F1 2021 - Emilia-Romagnan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Valitettavasti se oli Kimin oma syy. Mutta aika raju rangaistus. :(
Tiimin ohjeistukset taustalla näkyi olevan suurin syy, kun tuota päätöstä luki, mutta 30 sekkaa on silti naurettavan kova, kun samalla Bottas v. Russell oli "racing incident".

Edit: ja Perez tosiaan sai rankkua siitä että otti paikkansa takaisin.
 
Jotkut spekuloivat, että toinen tapahtui "Formation lapilla" ja toinen sitten tapahtui turva-auton takana, niin eri tilanne. Toisaalta molemmathan on virallisesti kai vielä turva-auto episodia, että tiedä sitten häntä.
 
Ja Perez sai rangaistuksen kun ohitti spinnailun jälkeen ja Kimi sai kun ei ohittanut? Menikö minulta jotain ohitse?

Ei kai noissa oikeastaan muuta eroa ollut kuin se, että Perezin tilanne tapahtui SC:n takana kisan ollessa käynnissä ja Kimin tilanne taas periaatteessa punaisilla lipuilla ennen varsinaisen kisan jatkumista. Jotenkin älytön homma kyllä silti.

E: Eli tuo mitä @Mittubisi kerkesikin jo sanomaan yllä.
 
Aiheuttaa ihmetystä myös muualla, kts. Liite. Turva-autovalot päällä että siitä sitten arpomaan saako ohittaa vai ei, kun Perez jo sai rankkua aiemmin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210418-214059.png
    Screenshot_20210418-214059.png
    273,9 KB · Luettu: 531
Onko kaikki tallit kilpailuissa ns omalla vastuulla? Eli russeli mällä pari miljoonien arvoista autoa niin meneekö rahat vain tiimien omista loppumattomista pusseista.
 
FIA:n säännöt on kyllä vähintäänkin mielenkiintoiset. Nyt on periaatteessa kahdet eri säännöt turva-auton takana ajettaessa. Toisessa ei saa ohittaa autoja jos joutuu pois omalta paikalta tai tulee rankkua, toisessa taas pitää ohittaa/palata omalle paikalle tai tulee rankkua. Lisäksi jälkimmäisessä vielä isompi rangaistus vaikka ainut kärsijä oli kuljettaja itse joka tippui muutaman sijan. Makes sense? :rofl:
 
Joo, voi vittu, jos ei ajamalla niin sitten FIA kyllä laittaa listat uusiksi. Ihme ettei Verstappenille annettua rankkua jostain ja Hamis voittoon
 
Parempi vaan selkeyttää samantien sääntöjä niin että jos spinnailet radan ulkopuolelle riippumatta ajellaanko turva-auton tai jonkun muun kökkötraktorin perässä tai sitten ihan vaan kisan aikana niin saat aina 30 sek rangaistuksen jos menetät sijoituksia sillä välillä. Tai miten olisi että FIA käyttäisi kerrankin järkeä...
 
Stroll menetti kanssa paikan, vaihtoivat päikseen Gaslyn kanssa. Jotain kierroksella 11. Hyvä näin tuntikaupalla kisan jälkeen.
 
Itse Russell vs Bottas kolari oli omasta mielestänikin kilpailutilanne, mutta jos syyllinen pitää valita niin kyllä se vika oli 100% Russellin.
Mutta se kolarin jälkipuinti olisi kyllä suotavaa käydä vaikka läpi tuomariston voimin ja katsoa "oliko" tuo epäurheilijamaista käytöstä.
Tuo kypärän läpsintä menee vielä osastolle "tunteet kuumina kukko riehuu", mutta se medialle länkyttäminen tyyliin "yyyhyyy!! Se yritti tappaa meidät! Tuu Toto setä ja ota Valtterin auto pois, mä haluun leikkiä sillä" George Russell - Imola 2021

Tuo touhu laski tuon herran arvon alemmaksi kuin mitä Verstappenin riehunta ja länkytys hänen uransa alkupuolella.
Ja se on jo aika paha paikka.
Latifi näytti jo että hänelläkin sitä vauhtia tarvittaessa löytyy, pitäskö Toton soittaa Latifille ja sanoa että täällä olisi vuoden 2018-19 mersu vailla kuskia kuvauspäivälle tai johonkin rengastestiin.

Saataisiin sitten ehkä tuon "vara Hamiltonin" ego mahtumaan jopa Imolan kapealle päälysteelle.
 
Russellin arvostus nousi kyllä sillon viime vuonna kun paikkaili Hamiltonia, mutta nyt ei kakara malttanu kattoa tilannetta todella tarkkaan videolta ja nukkua yön yli vaan edellee jatkaa länkytystään. Sinne meni arvostukset.
 
Russell ilmeisesti kuvitteli että Valtteri antaa noin vaan tietä hänelle kun hän on tulossa ohitse? No menisi sitten ohitse jos on kerta vauhtia, mutta älä nyt herran jumala lähde sinne märälle baanalle/nurmikolle 300 km/h lasissa ohittelemaan ja ihmettele sitten miksi molemmat olette seinässä (samalla kun melkein keihästit Bottaksen pään jos haloa ei olisi ollut). Bottas ajelee siinä kuivalla kapealla uralla mikä hänelle siinä tilanteessa kuului joka kaartui rataa katsoen oikealle ja siitäkös hänen olisi pitänyt antaa puolet radasta tilaa takaa tulevalle ajamalla itse märälle puolelle, lopputulos olisi hyvin todennäköisesti sama.
 
Takapyörä meni nurmikolle vasta kun oli jo pois lapasesta. Oli vaan vielä liian märkä ohittaa noin paljon kuivan linjan ulkopuolelta DRS auki.
Russelin auto myös pohjasi todella pahasti kun siirtyi Valtterin imusta pois, mikä söi pitoa entisestään. In-carista kuulee kuinka kierrokset ampuu tappiin juuri ennen kun auto lähtee hanskasta, kaikki renkaat asvaltilla ja mentiin kuitenkin suht suoraan.

Mazepin on kyllä käsittämätön tapaus. Pääsi sentään maaliin, mutta jäi minuutilla tallikaverilleen, vaikkei sekään hyvin ajanut. Ihan väärässä sarjassa koko mies.
 
Russellin arvostus nousi kyllä sillon viime vuonna kun paikkaili Hamiltonia, mutta nyt ei kakara malttanu kattoa tilannetta todella tarkkaan videolta ja nukkua yön yli vaan edellee jatkaa länkytystään. Sinne meni arvostukset.

Eiköhän siellä ole heti ekana marssittu katsomaan muna pystyssä videoita kun Russell on tullut varikolle. Sitten kun videoista näkyykin (hänelle yllättäen) että vika oli oma, niin puolustus on vaihtunut lapselliseen "mitä se mersu edes noilla sijoilla tekee" länkytykseen. Mainitsin jossain kohtaa aiemmin, mutta Williamsilla oli yksi video-screeneistä pausetettu kohtaan, jossa näkyy selkeimmin Russellin oma moka. Tuo oli hauska kohta suoraa lähetystä kun Latifi lampsii punaisilla lipuilla pilttuuseen, katsoo hetken aikaa kuvaa/videota kun Russellilla lähtee auto lapasesta, huomaa takana olevan kameramiehen ja puolihuolimattomasti klikkailee videoita että "jaaaaa...katsotaanpas jotain muuta".
 
Russelille kyllä vähän on sattunut tällaisia, että kun näyttää hyvältä niin tulosta ei saa ulosmitattua kunnolla pisteiden muodossa. Bahrain toki johtui ihan muista asioista, mistä olisi varmaan voittokin lohjennut.

Lapsellista kiukuttelua vaikka Bottas taisi vähän keskaria näyttääkin.
 
Hamilton on kyllä syntynyt eri tähtien alla kuin muut. Aivan käsittämätön tuuri/taito -yhdistelmä tuli taas eilen todistettua. Olisiko yksikään toinen kuski tuolla onnistunut peruuttamaan auton hiekan yli takaisin radalle? Muutenkin tuo tilanne. Hamilton mokaa, niin 10 sekunnin päästä tallikaveri vetää seinään punaisten lippujen arvoisesti Russelin avustuksella ja Hamilton kärsii minimaalisen vähän. Ja sit taas suomalaiset... toinen keskeyttää ja toiselta viedään pisteet ihmeellisten sääntökiemuroiden takia. Toki Kimi olisi voinut ihan itse pysyä siellä radalla, eikä tunaroida hiekalle.

summa summarum... oli kisa kuinka hyvä tahansa, niin aina suomalaisia vituttaa kisan jälkeen. :lol:
 
Hamilton on kyllä syntynyt eri tähtien alla kuin muut. Aivan käsittämätön tuuri/taito -yhdistelmä tuli taas eilen todistettua. Olisiko yksikään toinen kuski tuolla onnistunut peruuttamaan auton hiekan yli takaisin radalle? Muutenkin tuo tilanne. Hamilton mokaa, niin 10 sekunnin päästä tallikaveri vetää seinään punaisten lippujen arvoisesti Russelin avustuksella ja Hamilton kärsii minimaalisen vähän. Ja sit taas suomalaiset... toinen keskeyttää ja toiselta viedään pisteet ihmeellisten sääntökiemuroiden takia. Toki Kimi olisi voinut ihan itse pysyä siellä radalla, eikä tunaroida hiekalle.

summa summarum... oli kisa kuinka hyvä tahansa, niin aina suomalaisia vituttaa kisan jälkeen. :lol:

Ja sitten taas toisaalta, jos hommat uhkaavat mennä vihkoon niin Hamilton minimoi vahingot ja maksimoi tuloksen. Hieno nousu kyllä punaisten lippujen jälkeen ja bonuksena nopein kieros. Tuuriahan tuossa toki oli taas roppakaupalla mukana.
 
Onhan se kieltämättä hyvää tuuria, että Hamilton pääsi kokeilemaan sitä nousuaan punaisten lippujen jälkeen jo kuivemmalla radalla. Hyvää ajamista siis, mutta myös olosuhteet olivat otolliset. Bottas taas oli omien sanojensa mukaan juuri saanut renkaansa vasta lämpimiksi, kun Russell vei molemmat seinään. Sitä ennen oli joutunut taistelemaan pidon kanssa, kuten hyvin moni muukin kuski.

Bottas muuten näytti keskaria vasta, kun Russell oli käynyt antamassa palautetta. Bottas sanoi iltapäivälehdille, ettei kuullut Russellin puheesta mitään, mutta elekielestä näki ettei se ollut mitään kovin positiivista, joten vastasi siinä tilanteessa näyttämällä sormea.
 
Ja jos tulee epäurheilijamaisesta keskarista sanomista, niin voi sanoa osoittaneensa haloa joka suurinpiirtein pelasti hänen henkensä. Oli kyllä tapahtumia kisassa. Hamiltonilla vain on tuuri ja taito kohdillaan. Saisi olla hiekkaa kaikilla radoilla niin loppuisi oikaisupelleily ja turhat leveäksi ajamiset. Totta kai turvallisuus ja turvallisuus, mutta saa olla totaalisen paska tuuri jos nykyautoilla kuolee tai loukkaantuu vakavasti.
 
Tuo hiekka turva-alueilla olisi toisaalta hyvä ja toisaalta huono. Jos ja kun sinne ajetaan ja auto jää jumiin on se lähes poikkeuksetta turva-auton paikka.

Kanttareita ei enää oikein voi korottaa ettei autot lähde niistä lentoon. Ratarajoja ylitetään jatkuvasti ja niistä tulee rangaista, mutta sc perässä ajelu on paskaa.
 
Kun kerran sääntökirjaa tulkitaan niin pitäisi hämiksen pakittelu myös ottaa käsittelyyn, aika vaarallinen temppu oli kyseessä.
 
Hamilton on kyllä syntynyt eri tähtien alla kuin muut. Aivan käsittämätön tuuri/taito -yhdistelmä tuli taas eilen todistettua. Olisiko yksikään toinen kuski tuolla onnistunut peruuttamaan auton hiekan yli takaisin radalle? Muutenkin tuo tilanne. Hamilton mokaa, niin 10 sekunnin päästä tallikaveri vetää seinään punaisten lippujen arvoisesti Russelin avustuksella ja Hamilton kärsii minimaalisen vähän. Ja sit taas suomalaiset... toinen keskeyttää ja toiselta viedään pisteet ihmeellisten sääntökiemuroiden takia. Toki Kimi olisi voinut ihan itse pysyä siellä radalla, eikä tunaroida hiekalle.

summa summarum... oli kisa kuinka hyvä tahansa, niin aina suomalaisia vituttaa kisan jälkeen. :lol:

Minua vähän nolottaa kun pistin tänne vuorineuvos Tuuran "tämähän on oikea ilon ja onnen päivä" kuvan kun Hamilton oli pysähtyneenä hiekalle pitkän aikaa ja renkaat suti tyhjää. Minuuttia myöhemmin niin mies veivaa radalla yhdeksäntenä ja turva-auto vetää nipun kasaan. En oikein tiedä mitä pitää tapahtua ennen kuin voi oikeasti sanoa että se mies on keskeyttänyt ja/tai menettänyt saumat palkintopallille. Ehkä jos Hamiltonin auto olisi joskus yhtä tuhannen pillun päreinä kuin Bottaksella eilen niin sitten se olisi jo varmuudella keskeytys, ainoa vaan että sellaista ei koskaan tapahdu. Jos tapahtuisi, niin varmaan jotenkin kisa keskeytettäisiin punaisiin lippuihin ja Hamilton pitäisi sijansa? Jatkossa uskallan hihkua Hamiltonin (mahdolliselle) keskeytykselle vasta jos mies on oikeasti varikolla tai muualla ulos autosta ja kisaa on kulunut muutama kierros lisää.

Hamilton on hyvin vahva viite siitä, että meidän kuvittelema todellisuus on vain jonkinlainen simulaatio. Meno ei monestikaan enää edes muistuta mitään "hyvän tuurin" tai "huonon tuurin" asteikkoa, vaan on ajat sitten mennyt asteikosta ohi. Siten Hamiltonin taustalla voi olla vain joku tietyn ulottuvuuden "pelaaja", joka on valinnut itselleen tällaiset helpot parametrit ja cheat codet. Toinen vastaava on Tom Brady.
 
Viimeksi muokattu:
Hamilton hävisi mestaruuden Ruusperille oikeastaan teknisiin ongelmiin, ja silloin kun kimi vei mestaruuden niin sähläsi ratinnappien kanssa, että on tuollakin joskus ollut huonoa tuuria ja sähläystä. Nyt lähivuosina on ollut tuuri kyllä käsittämättömän hyvää.
 
Hamilton hävisi mestaruuden Ruusperille oikeastaan teknisiin ongelmiin, ja silloin kun kimi vei mestaruuden niin sähläsi ratinnappien kanssa, että on tuollakin joskus ollut huonoa tuuria ja sähläystä. Nyt lähivuosina on ollut tuuri kyllä käsittämättömän hyvää.

Ilman hyvää tuuriakin Hamilton ois kyllä korjannut helposti potin parina viime vuonna
 

Tässä selitetään miks Hamilton ei saanu rangaistusta kun peruutteli takasin radalle.

Mitään tutkittavaa ei ollut, koska Hamilton ei rikkonut sääntöjä, FIA:n kilpailutoimenjohtaja Michael Masi kiteytti. Masi kertoo, etteivät säännöt estä pakittamista takaisin radalle. Kyseinen sääntö on voimassa vain varikkosuoralla.

Sen sijaan radalla pakittaessakin turva-alueelta kilvanajoalueelle pitää pystyä palaamaan turvallisesti ja muita vaarantamatta. Tässä Hamilton ja Mercedes Masin mukaan onnistuivat.

– Kuuntelimme Lewiksen ja Mercedeksen välistä radioviestintää, ja häntä pidettiin kokoajan hyvin kartalla muista, Masi kertoi medialle Imolan varikolla.
 
Olisipa tilasto siitä montako kertaa Hamiltonilla on käynyt vastaava järjetön munkki turva-autojen/keltaisten lippujen/jne. kuin tässä kisassa. Mestaruuksia ne ei välttämättä ole ratkaissut, mutta onhan toi jotain ihan uskomatonta. Väitän, että vie tilastoja 100-3 seuraavaan Hannu Hanheen verrattuna.

Samalla voisi tilastoida, että kuinka monta kertaa Hamiltonin tallkaveria on määrätty tai vapaaehtoisesti suostunut auttamaan kisan/aika-ajojen aikana. Mersun sisällä tilasto lienee myös 100-3.

Vielä kun lisää Mersun selkeän Hamiltonin suuntaan kallellaan olevan toiminnan ja ylivoimaisen auton, niin näistä kaikista elementeistä se jatkuva voittokulku muodostunee.

Onhan se kova kuski kyllä (varsinkin erikoisissa olosuhteissa), täytyy myöntää, mutta onhan se myös ärsyttävä märisijä. Aina kun ei olla keulilla ja näyttääkin, että ei podiumia tule, on radio kuumana kun auto/renkaat/kuun asento on paska.

Odotan innolla Bottaksen uran jälkeistä kirjaa missä se kertoo, että aina oli moottorista ruuvattu pienemmät tehot vs. Hamilton tmv. hauskaa..

</avautuminen>
 
^ olipa katkeraa tekstiä. Hamilton on omalla erinomaisuudeellaan ansainnut tallin täyden tuen. Aika-ajoja on kyllä bottaski voittanut. Ja todella lähellä ollut monessa aika-ajossa. Mutta kisassa bottas yleensä tunaroi ennemmin tai myöhemmin
 
Viimeksi muokattu:
Räikkösen rankku ottaa kyllä edelleenkin päähän. Ilmeisesti talli oli vielä kysynyt tuon sc:n aikana tuomaristolta saako ottaa oman paikan takaisin, mutta ei saanut mitään vastausta. Vähän voisi tuomaristokin käyttää tervettä järkeä välillä eikä tulkita sääntökirjaa kun raamattua. Asia ei kuitenkaan niin ole etteikö säännöissä olisi aikaisemmin joustettu erikoistapauksissa. Esim viime vuonna bahrainissa mersun rengassekoilut (sekarengastus jossa bottaksella oli russelin renkaat ja toisinpäin) josta pitäisi sääntöjen mukaan tulla hylkäys, mutta kappas isompi talli kyseessä ni selvisivät sakoilla.
 
Varmaan Toton puhuttelulla ollut jokseenkin vaikutusta, Russell nimittäin "yön yli mietittyään" julkaisi anteeksipyynnön Valtterille.


"Yesterday wasn't my proudest day," he said. "I knew it would be one of our best opportunities to score points this season and, when those points matter as much as they do to us right now, sometimes you take risks. It didn't pay off and l have to take responsibility for that.

"Having had time to reflect on what happened afterwards, I know I should have handled the whole situation better. Emotions can run high in the heat of the moment and yesterday mine got the better of me. I apologise to Valtteri, to my team and to anyone who felt let down by my actions.

"That's not who I am and I expect more from myself, as I know others expect more from me. I've learned some tough lessons this weekend and will come out of this a better driver and a better person for the experience.

"Now it's full focus on Portugal and a chance to show what I'm really about. Thanks for all the messages, both positive and negative. They will all help me to grow."
 
Varmaan Toton puhuttelulla ollut jokseenkin vaikutusta, Russell nimittäin "yön yli mietittyään" julkaisi anteeksipyynnön Valtterille.


"Yesterday wasn't my proudest day," he said. "I knew it would be one of our best opportunities to score points this season and, when those points matter as much as they do to us right now, sometimes you take risks. It didn't pay off and l have to take responsibility for that.

"Having had time to reflect on what happened afterwards, I know I should have handled the whole situation better. Emotions can run high in the heat of the moment and yesterday mine got the better of me. I apologise to Valtteri, to my team and to anyone who felt let down by my actions.

"That's not who I am and I expect more from myself, as I know others expect more from me. I've learned some tough lessons this weekend and will come out of this a better driver and a better person for the experience.

"Now it's full focus on Portugal and a chance to show what I'm really about. Thanks for all the messages, both positive and negative. They will all help me to grow."

No niinpä tietysti! Tää sarja kaipaa mulkkuja ja tappeluita kulisseissa! Ei tollasta nöyristelyä
 
Ei ollut kuin ajan kysymys, että Russell pahoittelee Bottakselle tilannetta. Mielestäni pahoittelut ovat toki paikallaan, mutta harmittavaa, että ne perustuu politiikkaan (ja valta-asetelmakysymykseen).

Sanat ovat tulleet suoraan Totolta ja Toton PR-tiimiltä, ei Russelilta itseltään.
 
Räikkösen rankku ottaa kyllä edelleenkin päähän. Ilmeisesti talli oli vielä kysynyt tuon sc:n aikana tuomaristolta saako ottaa oman paikan takaisin, mutta ei saanut mitään vastausta. Vähän voisi tuomaristokin käyttää tervettä järkeä välillä eikä tulkita sääntökirjaa kun raamattua. Asia ei kuitenkaan niin ole etteikö säännöissä olisi aikaisemmin joustettu erikoistapauksissa. Esim viime vuonna bahrainissa mersun rengassekoilut (sekarengastus jossa bottaksella oli russelin renkaat ja toisinpäin) josta pitäisi sääntöjen mukaan tulla hylkäys, mutta kappas isompi talli kyseessä ni selvisivät sakoilla.
Tämä. Jos perezille annetaan ensin sijojen takaisin ottamisesta rankku ja alfa vielä kysyy tuomaristolta varmistusta joka ei vastaa niin mitäs vittua. Naurettavaa lyödä lyötyä koska sääntökirja nyt sattuu sanomaan näin.
 
Olisipa tilasto siitä montako kertaa Hamiltonilla on käynyt vastaava järjetön munkki turva-autojen/keltaisten lippujen/jne. kuin tässä kisassa. Mestaruuksia ne ei välttämättä ole ratkaissut, mutta onhan toi jotain ihan uskomatonta. Väitän, että vie tilastoja 100-3 seuraavaan Hannu Hanheen verrattuna.

Kyllähän Hannu Hanhea on myös useammankin kerran autettu tuomariston toimesta vetäisemällä esimerkiksi virtuaalinen turva-auto radalle juuri siksi aikaa kierrokseksi, että Hanhi ehtii käydä varikolla vaihtammassa sen aikana renkaansa ja saa siitä etua.

Viihdettä ja pisnestähän koko laji on, niin sen mukaan luonnollisesti tuomaritkin toimivat tilanteen niin salliessa, että maksimoidaan niitä tuloja sarjalle mitä Hamiltonin voitoista sarja saa näkyvyyden ja mainosarvon kautta.

Bottas oli kyllä harvinaisen lapanen eilisessä kisassa.
 
Pelottavan vahvalta näyttää Hamilton heti alkukaudesta etenkin kisoissa, olisi eilen ilman virhettä haastanut Verstappenin tosissaan. Red Bull on ottanut huiman askeleen eteenpäin tälle kaudelle, mutta tuntuu silti että Hamilton saattaa sittenkin olla liian kova pala vielä tällä kaudella. Etenkin kun hänen mersu harvoin kärsii tekniikkaan liittyviä keskeytyksiä, Red Bullilla luotettavuus tuskin tulee olemaan samalla tasolla. Onko ratkaisevassa osassa myös rengaskulutus kisoissa, mersun renkaat näyttäisi toimivan paremmin pidempään näissä kahdessa ekassa kilpailuissa. Mutta mahtava alku kaudelle kun vihdoinkin näyttäisi mestaruuskamppailusta tulevan tiukka, tätä F1 on kaivannut.

Pereziltä harvinaisen surkea kilpailu, ja vielä tarjottiin toista oljenkortta kisan keskeytyksen myötä jolla nollattiin stop & go rankku. Tässä olisi ollut paikka ottaa pisteitä Hamiltonilta, toki Hamiltonin vauhti oli roimasti parempaa joten tuskin olisi häntä takanaan pitänyt. Tallipisteissä olisi irronnut kärkipaikka kuitenkin kolmossijalla.
 
No niinpä tietysti! Tää sarja kaipaa mulkkuja ja tappeluita kulisseissa! Ei tollasta nöyristelyä

Jöö, kun tehdään väärin, se myönnetään eikä vaan intetä vastaan ja keksitä jotain paskoja salaliittoteorioita.
Tuo mitään nöyristelyä ollu vaan suoraselkäinen myöntäminen että oli väärässä. Joskin tuo olis pitäny tajuta tehdä jo aiemmin.
 
Pelottavan vahvalta näyttää Hamilton heti alkukaudesta etenkin kisoissa, olisi eilen ilman virhettä haastanut Verstappenin tosissaan. Red Bull on ottanut huiman askeleen eteenpäin tälle kaudelle, mutta tuntuu silti että Hamilton saattaa sittenkin olla liian kova pala vielä tällä kaudella. Etenkin kun hänen mersu harvoin kärsii tekniikkaan liittyviä keskeytyksiä, Red Bullilla luotettavuus tuskin tulee olemaan samalla tasolla. Onko ratkaisevassa osassa myös rengaskulutus kisoissa, mersun renkaat näyttäisi toimivan paremmin pidempään näissä kahdessa ekassa kilpailuissa. Mutta mahtava alku kaudelle kun vihdoinkin näyttäisi mestaruuskamppailusta tulevan tiukka, tätä F1 on kaivannut.

Mä taas näen että Hamilton on joutunut nyt paineeseen ja tekee virheitä. Sunnuntain kisan kolarin jälkeinen vahvuus tuli siitä että joutui ajelemaan tosissaan vuokratehoilla kun Max ajeli tekniikkaa säästäen helppoon voittoon. Nämä virheet maksavat jatkossa vähintään sen että mersulla ei ole budjettia tehdä päivityksiä autoon. Varsinkin Bottaksen mälli oli erittäin haitallinen. Arvoitukseksi jää mitä Lewiksen voimayksikkö tykkäsi ja näkyykö se jatkossa.

Ai niin, Russell haukkui myös tuomariston joka päätti kierrosta aiemmin että DRS on käytössä.:cigarbeye:
 
Olisipa tilasto siitä montako kertaa Hamiltonilla on käynyt vastaava järjetön munkki turva-autojen/keltaisten lippujen/jne. kuin tässä kisassa. Mestaruuksia ne ei välttämättä ole ratkaissut, mutta onhan toi jotain ihan uskomatonta. Väitän, että vie tilastoja 100-3 seuraavaan Hannu Hanheen verrattuna.

Itse kyllä uskon, että Hamilton on viime vuosina saanut enemmän näissä turpiin kuin näistä hyötynyt. Kuinka monta kertaa Hamilton on johtanut 20-40 sekunnilla, kisa on jostain syystä keskeytynyt/turva-auto tullut radalle, ja työ mennyt täysin hukkaan?
Sama juttu kun kierroksella ohitetut saivat "ajaa itsensä" samalle kierrokselle. Porukka vetää hirveet pultit sen takia, koska Hamilton sattui siitä hyötymään. En usko, että kukaan olisi siitä valittanut, jos tilanne olisi ollut toisinpäin.

Pakko nostaa kanssa Hamiltonille hattua, että pääsi vielä soralta irti. Veikkaisin, että 90% kuskeista olisi panikoinut, painanut kaasun pohjaan ja jäänyt jumiin.

En ole mikään Hamilton-fani, enkä pidä siitä että Mersu on ollut niin ylivoimainen viimevuodet. Mutta osaan kyllä arvostaa lahjakkuuta kuin sen näen.
 
Toivoisin vähän enempi väriä näihin kuskeihin. Naisia ja kiinalaisia ja intialaisia pitäisi olla myös mukana. Jotenkin aikansa elänyt tuo kuski jakauma.
 
Toivoisin vähän enempi väriä näihin kuskeihin. Naisia ja kiinalaisia ja intialaisia pitäisi olla myös mukana. Jotenkin aikansa elänyt tuo kuski jakauma.
Intialainen on ollu jo, tosin nyt hölisee välillä lähetyksissä. Karun:lla on tosiaan väriä varmaan enemmän kuin hämiksellä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 279
Viestejä
4 487 494
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom