F1 2018 - Espanjan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Tätä juuri tarkoitin, eli tähän saakka tällä kaudella Kimi on pärjännyt aika-ajoissa hyvin Vettelille, mutta nyt nopeus putosi normaaliin, eli aika-ajoissa 0.2-0.3s/kierros takkiin talllikaverille.

Jotenkin muistelen ettei Espanja ole koskaan ollut Räikkösen rata. Yksittäinen huonompi kisa. Koko viikonloppuki ekaa kertaa huonosti meni.

Nää kesken kauden tehdyt muutokset renkaisiin on kyl ollu Räikköselle myrkkyä aikasemminkin. 2013 vauhti tipahti selvästi kun pirelli tuo uuden konstruktion renkaan, nyt näyttäs käyneen samalla tavalla. Koko viikonloppu ollu jotenkin sellasta sähläämistä, ei oikeastaan yhtään kokonaista kierrosta saanut kasaan.

?? Mitäs muutoksia on ollut? Mennyt ohi.
 
no niin, sieltä tulee perstappen ja ricardo ohi lähdössä.. maaliin peräkanaa köröttelyä ja räkä on 6.
 
Eiköhän vertappen kolaa vähintään räikkösen lähdössä ni ei tarvi edes sitä 6 sijaa odotella.
 
Aika läppä että kesken vuoden muutellaa asioita.

Tätä mäkin olen välillä ihmetellyt, että miksi nämä isommat saavat kesken kautta ajettua näitä muutoksia valittamisellaan. Toinen esimerkki se 2013 rengasmuutos, jolla taisi olla melko negatiivinen vaikutus Kimiin.
 
2013 oli toki ihan hyvä selitys tuolle muutokselle kun renkaat rupesivat räjähtelemään useammalla tallilla ihan itsekseen, esim silverstonessa useammalta kuskilta/autosta lähti käytännössä koko renkaan pinta irti kerralla . Nyt tuo muutos tuli lähinnä sen takia että mersu ja rbr valittivat että renkaat ei lämpene ja menee pahasti rakkuloille.
 
Nyt sitä epäonnea hamiltonille. Koska on viimeinen keskeytys tekniseen vikaan tai muuhun vastaavaan?
 
2013 oli toki ihan hyvä selitys tuolle muutokselle kun renkaat rupesivat räjähtelemään useammalla tallilla ihan itsekseen, esim silverstonessa useammalta kuskilta/autosta lähti käytännössä koko renkaan pinta irti kerralla . Nyt tuo muutos tuli lähinnä sen takia että mersu ja rbr valittivat että renkaat ei lämpene ja menee pahasti rakkuloille.
Njuuh. Ferrari suunnitellu auton niin että lämpenee noikin renkaat hyvin. No siitä ei paljon iloa enää kun renkaat muutettiin ja design ei niin paljon hyödytä.
 
Aika-ajossa palattiin kärjen osalta normaaliin päiväjärjestykseen. :smoke:
 
No,Valtteri tekee maksisuoituksen,jos ei törmää muovipussiin tai Magnusseenin hiilikuidun palasiin.
 
Pirelli reduces tread depth for Barcelona, Silverstone & Paul Ricard

Lähinnä Mersu ja Red Bull on pyytänyt muutosta renkaisiin. Ferraria tämä tietysti harmittaa.

Vaikka homma koskee vaan 3 rataa niin miettikää miten paljon piste-eroa voi tulla Mersun ja Ferrarin välillä kun Red Bullit menee väliin. Rengasmuutoksia ei saisi tehdä ilman kaikkien tallien hyväksyntää mikäli on vähänkin tiedossa mahdollisuus, että se selkeästi tuo etua tai pientä hyötyä muutamalle tallille. Ennen uuden kauden alkua ok, mutta kesken kauden se on vaan naurettavaa suosimista ja ihan sama mitä nuo pomot sanoo, että paskapuhetta niin kyllähän tässä voidaan parissa kisassa kääntään molemmat mestaruudet tiukasta tilanteesta selvään voittoon.

Pirellille tarvitaan kilpaileva merkki, että tällänen paska loppuu. Kauden renkaat ovat olleet ihan liian hyviä ja jos ei vieläkään näiden vuosien jälkeen osata tehdä rengas-seoksia jotka lisäävät kilpailua ja tuovat kisoihin erilaisia taktiikoita niin pirellin paikka ei F1:ssä ole.
 
Pannullinen kahvia tippumassa, jos vaikka kisassa tapahtuisikin jotain (varikko-ohituksia ja ekan kierroksen lanauksia ei lasketa).
 
Aika fiksu veto RG:ltä palata radalle tuohon tyyliin.
 
Ja kaikki nesteet Crashin autosta ajoradalle, voipi olla hieman liukas mutka hetken aikaa..
 
Mitä ihmeen drifting-ennätystä Crashjeannette oikein yritti?!?
Ihmettelin ite kun kamera kuvas kärkeä että kuka helvetti sielä driftaa sen verta hyvin ulisi. Noh äkkiä selvisi. Kuten joku jo mainitsi tuo kyllä vielä tappaa jonku tuolla mallilla. Aivan käsittämätön veto vetää kaasu pohjassa tommosen jälkeen.
 
No, ei tuo oikeastaan ollut Grossun vika. KMag edessä hukkas pitonsa ja vei Grossulta ilman. Toki se kaasu pohjassa oli paniikkiratkaisu.
 
Kyllä tosta stuntista pitäis rankkua tulla!
Ei ollut kauhean turvallinen tapa palata radalle.
Vaikka kuinka KMag aiheutti, niin kaasuttelu moiseen ruuhkaan on vain ja ainoastaan Crashjeanin vika.
 
No, ei tuo oikeastaan ollut Grossun vika. KMag edessä hukkas pitonsa ja vei Grossulta ilman. Toki se kaasu pohjassa oli paniikkiratkaisu.

No joo, katoin itekin että tais hieman säikähtää Magnussenin yllärihidastusta, nosti kaasulta ja perästä pito pois.
 
Montakohan kierrosta tässä nyt taas ajellaan turva-auton perässä? Kohta 10% kisasta ajettu possujonossa.

edit: nonni, taas mennään...
 
Sori ninjaeditistä.
Kenen vika se kaasun painaminen on, jos ei kuskin?
Ei se kaasulla radalle palannut, vaan ihan fysiikan lakien mukaan. Eikä se olisi parantanut tilannetta, vaikka olisi jarruttanut. Joku olisi tullut kylkeen joka tapauksessa.
 
Taitaa alkaa olla Grosjeanin f1-ura paketissa jos ei jo nyt niin viimeistään jos vielä yksikin tämmöinen tulee...?
 
Jos Verstappen on kisassa mukana sateen alkaessa, sitten alkaa saletisti tapahtua! Siihen asti, zZzz
 
Näkeehän tuossa selkeästi mikä tuon rengasmuutokset etu on mersulle ja hamiltonille. Pilataan hyvä kausi paskoilla kisoilla kun yksi saa ajaa rauhassa maaliin.
 
Tottakai Mersu mokasi Bottaksen osalta :facepalm:
Varmaan jäi Vettelin ohitus tuosta sekunnista kiinni mikä varikolla meni ylimääräistä.. (Vaihtoehtoisesti olisi voinut varmaan vetää vielä 1-2 kovaa kierrosta softeilla.)
 
Ei voi olla todellista!

fingerpori-16-06-2007.gif
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom