F1 2020 - Italian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Olisihan se aika mielenkiintoista kun Fiat-Chrysler (Alfa-Romeo) ja PSA (Peugeot) yhdistyy. Tuleeko Peugeotin puolelta kiinnostusta palata Formuloihin esim moottorivalmistajana.
 
Näkihän tuon nyt persesilmälläkin että auto ei kulkenut suoralla mihinkään, Hamiltonilla ihan eri suoravauhti.

Albonille sitä kenkää pitäisi antaa jos jollekkin, melkein viimeinen kun samalla Gasly voittaa.

Itsehän Bottas autonsa rikkoi jo ennen kuin oli edes lähtöruudukossa ajelemalla ratakivetysten yli oikein kunnolla , ehkäpä siellä syy (kuljettajassa) vaisuun starttiin ja vauhtiin
 
Juu oconilla oli myös softit, rellu on vaan kakinpuolin parempi auto joka kuluttaa renkaita vähemmän ja renault parempi moottori. Silti oconin vauhti oli myös surkeeta. Hardeilla tai mediumeilla kimillä olisi ollut ihan ok saumat pisteeseen/pariin kun renkaat ei olisi loppunut muutaman kiekan jälkeen.

Olis räikkösellä ollut vielä käytettyjä renkaita hardit tai ne muutaman kiekan ajetut mediumit. Uusia renkaita ei ollu kun nuo softit, mutta silti melkoinen aivopieru laittaa ne softit alle vaikka uudet olikin. Ei ne kestä puolta kisaa mitenkään edes parhaissa autoissa saatikka alfan pulkassa.
Stroll ajoi softeilla 27 kierrosta.
 
Stroll ajoi softeilla 27 kierrosta.
Entä sitten? Kai ne pitää suhteuttaa myös autoon. Ettei vaan olisi mahdollista että viimevuoden mersu kuluttaa vähemmän renkaita kun alfa, ja kulkee suorilla sellaista kyytiä ettei kaikki tule heittämällä ohi kun renkaat alkaa loppumaan? :rofl:

Punaisen lipun jälkeen strollilla oli kyllä mediumit, ei softit. Ainoat autot jolla oli softit punaisen lipun jälkeen oli alfat.
 
Viimeksi muokattu:
Uusintalähtöhän on aina katsojien mieleen mutta tietääkö joku tarkemmin mitä säännöt sanovat ?

Olen aina itsekseni kiroillut kun lähdöt toteutetaan poikkeuksetta turva-auton perästä.
 
Uusintalähtöhän on aina katsojien mieleen mutta tietääkö joku tarkemmin mitä säännöt sanovat ?

Olen aina itsekseni kiroillut kun lähdöt toteutetaan poikkeuksetta turva-auton perästä.
Löytyskö tuolta?



tämä?
The stopping of practice or suspension of the race in accordance with the Sporting Regulations if he deems it unsafe to continue and ensuring that the correct restart procedure is carried out.
 
Albonille sitä kenkää pitäisi antaa jos jollekkin, melkein viimeinen kun samalla Gasly voittaa.
Hauskasti Gasly ajoi Albonin takarenkaaseen ekassa mutkassa. Puskiko samalla myös pois ykköstiimistä. :think:
Sen jälkeen Albon otti osumaa Grosjeanin kanssa -> pohjalevy rikki ja 5sek rangaistus.

En tiedä Gaslyn asemassa olisiko järkeä vaihtaa ainakaan kesken kauden ykköstalliin. Kovin se Maxikin pyöri pitkin seiniä harjoituksissa. Ei ole helppo auto ajaa edes sille jonka ajotyylille se on tehty.
 
Eihän se Bottaksen kohdalla niin mene, vaan Hamiltonin auto parempi, inssit parempia, talli parempi ja lopun suolan lisää liskoihmiset, mutta missään nimessä Bottas ei itse ole syyllinen.
Tuskinpa siinä kanttarin ylityksessä mitään sellaista hajosi, joka olisi vaikuttanut moottorin lämpöihin. Eikä sieltä näyttänyt lentävän edes hiilikuitua mistään, joten tuskin tuli ulkoisestikaan vahinkoa.
 
Hamiltonilla oli ihan samoja ongelmia moottorin lämpöjen kanssa kun bottaksella sen jälkeen kun joutui perälle. Kummasti vaan silti ohitteli porukkaa vaikka joutui bottas tyyliin mennä suorilla ottamaan lisäjäähdytystä menemällä pois imusta.
 
Hamiltonilla oli ihan samoja ongelmia moottorin lämpöjen kanssa kun bottaksella sen jälkeen kun joutui perälle. Kummasti vaan silti ohitteli porukkaa vaikka joutui bottas tyyliin mennä suorilla ottamaan lisäjäähdytystä menemällä pois imusta.
No eipä tuo juuri ohitellut niitä autoja, mistä Valekaan ei ohi päässyt. Hamiltonin auto kuulosti kiertävän enemmän suorilla.
 
Hamiltonilla oli ihan samoja ongelmia moottorin lämpöjen kanssa kun bottaksella sen jälkeen kun joutui perälle. Kummasti vaan silti ohitteli porukkaa vaikka joutui bottas tyyliin mennä suorilla ottamaan lisäjäähdytystä menemällä pois imusta.

Noh ehkä Hamiltonilla oli helpommin ohitettavia kuskeja edessä. Mutta onhan se kuitenkin älyttömän kova kuski. Ei mikään ihme jos homma näyttää helpommalta. Eikai kukaan pysty väittämään että Bottas olisi yhtä hyvä kuski?
 
Ferrarin kannalta jos positiivisesti ajattelee ensi viikonlopun tuhannes GP ei voi enää paljon huonommin mennä. Onneks Leclerc on kunnossa mut on toi karmeeta kyntämista tallilta.
 
Entä sitten? Kai ne pitää suhteuttaa myös autoon. Ettei vaan olisi mahdollista että viimevuoden mersu kuluttaa vähemmän renkaita kun alfa, ja kulkee suorilla sellaista kyytiä ettei kaikki tule heittämällä ohi kun renkaat alkaa loppumaan? :rofl:

Punaisen lipun jälkeen strollilla oli kyllä mediumit, ei softit. Ainoat autot jolla oli softit punaisen lipun jälkeen oli alfat.
Juu oconilla oli myös softit, rellu on vaan kakinpuolin parempi auto joka kuluttaa renkaita vähemmän ja renault parempi moottori. Silti oconin vauhti oli myös surkeeta. Hardeilla tai mediumeilla kimillä olisi ollut ihan ok saumat pisteeseen/pariin kun renkaat ei olisi loppunut muutaman kiekan jälkeen.

Olis räikkösellä ollut vielä käytettyjä renkaita hardit tai ne muutaman kiekan ajetut mediumit. Uusia renkaita ei ollu kun nuo softit, mutta silti melkoinen aivopieru laittaa ne softit alle vaikka uudet olikin. Ei ne kestä puolta kisaa mitenkään edes parhaissa autoissa saatikka alfan pulkassa.
Koita jo päättää, se 27 kierrosta on myös yli puolet kisasta, vaikka ensimmäinen puolisko olikin. Ei ne viiden kierroksen aikana loppu ole, suurin osa ohituksista tuli ketjureaktiona, kun ohittaja pilasi aina Kimin vauhdin seuraavalle suoralle, sama kävi Valtterilla kisan alussa. Ocon ja torpeedo sai tehdä enemmän hommia ohituksen eteen.
 
No ei kyllä jääny Valelle mitään puolusteltavaa tästä. Lämppärikierroksella pihalle ja flat spotti eturenkaaseen plus ties mitä vauriota, sen jälkeen vielä paska lähtö. Nyt olisi pitänyt maksimoida tulos kun Hamilton sössi oman kilpailunsa. Tosin olisko sitten mennyt samaan varikkomiinaan myös jos olisi lähtö onnistunut, joten ehkä nyt kävi onni onnettomuudessa.

Kimille tosi harmi ettei ollut enää medium-renkaita, olisi ollut pisteitä napattavissa.
 
Selvähän se nokkimisjärjestyus Mersulla on:

Hami ei ees pidä Bottasta vastustajana.

– Tulimme lopulta seitsemänneksi ja saimme nopeimman kierroksen. Max ei saanut pisteitä lainkaan, joten otetaan tämä vastaan.
 
OT:
Olishan tämä kelvannut.
Screenshot_20200906-215116.jpg
 
Huhu pidin itseni pimennossa kun en voinutkaan katsoa kisaa livenä ja kyllä kerrankin kannatti! Olipas erilainen ja viihdyttävä katsella. Jos joku tuon top3 on läpällä vaikka eurolla laittanut voi mennä varmaan nauraen pankkiin huomenna
 
Vituttaa ettei Kimi ole koskaan paikalla kun venymistä tarjotaan ja vaikka olisikin, aina joku laittaa spagettia akselien ympärille. Softit alle oli ihan älyvapaa heitto eikä voi tajuta miten siellä varikkomuurilla ei voitu ajatella viittä kierrosta pidemmälle. Hardeilla olisi ollut nimensä mukaisesti vaikeaa, mutta 7.-8. sija aivan realistinen. Eikä ole edes jälkiviisautta vaan jo kisassa oli selvää, että kun pakka on kasassa ja auto takanaolevia heikompi, ei voi muuta kuin vetää damage control -vivusta ja minimoida vahinko. Gasly teki sen aivan täydellisesti ja tiimi ansaitsi voittonsa täysin. Noin ollaan hereillä.
 
Hamiltonilla oli ihan samoja ongelmia moottorin lämpöjen kanssa kun bottaksella sen jälkeen kun joutui perälle. Kummasti vaan silti ohitteli porukkaa vaikka joutui bottas tyyliin mennä suorilla ottamaan lisäjäähdytystä menemällä pois imusta.
"jaa toi nyt ohittelee ja tää toinen ei, mistä tämä johtuu.. öö"

Hamilton ohittaa 10-15+ sijan autoja jotka selkeästi hitaampia. Vale ei ohita top5 autoja.. Hamilton selvästi parempi.

Nähtävästi tuo Monzan rata on vähän sellainen että siellä Mersulla ei niin suurta hyötyä aerosta saanut ja suoranopeudet olivat tarpeeksi lähellä toisiaan että ei Mersu kovin helpolla päässyt ohi. Tähän päälle vielä ne lämpötilaongelmat..
 
Leclercin onnettomuudessa näki taas että mitä varten halo on autossa. Onboardista näki hyvin että se esti renkaiden tulemisen kuskin päälle. Samalla se myös helpotti kuskin nousemista autosta tuollaisen jälkeen koska renkaat nojasivat haloon.
 
"jaa toi nyt ohittelee ja tää toinen ei, mistä tämä johtuu.. öö"

Hamilton ohittaa 10-15+ sijan autoja jotka selkeästi hitaampia. Vale ei ohita top5 autoja.. Hamilton selvästi parempi.

Nähtävästi tuo Monzan rata on vähän sellainen että siellä Mersulla ei niin suurta hyötyä aerosta saanut ja suoranopeudet olivat tarpeeksi lähellä toisiaan että ei Mersu kovin helpolla päässyt ohi. Tähän päälle vielä ne lämpötilaongelmat..

bottas ei ois Hamiltonin tilanteessa saanut ees letkaa kiinni. Silloin kun pitää painaa täysillä Hamilton sen tekee, on se uskomaton kaveri
 
bottas ei ois Hamiltonin tilanteessa saanut ees letkaa kiinni. Silloin kun pitää painaa täysillä Hamilton sen tekee, on se uskomaton kaveri
Spekulointia kun näin ei tapahtunut niin emme tiedä.

On se Bottaskin joskus nousuja tehnyt perältä..
 
Gasylle lottovoitto eilen!

Paremmalla autolla Kimi ois ajanu palkintopalli-sijasta!!
 
Onks Ranskalla tullu ketään kunnon kuskia legendaarisen Prostin jälkeen?

Jean Alesista kai odotettiin 90-luvun alussa todella paljon..
 
Olisihan se aika mielenkiintoista kun Fiat-Chrysler (Alfa-Romeo) ja PSA (Peugeot) yhdistyy. Tuleeko Peugeotin puolelta kiinnostusta palata Formuloihin esim moottorivalmistajana.
Eiköhän Hondan 5 vuoden rämpimis esimerkki kertonut muille että mukaan lähtö ei ole millään tavoin fiksu veto.
 
Onks Ranskalla tullu ketään kunnon kuskia legendaarisen Prostin jälkeen?

Jean Alesista kai odotettiin 90-luvun alussa todella paljon..
Edellinen voitto taitaa olla Olivier Paniksen voitto vuodelta 1996 (Monaco). Jean Alesin ainoa voitto tuli kaudella 1995 (Kanada). Grosjean toki on pitkään siellä pyörinyt ja palkintopallillakin välillä käynyt, mutta mikään erityisen kova kuski ei ole koskaan ollut.

Gaslylla on mahdollisuuksia tehdä kaikkia yllä mainittuja parempi ura.

Jean Alesin poika Giuliano Alesi ajelee F2-luokassa, mutta F1-paikka vaikuttaa tällä hetkellä kohtalaisen epätodennäköiseltä. Ajelee pääasiassa sijoista "ynnä muut", eikä ole kärkikamppailuihin ollut asiaa parin kauden aikana.
 
Turhaan tuota Albonia nyt taas ruoskitaan, ei Gasly ajaisi RB:n kakkosautolla yhtään sen paremmin kuten nähtiin viime vuonna.
Talli on rakennettu nyt todella vahvasti Maxin ympärille ja sen toisen kuskin tehtävä on vain tuoda tallille lisäpisteitä, ei haastaa Max.
 
Turhaan tuota Albonia nyt taas ruoskitaan, ei Gasly ajaisi RB:n kakkosautolla yhtään sen paremmin kuten nähtiin viime vuonna.
Talli on rakennettu nyt todella vahvasti Maxin ympärille ja sen toisen kuskin tehtävä on vain tuoda tallille lisäpisteitä, ei haastaa Max.
Tämä on osatotuus kyllä, mutta ei Albonin suorituksia silti kehua voi. Toki Maxille rakennettu auto voi olla hankala ajaa, mutta kyllä Albonin pitäisi silti pystyä parempaan. Albon ei viime kaudella Toro Rossollakaan tehnyt ihmeitä, vaan oli Kvyatia jonkin verran heikompi. Gasly puolestaan on pätkinyt Kvyatia maanrakoon nyt Alpha Taurilla.

En kyllä ihmettelisi, vaikka Gasly ei haluaisi siirtyä takaisin Red Bullille. Alpha Tauria käsitellään nykyään muutenkin enemmän tasavertaisena Red Bullin kanssa, eli sen ei ole tarkoitus olla enää selkeä junioritalli.
 
Edellinen voitto taitaa olla Olivier Paniksen voitto vuodelta 1996 (Monaco). Jean Alesin ainoa voitto tuli kaudella 1995 (Kanada). Grosjean toki on pitkään siellä pyörinyt ja palkintopallillakin välillä käynyt, mutta mikään erityisen kova kuski ei ole koskaan ollut.

Gaslylla on mahdollisuuksia tehdä kaikkia yllä mainittuja parempi ura.

Jean Alesin poika Giuliano Alesi ajelee F2-luokassa, mutta F1-paikka vaikuttaa tällä hetkellä kohtalaisen epätodennäköiseltä. Ajelee pääasiassa sijoista "ynnä muut", eikä ole kärkikamppailuihin ollut asiaa parin kauden aikana.

Niin joo unohtanu ton Grosjeanin kokonaan..tai luulin et se on sveitsiläinen!?
 
Huhu pidin itseni pimennossa kun en voinutkaan katsoa kisaa livenä ja kyllä kerrankin kannatti! Olipas erilainen ja viihdyttävä katsella.

Itselläkin kisa jäi tällä kertaa livenä väliin kun oli muuta ohjelmaa (lukemattomat tylsät Hamiltonin paalulta voittoon-kisat toki livenä...), mutta sain katsottua mukavasti uusinnan Maxilta illalla. Spoilaantumisen taso oli se, että alkuillasta kerkesin Iltiksen pääsivujen ykkösuutisena lukemaan otsikon tyyliin "käsittämätön F1-kisa!" tms. ja klikkaamaan saman tien kiinni. Tuohan ei varsinaisesti spoilaa muuta, kuin että melko varmasti suomalainen tai Hamilton ei voittanut (ja että kannattaa katsoa). On kyllä aika paljon tullut katsottua spoilaantumatta seuraavan vuorokauden aikana esim. NFL:ää, NBA:ta jne.
 
Joku onnekas oli tuon supertriplan saanut kiinni. Siinä on voinut pikkaisen kynsiä pureskella, ettei sainz vain mene ohitse. :lol:
 
Joku onnekas oli tuon supertriplan saanut kiinni. Siinä on voinut pikkaisen kynsiä pureskella, ettei sainz vain mene ohitse. :lol:
Kannattaakin sitten tuon jälkeen jättää veikkailut sikseen, ellei kyseessä ole puhtaasti harrastustoiminta. :psmoke:
 
Kannattaakin sitten tuon jälkeen jättää veikkailut sikseen, ellei kyseessä ole puhtaasti harrastustoiminta. :psmoke:

Tottapa tuo joku järjestelmä ollut eikä yksittäinen rivi. Vai onko tossa ees sellaista mahista. edit: joo näemmä voi vaikka 5 tyyppiä nakata ykköseksi, kakkoseksi jne.. Hintaahan lapulle tietty tulee, jos se todennäköisin tulos osuuki..
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
261 302
Viestejä
4 534 345
Jäsenet
74 784
Uusin jäsen
vanahabanjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom