F1 2020 - Itävallan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
345
Kausi 2020

01. Itävallan GP, Spielberg, 3.-5.7.
02. Steiermarkin GP, Spielberg, 10.-12.7.
03. Unkarin GP, Budapest, 17.–19.7.
04. Britannian GP, Silverstone, 31.7.-2.8.
05. F1 70 vuotta -GP, Silverstone, 7.-9.8.
06. Espanjan GP, Barcelona, 14.-16.8.
07. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 28.-30.8.
08. Italian GP, Monza, 4.–6.9.

Loppukauden kalenteri selviää tulevaisuudessa
____________________________

Viikonlopun aikataulu:


Perjantai
1. vapaat harjoitukset 12:00
2. vapaat harjoitukset 16:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 13:00
Aika-ajo 16:00

Sunnuntai
GP 16:10
____________________________

Sää:


Weather forecast for Spielberg bei Knittelfeld
Täsmäsää Spielberg bei Knittelfeld
____________________________

23px-Flag_of_Austria.svg.png
Red Bull Ring
image.png


Ratamuutokset:

- N/A
____________________________

Black round Pirelli:


1KH3jnd.jpg

x9NumSB.jpg


2020 Austrian Grand Prix - Preview
____________________________

Kilpailun nimi: Formula 1 Rolex Grosser Preis Von Österreich 2020
Radan nimi: Red Bull Ring
Radan pituus: 4,318 km
Kisapituus: 71 kierrosta = 306,452 km
Kierrosennätys: 1:06.957
23px-Flag_of_Finland.svg.png
Kimi Räikkönen, Ferrari (2018)

2019
Podium:
1.
23px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png
Max Verstappen, Red Bull Racing-Honda
2.
19px-Flag_of_Monaco.svg.png
Charles Leclerc, Ferrari
3.
23px-Flag_of_Finland.svg.png
Valtteri Bottas Mercedes

Paalupaikka:
19px-Flag_of_Monaco.svg.png
Charles Leclerc, Ferrari - 1:03.003

Kisan nopein kierros:
23px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png
Max Verstappen, Red Bull Racing-Honda - 1:07.475

Edellisiä voittajia:
2018:
23px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png
Max Verstappen, Red Bull Racing-TAG Heuer
2017:
23px-Flag_of_Finland.svg.png
Valtteri Bottas Mercedes
2016:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes







____________________________

MM-pistetilanne (0/? osakilpailua)

Kuljettajat:


01. Alexander Albon 0
02. Antonio Giovinazzi 0
03. Carlos Sainz 0
04. Charles Leclerc 0
05. Daniel Ricciardo 0
06. Daniil Kvyat 0
07. Esteban Ocon 0
08. George Russell 0
09. Kevin Magnussen 0
10. Kimi Räikkönen 0
11. Lance Stroll 0
12. Lando Norris 0
13. Lewis Hamilton 0
14. Max Verstappen 0
15. Nicholas Latifi 0
16. Pierre Gasly 0
17. Romain Grosjean 0
18. Sebastian Vettel 0
19. Sergio Perez 0
20. Valtteri Bottas 0

Tallit:

01. Alfa Romeo 0
02. AlphaTauri 0
03. Ferrari 0
04. Haas 0
05. McLaren 0
06. Mercedes 0
07. Racing Point 0
08. Red Bull 0
09. Renault 0
10. Williams 0

Epävirallinen Nations Cup:

01. Alankomaat 0
02. Australia 0
03. Espanja 0
04. Iso-Britannia 0
05. Italia 0
06. Kanada 0
07. Meksiko 0
08. Monaco 0
09. Ranska 0
10. Saksa 0
11. Suomi 0
12. Tanska 0
13. Thaimaa 0
14. Venäjä 0

____________________________

Kauden pisteytys:


10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä.

Kilpailun nopeimman kierroksen ajanut kuljettaja saa yhden pisteen, jos sijoittuu kymmenen parhaan joukkoon.
____________________________

Tallit & Kuljettajat:


Mercedes-AMG Petronas F1 Team GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Scuderia Ferrari Mission Winnow ITA Ferrari
5 Sebastian Vettel GER
16 Charles Leclerc MON

Aston Martin Red Bull Racing AUT Honda
23 Alexander Albon THA
33 Max Verstappen NED

McLaren F1 Team GBR Renault
4 Lando Norris GBR
55 Carlos Sainz ESP

Renault DP World F1 Team FRA Renault
3 Daniel Ricciardo AUS
31 Esteban Ocon FRA

Scuderia AlphaTauri Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
26 Daniil Kvyat RUS

BWT Racing Point F1 Team GBR Mercedes
11 Sergio Perez MEX
18 Lance Stroll CAN

Alfa Romeo Racing ORLEN SUI Ferrari
7 Kimi Räikkönen FIN
99 Antonio Giovinazzi ITA

Haas F1 Team USA Ferrari
8 Romain Grosjean FRA
20 Kevin Magnussen DEN

Williams Racing GBR Mercedes
6 Nicholas Latifi CAN
63 George Russell GBR
____________________________

Sekalaisia linkkejä:


Kauden 2020 yleisketju
F1-lähetykset
Formula 1 | News and Information on all Formula 1 Racing GPs
MTV F1
BBC F1
Sky Sports F1
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
_______________________________
 
Ennustan, että Barcelonan testeissä Mersulta nähty DAS-järjestelmä on yritetty matkia useampaan autoon ja että Mercedes on jo itse kehittänyt sitä useita vaiheita eteenpäin

Kausi alkaa kuitenkin toiveikkuutta täynnä, sillä Bottas johtaa Hamiltonia Spielebergin aika-ajoissa 2-1 kahdella paalullaan.

Onko muuten missään näkynyt juttua, että onko kisa vaarassa peruuntua jos varikolta löytyy koronaa? Vai joko ollaan edistytty yksilöiden eristämiseen koko kisan perumisesta?
 
Mennyt ihan ohi, mutta tuossa ketjua tehdessä tuli vastaan, että nyt on kaikille määrätty sama määrä eri seoksen renkaita. Vielä Australian GP:n alla oli perinteiset valinnat, joissa oli pientä eroa kuskien/tallien välillä.
 
Tuskin, koska tallit ovat olleet pääosin kiinni.
Reilusti päälle kuukauden verran on saaneet tiimit jo tehdä hommia 60 päivän pakollisen sulun jälkeen. Vaikka otettaisiin koronan vaikutus huomioon, niin kyllä siinä ajassa on aika paljon voitu saada aikaan. Tämän lisäksi tietysti kaikki se kehitystyö, mitä ehdittiin tehdä testien ja Melbournen välissä.

Esimerkiksi Ferrarilla oli jo valmiina oma PAS-järjestelmä, joka vastaa Mersun 2019 käyttämää DAS:n edeltäjää. Joten ei ole kaukaa haettua, että Ferrari on sitä jatkokehittänyt ja sen vuoksi oli varsin haluton testien jälkeen ottamaan kantaa mahdollisiin protesteihin. Red Bullhan suoraan sanoi, että tulee protestin esittämään, kun vaan kisaaminen jatkuu.
 
Tämän kauden aikana pitää kehittää autoa mahdollisimman hyväksi myös ensi kautta ajatellen, koska kehitys jäädytetään. Tuskin mikään talli uhraa rajallista aikaa kehittääkseen järjestelmää, jota ei missään tapauksessa saa käyttää 2021. Sehän saatetaan arpoa laittomaksi vielä tälläkin kaudella. Muiden tallien DAS-järjestelmää todennäköisempänä pidän sitä, että edes Mersu itse ei uskalla käyttää sitä.
 
Reilusti päälle kuukauden verran on saaneet tiimit jo tehdä hommia 60 päivän pakollisen sulun jälkeen. Vaikka otettaisiin koronan vaikutus huomioon, niin kyllä siinä ajassa on aika paljon voitu saada aikaan. Tämän lisäksi tietysti kaikki se kehitystyö, mitä ehdittiin tehdä testien ja Melbournen välissä.
Aika vähän se on aikaa kun kyseessä aika kriittinen osa-alue ja vielä kun se pitäisi tuoda erikseen testaamatta. Lisäksi kun loppukausi voi muuttua yllätten kysymysmerkiksi (yksittäisten kisojen pisteet entistä tärkeämpia) niin ei se ainakaan riskinottoa lisänne.
 
Tämän kauden aikana pitää kehittää autoa mahdollisimman hyväksi myös ensi kautta ajatellen, koska kehitys jäädytetään. Tuskin mikään talli uhraa rajallista aikaa kehittääkseen järjestelmää, jota ei missään tapauksessa saa käyttää 2021. Sehän saatetaan arpoa laittomaksi vielä tälläkin kaudella. Muiden tallien DAS-järjestelmää todennäköisempänä pidän sitä, että edes Mersu itse ei uskalla käyttää sitä.
Aika vähän se on aikaa kun kyseessä aika kriittinen osa-alue ja vielä kun se pitäisi tuoda erikseen testaamatta. Lisäksi kun loppukausi voi muuttua yllätten kysymysmerkiksi (yksittäisten kisojen pisteet entistä tärkeämpia) niin ei se ainakaan riskinottoa lisänne.
Hyviä pointteja. Mielenkiintoista nähdä. Ei olisi lainkaan poissuljettua sekään, että Mersu ei ikinä aikonut edes ottaa järjestelmää käyttöön, vaan yritti vaan saada muuta tallit tuhlaamaan kehitysaikaa sen kopiointiin. Ei kuitenkaan puhuta mistään tupladiffuusorin kaltaisesta vauhdittajasta.
Saikos nykyään nopeimmasta kierroksesta jonkun pisteen?
Saa. Pitää tosin myös sijoittua 10 parhaan joukkoon sen pisteen saadakseen.
 
Ihan hienoa, että päästään kisaamaan ja kerrankin on sellainen tilanne, että ei oikein osaa edes veikata, kuka siellä kärjessä voisi olla. Toivottavasti saadaan ainakin uusi mestari iänikuisen Hamiltonin sijasta ihan näin vaihtelun vuoksi jos ei muuten.
 
Oliko niin, että kukaan kuljettajista ei ole vielä sairastanut koronan ja olisi sitten immuuni? Näen aika todennäköisenä, että kauden aikana kuljettajia joutuu jättämään kisoja väliin sairastuttuaan tai altistuttuaan. Toivottavasti tapaukset eivät vaikuta kuitenkaan mestaruustaistoon ratkaisevasti.
 
Viimeksi muokattu:
Mutkista T9 ja T10 on viime vuonna etusiiville tuhoa aiheuttaneet keltaiset "makkarahidasteet" korvattu sensoreilla. Hornerhan julisti viime vuonna jo kesken kisaviikonlopun, että ne oli aiheuttaneet Red Bullin autoille tuhoa yli 200 000 euron edestä, joten ei yllättävä muutos.



Ferrari puolestaan ilmoitti että tuovat isosti päivitetyn auton Unkarin kisaan, mutta Itävallassa mennään Barcelonan specseillä. Voi jäädä Ferrari siis kärjen jalkoihin ainakin alkuunsa, sillä eivät Barcelonassa olleet mitenkään vaikuttavassa vauhdissa.
 
Oliko niin, että kukaan kuljettajista ei ole vielä sairastanut koronan ja olisi sitten immuuni? Näen aika todennäköisenä, että kauden aikana kuljettajia joutuu jättämään kisoja väliin sairastuttuaan tai altistuttuaan. Toivottavasti tapaukset eivät vaikuta kuitenkaan mestaruustaistoon ratkaisevasti.

no pirustako sitä tietää onko joku sairastanut?! Näille korona keskusteluille on ihan oma paikka, ei tarvi joka ketjussa pakottaa
 
Mutkista T9 ja T10 on viime vuonna etusiiville tuhoa aiheuttaneet keltaiset "makkarahidasteet" korvattu sensoreilla. Hornerhan julisti viime vuonna jo kesken kisaviikonlopun, että ne oli aiheuttaneet Red Bullin autoille tuhoa yli 200 000 euron edestä, joten ei yllättävä muutos.


Kuskejahan ei voi edellyttää pysymään ratalinjojen sisällä :rolleyes:
 
Mielenkiintoinen vkl kyllä varmasti tulossa kun on ollut näin pitkää taukoa. Suomi lasit päässä peukut Bottaksen suuntaan mutta myös Verstappenin meno kiinnostelee.

Saas nähdä,pakko kyllä katsoa kaikki harjoituksista lähtien. Pari markkaa oli pakko laittaa vedonlyöntiin Bottaksen voitolle@8
 
no pirustako sitä tietää onko joku sairastanut?! Näille korona keskusteluille on ihan oma paikka, ei tarvi joka ketjussa pakottaa
Pakottaa? Koko kausi oli pitkään vaakalaudalla koronaviruksen takia, ja nyt kun se vihdoin pääsee starttaamaan, koko koronaa ei saisi mainita - syystä että olet kyllästynyt aiheeseen? Valitettavasti koronavirus tulee hallitsemaan puheenaihetta koko viikonlopun, ja mikäli positiivisia tuloksia tulee, voi osa kuljettajista joutua karanteeniin jo heti ensimmäisenä viikonloppuna. Kaikki ovat varpaillaan, ja syystäkin, koska tästä viikonlopusta tai seuraavasta voi tulla vielä suuri pannukakku.
 
Eikös tässä voi käydä jopa niin, että kuski ei voi ajaa toista kisaa jos karanteeni iskee, kun viikon välein kisat.
 
Mennyt ihan ohi, mutta tuossa ketjua tehdessä tuli vastaan, että nyt on kaikille määrätty sama määrä eri seoksen renkaita. Vielä Australian GP:n alla oli perinteiset valinnat, joissa oli pientä eroa kuskien/tallien välillä.
Olen tähän yrittänyt googletella syytä, mutten ole onnistunut. Tietääkö joku muu?
 
Mutkista T9 ja T10 on viime vuonna etusiiville tuhoa aiheuttaneet keltaiset "makkarahidasteet" korvattu sensoreilla. Hornerhan julisti viime vuonna jo kesken kisaviikonlopun, että ne oli aiheuttaneet Red Bullin autoille tuhoa yli 200 000 euron edestä, joten ei yllättävä muutos.

Ferrari puolestaan ilmoitti että tuovat isosti päivitetyn auton Unkarin kisaan, mutta Itävallassa mennään Barcelonan specseillä. Voi jäädä Ferrari siis kärjen jalkoihin ainakin alkuunsa, sillä eivät Barcelonassa olleet mitenkään vaikuttavassa vauhdissa.
:thumbsdown: Vahingot välttäisi kun ajaisi ratarajojen sisäpuolella. Ei Monacostakaan kaiteita poisteta. Joka radalla pitäisi olla tuollaiset kanttarit. Nyt sen sijaan alkaa track limit natseilu tuomarien toimesta ja kierrosaikoja poistellaan jatkuvasti.
 
:thumbsdown: Vahingot välttäisi kun ajaisi ratarajojen sisäpuolella. Ei Monacostakaan kaiteita poisteta. Joka radalla pitäisi olla tuollaiset kanttarit. Nyt sen sijaan alkaa track limit natseilu tuomarien toimesta ja kierrosaikoja poistellaan jatkuvasti.
Autot hajottavat makkarat on kyllä ihan väärä "korjaus" tilanteeseen jonka on aiheuttanut se, että jokainen neliösentti pitää saada asfaltoitua. Kaistale nurmea tms. takaisin radan viereen niin alkaa kiinnostamaan se varsinaisella radalla pysyminen kun leveämmistä linjoista ei saa etua.
 
:thumbsdown: Vahingot välttäisi kun ajaisi ratarajojen sisäpuolella. Ei Monacostakaan kaiteita poisteta. Joka radalla pitäisi olla tuollaiset kanttarit. Nyt sen sijaan alkaa track limit natseilu tuomarien toimesta ja kierrosaikoja poistellaan jatkuvasti.
Eikös nuo sensorit ilmoita heti jos kuski ylittää ratarajat:hmm:
 
Mersut menee yhä kovaa siinä ei muutosta ja loput tulee kaukana perässä. Saa nähdä koska Binotto saa kenkää jos Ferrarin vauhti ei parane vielä Unkarissakaan.
 
On kyllä kieltämättä tätä viikonloppua jo odoteltu, Hamilton vie. Bottas toinen. Räkä pääsee 10 ruutuun sunnuntaina. Ei riitä Perezillä potku enää huomenna aika-ajoissa. Jompikumpi ferrari 3 ruutu.
 
Melkosta analyysiä ekan päivän harjoitusten jälkeen.

Jos nyt pari kisaa katsellaan ennen kuin tekee tarkempia päätelmiä.
 
Eikös nuo sensorit ilmoita heti jos kuski ylittää ratarajat:hmm:
Jos siinä pidetään nollatoleranssi niin toki. Historian mukaan näin tuskin kuitenkaan tulee tapahtumaan ja radalla saa oikoa miten sattuu kunhan ei radan ulkopuolella ohita ketään
 
Red Bullin protesti Mersun DAS järjestelmästä ei menny läpi. Tulee muille kiire kehittää nyt samat systeemit.
 
Toivottavasti nyt joku pitäis mersuille kampoihin niin saatais jännittävä tynkä kausi
 
Bottas tuntuu olevan koko ajan pari kymppiä hamin perässä, toivottavasti parantaisi itse aika ajoon.
 
Mitäs tuo DAS tekee siis. Yritin lukea netistä, mutta jotenkin ei taivu ihan ymmärtävällä tavalla tuo tekninen puoli englanniksi. Suorilla voi muuttaa ratista säätöjä, mutta mihin se vaikuttaa?
 
Mitäs tuo DAS tekee siis. Yritin lukea netistä, mutta jotenkin ei taivu ihan ymmärtävällä tavalla tuo tekninen puoli englanniksi. Suorilla voi muuttaa ratista säätöjä, mutta mihin se vaikuttaa?
Renkaiden aurauskulmiin ja siten nopeuteen.
 
Mitäs tuo DAS tekee siis. Yritin lukea netistä, mutta jotenkin ei taivu ihan ymmärtävällä tavalla tuo tekninen puoli englanniksi. Suorilla voi muuttaa ratista säätöjä, mutta mihin se vaikuttaa?
Ilmanvastus pienenee kun renkaat on suorempana suorilla. Renkaat kun on formuloissa tietyssä kulmassa joka lisää suorilla ilmanvastusta. Veikkaan, että niillä radoilla missä on pitkiä suoria tuo on ihan älyttömän hyvä keksintö.
 
Saa nähdä ajaako räikkönen edes kautta läpi. Tuskin on hirveästi motia ajella gridin hitaimmalla autolla.
 
Ilmanvastus pienenee kun renkaat on suorempana suorilla. Renkaat kun on formuloissa tietyssä kulmassa joka lisää suorilla ilmanvastusta. Veikkaan, että niillä radoilla missä on pitkiä suoria tuo on ihan älyttömän hyvä keksintö.

Lisäksi sitten vaikuttaa rengaslämpöihin, jolloin pitkillä vedoilla saadaan rengaskulumaa pienemmäksi ja aika-ajoja varten lämmitettyä paremmin/tasaisemmin koko rengasta.
 
Aika ajoja odotellessa... Kaikki treenit mennyt vanhan käsikirjoituksen mukaan.

Kimi kyllä varmaa lopettaa ja lähtee kaljalle kun auto on surkea
 
Alfa on hitain auto. :grumpy:
Piti olla jo viime vuonna, mutta joku lapsus kävi kehityksessä. Nyt ollaan lähempänä totuutta. En edelleenkään ymmärrä Kimin järkeilyä mennä entiselle Sauberille, kun varmasti parempiinkin tiimeihin (Haas, Force India?) olisi maailmanmestari kelvannut. Jälkimmäisellä menee oikein hyvin nyt.
 
Piti olla jo viime vuonna, mutta joku lapsus kävi kehityksessä. Nyt ollaan lähempänä totuutta. En edelleenkään ymmärrä Kimin järkeilyä mennä entiselle Sauberille, kun varmasti parempiinkin tiimeihin (Haas, Force India?) olisi maailmanmestari kelvannut. Jälkimmäisellä menee oikein hyvin nyt.
Pysyminen Ferrarin perheessä on yksi asia mitä nuo muut ei tarjoa.
 
Menee jo vähän offtopiciksi, mutta tosiaan kun kimi sopparia kirjotteli niin alfalla oli jo 2018 ihan kohtuu hyvä auto ja varmasti hyvä tieto että 2019 autokin tulee olemaan ihan hyvä (niinkun olikin alkukaudesta), simone resta teknisenä johtajana jne jne. Restan lähtö ferrarille alkoi näkyä jo viimevuoden lopulla ja oli kyllä vähän arvattavissa että tän vuoden auto voi olla susi. En kuitenkaan uskonut että ihan noin huono.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 360
Viestejä
4 536 020
Jäsenet
74 793
Uusin jäsen
Sasu Heikkilä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom