- Liittynyt
- 22.10.2017
- Viestejä
- 4 476
Juu siis tuo nimenomaan oli todella siistiä. Ärsytti aivan julmetusti, mutta siistiä.Vaikka onkin kiva kun saa kehitettyä autoa kohti kärkikahinoita, niin oma viehätys on siinäkin, että auto on huono ja yrittää tehdä sillä parasta mahdollista tulosta. Ja on oikeasti hienoa, että auton jatkuva paraneminen ei ole selviö, vaan välillä voi tulla takapakkiakin.
En vain ymmärtänyt sitä systeemiä kun olin kehittänyt vaikkapa alustasta 8 kohtaa. Sit alko tulee ilmoitusta uusista säännöistä ja kaksi kisaa ennen loppua tuli tieto et säännöt lyöty lukkoon. Tämän jälkeen niistä 8:sta noin puolet muuttui eri väriseksi ja luki vain risk. Tulkitsin niin, että sääntöjen myötä ne menetetään jos ei tehdä asialle jotain. Siinä sit sai muutamilla sadoilla kehityspisteillä ne ostettua uusiksi ja luulin et oli siinä.
Uudelle kaudelle lähtiessä mulla onkin ne kaikki edelleen kehitettyinä, mutta vertailussa muihin ralleihin olen tippunut neljä pykälää.
Toisaalta Honda oli parantunut niin paljon, että siinä missä mersun statsit oli 90/90, rellun 77/77, Ferrari 82/82, niin Honda oli ylivoimaisesti huonoimmasta noussut yhden kauden aikana lähes tasoihin mersun kanssa 87/87 statseihin.
Eli en oikein missään vaiheessa käsittänyt voinko reagoida uusiin sääntöihin? Olisiko jossain vaiheessa kautta voinut jäädyttää kehityksen ja sijoittaa seuraavalle kaudelle, tai mitä nämä riskin alla olevat kehitykset oli jne. Jotenkin ihan hukassa.
Toisaalta miksi faciliteeteissa on joka osa-alueella mahdollista ostaa parempaa laatua. Mikä idea on sillä durability yksiköllä jos yksityisen osion kohdallakin on laatu. Vai onko se se laatu sitten sitä, että uusi osa on vaikka 20% parempi, niin tuo vaikuttaa siihen että onko se valmistuttuaan vain 10% parempi, tai sen 20%? Ja sit se kestävyys yksikkö on vaik moottorin/laatikon kulumiseen vaikuttava yksikkö.