F1 2021 - Qatarin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Mut on tuo Mersun strategiatiimi kyllä melko eeppinen jo tässä kohden.
 
Tässä on muuten kolmen kisan ajan palkintokorokkeella tarjolla vain ruusuvettä. Kauheaa :D
 
Rengas sano Poks! kun Mersu tuumasi että kyllä se medium kestää.

EDIT: 3. sijalta vieläpä. Meni myös keula vaihtoon.
Kovaa uhkapeliä pelasivat, oiskohan ollut tarkoitus ottaa lopuksi pehmeät. No olihan kisa Bottakselle ainakin mielenkiintoinen. Umpi surkea startti=> jumiutui Sroll "Tsuda" junaa.
Multa lähti melkein hiukset päästä, ilmeisesti Totoltakin => käski painua ohi siitä Bottas kai mietti eihän tässä mitään menetäkään ja riskillä ohi (selvästi auto aliohjautuu lähellä ajaessa)
=> upeaa työtä Bottakselta siitä eteenpäin 3-palli oli hallussa. Harmi toi riskinoton kostautuminen. Mutta se on moottoriurheilua.
Oli kuitenkin hienoa nähdä kuinka leveästi hymyilevä Alonso nautti pallipaikastaan. Suodaan se Hänelle.
 
30 kierrosta ei ole millään mittarilla liikaa.
Jälkikäteen on helppoa, ne kesti 33 kierrosta kisa 57 kierrosta, Ferrari ajoi pehmeillä 26 kierrosta.
Kaksi kierrosta rengasrikkoa aiemmin Bottaksen kierrosaika alkoi tippua suhteessa Perez:iin, joka niinä vaiheessa näytti yltävän 3-pallille.
 
Kohta paras yleisö ja sateenkaarta yms lätinää.

Sitähän on show mies kun osaa kehuu paikalla olevan yleisön ties millä ylisanoilla. Vaikka oikeasti kuinka ketuttaisi koko kisa ja paikalla ollut yleisö ja tekisi mieli urakalle loretalla katsojien muroihin tai niskaan.

Tokihan sillä voisi olla myös oma viihdearvonsa kun haukkausi yleisön pystyyn ja tarinoisia miten vetäisi varmaan ranteensa auki jos joutuisi itse asumaan vielä tässä maassa. :lol:
 
En ymmärrä tuota Mersun taktiikkaa, vai olikohan sitä edes? Bottas oli taas sijaiskärsijänä, mitenkäs muuten. Bottas oli toki alussa aika kuutamolla, mutta sitten oli ihan hyvää ajamista ja ohittelua ja kai sen palkintopallipaikan olisi voinut sieltä ottaa, mutta miksi turhaan tuumasi Mersu ja unohti jälleen kerran Bottaksen radalle.

Muuten kisa oli ehkä vähän vaisu, vaikka oli paljonkin ohituksia, niin ei jotenkin jaksanut oikein innostaa tällä kertaa. No kaksi kisaa jäljellä ja mestaruus on edelleen auki, joten odotan mielenkiinnolla miten käy.
 
En ymmärrä tuota Mersun taktiikkaa, vai olikohan sitä edes? Bottas oli taas sijaiskärsijänä, mitenkäs muuten. Bottas oli toki alussa aika kuutamolla, mutta sitten oli ihan hyvää ajamista ja ohittelua ja kai sen palkintopallipaikan olisi voinut sieltä ottaa, mutta miksi turhaan tuumasi Mersu ja unohti jälleen kerran Bottaksen radalle.

Muuten kisa oli ehkä vähän vaisu, vaikka oli paljonkin ohituksia, niin ei jotenkin jaksanut oikein innostaa tällä kertaa. No kaksi kisaa jäljellä ja mestaruus on edelleen auki, joten odotan mielenkiinnolla miten käy.
Ehkä Perezin taistellessa tietään, Bottaksen kasvattaessa eron aina 20s asti, odottivat että se olisi reilusti enemmän (renkaan vaihdossa menee n. 20s tolla radalla)?
 
Ehkä Perezin taistellessa tietään, Bottaksen kasvattaessa eron aina 20s asti, odottivat että se olisi reilusti enemmän (renkaan vaihdossa menee n. 20s tolla radalla)?

Taitaa olla tuolla radalla se renkaanvaihdon vaikutus kierrosaikaan luokkaa +22 - +24 sekuntia.

Bottas ei onnistunut kasvattamaan eroa Pereziin oikeastaan lainkaan lisää vaan se ero pysähtyi alle 10 sekuntiin.

En oikein tiedä mitä ne mersun tallissa ajatteli kun Bottasta pidettiin radalla eikä otettu renkaanvaihtoon ajoissa. Ahneella tahtoo olla paskainen loppu.
 
Jälkikäteen on helppoa, ne kesti 33 kierrosta kisa 57 kierrosta, Ferrari ajoi pehmeillä 26 kierrosta.
Kaksi kierrosta rengasrikkoa aiemmin Bottaksen kierrosaika alkoi tippua suhteessa Perez:iin, joka niinä vaiheessa näytti yltävän 3-pallille.
Oikeastaan niillä on ajettu ainakin neljä kierrosta enemmän, aika-ajoissa vähintään kolme ja lämmittelykierros ennen kisaa.
 
Taitaa olla tuolla radalla se renkaanvaihdon vaikutus kierrosaikaan luokkaa +22 - +24 sekuntia.

Bottas ei onnistunut kasvattamaan eroa Pereziin oikeastaan lainkaan lisää vaan se ero pysähtyi alle 10 sekuntiin.

En oikein tiedä mitä ne mersun tallissa ajatteli kun Bottasta pidettiin radalla eikä otettu renkaanvaihtoon ajoissa. Ahneella tahtoo olla paskainen loppu.
Tuosta turvallisesta vaihtoajasta en kinaa, mutta sen verran pitkään Bottaksen aikoja seurasin suhteessa Pereziin, että kyllä se ero oli 20 sekuntia muutamaa kierrosta ennen rengasrikkoa, siitten se alkoi hivenen tippua ja mietin, että nyt pitäis ehkä tulla vaihtoon.

Bottas käytti rengastaan paljon ohitellessaan ja uusi rata kaikkille.
 
Mitä tuo Horner meni möläyttämään kun joutui tuomareiden eteen?

edit: twitter_FEusI-qXwAklIWl.jpg
 
Tuosta turvallisesta vaihtoajasta en kinaa, mutta sen verran pitkään Bottaksen aikoja seurasin suhteessa Pereziin, että kyllä se ero oli 20 sekuntia muutamaa kierrosta ennen rengasrikkoa, siitten se alkoi hivenen tippua ja mietin, että nyt pitäis ehkä tulla vaihtoon.

Bottas käytti rengastaan paljon ohitellessaan ja uusi rata kaikkille.
HÖPÖ HÖPÖ nyt taas noitten juttujen kanssa:rofl2:
 
En ymmärrä tuota Mersun taktiikkaa, vai olikohan sitä edes? Bottas oli taas sijaiskärsijänä, mitenkäs muuten. Bottas oli toki alussa aika kuutamolla, mutta sitten oli ihan hyvää ajamista ja ohittelua ja kai sen palkintopallipaikan olisi voinut sieltä ottaa, mutta miksi turhaan tuumasi Mersu ja unohti jälleen kerran Bottaksen radalle.

Muuten kisa oli ehkä vähän vaisu, vaikka oli paljonkin ohituksia, niin ei jotenkin jaksanut oikein innostaa tällä kertaa. No kaksi kisaa jäljellä ja mestaruus on edelleen auki, joten odotan mielenkiinnolla miten käy.
Ehkä odotettiin turva-autoa tai virtuaalista turva-autoa. Bottas olisi saanut silloin nopean stopin. Ei oikein mitään muuta tule mieleen? Ja toki luultiin, että Pirellit ei poksu. Bottas kun oli eka jolla meni rengas.
 
Toto ei sanoisi koskaan näin:


"The penalty for Max is ridiculous. The FIA cannot organize a system of stewards properly and then penalize the pilot with incompetence.
The chances of a victory today are gone. "
Mutta Toto lähettelee kilpailunjohtajalle sähköposteja kesken kilpailun ja itkee kun meidän tallia sorsitaan , yhyy
 
Tuosta turvallisesta vaihtoajasta en kinaa, mutta sen verran pitkään Bottaksen aikoja seurasin suhteessa Pereziin, että kyllä se ero oli 20 sekuntia muutamaa kierrosta ennen rengasrikkoa, siitten se alkoi hivenen tippua ja mietin, että nyt pitäis ehkä tulla vaihtoon.

Bottas käytti rengastaan paljon ohitellessaan ja uusi rata kaikkille.
Hyvinhän Bottas ajoi, mutta ei tuolle renkaan hajoamiselle vaan mitään voi. Myöhemmin kun renkaita poksui oikein urakalla.
 
CMorella:
– Ennen kuin se (rengas) hajosi, ei ollut mitään tärinöitä tai pito alkanut häviämään. Eipä ollut eka kerta, näköjään noita välillä hajoilee, Bottas tokaisi heittäen pienen piikin rengasvalmistaja Pirellille.

MYÖS Williamsin Nicholas Latifi kertoi tiimiradiossa tallilleen, ettei hän tuntenut mitään erikoista ennen rengasrikkoaan. Myös Williamsin toinen kuljettaja George Russell kärsi rengasrikon reilun 30 kierroksen mittaisen stintin päätteeksi.
 
Bottas taas näytti miksi on taxikuskin maineessa. Ekalla kierroksella tippuminen pisteiden ulkopuolelle sarjan parhaalla autolla ja vasta kun Toto huuteli radioon että pitäis alkaa ajaa niin hieman alkoi tapahtua mutta eroa oli jo puoli minuuttia tallikaveriin.
 
Bottas taas näytti miksi on taxikuskin maineessa. Ekalla kierroksella tippuminen pisteiden ulkopuolelle sarjan parhaalla autolla ja vasta kun Toto huuteli radioon että pitäis alkaa ajaa niin hieman alkoi tapahtua mutta eroa oli jo puoli minuuttia tallikaveriin.
Bottas vaan säästeli renkaita :) Startti oli kyllä huono.
 
Bottas taas näytti miksi on taxikuskin maineessa. Ekalla kierroksella tippuminen pisteiden ulkopuolelle sarjan parhaalla autolla ja vasta kun Toto huuteli radioon että pitäis alkaa ajaa niin hieman alkoi tapahtua mutta eroa oli jo puoli minuuttia tallikaveriin.

varmaan Helsingin parhaat suharitkin ajais paremmin tuolla:lol:
 
Talli vaihtaa osia yöllä kertomatta kuskille? Meniköhän optimi setuppi tallikaverille :kahvi:



VALTTERI BOTTAS aloitti Qatarin GP-viikonlopun todella vahvasti. Hän oli perjantain nopein kuljettaja ja jatkoi myös lauantain harjoituksissa samaa tahtia, vaikka ero muihin pieneni.

Aika-ajoissa Bottas jäi kuitenkin kolmanneksi oltuaan yli 0,6 sekuntia hitaampi kuin tallitoverinsa Lewis Hamilton.

Bottas myönsi sen jälkeen olevansa vähän ihmeissään vauhtinsa katoamisesta.

Sunnuntaina Bottas kertoi toimittajille löytäneensä syyn asiaan.

– Olen saanut syyn selville, mutta en voi kertoa yksityiskohtia. Autoni ei ollut enää ihan samanlainen (kuin perjantaina) eikä myöskään samanlainen kuin Lewisillä. Autoissa oli vähän eroja, Bottas ilmoitti.

 
Viimeksi muokattu:
Bottas vaan säästeli renkaita :) Startti oli kyllä huono.
Taitaa nämä tuoreimmat pirellit olla hänen ongelma, kun ennen ei vastaavaa nähty. Kapea optimilämpötila ja jatkuva minimipaineiden nosto ei ainakaan asiaa helpota ja hajoaa ne silti. Ensi kaudella pitäisi lähtökohta olla parempi.
 
Elieli, olettaen että Mersun rakettimoottori kestää, viimeiseen kisaan lähdetään ehkä tasapistein tai Maxin 1 pisteen johdossa. Tiukaksi menee.
(Toki turhaa spekulointia kun Saudi voi tarjota yllätyksiä)
 
Kimillä pisteitäkin tällä kaudella reilusti enemmän kuin tallikaverillaan
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 928
Viestejä
4 570 402
Jäsenet
75 332
Uusin jäsen
Wildhoney

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom