F1 2022 - Bahrainin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Ei, vaan kehitti selvästi kilpailukykyisemmän ajokin mitä viime vuonna. Onko tätä jotenkin vaikea ymmärtää?
On se vaan kova, ei ihme että mersu nyt tipahti kehityksessä. Taitaa olla aika pitkän kehityksen työ tämän vuoden auto, että ei siihen puolessa vuodessa ihmeitä kuski pysty vaikuttamaan. Toki osaava kuski osaa ottaa siitä loput irti, että kyllä se Valtteri on kehut ansainnut:)
Mutta että puolessa vuodessa kehitti kilpailukykysen auton:hmm:
Itse veikkaan että kyllä nyt ferrarin moottorilla on iso osuus asiaan.
 
On se vaan kova, ei ihme että mersu nyt tipahti kehityksessä. Taitaa olla aika pitkän kehityksen työ tämän vuoden auto, että ei siihen puolessa vuodessa ihmeitä kuski pysty vaikuttamaan. Toki osaava kuski osaa ottaa siitä loput irti, että kyllä se Valtteri on kehut ansainnut:)
Mutta että puolessa vuodessa kehitti kilpailukykysen auton:hmm:
Itse veikkaan että kyllä nyt ferrarin moottorilla on iso osuus asiaan.

En jaksa enää vääntää. Toki moottorilla on iso osa, mutta myöskin se että Bottas ja tiimi on viimeiset 6kk hyvin kehittänyt autoa. En nyt lähtisi ensimmäisenä kiittelemään Kimiä tästä saavutuksesta.

Kuitenkin, viime vuonna ne oli siellä viimeisten joukossa eli miten se Kimin kehitys nyt just tähän päivään oli jotenkin ratkaisevaa kun ne koko viime kauden taisteli viimeisestä paikasta??? Olihan siinä yksi vielä huonompikin talli takana :)
 
:)

Taitaa tosiaan olla ominaisuus, joka on tuotu siviilipuolelta kilparadoille:



Ohhoh tää video oli hyvä. Tätä en tiennyt. Tiesin kyllä, että Schumacher antoi ajatuksensa aikaan Ferrari 458:n ratille. Mutta sitä en tiennyt, että Hamilton antoi äänensä GLE-mesen jousitukselle. :tup:
 
Eiköhän tuosta Haasin nopeudesta voi päätellä, että hyvät tulokset tulee noin 80% Ferrarin moottorin hyvyydestä (ainakin nyt tämän aika-ajon osalta) ja Alfan insinöörit tekee mihin pystyy. Ihan sama, pääasia että kulkee.

Ei voi. Sekä Haas, että Alfa Romeo ilmoittivat jo 2021 kauden alussa, että keskittyvät 2022 uusien säänstöjen mukaisen auton kehitystyöhön.

Nyt nähdään, että molemmat tallit ovat tehneet pienillä resursseilla hyvää työtä. Lisäksi Ferrarin koneeseen on tullut kuin taikaiskusta reippaasti lisää tehoa tälle kaudelle.
 
Hienoa kilpailua tallien välillä,nyt vaan pitää toivoa että Ferrarin moottorikehitys on viivan oikealla puolella.Eikä se moottori aina ole ratkaiseva,olihan Williamsilla sarjan paras moottori käytössä ja silti oli sarjan viimeinen.
 
Pätee kaikkiin, mitä nyt tietysti Mersu ja Red Bull joutuneet viime vuonna jakamaan resurssejaan tasaisemmin.

Ei päde kaikkiin tämä päiväisten aika-ajojen pohjalta. Minusta McLaren, Williams ja Aston Martin eivät ole tehneet kotiläksyjä kovin hyvin jos verrataan Haasiin ja Alfa Romeoon. Myös Mercedesillä on nyt aika hukassa konsepti kun vertaa odotusarvoon sekä itse tallin, mutta myös moottorin osalta.

Bahrainin aika-ajot
1. Charles Leclerc (Ferrari) 1.30,558

2. Max Verstappen (Red Bull) +0,123

3. Carlos Sainz (Ferrari) +0,129

4. Sergio Perez (Red Bull) +0,363

5. Lewis Hamilton (Mercedes) +0,680

6. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) +1,002

7. Kevin Magnussen (Haas) +1,250

8. Fernando Alonso (Alpine) +1,637

9. George Russell (Mercedes) +1,658

10. Pierre Gasly (AlphaTauri) +1,780

...

11. Esteban Ocon (Alpine) +1,224

12. Mick Schumacher (Haas) +1,440

13. Lando Norris (McLaren) +1,450

14. Alex Albon (Williams) +2,106

15. Guanyu Zhou (Alfa Romeo) +2,985

...

16. Yuki Tsunoda (AlphaTauri) +2,192

17. Nico Hülkenberg (Aston Martin) +2,219

18. Daniel Ricciardo (McLaren) +2,387

19. Lance Stroll (Aston Martin) +2,474

20. Nicholas Latifi (Williams) +3,076
 
En jaksa enää vääntää. Toki moottorilla on iso osa, mutta myöskin se että Bottas ja tiimi on viimeiset 6kk hyvin kehittänyt autoa. En nyt lähtisi ensimmäisenä kiittelemään Kimiä tästä saavutuksesta.

Kuitenkin, viime vuonna ne oli siellä viimeisten joukossa eli miten se Kimin kehitys nyt just tähän päivään oli jotenkin ratkaisevaa kun ne koko viime kauden taisteli viimeisestä paikasta??? Olihan siinä yksi vielä huonompikin talli takana :)
Kausi loppui kolme kuukautta sitten, eli Bottas ei ole ollut tallissa kuin puolet tuosta väittämästäsi kuudesta kuukaudesta. Alfa kuuluu Haasin kanssa niihin talleihin, jotka laittoivat lisäksi paukkuja hyvissä ajoin tämän vuoden auton kehitykseen 2021 auton kustannuksella, joten Kimin rooli kehityksessä korostuu sitäkin kautta. Eiköhän Boltteri ole nuorempana kaverina vauhdikkaampi kisakuski, mutta on absurdia väittää, etteikö Räikkösellä olisi vielä osansa kehityksessä ollut. Että sellaista tarinaa tällä kertaa...???
 
En jaksa enää vääntää. Toki moottorilla on iso osa, mutta myöskin se että Bottas ja tiimi on viimeiset 6kk hyvin kehittänyt autoa. En nyt lähtisi ensimmäisenä kiittelemään Kimiä tästä saavutuksesta.

Kuitenkin, viime vuonna ne oli siellä viimeisten joukossa eli miten se Kimin kehitys nyt just tähän päivään oli jotenkin ratkaisevaa kun ne koko viime kauden taisteli viimeisestä paikasta??? Olihan siinä yksi vielä huonompikin talli takana :)
Alfa lopetti Kimin auton kehittämisen hyvin aikaisin kautta. Kaikki kehitystyö siitä lähtien tehtiin tämän auton eteen.

Ja sehän oli Kimillä jo ennen ekaa Sauber-kautta tiedossa, että ekalle vuodelle on jotain paukkuja tiedossa ja sit katotaan vain tulevaisuuteen. Ajat sen minkä huvittaa, oli käsky.

Itse insinöörityöhön kuljettajat eivät juuri osallistu, mutta heidän palautteellaan on huima merkitys siihen, mihin suuntaan kehityksen tasapainoa siirretään. Gio on siinä suhteessa ihan vitun rääpäle ja Kimi on kingi. Näin se vaan menee.
 
Alfa lopetti Kimin auton kehittämisen hyvin aikaisin kautta. Kaikki kehitystyö siitä lähtien tehtiin tämän auton eteen.

Ja sehän oli Kimillä jo ennen ekaa Sauber-kautta tiedossa, että ekalle vuodelle on jotain paukkuja tiedossa ja sit katotaan vain tulevaisuuteen. Ajat sen minkä huvittaa, oli käsky.

Itse insinöörityöhön kuljettajat eivät juuri osallistu, mutta heidän palautteellaan on huima merkitys siihen, mihin suuntaan kehityksen tasapainoa siirretään. Gio on siinä suhteessa ihan vitun rääpäle ja Kimi on kingi. Näin se vaan menee.

Jotenki kuvittelis ku Kimiltä kysytään jotain mielipidettä tai miten auto käyttäytyy nii Kimiltä narinaa ja kuuluisat en mä tiiä
 
Ilmeisesti kehitti täysin uuden F1 auton puhtaalta pöydältä? Vai?:hmm:
Noh ei se kaukaa heitä uudesta. Vain moottorikonsepti on sama.

Nyt kun Haas ja Alfa kulkee niin siellä on vielä tällainen etu jossa Haas:lla on yli 60% enemmän tuulitunneli aikaa. Mersulle tämä on iso ongelma.

 
Viimeksi muokattu:
Noh ei se kaukaa heitä uudesta. Vain moottorikonsepti on sama.

Nyt kun Haas ja Alfa kulkee niin siellä on vielä tällainen etu jossa Haas:lla on yli 60% enemmän tuulitunneli aikaa. Mersulle tämä on iso ongelma.


Tuulitunneli ajalla ei juurikaan ole merkitystä koska nykymittakaavassa ja tuulitunneli-olosuhteissa ei voida simuloida porpoising-efektiä koska ratan pirteet kuten pomput jne, jousituksen säädöt ja toiminta ja mm. tuulen suunta nämä kaikki vaikuttavat ongelman esiintymiseen. Vain perjantain testit korreloi suoraan tämän kauden merkittävämpään haasteen esintymiseen autoissa.
 
En tiedä kun en ole aerodynamiikan insinööri. Sulla parempaa tietoa. Sen kuitenkin tiedän että harjoituksien lisäksi tuulitunneli on ainoa paikka jossa aeroa pystyy testaamaan käytännössä.

Sun mielestä porpoising on Mersun ongelma jonka selättämisen jälkeen he ovat keulassa?
 
Mersutallit näytti olevan suunnilleen kaikki pulassa niin pakko miettiä sitä mahdolisuutta, voiko moottorissa olla vikaa. Pitää muistaa, että täksi kaudeksi tuli uusi polttoaine ja turbot on erilaisia. Tosin on ilmiselvää, että se on korkeintaan osa koko kuvaa, sillä kaililla sen moottoreita käyttävillä oli ihan muitakin ongelmia.

Lisäksi pisti silmään, että Russelilla näytti pomputus pahemmalta kuin Hamiltonilla. En tiedä näinkö omiani mutta ainakin vielä harjoituksissa Sky:n kommentaattorit ihmetteli samaa.
 
Mersutallit näytti olevan suunnilleen kaikki pulassa niin pakko miettiä sitä mahdolisuutta, voiko moottorissa olla vikaa. Pitää muistaa, että täksi kaudeksi tuli uusi polttoaine ja turbot on erilaisia. Tosin on ilmiselvää, että se on korkeintaan osa koko kuvaa, sillä kaililla sen moottoreita käyttävillä oli ihan muitakin ongelmia.

Lisäksi pisti silmään, että Russelilla näytti pomputus pahemmalta kuin Hamiltonilla. En tiedä näinkö omiani mutta ainakin vielä harjoituksissa Sky:n kommentaattorit ihmetteli samaa.

Mersun heikkous "näkyy" kun Ferrari on parantanut erittäin paljon. Sama oli nähtävissä kaudella 2018 kun Ferrarilla rupesi kulkemaan, koko pakan järjestys meni uusiksi kun Ferraria käyttäneet asiakastallit otti mahtiloikan eteenpäin. Talven aikana puhuttiin että Ferrari olisi ollut 25-30hv Mersua viimeakudella perässä tehoissa joten pienet on marginaalit. 2020 Ferrarin konehan oli sysipas***...
 
Hyvä kuva siitä miten Ferrarilla sutimisen kontrollointi toimii paremmin kuin Mersulla tai RB:llä.

Kuva mutkista 9 ja 10

lardizabalaceae-awed-scincomorpha-microphthalmia.png
 
Haas ja Alfa oli positiiviset yllätykset, etenkin KMagin ja Bottaksen osalta. Ja Ferrari on kärjessä - loistavaa! Itse olen Sainzin bandwagonissa nykyään, toivottavasti pääsee kohentelemaan kisan aikaan sijoituksia.

Haasin vauhtia selittää myös se, että
  • heillä on jonkinlainen suunnittelukonttori Marannellossa Ferrarin tiloissa
  • Kourallinen Ferrarin (ex-)huippuinsinöörejä työskentelee kyseisessä tilassa Haasin vaatteet päällä, kuten esim. Simone Resta
  • Ja KMag on oikeasti hyvä kuski, ei hän turhaan aloittanut uraansa McLarenilla. Persoona ja jumittuminen keskikastin tai huonompiin talleihin on himmentänyt hänen sädekehäänsä paljon uran alusta, eikä "McLaren hylkiön"-leimakaan helpota tilannetta
Vielä rapiat 8h, ja sitten mennään!
 
Haas ja Alfa oli positiiviset yllätykset, etenkin KMagin ja Bottaksen osalta. Ja Ferrari on kärjessä - loistavaa! Itse olen Sainzin bandwagonissa nykyään, toivottavasti pääsee kohentelemaan kisan aikaan sijoituksia.

Haasin vauhtia selittää myös se, että
  • heillä on jonkinlainen suunnittelukonttori Marannellossa Ferrarin tiloissa
  • Kourallinen Ferrarin (ex-)huippuinsinöörejä työskentelee kyseisessä tilassa Haasin vaatteet päällä, kuten esim. Simone Resta
  • Ja KMag on oikeasti hyvä kuski, ei hän turhaan aloittanut uraansa McLarenilla. Persoona ja jumittuminen keskikastin tai huonompiin talleihin on himmentänyt hänen sädekehäänsä paljon uran alusta, eikä "McLaren hylkiön"-leimakaan helpota tilannetta
Vielä rapiat 8h, ja sitten mennään!
Hyvin kiteytetty. Ai ettien että, ei tässä malttaisi enää odottaa tuota kisaa. :nb:
 
Jos vertaa Bahrain 2021 ja Bahrain 2022 aika-ajotuloksia, niin kaikki Ferrari-moottorilla varustetut autot paransi sellaiset 5-10 sijaa. Se on aivan tolkuttoman hyvä se Ferrarin moottori ainakin nyt: avainkysymys on varmasti se että millaiset edellytykset Mersulla ja Red Bullilla (ja Renault...) on sitä eroa ottaa kiinni kauden aikana, miten tässä se kuvio tänä vuonna menee?
Verstappen luultavasti pystyy nykyisilläkin pelimerkeillä taistelemaan mestaruudesta.
 
Kimi taisteli siitä että onko kuinka viimeinen, kun taas nyt Bottas pääsee ekassa aika-ajossa 6. Kertoo juuri sen että Bottas osaa kehittää autoa oikeaan suuntaan.
Ihmisillä tuntuu olevan huono muisti.

Kun Kimi meni Alfalle -19 niin taisteli myös sijoilla 6-10 monessakin kisassa.

2020 alfa vähensi auton kehitystä koska 21 piti tulla nämä sääntömuutokset, jotka sitten lopulta tuli vasta nyt. Joten 21 autoa kehitettiin vielä vähemmän.

2020 jälkeen Ferrarin moottorietukin katosi, joten alfa tippui siinä suoraan 5 sijaa about. (Sijoilta 10-15 sijoille 15+)
 
Oli kyllä hieno suoritus Bottakselta, mutta tulee kisassa tippumaan kympin ulkopuolelle. Toisen auton seuraaminen helpompaa ja Bottas ei osaa ajaa kilpaa nii agressiivisemmat kuskit painelee ohi.
 
Jotenki kuvittelis ku Kimiltä kysytään jotain mielipidettä tai miten auto käyttäytyy nii Kimiltä narinaa ja kuuluisat en mä tiiä
Kimiä arvostettiin hänen teknisestä ymmärryksestä, ei kuitenkaan välttämättä saanut kaikkea mitä pyysi tai jaksanut enää joka välissä ottaa asiaa puheeksi.
 
Hyvä kuva siitä miten Ferrarilla sutimisen kontrollointi toimii paremmin kuin Mersulla tai RB:llä.

Kuva mutkista 9 ja 10

lardizabalaceae-awed-scincomorpha-microphthalmia.png
Onkos tossa x-akselilla autonkulkema matka maaliviivalta mitattuna ja Punainen Ferrari?, tummansininen redBull ja kolmasväri Mersu. Minusta isompi ero tulee siitä, että Ferrarilla voi jarruttaa selkeästi myöhemmin eli pysähtyy lyemmällä matkalla, RedBullin "ongelma" näyttäs olevan "jarruissa" ehkä vähän kuskissakin oiskohan toi Perezin käyrä.

Oli kyllä hieno suoritus Bottakselta, mutta tulee kisassa tippumaan kympin ulkopuolelle. Toisen auton seuraaminen helpompaa ja Bottas ei osaa ajaa kilpaa nii agressiivisemmat kuskit painelee ohi.
Kyllä Bottas osaa sijoitustaan puolustaa siitä on useita näyttöjä, mutta nyt on uusiauto ja säännöt. Renkaiden hallinta luultavasti vaikuttaa paljon lopputulokseen. Kisavauhtiahan testien perusteella Alfa Romeolla on.
Mä uskon, että Bottas on 10-joukossa jos mitään negaa ei satu ja pienet mahkut, keulan töpeksiessa/ongelmissa, on pallillekin. Kaikki
 
Viimeksi muokattu:
Jotenki kuvittelis ku Kimiltä kysytään jotain mielipidettä tai miten auto käyttäytyy nii Kimiltä narinaa ja kuuluisat en mä tiiä
Meanwhile in reality Kimi on niittänyt alusta asti mainetta hyvänä kehittäjänä. Joillekin tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää että julkisuuskuva on vain yksi pieni osa ihmistä, etenkin kun puhutaan tyypistä joka ei sitä kuuluisuutta kaipaa
 
Onkos tossa x-akselilla autonkulkema matka maaliviivalta mitattuna ja Punainen Ferrari?, tummansininen redBull ja kolmasväri Mersu. Minusta isompi ero tulee siitä, että Ferrilla voi jarruttaa selkeästi myöhemmin eli pysähtyy lyemmällä matkalla, RedBullin "ongelma" näyttäs olevan "jarruissa" ehkä vähän kuskissakin oiskohan toi Perezin käyrä.
Viivat Leclerc (punainen), Verstappen (sininen) ja Hamilton (vihertävä) heidän parhaimmalta Q3 kierrokselta.

Kannattaa kiinnittää huomiota tuohon kuinka nopeasti Ferrari pääsee kaasulle ja miten nopeasti se kelaa nopeutta verrattuna RB ja Mersuun. Eli sutimisen esto toimii ja tehoa on.

edit; Tässä vielä koko kierros
mIZgjjg.png
 
Onkos tossa x-akselilla autonkulkema matka maaliviivalta mitattuna ja Punainen Ferrari?, tummansininen redBull ja kolmasväri Mersu. Minusta isompi ero tulee siitä, että Ferrilla voi jarruttaa selkeästi myöhemmin eli pysähtyy lyemmällä matkalla, RedBullin "ongelma" näyttäs olevan "jarruissa" ehkä vähän kuskissakin oiskohan toi Perezin käyrä.


Kyllä Bottas osaa sijoitustaan puolustaa siitä on useita näyttöjä, mutta nyt on uusiauto ja säännöt. Renkaiden hallinta luultavasti vaikuttaa paljon lopputulokseen. Kisavauhtiahan testien perusteella Alfa Romeolla on.
Mä uskon, että Bottas on 10-joukossa jos mitään negaa ei satu ja pienet mahkut, keulan töpeksiessa/ongelmissa, on pallillekin. Kaikki
Ajolinja vaikuttaa myös, kulmikkaammalla linjalla jarrutetaan myöhemmin kuin pyöreämmällä, en kuitenkaan ole heidän ajolinjoja erityisemmin seurannut.
 
Viivat Leclerc (punainen), Verstappen (sininen) ja Hamilton (vihertävä) heidän parhaimmalta Q3 kierrokselta.

Kannattaa kiinnittää huomiota tuohon kuinka nopeasti Ferrari pääsee kaasulle ja miten nopeasti se kelaa nopeutta verrattuna RB ja Mersuun. Eli sutimisen esto toimii ja tehoa on.

edit; Tässä vielä koko kierros
mIZgjjg.png
En saanut suurennettua tota kuvaa, toten kommentoin tota aiempaa. Ferrari lähtee kyllä äkäsemmin, mutta ovat RedBullin kanssa kuitenkin täydessä vauhdissa samassa kohtaa rataa, joten se siinä tasosottuu. Kisassa toki Ferraria hankalampi ohittaa, kun lähtee noin. Jarruissa noissa on isompi ero. Ja Verstappen kyllä jarrutti hivenen aiemmin kuin olis ollut pakko. Ei siis aivan täydellinen kierros häneltä.
Ajolinja vaikuttaa myös, kulmikkaammalla linjalla jarrutetaan myöhemmin kuin pyöreämmällä, en kuitenkaan ole heidän ajolinjoja erityisemmin seurannut.
Tuokin voi olla syy, mutta kuivalla ne kyllä tuppaavat menevän samaa uraa, märällä sitten ajolinjaerot voivat olla isojakin. Jos jarrupaikka on hakusessa niin väkisinhän se ajolinja muuttuu. "Koneitahan" noi kuskit kyllä ovat, ajavat niin tasaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä noissa sellaista taida olla.
En ole varma, mutta noin minäkin muistelen. Mutta tota voidaan kompensoida moottorinohjauskartoilla.

Muutama vuosi sitten kun Kimi ajoi Ferrarilla, Kimi pyörähti kaksi kertaa samassa mutkassa peräkkäin erivuosina.
Eli olivat unohtaneet korjata karttaa? Kun Kimi syötti normaalisti kaasua kone antoikin enemmän tehoa.
 
En ole varma, mutta noin minäkin muistelen. Mutta tota voidaan kompensoida moottorinohjauskartoilla.

Muutama vuosi sitten kun Kimi ajoi Ferrarilla, Kimi pyörähti kaksi kertaa samassa mutkassa peräkkäin erivuosina.
Eli olivat unohtaneet korjata karttaa? Kun Kimi syötti normaalisti kaasua kone antoikin enemmän tehoa.
Juuri näin ei siellä sitä perinteistä sutimisen estoa ole vaan moottorikartoilla hoidetaan.
 
En saanut suurennettua tota kuvaa, toten kommentoin tota aiempaa. Ferrari lähtee kyllä äkäsemmin, mutta ovat RedBullin kanssa kuitenkin täydessä vauhdissa samassa kohtaa rataa, joten se siinä tasosottuu. Kisassa toki Ferraria hankalampi ohittaa, kun lähtee noin. Jarruissa noissa on isompi ero. Ja Verstappen kyllä jarrutti hivenen aiemmin kuin olis ollut pakko. Ei siis aivan täydellinen kierros häneltä.

Tuokin voi olla syy, mutta kuivalla ne kyllä tuppaavat menevän samaa uraa, märällä sitten ajolinjaerot voivat olla isojakin. Jos jarrupaikka on hakusessa niin väkisinhän se ajolinja muuttuu. "Koneitahan" noi kuskit kyllä ovat, ajavat niin tasaisesti.
Ei se ihan noinkan mene. Kulmikkaan linjan etu on myöhempi jarrutus, miniminopeus on kyllä huonompi, käännetään mutkaan jyrkemmin, mutta vähemmän aikaa ja pyörät on nopeemmin suorassa. Pyöreällä linjalla koitetaan säilyttää vauhti maksimaalisesti, mutta kääntämiseen menee enemmän aikaa, jolloin kaasua ei voi tarjota reilummin yhtä ajoissa. Se on sitten kuskista ja mutkasta kiinni, että mikä toimii parhaiten.
 
F3-kisa käynnissä. William Alatalolta hienoa nousua 18. sijalta 7. sijalle. Saa nähdä, kestääkö renkaat loppuun asti.

Niko Karilla tahmeampaa, ja hyvä, ettei ajanut lisenssiä kuivumaan eilisellä tempauksella. Säännöt unohtuneet sapattivuoden aikana?
 
F3-kisa käynnissä. William Alatalolta hienoa nousua 18. sijalta 7. sijalle. Saa nähdä, kestääkö renkaat loppuun asti.

Joo erinomaisen näköistä kisaamista, nyt tippunut pari sijaa kun siellä oli niin sumpussa ja joku taisi osua kylkeenkin mutta näytti todella lupaavalta kuskipotentiaalin kannalta.
edit: Alatalo lopulta 10s ja pisteille :tup: , Kari 16.
 
Viimeksi muokattu:
Viivat Leclerc (punainen), Verstappen (sininen) ja Hamilton (vihertävä) heidän parhaimmalta Q3 kierrokselta.

Kannattaa kiinnittää huomiota tuohon kuinka nopeasti Ferrari pääsee kaasulle ja miten nopeasti se kelaa nopeutta verrattuna RB ja Mersuun. Eli sutimisen esto toimii ja tehoa on.

edit; Tässä vielä koko kierros
mIZgjjg.png

The-Racen mukaan Ferrarilla on myös tiheämmin välitetty laatikko ja enemmän siipeä.

 
Kunnon sekoilua F2 varikolla. Muutama kuski tuli varikolle lopun SC:n takia. Olivat vähän innokkaita lähtemään liikkeelle kun renkaat eivät vielä olleet paikallaan. Lopputuloksena yksi auto kolmella pyörällä varikkoalueella ja toinen auto _varikkosuoran_ seinässä kolmella pyörällä :facepalm:

Edit: on muuten vähän raskasta kuunneltavaa tuo Valsecchi pikkuformuloiden selostajana
 
Viimeksi muokattu:
F3-kisa käynnissä. William Alatalolta hienoa nousua 18. sijalta 7. sijalle. Saa nähdä, kestääkö renkaat loppuun asti.

Niko Karilla tahmeampaa, ja hyvä, ettei ajanut lisenssiä kuivumaan eilisellä tempauksella. Säännöt unohtuneet sapattivuoden aikana?
Just! 50 metriä ajoi väärään suuntaan kun meni ohi varikolta :) Mikähän neronleimaus toiki. Varmaan ajellu liikaa pleikkarilla viimeaikoina :)
 
Karilla on aina ollut näitä aivopieruja. Jotain häikkää kaverissa on, silloinkin kun on ollut nopea niin aina itse mokannut kisansa. Muuten kyllä toivoisin että suomikuskeillekin saataisiin jokus Martins/Le Clerk jr tyyppinen ohitustaito, joka tilanteessa pitäisi pystyä ohittaamaan, muuten ei etene jonossa.

Mistähän tuokin alunperin tulee, eikö valmennuksessa suomessa keskitytä ohittamisen opetteluun vai puuttuuko se "tappamisen meininki"?
 
Vaikka tässä RB:n miehiä ollaan niin toivon todellakin että Ferrari voittaa tänään!:cool: Saadaan vihdoinkin vähintään 3 tallia kisaamaan mestaruudesta. Perkele että oddottavan aika on piiiiiitkä. :rolleyes: :giggle:
 
Vaikka tässä RB:n miehiä ollaan niin toivon todellakin että Ferrari voittaa tänään!:cool: Saadaan vihdoinkin vähintään 3 tallia kisaamaan mestaruudesta. Perkele että oddottavan aika on piiiiiitkä. :rolleyes: :giggle:

Loistavaa on,jos 3 tallia taistelee tasapäin..

Siihen vielä Bottaksen mahdollinen menestys..taitaa olla Alfa Romeo kehittyny aika paljon!
 
Vaikka tässä RB:n miehiä ollaan niin toivon todellakin että Ferrari voittaa tänään!:cool: Saadaan vihdoinkin vähintään 3 tallia kisaamaan mestaruudesta. Perkele että oddottavan aika on piiiiiitkä. :rolleyes: :giggle:
Ja mikä parasta niin Hamilton ei taistele toivottavasti voitosta.
 
Vaikka tässä RB:n miehiä ollaan niin toivon todellakin että Ferrari voittaa tänään!:cool: Saadaan vihdoinkin vähintään 3 tallia kisaamaan mestaruudesta. Perkele että oddottavan aika on piiiiiitkä. :rolleyes: :giggle:
Joo Ferrari on rämpinyt niin pitkään sen tallimestaruuden hakemisessa, että voidaan se heille suoda. Reilulla pelillä otettuna. Toivotaan tiukkaa vääntöä ja rehtejä ohituksia.
 
Vaikka tässä RB:n miehiä ollaan niin toivon todellakin että Ferrari voittaa tänään!:cool: Saadaan vihdoinkin vähintään 3 tallia kisaamaan mestaruudesta. Perkele että oddottavan aika on piiiiiitkä. :rolleyes: :giggle:

Itse soisin menestystä Ferrarin sijaan McLarenille, tiedä mitä vippaskonsteja tälläkin kertaa on käytetty, toki kilpailullisessa mielessä toivon toki ettei näin ole. Hienoa kuitenkin saada enempi kilpailua sekä tasaväkisyytä ja hyvä olisi myös että kärkitallien ero keskikastiinkin kapenisi. Toton ilmettä odotellessa ;)
 
Onko sekin sääntö muuttunut? Aiemmin piti vaihdelaatikoissa olla kaikilla samat välitykset.
Onko ollut jossain kohtaa näin? Aiemminhan (noin 8v sitten) joka kisaan saa vaihtaa välityksiä kunnes sääntöä muutettiin niin että niitä sai vaihtaa vain kerran kauden aikana ja muutama viime kausi on menty kauden alussa lukituilla välityksillä mutta kuitenkin niin että jokainen tiimi saa ne itse valita.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 786
Viestejä
4 499 043
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom