutama viime kausi on menty kauden alussa lukituilla välityksillä mutta kuitenkin niin että jokainen tiimi saa ne itse valita.
Se olikin ilmeisesti niin, että kauden aikana ei saanut enää vaihdella välityksiä. Muttei ne tarvinnutkaan olla kaikilla samat.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 154
Sakhirin 1. mutkassa ei ole mielestäni koskaan kunnolla rytissyt, joten tuskin nytkään (ellei sitten joku päätä tehdä grosjeanit).

Mutta kiva, kun saa taas jännittää uuden kauden alla!
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Mikähän helvetti tossa alussa on Bottaksella niin usein vaikeeta. Toki nyt näytti että ERS tms ei ollut käytössä mutta todella usein just Valtterilla tommosia ongelmia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 666
McLarenille huutista. :D Mitäs romua siinä on jo pääsuoralla. Joku ottanut siinäkin osuma.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 154
Bottas taistelee Williamseja vastaan pisteiden ulkopuolella. Vähän kuten viime kaudella epäiltiin. Eilinen 6. sija taisi olla joku bugi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 646
Viestejä
4 236 756
Jäsenet
71 234
Uusin jäsen
aivot-on

Hinta.fi

Ylös Bottom