F1 2018 - Itävallan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
342
Kausi 2018

01. Australian GP, Melbourne, 23.–25.3.
02. Bahrainin GP, Sakhir, 6.–8.4.
03. Kiinan GP, Shanghai, 13.–15.4.
04. Azerbaidzhanin GP, Baku, 27.–29.4.
05. Espanjan GP, Barcelona, 11.–13.5.
06. Monacon GP, Monte Carlo, 24.–27.5.
07. Kanadan GP, Montreal, 8.–10.6.
08. Ranskan GP, Le Castellet, 22.–24.6.
09. Itävallan GP, Spielberg, 29.6.–1.7.
10. Iso-Britannian GP, Silverstone, 6.–8.7.
11. Saksan GP, Hockenheim, 20.–22.7.
12. Unkarin GP, Budapest, 27.–29.7.
13. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 24.–26.8.
14. Italian GP, Monza, 31.8.–2.9
15. Singaporen GP, Marina Bay, 14.–16.9.
16. Venäjän GP, Sotshi, 28.–30.9.
17. Japanin GP, Suzuka, 5.–7.10.
18. Yhdysvaltain GP, Austin, 19.–21.10.
19. Meksikon GP, Mexico City, 26.–28.10.
20. Brasilian GP, São Paulo, 9.–11.11.
21. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 23.–25.11.
____________________________

Viikonlopun aikataulu:

Perjantai
1. vapaat harjoitukset 12:00
2. vapaat harjoitukset 16:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 13:00
Aika-ajo 16:00

Sunnuntai
GP 16:10
____________________________


Sää:

Weather forecast for Spielberg bei Knittelfeld
Spielberg, Austria Forecast | Weather Underground
____________________________

23px-Flag_of_Austria.svg.png
Red Bull Ring
f12018-c09-austria.png


Ratamuutokset & DRS-alueet:

- The verge on the left approaching Turn 3 has been widened at the request of MotoGP.
- The opening in the corner of the run-off area at Turn 4 has been closed and a new one created further around the run-off.

- There will be three DRS zones. The first has a detection point 160m before Turn 1 with an activation point 102m after Turn 1. The second zone will have a detection point 40m before Turn 3 and an activation point 100m after Turn 3. The detection point of the final zone is 151m before Turn 10, while its activation point is 106m after Turn 10.
____________________________

Black round Pirelli:

gE6c0f2.jpg


Formula 1 meets hillclimbing: P Zero tyres visit the mountains of Austria
____________________________

Kilpailun nimi: FORMULA 1 EYETIME GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2018
Radan nimi: Red Bull Ring
Radan pituus: 4,318 km
Kisapituus: 71 kierrosta = 306,452 km
Kierrosennätys: 1:07.411
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes (2017)

2017:
Voittaja:
23px-Flag_of_Finland.svg.png
Valtteri Bottas, Mercedes
Paalupaikka:
23px-Flag_of_Finland.svg.png
Valtteri Bottas, Mercedes - 1:04.251
Kisan nopein kierros:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes - 1:07.411

Edellisiä voittajia:
2016:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes
2015:
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Nico Rosberg, Mercedes
2014:
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Nico Rosberg, Mercedes






____________________________

MM-pistetilanne (8/21 osakilpailua)

Kuljettajat:

01. Lewis Hamilton 145
02. Sebastian Vettel 131
03. Daniel Ricciardo 96
04. Valtteri Bottas 92
05. Kimi Räikkönen 83
06. Max Verstappen 68
07. Nico Hulkenberg 34
08. Fernando Alonso 32
09. Carlos Sainz 28
10. Kevin Magnussen 27
11. Pierre Gasly 18
12. Sergio Perez 17
13. Esteban Ocon 11
14. Charles Leclerc 11
15. Stoffel Vandoorne 8
16. Lance Stroll 4
17. Marcus Ericsson 2
18. Brendon Hartley 1
19. Romain Grosjean 0
20. Sergei Sirotkin 0

Tallit:

01. Mercedes 237
02. Ferrari 214
03. Red Bull 164
04. Renault 62
05. McLaren 40
06. Force India 28
07. Haas 27
08. Toro Rosso 19
09. Sauber 13
10. Williams 4

Epävirallinen Nations Cup:

01. Suomi 175
02. Saksa 165
03. Iso-Britannia 145
04. Australia 96
05. Alankomaat 68
06. Espanja 60
07. Ranska 29
08. Tanska 27
09. Meksiko 17
10. Monaco 11
11. Belgia 8
12. Kanada 4
13. Ruotsi 2
14. Uusi-Seelanti 1
15. Venäjä 0

____________________________

Kauden pisteytys:

10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä
____________________________

Tallit & Kuljettajat:

Mercedes-AMG Petronas Motorsport GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Scuderia Ferrari ITA Ferrari
5 Sebastian Vettel GER
7 Kimi Räikkönen FIN

Aston Martin Red Bull Racing AUT TAG Heuer (Renault)
3 Daniel Ricciardo AUS
33 Max Verstappen NED

Sahara Force India F1 Team IND Mercedes
11 Sergio Perez MEX
31 Esteban Ocon FRA

Williams Martini Racing GBR Mercedes
18 Lance Stroll CAN
35 Sergei Sirotkin RUS

Renault Sport Formula One Team FRA Renault
27 Nico Hulkenberg GER
55 Carlos Sainz ESP

Red Bull Toro Rosso Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
28 Brendon Hartley NZL

Haas F1 Team USA Ferrari
8 Romain Grosjean FRA
20 Kevin Magnussen DEN

McLaren F1 Team GBR Renault
2 Stoffel Vandoorne BEL
14 Fernando Alonso ESP

Alfa Romeo Sauber F1 Team SUI Ferrari
9 Marcus Ericsson SWE
16 Charles Leclerc MON
____________________________

Sekalaisia linkkejä:

Kauden 2018 yleisketju
F1-lähetykset
http://murobbs.muropaketti.com/threads/perusta-oma-f1-tiimi-http-www-f1manager-info.572914/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/f1-forecast-2013-paras-tulostenveikkaussivu.988605/
MTV:n F1 sivut
BBC:n F1 -sivut
Sky Sports:n F1 -sivut
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan Hamilton jos ei tule tekniikkamurheita tai kontakteja kisassa. Ja jos ei Ham niin Bottas.
 
Eikös Bottas vuosi sitten voittanut Itävallassa? Sen pohjilta voisi odottaa vahvaa suoriutumista tältä viikonlopulta.
 
Eikös Bottas vuosi sitten voittanut Itävallassa? Sen pohjilta voisi odottaa vahvaa suoriutumista tältä viikonlopulta.

Kyllähän se voitti, tuossahan nuo on aloitusviestissä. Mutta eikös Hamiltonilla ollut jotain ongelmia mitkä vaikuttivat suoriutumiseen? Ainakin aika-ajossa oli kolmas mutta lähti ruudusta kahdeksan, joten varsinaista voittosaumaa ei Hamilla viimevuonna ollutkaan
 
Kyllähän se voitti, tuossahan nuo on aloitusviestissä. Mutta eikös Hamiltonilla ollut jotain ongelmia mitkä vaikuttivat suoriutumiseen? Ainakin aika-ajossa oli kolmas mutta lähti ruudusta kahdeksan, joten varsinaista voittosaumaa ei Hamilla viimevuonna ollutkaan
Taidettiin Hämille vaihtaa vaihdelaatikko tms. Eiköhän siellä ole taas HAM ja VET kärjessä. Kimille toivoisi myös menestystä, eli peukut pystyyn.
 
Viime vuonnahan Vale otti tosiaan sen haamustarttinsa jota puitiin vielä pitkään kisan jälkeenkin ja joka lopulta johti sääntömuutokseen.
 
Minkä ihmeen takia Williams ajattaa tuota Kubicaa tuolla hännänhuippuna? Eikö olisi tärkeämpää saada Sirotkinille kierroksia sen sijaan että siellä yksi käsipuoli kiertää rataa sekuntikaupalla muita jäljessä..? :facepalm:
 
Minkä ihmeen takia Williams ajattaa tuota Kubicaa tuolla hännänhuippuna? Eikö olisi tärkeämpää saada Sirotkinille kierroksia sen sijaan että siellä yksi käsipuoli kiertää rataa sekuntikaupalla muita jäljessä..? :facepalm:
Eiköhän se siellä kokemuksensa puolesta ole hakemassa autolle optimaalisia säätöjä.
 
Huvittavan näköistä kun Hamiltonin perässä varikolla seuraa koko ajan "perskärpänen".
 
Minkä ihmeen takia Williams ajattaa tuota Kubicaa tuolla hännänhuippuna? Eikö olisi tärkeämpää saada Sirotkinille kierroksia sen sijaan että siellä yksi käsipuoli kiertää rataa sekuntikaupalla muita jäljessä..? :facepalm:

Williamsille kelpaa kaikki extra rahat.
 
Joo Lecler on kyllä kova. Huonomalla autolla ajelee hyviä sijoituksia yms. Kyllä on ruotsalainen tallikaveri kaukana Leclerin nopeudesta :D
 
Tuota Pärmäkosken puhetta joutuu kuuntelemaan oikein ajatuksen kanssa, jos mielii sisäistää kaiken sanottavansa. Suht rasittavaa konekivääriä.
 
Ihan samaa mieltä että puhuu epäselvästi ja aivan liian nopeasti.
 
Leclerc ajaa ihan hyvin, mutta jos mittarina on Ericsson niin paha siitä on mitään sanoa. Aika vaikea sanoa tällä hetkellä että onko auto hyvä ja Ericsson vaan ihan paska.
 
Leclerc ajaa ihan hyvin, mutta jos mittarina on Ericsson niin paha siitä on mitään sanoa. Aika vaikea sanoa tällä hetkellä että onko auto hyvä ja Ericsson vaan ihan paska.

Taitaa vaan Leclerc osata säätää autonsa, toisin kuin Ericsson.
 
Taitaa vaan Leclerc osata säätää autonsa, toisin kuin Ericsson.

Tuskinpa se säädöistä on kiinni, molemmilla on varmasti toisten data käytössä. Ja ei nuo kuskit niitä autoja lopulta säädä, insinöörit säätää kuskin palautteen perusteella.
 
Ei helvetin Pärmäkoski.. :facepalm:
Tästä joskus viime vuonnakin mainitsin mutta huomaa ettei mies ole kommentaattori kun joka hemmetin lause päättyy "..että".
Snadisti raivostuttavaa kuunneltavaa. Pitää taas alkaa tykittämään maikkaria twiiteillä, sillä se Emma Kimiläinenkin saatiin hittoon. :mad:
 
Huikea kierros Valtterilta, taitaa olla paalu.
 
Grosjean valmistelemassa pienehköä ylläriä vai pudottaako vikat vedot sen sijoille 7+?
 
Valtteri ja Kimi hietikolle, niin saadaan keltaiset liput ja Suomalainen eturivi.
 
Valtteri ajoi paalulle eikä ollut lapanen tänä viikonloppuna ainakaan aika-ajossa. :tup:
 
Hyvä Bottas! Välillä joku muukin paalulla kuin Hamilton tai Vettel. Ja Grosjean yllätti, josko viimein saisi huomenna pistetilinsä auki.
 
Jos jotain positiivista Räikkösen aika-ajosta jäi mieleen, niin sai tehtyä vikassa osiossa kolme puhdasta kierrosta, joissa jokaisella paransi aikaansa.
 
Ei valtteri välttämättä kovinkaan aliarvostettu ole, se on vaan niin perkeleen kuivan oloinen, ei herätä tunteita.

Siinäpä se ydin onkin. Turhan siloteltu persoona, samaan tapaan, kuin vaikkapa Rosberg.
Vaikka tämäkin paalu lämmitti mieltä, niin ei hetikään samalla tavalla, kuin Kimin menestys silloin joskus.
Ei mulla toki yhtään mitään Bottasta vastaankaan ole, mutta jotain särmää ja räväkkyyttä persoonaan kaipaisin.
 
Vettelille annettiin kolmen lähtöruudun rangaistus Sainzin edessä töhöilystä.

 
Tässä sama maikkarin uutisena:
Kimi Räikkönen nousee kolmosruutuun! Tuomaristo rankaisi Vetteliä aika-ajoista
Saintzin estelyä.

Kimi Räikkönen nousee kolmosruutuun! Tuomaristo rankaisi Vetteliä aika-ajoista
Sport > F1 > Uutiset Julkaistu 30.06.2018 19:12

Vettel esteli Sainzia aika-ajossa

Formula 1: Itävallan GP

21 s


Tallikaveri Sebastian Vettelin saama lähtöruuturangaistus nostaa Ferrarin Kimi Räikkösen kolmannelle paikalle Itävallan F1-kisan lähtösuoralla.

Tuomaristo mätkäisi Vettelille kolmen lähtöruudun rangaistuksen aika-ajoissa tapahtuneesta estelystä, jossa Renault'n Carlos Sainz joutui väistämään Ferraria radan ulkopuolelle.


Vettel putoaa päätöksen myötä aika-ajoissa hankkimaltaan kolmannelta sijalta kuudenneksi. Räikkösen lisäksi Red Bullin Max Verstappen nousee neljänteen ruutuun ja Haasin Romain Grosjean viidenneksi.
 
Bottas on kyllä saanut harvinaisen paljon kehuja myös Hamiltonilta ja se tulee lähes kaikkien kanssa toimeen joten on tosiaan monen mielestä mauton ja hajuton. Uskon kuitenkin, että lähes varmasti tulee Bottas voittamaan maailman mestaruuden joskus koska nopeutta ja taitoa on. Kyllä suomalaisten ykkös suosikiksi on matkaa mutta onneks Kimin ura on loppusuoralla niin sen jälkeen meillä ei ole kuin pitkästä aikaa yksi mies ykkösissä ni joukot tiivistyy :)
 
Bottas on kyllä saanut harvinaisen paljon kehuja myös Hamiltonilta ja se tulee lähes kaikkien kanssa toimeen joten on tosiaan monen mielestä mauton ja hajuton. Uskon kuitenkin, että lähes varmasti tulee Bottas voittamaan maailman mestaruuden joskus koska nopeutta ja taitoa on. Kyllä suomalaisten ykkös suosikiksi on matkaa mutta onneks Kimin ura on loppusuoralla niin sen jälkeen meillä ei ole kuin pitkästä aikaa yksi mies ykkösissä ni joukot tiivistyy :)

Riippuu täysin tallista voittaako mestaruutta. Tallipaikka pitää olla niiden 1-3 parhaan tallin joukossa. Lisäksi pitää olla hieman tuuria ja pärjätä radalla vähintään yhtä hyvin kuin tallitoveri.

Mahdoton sitä on tässä vaiheessa sanoa voittaako Bottas joskus maailmanmestaruutta vai ei.

Paskasti pärjäävässä tallissa tulokset ovat kenties samaa luokkaa kuin Alonsolla viime vuosina.
 
Jos jotain positiivista Räikkösen aika-ajosta jäi mieleen, niin sai tehtyä vikassa osiossa kolme puhdasta kierrosta, joissa jokaisella paransi aikaansa.
Joo ja oisko toi +0.2 ero Vetteliin sitten siitä vanhasta moottorista? Ainakin rata vaatii moottorilta tehoa.
 
Joo ja oisko toi +0.2 ero Vetteliin sitten siitä vanhasta moottorista? Ainakin rata vaatii moottorilta tehoa.

Eiköhän se uusi moottori jonkun verran lisää nopeutta ja paranna kierrosaikaa. Aika tasaista suorittamista Räikkösellä Vettelin kanssa.

Voihan se olla että Räikkösellä paineet hellittäneet jos on tehnyt jo päätöksen laittaa ajohaalarit narikkaan kauden päätteeksi ja saa ilman paineita ajettua kovia tuloksia loppukauden.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom