- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 233
Ja Perez sai rangaistuksen kun ohitti spinnailun jälkeen ja Kimi sai kun ei ohittanut? Menikö minulta jotain ohitse?
Tiimin ohjeistukset taustalla näkyi olevan suurin syy, kun tuota päätöstä luki, mutta 30 sekkaa on silti naurettavan kova, kun samalla Bottas v. Russell oli "racing incident".Valitettavasti se oli Kimin oma syy. Mutta aika raju rangaistus.
Ja Perez sai rangaistuksen kun ohitti spinnailun jälkeen ja Kimi sai kun ei ohittanut? Menikö minulta jotain ohitse?
No tätä samaa tulin ihmettelemään. Eli siis mitä helvettiä.Edit: ja Perez tosiaan sai rankkua siitä että otti paikkansa takaisin.
Ei kai noissa oikeastaan muuta eroa ollut kuin se, että Perezin tilanne tapahtui SC:n takana kisan ollessa käynnissä ja Kimin tilanne taas periaatteessa punaisilla lipuilla ennen varsinaisen kisan jatkumista. Jotenkin älytön homma kyllä silti.Ja Perez sai rangaistuksen kun ohitti spinnailun jälkeen ja Kimi sai kun ei ohittanut? Menikö minulta jotain ohitse?
Kai niillä joku täyskasko törmäysturvalla onOnko kaikki tallit kilpailuissa ns omalla vastuulla? Eli russeli mällä pari miljoonien arvoista autoa niin meneekö rahat vain tiimien omista loppumattomista pusseista.
Naurettavinta on, ettei näitä saada selvitettyä kisan aikana. Tai jos ei kisan aikana selvittäminen ole mahdollista, annettakoon rangaistukset sitten lähtöruutuina seuraavassa kisassa eikä näin.Valitettavasti se oli Kimin oma syy. Mutta aika raju rangaistus.
Russelin auto myös pohjasi todella pahasti kun siirtyi Valtterin imusta pois, mikä söi pitoa entisestään. In-carista kuulee kuinka kierrokset ampuu tappiin juuri ennen kun auto lähtee hanskasta, kaikki renkaat asvaltilla ja mentiin kuitenkin suht suoraan.Takapyörä meni nurmikolle vasta kun oli jo pois lapasesta. Oli vaan vielä liian märkä ohittaa noin paljon kuivan linjan ulkopuolelta DRS auki.
Eiköhän siellä ole heti ekana marssittu katsomaan muna pystyssä videoita kun Russell on tullut varikolle. Sitten kun videoista näkyykin (hänelle yllättäen) että vika oli oma, niin puolustus on vaihtunut lapselliseen "mitä se mersu edes noilla sijoilla tekee" länkytykseen. Mainitsin jossain kohtaa aiemmin, mutta Williamsilla oli yksi video-screeneistä pausetettu kohtaan, jossa näkyy selkeimmin Russellin oma moka. Tuo oli hauska kohta suoraa lähetystä kun Latifi lampsii punaisilla lipuilla pilttuuseen, katsoo hetken aikaa kuvaa/videota kun Russellilla lähtee auto lapasesta, huomaa takana olevan kameramiehen ja puolihuolimattomasti klikkailee videoita että "jaaaaa...katsotaanpas jotain muuta".Russellin arvostus nousi kyllä sillon viime vuonna kun paikkaili Hamiltonia, mutta nyt ei kakara malttanu kattoa tilannetta todella tarkkaan videolta ja nukkua yön yli vaan edellee jatkaa länkytystään. Sinne meni arvostukset.
Ja sitten taas toisaalta, jos hommat uhkaavat mennä vihkoon niin Hamilton minimoi vahingot ja maksimoi tuloksen. Hieno nousu kyllä punaisten lippujen jälkeen ja bonuksena nopein kieros. Tuuriahan tuossa toki oli taas roppakaupalla mukana.Hamilton on kyllä syntynyt eri tähtien alla kuin muut. Aivan käsittämätön tuuri/taito -yhdistelmä tuli taas eilen todistettua. Olisiko yksikään toinen kuski tuolla onnistunut peruuttamaan auton hiekan yli takaisin radalle? Muutenkin tuo tilanne. Hamilton mokaa, niin 10 sekunnin päästä tallikaveri vetää seinään punaisten lippujen arvoisesti Russelin avustuksella ja Hamilton kärsii minimaalisen vähän. Ja sit taas suomalaiset... toinen keskeyttää ja toiselta viedään pisteet ihmeellisten sääntökiemuroiden takia. Toki Kimi olisi voinut ihan itse pysyä siellä radalla, eikä tunaroida hiekalle.
summa summarum... oli kisa kuinka hyvä tahansa, niin aina suomalaisia vituttaa kisan jälkeen.
Minua vähän nolottaa kun pistin tänne vuorineuvos Tuuran "tämähän on oikea ilon ja onnen päivä" kuvan kun Hamilton oli pysähtyneenä hiekalle pitkän aikaa ja renkaat suti tyhjää. Minuuttia myöhemmin niin mies veivaa radalla yhdeksäntenä ja turva-auto vetää nipun kasaan. En oikein tiedä mitä pitää tapahtua ennen kuin voi oikeasti sanoa että se mies on keskeyttänyt ja/tai menettänyt saumat palkintopallille. Ehkä jos Hamiltonin auto olisi joskus yhtä tuhannen pillun päreinä kuin Bottaksella eilen niin sitten se olisi jo varmuudella keskeytys, ainoa vaan että sellaista ei koskaan tapahdu. Jos tapahtuisi, niin varmaan jotenkin kisa keskeytettäisiin punaisiin lippuihin ja Hamilton pitäisi sijansa? Jatkossa uskallan hihkua Hamiltonin (mahdolliselle) keskeytykselle vasta jos mies on oikeasti varikolla tai muualla ulos autosta ja kisaa on kulunut muutama kierros lisää.Hamilton on kyllä syntynyt eri tähtien alla kuin muut. Aivan käsittämätön tuuri/taito -yhdistelmä tuli taas eilen todistettua. Olisiko yksikään toinen kuski tuolla onnistunut peruuttamaan auton hiekan yli takaisin radalle? Muutenkin tuo tilanne. Hamilton mokaa, niin 10 sekunnin päästä tallikaveri vetää seinään punaisten lippujen arvoisesti Russelin avustuksella ja Hamilton kärsii minimaalisen vähän. Ja sit taas suomalaiset... toinen keskeyttää ja toiselta viedään pisteet ihmeellisten sääntökiemuroiden takia. Toki Kimi olisi voinut ihan itse pysyä siellä radalla, eikä tunaroida hiekalle.
summa summarum... oli kisa kuinka hyvä tahansa, niin aina suomalaisia vituttaa kisan jälkeen.
Ilman hyvää tuuriakin Hamilton ois kyllä korjannut helposti potin parina viime vuonnaHamilton hävisi mestaruuden Ruusperille oikeastaan teknisiin ongelmiin, ja silloin kun kimi vei mestaruuden niin sähläsi ratinnappien kanssa, että on tuollakin joskus ollut huonoa tuuria ja sähläystä. Nyt lähivuosina on ollut tuuri kyllä käsittämättömän hyvää.
Mitään tutkittavaa ei ollut, koska Hamilton ei rikkonut sääntöjä, FIA:n kilpailutoimenjohtaja Michael Masi kiteytti. Masi kertoo, etteivät säännöt estä pakittamista takaisin radalle. Kyseinen sääntö on voimassa vain varikkosuoralla.
Sen sijaan radalla pakittaessakin turva-alueelta kilvanajoalueelle pitää pystyä palaamaan turvallisesti ja muita vaarantamatta. Tässä Hamilton ja Mercedes Masin mukaan onnistuivat.
– Kuuntelimme Lewiksen ja Mercedeksen välistä radioviestintää, ja häntä pidettiin kokoajan hyvin kartalla muista, Masi kertoi medialle Imolan varikolla.
No niinpä tietysti! Tää sarja kaipaa mulkkuja ja tappeluita kulisseissa! Ei tollasta nöyristelyäVarmaan Toton puhuttelulla ollut jokseenkin vaikutusta, Russell nimittäin "yön yli mietittyään" julkaisi anteeksipyynnön Valtterille.
F1 news: Russell apologises to Bottas for Imola incident
www.motorsport.com
"Yesterday wasn't my proudest day," he said. "I knew it would be one of our best opportunities to score points this season and, when those points matter as much as they do to us right now, sometimes you take risks. It didn't pay off and l have to take responsibility for that.
"Having had time to reflect on what happened afterwards, I know I should have handled the whole situation better. Emotions can run high in the heat of the moment and yesterday mine got the better of me. I apologise to Valtteri, to my team and to anyone who felt let down by my actions.
"That's not who I am and I expect more from myself, as I know others expect more from me. I've learned some tough lessons this weekend and will come out of this a better driver and a better person for the experience.
"Now it's full focus on Portugal and a chance to show what I'm really about. Thanks for all the messages, both positive and negative. They will all help me to grow."
Tämä. Jos perezille annetaan ensin sijojen takaisin ottamisesta rankku ja alfa vielä kysyy tuomaristolta varmistusta joka ei vastaa niin mitäs vittua. Naurettavaa lyödä lyötyä koska sääntökirja nyt sattuu sanomaan näin.Räikkösen rankku ottaa kyllä edelleenkin päähän. Ilmeisesti talli oli vielä kysynyt tuon sc:n aikana tuomaristolta saako ottaa oman paikan takaisin, mutta ei saanut mitään vastausta. Vähän voisi tuomaristokin käyttää tervettä järkeä välillä eikä tulkita sääntökirjaa kun raamattua. Asia ei kuitenkaan niin ole etteikö säännöissä olisi aikaisemmin joustettu erikoistapauksissa. Esim viime vuonna bahrainissa mersun rengassekoilut (sekarengastus jossa bottaksella oli russelin renkaat ja toisinpäin) josta pitäisi sääntöjen mukaan tulla hylkäys, mutta kappas isompi talli kyseessä ni selvisivät sakoilla.
Kyllähän Hannu Hanhea on myös useammankin kerran autettu tuomariston toimesta vetäisemällä esimerkiksi virtuaalinen turva-auto radalle juuri siksi aikaa kierrokseksi, että Hanhi ehtii käydä varikolla vaihtammassa sen aikana renkaansa ja saa siitä etua.Olisipa tilasto siitä montako kertaa Hamiltonilla on käynyt vastaava järjetön munkki turva-autojen/keltaisten lippujen/jne. kuin tässä kisassa. Mestaruuksia ne ei välttämättä ole ratkaissut, mutta onhan toi jotain ihan uskomatonta. Väitän, että vie tilastoja 100-3 seuraavaan Hannu Hanheen verrattuna.
Jöö, kun tehdään väärin, se myönnetään eikä vaan intetä vastaan ja keksitä jotain paskoja salaliittoteorioita.No niinpä tietysti! Tää sarja kaipaa mulkkuja ja tappeluita kulisseissa! Ei tollasta nöyristelyä
Tämä! Sanotaan nyt mitä "pitää" sanoa.Kaukana suoraselkäisestä. Toto lyönyt lähinnä painetta.
Mä taas näen että Hamilton on joutunut nyt paineeseen ja tekee virheitä. Sunnuntain kisan kolarin jälkeinen vahvuus tuli siitä että joutui ajelemaan tosissaan vuokratehoilla kun Max ajeli tekniikkaa säästäen helppoon voittoon. Nämä virheet maksavat jatkossa vähintään sen että mersulla ei ole budjettia tehdä päivityksiä autoon. Varsinkin Bottaksen mälli oli erittäin haitallinen. Arvoitukseksi jää mitä Lewiksen voimayksikkö tykkäsi ja näkyykö se jatkossa.Pelottavan vahvalta näyttää Hamilton heti alkukaudesta etenkin kisoissa, olisi eilen ilman virhettä haastanut Verstappenin tosissaan. Red Bull on ottanut huiman askeleen eteenpäin tälle kaudelle, mutta tuntuu silti että Hamilton saattaa sittenkin olla liian kova pala vielä tällä kaudella. Etenkin kun hänen mersu harvoin kärsii tekniikkaan liittyviä keskeytyksiä, Red Bullilla luotettavuus tuskin tulee olemaan samalla tasolla. Onko ratkaisevassa osassa myös rengaskulutus kisoissa, mersun renkaat näyttäisi toimivan paremmin pidempään näissä kahdessa ekassa kilpailuissa. Mutta mahtava alku kaudelle kun vihdoinkin näyttäisi mestaruuskamppailusta tulevan tiukka, tätä F1 on kaivannut.
Itse kyllä uskon, että Hamilton on viime vuosina saanut enemmän näissä turpiin kuin näistä hyötynyt. Kuinka monta kertaa Hamilton on johtanut 20-40 sekunnilla, kisa on jostain syystä keskeytynyt/turva-auto tullut radalle, ja työ mennyt täysin hukkaan?Olisipa tilasto siitä montako kertaa Hamiltonilla on käynyt vastaava järjetön munkki turva-autojen/keltaisten lippujen/jne. kuin tässä kisassa. Mestaruuksia ne ei välttämättä ole ratkaissut, mutta onhan toi jotain ihan uskomatonta. Väitän, että vie tilastoja 100-3 seuraavaan Hannu Hanheen verrattuna.
Tässä olis hyvä Intialainen:Toivoisin vähän enempi väriä näihin kuskeihin. Naisia ja kiinalaisia ja intialaisia pitäisi olla myös mukana. Jotenkin aikansa elänyt tuo kuski jakauma.