F1 2021 - Ranskan GP

Yak

Hiilivelallinen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
324
Kausi 2021

01. Bahrainin GP, Sakhir, 26.-28.3.
02. Emilia-Romagnan GP, Imola, 16.-18.4.
03. Portugalin GP, Portimão, 30.4.-2.5.
04. Espanjan GP, Barcelona, 7.–9.5.
05. Monacon GP, Monte Carlo, 20.–23.5.
06. Azerbaidzhanin GP, Baku, 4.-6.6.
07. Ranskan GP, Le Castellet, 18.–20.6.
08. Steiermarkin GP, Spielberg, 25.-27.6. (Kanadan GP:n korvanneen Turkin GP:n tilalla)
09. Itävallan GP, Spielberg, 2.-4.7.
10. Iso-Britannian GP, Silverstone, 16.–18.7.
11. Unkarin GP, Budapest, 30.7.–1.8.
12. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 27.-29.8.
13. Hollannin GP, Zandvoort, 3.-5.9.
14. Italian GP, Monza, 10.–12.9.
15. Venäjän GP, Sotshi, 24.–26.9.
16. Singaporen GP, Marina Bay, 1.–3.10.
17. Japanin GP, Suzuka, 8.–10.10.
18. Yhdysvaltain GP, Austin, 22.–24.10.
19. Meksikon GP, Mexico City, 29.–31.10.
20. Brasilian GP, São Paulo, 5.–7.11.
21. Australian GP, Melbourne, 19.-21.11.
22. Saudi Arabian GP, Jeddah, 3.-5.12.
23. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 10.-12.12.
____________________________

Viikonlopun aikataulu:


Perjantai
1. vapaat harjoitukset 12:30
2. vapaat harjoitukset 16:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 13:00
Aika-ajo 16:00

Sunnuntai
GP 16:00
____________________________

Sää:


https://www.yr.no/en/forecast/graph/2-3004837/France/Provence-Alpes-Côte d'Azur/Alpes-de-Haute-Provence/Le Castellet
Täsmäsää Le Castellet
____________________________

Circuit Paul Ricard

2021-07_ranska.png


Ratamuutokset:

- N/A
____________________________

Black round Pirelli:


2021-07_ranska.jpg


Rengassettejä kuljettajilla on käytettävissä ennalta määrätty määrä kutakin, kuten viime kaudella:
Hard 2
Medium 3
Soft 8

2021 French Grand Prix - Preview
____________________________

Kilpailun nimi: Formula 1 Emirates Grand Prix De France 2021
Radan nimi: Circuit Paul Ricard
Radan pituus: 5,842 km
Kisapituus: 53 kierrosta = 309,690 km
Kierrosennätys: 1:32.740
Sebastian Vettel, Ferrari

2019
Podium:
1.
Lewis Hamilton, Mercedes
2.
Valtteri Bottas, Mercedes
3.
Charles Leclerc, Ferrari

Paalupaikka:
Lewis Hamilton, Mercedes - 1:28.319

Kisan nopein kierros:
Sebastian Vettel, Ferrari - 1:32.740

Edellisiä voittajia:
2018:
Lewis Hamilton, Mercedes





____________________________

MM-pistetilanne (6/23 osakilpailua)

Kuljettajat:


01. Max Verstappen 105
02. Lewis Hamilton 101
03. Sergio Perez 69
04. Lando Norris 66
05. Charles Leclerc 52
06. Valtteri Bottas 47
07. Carlos Sainz 42
08. Pierre Gasly 31
09. Sebastian Vettel 28
10. Daniel Ricciardo 26
11. Fernando Alonso 13
12. Esteban Ocon 12
13. Lance Stroll 9
14. Yuki Tsunoda 8
15. Kimi Räikkönen 1
16. Antonio Giovinazzi 1
17. Mick Schumacher 0
18. George Russell 0
19. Nikita Mazepin 0
20. Nicholas Latifi 0

Tallit:

01. Red Bull 174
02. Mercedes 148
03. Ferrari 94
04. McLaren 92
05. AlphaTauri 39
06. Aston Martin 37
07. Alpine 25
08. Alfa Romeo 2
09. Haas 0
10. Williams 0

Epävirallinen Nations Cup:

01. Iso-Britannia 167
02. Alankomaat 105
03. Meksiko 69
04. Espanja 55
05. Monaco 52
06. Suomi 48
07. Ranska 43
08. Saksa 28
09. Australia 26
10. Kanada 9
11. Japani 8
12. Italia 1
13. Venäjä 0

____________________________

Kauden pisteytys:


10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä.

Kilpailun nopeimman kierroksen ajanut kuljettaja saa yhden pisteen, jos sijoittuu kymmenen parhaan joukkoon.
____________________________

Tallit & Kuljettajat:


Mercedes-AMG Petronas F1 Team GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Red Bull Racing AUT Honda
11 Sergio Perez MEX
33 Max Verstappen NED

McLaren F1 Team GBR Mercedes
3 Daniel Ricciardo AUS
4 Lando Norris GBR

Aston Martin Cognizant F1 Team GBR Mercedes
5 Sebastian Vettel GER
18 Lance Stroll CAN

Alpine F1 Team FRA Renault
14 Fernando Alonso ESP
31 Esteban Ocon FRA

Scuderia Ferrari Mission Winnow ITA Ferrari
16 Charles Leclerc MON
55 Carlos Sainz ESP

Scuderia AlphaTauri Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
22 Yuki Tsunoda JPN

Alfa Romeo Racing ORLEN SUI Ferrari
7 Kimi Räikkönen FIN
99 Antonio Giovinazzi ITA

Haas F1 Team USA Ferrari
9 Nikita Mazepin RUS
47 Mick Schumacher GER

Williams Racing GBR Mercedes
6 Nicholas Latifi CAN
63 George Russell GBR
____________________________

Sekalaisia linkkejä:


Kauden 2021 yleisketju
F1-lähetykset
Formula 1 | News and Information on all Formula 1 Racing GPs
MTV F1
BBC F1
Sky Sports F1
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
_______________________________
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Kuumuus vaan vie iloa formuloista nauttimisesta. Tai siis tulee viemään.
 

JiP

Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
173

Ilmeisesti rengaspaineita tullaan nostamaan, jotta vältyttäisiin jatkossa rengasrikoilta.
Oiskohan aika noitten pirellin paskojen tilalle saada jotain oikeita renkaita.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Miten veikkaatte kumpi toimii paremmin Ranskan radalla, Red Bull Racing vai Mercedes AMG?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995
Jos tämän vuoden Ranskan GP:n ehtis katsomaan. Sen jälkeen kun tää rata tuli kalenteriin, niin valitettavasti aina on ollu jotain muuta, niin en oo kisaa nähny.

:scross:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Siellon rungot vaihtanu miestä, eli Bottas ja Hamilton vaihtaa käytännössä autoja keskenään.
No ei ny ihan, Bottas saa Lewiksen vanhan ja Lewis saa yllättäen uuden..


Kadonneeseen vauhtiin apua? Valtteri Bottas vaihtaa Lewis Hamiltonin autoon

Eilen klo 19:51
F1-kausi jatkuu yhden väliviikon jälkeen Ranskassa.



Mercedes-tallin viimeisin F1-kisaviikonloppu Azerbaidzanin Bakussa oli kuluvan kauden hankalin ja tuloksellisesti ylivoimaisesti heikoin.
Maailmanmestari Lewis Hamilton onnistui vaikeuksien kautta ajamaan itsensä aika-ajoissa toiseksi, mutta huolimaton radalta ajo kisan lopussa jätti britin sijalle 15. Bottakselta puuttui vauhti koko GP:n ajan ja hänen loppusijoituksensa oli 12:s.

Nyt Bottas on saamassa mahdollisuuden näyttää epäilijöilleen, sillä hän ajaa ensi viikonlopun Ranskan GP:n autonrungolla, jota Hamilton on käyttänyt kuluneella kaudella.

Hamilton voitti Bottaksen saamalla rungolla kolme kisaa. Brittikuljettaja itse vaihtaa toistaiseksi käyttämättömään runkoon.
Suomalainen formulatähti kommentoi Race fans -sivustolla, että rungon vaihtaminen kuului koko ajan Mercedeksen suunnitelmiin. Vaikka viimeiset kaksi kisaa ovat olleet pannukakkuja, Bottas uskoo tallin nousevan takaisin jaloilleen Ranskan leveämmällä radalla.
– Luulen, että meidän auto keikkuu veitsen terällä noilla radoilla (Monaco ja Baku). Seuraavat radat ovat tavallisempia.
F1-sirkuksessa on meneillään härkäviikot, sillä kisoja ajetaan kolmena viikonloppuna putkeen. Ranskan jälkeen vuorossa on Itävalta, missä ajetaan kaksi kisaa.
Mercedeksen paineet parhaana formulatallina ovat kasvaneet, sillä pahin kilpakumppani Red Bull johtaa valmistajien taulukkoa 26 pisteen erolla saksalaistalliin.
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Ihan hyvässä vauhdissa Bottas oli ekassa treenissä. Toi viime kisa ei kyllä selity millään rungoilla, siellä oli jotain muuta taustalla.
Tunnin päästä alkais toiset harjootukset,
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
522
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
521
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Josko nyt taas odoteltaisiin aika-ajoa ja kisaa ennenkun julistetaan bottaksen vauhdin löytyneen. Onhan tuo nähty niin monta kertaa että harjoituksissa on voinut olla nopea ja jopa selkeästi tallikaveria paremmassa vauhdissa, mutta sitten kun sitä vauhtia pitää oikeasti löytyä (AA ja varsinkin kisa) ni Bottas on täysin vastaantulija vs Hamilton.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
283
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Mika on kyllä legenda. Ehdottamasti yksi kirkkaimpia valoja suomen moottoriurheilutaivaalla. Toni tottakai myös sitä, kova setti luureissa tuolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Hyvää paskan vääntöä taas chandokilta sky:lla. Kun Tsunoda ajoi valliin oli siinä syynä auto, kun Bottas ei samassa kohdassa aja valliin on se mahtavan mersun ansiota. :rofl::wtf:
Chandok parhaimmillaan kun Tiffin kanssa Fifth Gearissa testaillut autoja radalla. Nämä muut jutut voi jättää Palmerin, Jackin yms tapaan noteeraamatta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Alkaa jo riittää tuo Haassin ja heidän kuskiensa törttöily. FIA voisi etsiä jonkun teknisen säännön jolla tuo talli saataisiin heivattua helvettiin koko sarjasta.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Punaisten lippujen aiheuttajat pitäis laittaa joukon hännille. Pikku schumi pilas omalla virheellä muiden kierroksen ja pääsee silti lähtemään heidän edeltä, ei kuulosta reilulta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 168
Alkaa jo riittää tuo Haassin ja heidän kuskiensa törttöily. FIA voisi etsiä jonkun teknisen säännön jolla tuo talli saataisiin heivattua helvettiin koko sarjasta.
Aivan uskomatonta kyllä. Joka kisassa on aika-ajoissa haas seinässä.

Noh tämän siitä saa kun otetaan vaan "rahaa tuovat" kuskit tulokkaina kisaamaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Punaisten lippujen aiheuttajat pitäis laittaa joukon hännille. Pikku schumi pilas omalla virheellä muiden kierroksen ja pääsee silti lähtemään heidän edeltä, ei kuulosta reilulta.
Kyllä sinne radalle saisi mennä aikaisemminkin vetämään se kierros. Oma valinta jättääkö viime tinkaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Ei kyllä räikkösellä vahvasti mene. Vaikka olisi saanut tuon viimisen kierroksen ajettua ni olisi silti tippunut. Kumpikin williams oli sektoriajoissa nopeampi :facepalm:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
283
Ei olisi joku no-name samalla perussuorituskyvyllä/varmuudella taatusti noussut, ainakaan samalla lailla.
Schumin suoritukset alemmissa luokissa erittäin hyviä nimeen katsomatta. Ja Shwartzmanin piti alunperin tulla myös Haassille, mutta Mazepin osti sen paikan.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
126
Mietin, että onko oikeasti Bottaksen auto/runko parempi vai toiko vaan jonkinlaisen itseluottamusboostin kun näyttää kulkevan paremmin kuin Hamiltonilla. Hyvä näin
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 464
Viestejä
4 162 933
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom