- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 235
Täällä taas näkee sen, että mitä ikinä Kimi tekeekin, niin potkut pitäisi antaa heti. Mikään ei kelpaa.
Voi olla mut noin ne voitot ja mestaruudet otetaan ja loppuen lopuks se on se mikä merkitsee. Ei tuollaisia mahdollisuuksia saisi antaa Verstappenin kaltaiselle kuskille kun tietää että se aivan salettiin puskee ohi heti jos on paikka. Toisin ku esim. Kimi.Ja mä puolestani sitten väitän, että Verstappen ei olisi päässyt ilman tuota renkaiden kontaktia ohittamaan.
Olihan tuo ihan hyvä kisa. Pääsi Ricciardon edelle, mutta kohta red bull hajosikin. Kun Kimi saa uuden moottorin, niin toivottavasti voittaa Vettelin aika-ajoissa.Täällä taas näkee sen, että mitä ikinä Kimi tekeekin, niin potkut pitäisi antaa heti. Mikään ei kelpaa.
No jos et ole vielä huomannut niin tässä lajissa myös kontaktit on sallittuja, jos ne tekee oikein.Keneltäkään ei kaivata "Maxin kovuutta ja kyynärpäitä" koska todistetusti se aiheuttaa melkoisesti kontakteja. Radalla pitää ajaa lujaa ja vääntää kunnolla mutta ilman osumia.
Olihan tuo tuomariston tutkinnassa, mutta ei tullut rankkua (ei tarvinnut antaa sijaa takaisin).Ei tuollaisesta mitään rankkua. Paras olisi, kun nuo tarkistettaisiin nopeasti ja vaihdatettaisiin vain sijat takaisin.
Jep. Täksi kaudeksihan kontaktia saa ottaa taas vähän enemmän.No jos et ole vielä huomannut niin tässä lajissa myös kontaktit on sallittuja, jos ne tekee oikein.
Niin näkyy. Hyvä tehdä F1:stä jokkista. Sinänsä hento osumahan tuo oli minkä Max Kimille anto, mutta ainaki Räkän kuvakulmasta katottuna sai tehdä kovasti töitä että auto radalla pysy. Tai siis spinnaamatta.Jep. Täksi kaudeksihan kontaktia saa ottaa taas vähän enemmän.
Eihän siinä nyt mitään niin ihmeellistä ollut, aussi varikolle, jolloin Hämiksen viimisen mutkan ulostulo kusi ja loput siivellä, vaikka olihan siinä kiilausta.Sebiltä kyllä huikea ohitus Hamiltonista. Ehkä vuoden hienoin tähän mennessä.
Niin mistä nyt kukakin tykkää mut kaks rengasta nurmikolla, täydellinen jarrutus ja upeasti blokattu vastahyökkäys menee mun kirjoissa aika korkealle. Vielä kun puhutaan aidosta kisatilanteesta mestarikandidaattien kesken.Eihän siinä nyt mitään niin ihmeellistä ollut, aussi varikolle, jolloin Hämiksen viimisen mutkan ulostulo kusi ja loput siivellä, vaikka olihan siinä kiilausta.
Niin oli ja ei tullut rankkua, ihan oikein. Mutta tuo päätöshän tuli vasta joskus kisan puolivälissä. Ainoa oikea "rangaistus" olisi ollut paikan antaminen takaisin mutta tuossa kohtaa oli jo myöhäistä. Olisi pitänyt sitten rangaista aikasakolla ja se olisi ollut jo hölmöä.Olihan tuo tuomariston tutkinnassa, mutta ei tullut rankkua (ei tarvinnut antaa sijaa takaisin).
Taisi olla eka takapyörään tönäisy ja ohitus, mutta Max tyylillä taas meni, eli agressiivisesti.
Olivat tai ei niin itse mielellään näkisin niitä mahdollisimman vähän. Noissakin on tuomarilinjan kanssa aina sellaista lottoa tuo mikä on sallittua ja mikä ei. Välillä on eri kuskeillekin eri säännöt. Paras olisi, kun ei vaan koskisi toiseen autoon. Ei siihen pitäisi mitään tarvettakaan olla. Kummasti nämä vanhan koulukunnan kuskit kuten Räikkönen, Alonso, Vettel ja Hamilton osaavat vääntää lujaa mutta silti puhtaasti ja ilman kontakteja. Maxilta se ei onnistu ja osittain tuntuu olevan näillä nuorilla kuskeilla vähän erilainen näkemys muutenkin tuon asian suhteen.No jos et ole vielä huomannut niin tässä lajissa myös kontaktit on sallittuja, jos ne tekee oikein.
Njoo tiedä taas oliko niin että piti säästää bensaa ja kun oli laskelmat kohillaan että bensa riittää loppuun niin sai painaa täysii. Toki renkaiden kanssa myös oli oltava varovainen.Räikkösen puheista sai sellaisen kuvan että Ferrarilta tuli käskyä himmaila liian kauan ja siihen meni voitto.
No Maxihan ajeli perässä ja kolmen ekan kamppailut onnistu välttämään ja pääsi sieltä suoraan Kimin perään. Sitten pieni pusku takarenkaaseen ja pääsi helpommin ohi.Oli kyllä viihdyttävä kisa. Kimille oli voitto tarjottimella mutta ei taaskaan ottanut. Verstappenin ohituksesta voi olla montaa mieltä mutta Kimihän kusi taas ihan itse homman kakkosmutkassa.
Totuus on että Kimiltä tarvittaisiin samanlaista kovuutta mitä Max tänään esitti. Kyynärpäät vaan esille ja voitto kotiin.
Taisi mennä pitkäksi kun ajautui ekassa mutkassa leveäksi ja otti likaa renkaisiin tms?Nimenomaan sen mokan takia Verstappen pääsi lähemmäs ja Bottas ohi. Väitän että Kimi olis ollu kakkosena ekan kierroksen jälkeen jos ei olisi sössinyt kakkosmutkaa. Ja juhlisi nyt voittoa.
Eikä mutkan pitkäksi ajaminen ole mitään kovuuden osoittamista jota tässä Kimiltä kaivattaisiin.
Aika usein ne kyllä johtaa jonkun renkaan hajoamiseen.No jos et ole vielä huomannut niin tässä lajissa myös kontaktit on sallittuja, jos ne tekee oikein.
Nimenomaan se mitä Vettel teki siinä mutkassa oli aivan käsittämättömän hieno suoritus. Juuri riittävä blokki että saatiin Hamiltonilta vauhti pois, muttei liiallinen että olisi ajattanut Hamiltonin ulos. Aivan loistava suoritus.Niin mistä nyt kukakin tykkää mut kaks rengasta nurmikolla, täydellinen jarrutus ja upeasti blokattu vastahyökkäys menee mun kirjoissa aika korkealle. Vielä kun puhutaan aidosta kisatilanteesta mestarikandidaattien kesken.
Skylla Brundel muisteli että shumin aikana Ferrari vaihtoi kyseisellä radalla sijoituksia ja siitä tuli niin iso PR tappio että Brundelin mielestä Ferrari ei rupea vaihtamaan sijoituksia.Joo nyt oli kyllä hieno kisa. Tapahtumia riitti. Ja pisteet Ferrarille tuosta ettei ajatettu Sepiä Kimin edelle.
Kyllähän se varikkostoppien jälkeen oli kumien ja bensan säästelyä jälleen kerran. Rikardo ja Hamilton hyökkäs ja ajo renkaat paskaksi heti.Njoo tiedä taas oliko niin että piti säästää bensaa ja kun oli laskelmat kohillaan että bensa riittää loppuun niin sai painaa täysii. Toki renkaiden kanssa myös oli oltava varovainen.
En katsonut kisan jälkeisiä jorinoita, mutta kyllähän siellä kisan aikana varsinkin Brundle toivoi, ettei Ferrari sellaiseen lähde. Olisi ollut aika ferrarimainen temppu, jos olis päästetty Vettel edelle. Toki tuo olisi henkilökohtaisen mestaruustaiston kannalta ollut "järkevää"Sky:lla höpisivät että Ferrarin ois pitäny vaihtaa sijoituksia, kausi oo edes puolessavälissä ja kimin ja sebun ero on 45 pistettä, kaikki on vielä auki. Nyt jos kimillä ois ne Ferrarin munaamat 30 pinnaa niin oltais jo lähellä.
Uusintaa kun katselin, niin lähinnä tuo Maxin ja Kimin osuma näytti siltä, että Max sukelsi mutka niin tiukasti kuin vain pystyi mutta osui silti Kimin takarenkaaseen. Toisin sanoen aivan normaali Verstappennin sukellus-liike, joka nyt tällä kertaa ei päättynyt siihen auto hajoaa toiselta/kummaltakin.Taisi mennä pitkäksi kun ajautui ekassa mutkassa leveäksi ja otti likaa renkaisiin tms?
Mutta hyvä että on agressiivinen, välillä se voi vähän kostautua, välillä voittaa isosti.
Näytti kyllä vauhti alkuvaiheessa siltä, että Mersut ja Verstappen olis tullut ihan samallailla ohi kuten Ricciardokin. Nopeus löytyi vasta puolenvälin jälkeen.
Aika usein ne kyllä johtaa jonkun renkaan hajoamiseen.
Kimin ja Maxin näkemys siitä kolauksesta:
KR: I think there was a lot happening on the first lap. I think a little bit sideways into… or lost the line a little bit into six and then Max… obviously we were pretty close to each other, I think the car in front of me, the Mercedes, disturbed a bit… like the downforce and then obviously it got the run and I tried to hang on on the outside but I got a little bit sideways because I guess we touched a little bit and lost a place but I think we got the best out of it and not taking each out and still fighting in that kind of corner that is fast speed and not very easy to stay next to each other when you try. That’s what happens sometimes. Not ideal for me but it was still fair enough.
MV: Yeah, it was hard racing but good racing. I think Kimi is experienced enough to handle the situation well. We had a little touch but I think it’s also good for the sport.
Jos Ferrari on potkimassa Räikkösen pois tallista kauden päätteeksi tai Kimi itse lopettamassa Ferrarilla kauden päätteeksi, niin eiköhän tuo olisi silloin järkevää maksimoida ne Vettelin pisteet jos peräkkäin köröttelevät maaliin.En katsonut kisan jälkeisiä jorinoita, mutta kyllähän siellä kisan aikana varsinkin Brundle toivoi, ettei Ferrari sellaiseen lähde. Olisi ollut aika ferrarimainen temppu, jos olis päästetty Vettel edelle. Toki tuo olisi henkilökohtaisen mestaruustaiston kannalta ollut "järkevää"
Ihan normaali ja hyväksyttävä kisatilanne. Kimi itse mahdollisti koko tapahtuman ajamalla jo edellisen mutkan hieman leveäksi. Ihan samalla tavalla voisi ulista tuota tapahtumaa edeltävällä suoralla kun Kimi ihan pikkuisen työntää Maxin ahtaalle. En tykkää Verstappenin yli-aggressiivisista liikkeistä tai kuskista yleensä mutta tämä nyt on ihan turhaa jauhamista. Asia olisi eri jos olisi kolahtanut niin kovaa, että auto(t) olisi hajonnut tai Kimi vaikka spinnannut.Uusintaa kun katselin, niin lähinnä tuo Maxin ja Kimin osuma näytti siltä, että Max sukelsi mutka niin tiukasti kuin vain pystyi mutta osui silti Kimin takarenkaaseen. Toisin sanoen aivan normaali Verstappennin sukellus-liike, joka nyt tällä kertaa ei päättynyt siihen auto hajoaa toiselta/kummaltakin.
Kimi
Verstappen
Sillä tempulla Ferrari ois ilmoittanut kimille että se ei saa taistella mestaruudesta, ois varmaan motivaatio aika nollilla ku joutuis terveisiä ajeleen.Olisi ollut aika ferrarimainen temppu, jos olis päästetty Vettel edelle. Toki tuo olisi henkilökohtaisen mestaruustaiston kannalta ollut "järkevää"
Ehkä väärä triidi mutta, onko missään/kellään tietoa kuinka isosta hevosvoimaerosta puhutaan uuden ja vanhan koneen välillä?Milloinkohan vaihtavat Kimille sen paremman moottorin, alkaa olla aika reilusti kilsoja jo takana.
Tavallaan olisi, mutta jos muutaman pisteen takia saataisiin toisen kuskin motivaatio tuhottua, niin eiköhän siitä kärsisi loppukauden aikana sekä tallin, että Vettelin pistesaldo.Jos Ferrari on potkimassa Räikkösen pois tallista kauden päätteeksi tai Kimi itse lopettamassa Ferrarilla kauden päätteeksi, niin eiköhän tuo olisi silloin järkevää maksimoida ne Vettelin pisteet jos peräkkäin köröttelevät maaliin.
Jep, ja näin ajamalla saa palkinnoksi voittopokaalin. Ilmeisen ok nykyään pökkiä aina kun voi, Kunhan osuu renkaaseen!Uusintaa kun katselin, niin lähinnä tuo Maxin ja Kimin osuma näytti siltä, että Max sukelsi mutka niin tiukasti kuin vain pystyi mutta osui silti Kimin takarenkaaseen.
Kisatilannehan tuo oli, mut entäpä, jos siinä ei olisikaan ollut Kimi ja osuman saanut olisi heittäny spinnit ja jopa keskeyttänyt? Olisiko tullut rankkua?Jep, ja näin ajamalla saa palkinnoksi voittopokaalin. Ilmeisen ok nykyään pökkiä aina kun voi, Kunhan osuu renkaaseen!
Puhutaan 0,4s mutta totuus lienee jossain 0,1-0,2s:ssä.Ehkä väärä triidi mutta, onko missään/kellään tietoa kuinka isosta hevosvoimaerosta puhutaan uuden ja vanhan koneen välillä?