F1 2018 - Bahrainin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
342
Kausi 2018

01. Australian GP, Melbourne, 23.–25.3.
02. Bahrainin GP, Sakhir, 6.–8.4.
03. Kiinan GP, Shanghai, 13.–15.4.
04. Azerbaidzhanin GP, Baku, 27.–29.4.
05. Espanjan GP, Barcelona, 11.–13.5.
06. Monacon GP, Monte Carlo, 24.–27.5.
07. Kanadan GP, Montreal, 8.–10.6.
08. Ranskan GP, Le Castellet, 22.–24.6.
09. Itävallan GP, Spielberg, 29.6.–1.7.
10. Iso-Britannian GP, Silverstone, 6.–8.7.
11. Saksan GP, Hockenheim, 20.–22.7.
12. Unkarin GP, Budapest, 27.–29.7.
13. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 24.–26.8.
14. Italian GP, Monza, 31.8.–2.9
15. Singaporen GP, Marina Bay, 14.–16.9.
16. Venäjän GP, Sotshi, 28.–30.9.
17. Japanin GP, Suzuka, 5.–7.10.
18. Yhdysvaltain GP, Austin, 19.–21.10.
19. Meksikon GP, Mexico City, 26.–28.10.
20. Brasilian GP, São Paulo, 9.–11.11.
21. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 23.–25.11.
____________________________

Viikonlopun aikataulu:

Perjantai
1. vapaat harjoitukset 14:00
2. vapaat harjoitukset 18:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 15:00
Aika-ajo 18:00

Sunnuntai
GP 18:10
____________________________


Sää:
Weather forecast for Bahrain International Circuit
`Arad, Bahrain Forecast | Weather Underground
____________________________

23px-Flag_of_Bahrain.svg.png
Bahrain International Circuit
f12018-c02-bahrain.png


Ratamuutokset:
- Other than routine maintenance no changes of significance have been made.
____________________________

Black round pirelli:
gkht82M.jpg


2018 Medium Tyre and Pirelli Hot Laps programme make their debuts
____________________________

Kilpailun nimi: FORMULA 1 2018 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Radan nimi: Bahrain International Circuit
Radan pituus: 5,412 km
Kisapituus: 57 kierrosta = 308,238 km
Kierrosennätys: 1:31.447
23px-Flag_of_Spain.svg.png
Pedro de la Rosa, McLaren (2005)

2017:
Voittaja:
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Sebastian Vettel, Ferrari
Paalupaikka:
23px-Flag_of_Finland.svg.png
Valtteri Bottas, Mercedes - 1:28.769
Kisan nopein kierros:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes - 1:32.798

Edellisiä voittajia:
2016:
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Nico Rosberg, Mercedes
2015:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes
2014:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes


____________________________

MM-pistetilanne (1/21 osakilpailua)

Kuljettajat:

01. Sebastian Vettel 25
02. Lewis Hamilton 18
03. Kimi Räikkönen 15
04. Daniel Ricciardo 12
05. Fernando Alonso 10
06. Max Verstappen 8
07. Nico Hulkenberg 6
08. Valtteri Bottas 4
09. Stoffel Vandoorne 2
10. Carlos Sainz 1
11. Sergio Perez 0
12. Esteban Ocon 0
13. Charles Leclerc 0
14. Lance Stroll 0
15. Brendon Hartley 0
16. Romain Grosjean 0
17. Kevin Magnussen 0
18. Pierre Gasly 0
19. Marcus Ericsson 0
20. Sergei Sirotkin 0

Tallit:

01. Ferrari 40
02. Mercedes 22
03. Red Bull 20
04. McLaren 12
05. Renault 7
06. Force India 0
07. Sauber 0
08. Williams 0
09. Toro Rosso 0
10. Haas 0

Epävirallinen Nations Cup:

01. Saksa 31
02. Suomi 19
03. Iso-Britannia 18
04. Australia 12
05. Espanja 11
06. Alankomaat 8
07. Belgia 2
08. Kanada 0
09. Meksiko 0
10. Monaco 0
11. Ranska 0
12. Ruotsi 0
13. Tanska 0
14. Uusi-Seelanti 0
15. Venäjä 0

____________________________

Kauden pisteytys:

10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä
____________________________

Tallit & Kuljettajat:

Mercedes-AMG Petronas Motorsport GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Scuderia Ferrari ITA Ferrari
5 Sebastian Vettel GER
7 Kimi Räikkönen FIN

Aston Martin Red Bull Racing AUT TAG Heuer (Renault)
3 Daniel Ricciardo AUS
33 Max Verstappen NED

Sahara Force India F1 Team IND Mercedes
11 Sergio Perez MEX
31 Esteban Ocon FRA

Williams Martini Racing GBR Mercedes
18 Lance Stroll CAN
35 Sergei Sirotkin RUS

Renault Sport Formula One Team FRA Renault
27 Nico Hulkenberg GER
55 Carlos Sainz ESP

Red Bull Toro Rosso Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
28 Brendon Hartley NZL

Haas F1 Team USA Ferrari
8 Romain Grosjean FRA
20 Kevin Magnussen DEN

McLaren F1 Team GBR Renault
2 Stoffel Vandoorne BEL
14 Fernando Alonso ESP

Alfa Romeo Sauber F1 Team SUI Ferrari
9 Marcus Ericsson SWE
16 Charles Leclerc MON
____________________________

Sekalaisia linkkejä:

Kauden 2018 yleisketju
F1-lähetykset
http://murobbs.muropaketti.com/threads/perusta-oma-f1-tiimi-http-www-f1manager-info.572914/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/f1-forecast-2013-paras-tulostenveikkaussivu.988605/
MTV:n F1 sivut
BBC:n F1 -sivut
Sky Sports:n F1 -sivut
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen kisa jätti allekirjoittaneelle aika paljon nälkää. Rengasmuutokset eivät vakuuttaneet ja kisan lopputulos oli hieman tylsä, vaikkakin oli kiva nähdä Hamiltonin voiton lipsahtavan käsistä.

Suomalaisesta näkökulmasta taas Kimi vaikutti koko ensimmäisen viikonlopun ajan todella hyvältä, mutta kisassa homma hitusen lässähti, sekä Bottaksen viikonloppu meni pilalle aika-ajoissa. Molemmilta voi odottaa mitä tahansa tänä viikonloppuna.

Bahrainin kisasta itsessään ei kauheasti muistoja ole, mutta Kimille rata on tainnut sopia ihan hyvin. Onko jollain faktaa tai muistikuvia siitä, miten helppoa ohittaminen tällä radalla on?
 
Onko jollain faktaa tai muistikuvia siitä, miten helppoa ohittaminen tällä radalla on?
Ainakin Albert Parkiin verrattuna huomattavasti helpompaa. Hyvä kisa varmasti tiedossa, kunhan Bottas pysyy kaukana reunavalleista. :)
 
Ensimmäinen kisa jätti allekirjoittaneelle aika paljon nälkää. Rengasmuutokset eivät vakuuttaneet ja kisan lopputulos oli hieman tylsä, vaikkakin oli kiva nähdä Hamiltonin voiton lipsahtavan käsistä.

Suomalaisesta näkökulmasta taas Kimi vaikutti koko ensimmäisen viikonlopun ajan todella hyvältä, mutta kisassa homma hitusen lässähti, sekä Bottaksen viikonloppu meni pilalle aika-ajoissa. Molemmilta voi odottaa mitä tahansa tänä viikonloppuna.

Bahrainin kisasta itsessään ei kauheasti muistoja ole, mutta Kimille rata on tainnut sopia ihan hyvin. Onko jollain faktaa tai muistikuvia siitä, miten helppoa ohittaminen tällä radalla on?
Eikai tuossa räkän kisassa mitää vikaa ollu? Tuurilla vaan vetteli pääs keulille muuten olis räkä ollu 2. ja hämis 1.
Results
Hämis ja vetteli jäi räkä taakse nopeimmas kierroksessa.
 
Toivottavasti Hami ei pääsisi kärkeen ja karkuun, niin voisi olla vaikka jotain ylikuumentumista tiedossa mersussa. Eka kisassa Ferrari oli melko hyvä, vaikka Hami voittikin aika-ajot selvästi.
 
Menny vähän ohi tämä muutos, mutta mihin hittoon perustuu tuo kisastartin siirtäminen 10 yli alkavaksi? :confused:
 
Eikai tuossa räkän kisassa mitää vikaa ollu? Tuurilla vaan vetteli pääs keulille muuten olis räkä ollu 2. ja hämis 1.
Results
Hämis ja vetteli jäi räkä taakse nopeimmas kierroksessa.
Siis en tarkoittanutkaan, että Kimi olisi ajanut huonosti kisassa, vaan viittasin juurikin siihen huonoon tuuriin.
 
Mikäli mersulla ei pysty ajaa toisen takana ilman lämpenemisongelmia, ni pyrkiikö ferrari johonkin riskitaktiikkaan aika-ajossa, että saadaan autot mersujen edelle?
Vai oliko se lämpenemisongelma australiassa vaan laskuvirhe paljon avataan ilmastointia?
 
Mikäli mersulla ei pysty ajaa toisen takana ilman lämpenemisongelmia, ni pyrkiikö ferrari johonkin riskitaktiikkaan aika-ajossa, että saadaan autot mersujen edelle?
Vai oliko se lämpenemisongelma australiassa vaan laskuvirhe paljon avataan ilmastointia?
Kyllä se mersujen lämpenemisongelma on tuttu myös aiemmilta kausilta, mutta millä ihmeen riskitaktiikalla Ferrari voisi aika-ajoissa pyrkiä mersun edelle? Eiköhän siinä muutenkin ole joka kerta kaikki pelissä ja vähän ylikin.
 
Kyllä se mersujen lämpenemisongelma on tuttu myös aiemmilta kausilta, mutta millä ihmeen riskitaktiikalla Ferrari voisi aika-ajoissa pyrkiä mersun edelle? Eiköhän siinä muutenkin ole joka kerta kaikki pelissä ja vähän ylikin.

No mietin sitä itekki vasta sen jälkeen kun kirjotin ton :lol: Mut tyyliin jotain otetaan moottorista enemmän irti kun normaalisti tms. Voiko niin ees tehä nykyään?
 
No mietin sitä itekki vasta sen jälkeen kun kirjotin ton :lol: Mut tyyliin jotain otetaan moottorista enemmän irti kun normaalisti tms. Voiko niin ees tehä nykyään?
Kummasti rajoittaa se tehojen revittely kun on niin vähän moottoreita kautta kohden. Pitkänäköisyyttä kaivataan. Kisataktiikka yms. sellainen nousee enemmän pintaan, sekä tietysti insinööriosaaminen kokonaispaketissa (autossa). Kuskillakin on oma lusikkansa sopassa. Paljon muitakin asioita jäi mainitsematta.
 
No mietin sitä itekki vasta sen jälkeen kun kirjotin ton :lol: Mut tyyliin jotain otetaan moottorista enemmän irti kun normaalisti tms. Voiko niin ees tehä nykyään?
Moottorista otetaan aika-ajoissa kyllä ylimääräistä irti ja mersu ottaa muita enemmän, kuten viimeaikojen kohu on jälleen esille tuonut, mutta kyllä siellä taidetaan jo nyt ottaa irti kaikki mahdollinen.

Nyt kun kausi pitäisi päästä läpi kolmella moottorilla, niin on vaikeampi edes ottaa mitään riskejä moottorin kestävyyden kanssa.
 
Tuo mulla "pisti silmään" että Ferrarin koneissa melkoinen käry kävi peräpäästä tyhjäkäynnillä sekä moottorijarrutuksissa. Kuin olisi ainakin pari mäntää puhki. Mersuissa ei juurikaan ollut samaa efektiä. Polttavatko kuitenkin öljyä ja saavat lisätehoa sitä kautta... hmm

lisäys
Vaikka tuo juttu säännöissä kiellettiin tai ainakin rajoitettiin.
 

Kymmenen yli -alkamisaikaan on päädytty siksi, että niillä tv-yhtiöillä, joilla lähetysaika alkaa tasalta, jäisi enemmän aikaa kertoa viime hetkien tunnelmista ja nostaa jännitystä ennen kuin kuljettajat lähtevät lämmittelykierrokselle.

:facepalm:

Ja sitä lähetystä ei voi aloittaa aiemmin koska..?
Luulin että tuossa olis joku oikeasti järkevä syy takana.
 
Tuo mulla "pisti silmään" että Ferrarin koneissa melkoinen käry kävi peräpäästä tyhjäkäynnillä sekä moottorijarrutuksissa. Kuin olisi ainakin pari mäntää puhki. Mersuissa ei juurikaan ollut samaa efektiä. Polttavatko kuitenkin öljyä ja saavat lisätehoa sitä kautta... hmm

lisäys
Vaikka tuo juttu säännöissä kiellettiin tai ainakin rajoitettiin.
Se on moottoriöljyn huohotus savua Ferrari moottoreissa. Ennen tuo moottoriöljy poltettiin moottorissa, mutta ei enää ja siksi sitä savua tulee silloin tällöin auton perästä.

Ferrari pöläyttelee valkoista savua – mistä on kyse?
 
:facepalm:

Ja sitä lähetystä ei voi aloittaa aiemmin koska..?
Luulin että tuossa olis joku oikeasti järkevä syy takana.
Tais olla niinki simppeli syy että mainostajia saadaan tuutattua enemmän siihen lähetyksen alkuun ja sopii paremmin ohjelmaslottiin. Tyhmät amerikkalaiset :tdown:
 
:facepalm:

Ja sitä lähetystä ei voi aloittaa aiemmin koska..?
Luulin että tuossa olis joku oikeasti järkevä syy takana.

Tais olla niinki simppeli syy että mainostajia saadaan tuutattua enemmän siihen lähetyksen alkuun ja sopii paremmin ohjelmaslottiin. Tyhmät amerikkalaiset :tdown:

Olisiko tuossa ohjelmapaikan lisäksi jopa jonkinlainen psykologinen kikka? Sen sijaan, että katsojat avaisivat television paria minuuttia vaille lähtöä, he saattavat avata sen tasalta eli kymmenen minuuttia ennen lähtöä, jolloin mainoksia saadaan tuputettua enemmän.

Eipä tuolla niin kauheasti väliä minulle ole, mutta näyttäähän se typerältä.
 
Olisiko tuossa ohjelmapaikan lisäksi jopa jonkinlainen psykologinen kikka? Sen sijaan, että katsojat avaisivat television paria minuuttia vaille lähtöä, he saattavat avata sen tasalta eli kymmenen minuuttia ennen lähtöä, jolloin mainoksia saadaan tuputettua enemmän.

Eipä tuolla niin kauheasti väliä minulle ole, mutta näyttäähän se typerältä.
Ihan samoja ajatuksia itellä tuosta. Eiköhän tuo ole ihmistem tv käyttäytyminen ole tarkasti tutkittu juttu. Itellekkään tolla ei oo mitään väliä, yleensä katon kisat illalla enkä suorana
 
Itellekkään tolla ei oo mitään väliä, yleensä katon kisat illalla enkä suorana
Mitenkään kyseenalaistamatta haluaisin kysyä, että eikö tuo oikeasti haittaa kokemusta? Mulle on todella tärkeää nähdä livenä ja jotenkin menee fiilis jo vaikka katsoisi timeshiftillä 2 minuuttia jäljessä. Monille tuo jälkeenpäin katsominen näyttää onnistuvan enkä ole oikein päässyt siihen sisään. Vaatisi jonkin sortin itsepetosta.
 
Mitenkään kyseenalaistamatta haluaisin kysyä, että eikö tuo oikeasti haittaa kokemusta? Mulle on todella tärkeää nähdä livenä ja jotenkin menee fiilis jo vaikka katsoisi timeshiftillä 2 minuuttia jäljessä. Monille tuo jälkeenpäin katsominen näyttää onnistuvan enkä ole oikein päässyt siihen sisään. Vaatisi jonkin sortin itsepetosta.
Kaikki "live"-lähetykset tulevat viiveellä, joka ei välttämättä ole edes kovin pieni. Itsepetos näkyy onnistuvan oikein hyvin. :)
 
Kaikki "live"-lähetykset tulevat viiveellä, joka ei välttämättä ole edes kovin pieni. Itsepetos näkyy onnistuvan oikein hyvin. :)
Joo, olen huomannut ja vähän se häiritsee jos ajatukselle antaa vallan. Analogisten lähetysten aikaan oli vielä paremmin tapahtuman päällä. :)
 
Aika iso viive näyttää olevan DNA TV:n ja telkkarin välillä (viive noin 30 sekuntia). Kyseessä siis C More MAX -kanava.
 
Ratamuutokset:
- Other than routine maintenance no changes of significance have been made.
Sellainen maininta, että pääsuoran DRS-aluetta on pidennetty. Ei toki varsinainen ratamuutos.
"The FIA has altered the DRS zone on the start/finish straight for this weekend's race, moving the start of the zone 100 metres closer to the exit of the final corner to extend the amount of time drivers can use it."
Bahrain Grand Prix: Sakhir F1 circuit guide
 
Mitenkään kyseenalaistamatta haluaisin kysyä, että eikö tuo oikeasti haittaa kokemusta? Mulle on todella tärkeää nähdä livenä ja jotenkin menee fiilis jo vaikka katsoisi timeshiftillä 2 minuuttia jäljessä. Monille tuo jälkeenpäin katsominen näyttää onnistuvan enkä ole oikein päässyt siihen sisään. Vaatisi jonkin sortin itsepetosta.
Ei se mulla ainakaan kokemusta haittaa. En tiedä miten se haittaisi jos ei lopputulosta tiedä etukäteen? ainut että joutuu päivän oleen uutispimennossa ettei vain kuule tuloksia mistään. Onneksi kaikki kaverit tietää jo nykyään niin eivät tule möläyttelemään.
 
Ei se mulla ainakaan kokemusta haittaa. En tiedä miten se haittaisi jos ei lopputulosta tiedä etukäteen? ainut että joutuu päivän oleen uutispimennossa ettei vain kuule tuloksia mistään. Onneksi kaikki kaverit tietää jo nykyään niin eivät tule möläyttelemään.
Minä koen, että on mahdotonta jännittää kisaa jos tiedän että tulokset olisivat jo saatavilla. Voihan sitä silti katsoa, mutta ei vaan saa sitä fiilistä irti.
Lähetyksille on edelleenkin oma ketjunsa.
Buu.
 
Eiköhän kärki kolaroi niin että Hämis saa ilmaisen kärkipaikan ja voiton :tdown:
 
Bottaksella paikka voittaa, tai sitten Ferrareilla on tällä radalla parempi auto.
 
Hauska, kun Mäkin ratissa on Logitechin logo, toisilla nyt vaan on realistisemmat formulasimulaattorit, kuin toisilla. :D
 
Räikkönen on taas kyllä ollut ilahduttavan kovassa vauhdissa harjoituksissa. Toivotaan tällä kertaa onnea kisaan, että tulisi se voitto pitkästä aikaa.
 
Kimi pyllistää taas Fefen toimesta aika ajossa Vettelin eduksi tai viimeistään kisassa vaikka paalulta lähtisikin. :tdown:
 
Jos järjestys kisan alussa olisi Kimi, Bottas, Vettel, niin Kimilläkin olisi hyvät mahkut pärjätä.
 
Ainakin ekassa kisassa kimi sai paremman taktiikan kunnes sitten haas tapahtui
Uskot oikeasti että Kimi olisi saanut voittaa? Eikä se Kimin taktiikka ollut mitenkään parempi. Renkaiden vaihdon jälkeen vauhti ei riittänyt Vettelin tasolle.

Yhtälailla se huomenna järjestellään varikolla ellei Vettel ole oikeasti hidas tai tyri mahdollisuuksiaan.
 
Olisi saanut voittaa. Lapsellista haihattelua edes kuvitella, että Ferrari jatkuvasti tekisi kaiken Kimiä vastaan.
Ei kyse olekaan nyt tekemisestä Kimiä vastaan vaan Vettelin eduksi jos siihen on mahdollisuus. Näitä esimerkkejä on aika paljon viime vuosilta.
 
Uskot oikeasti että Kimi olisi saanut voittaa? Eikä se Kimin taktiikka ollut mitenkään parempi. Renkaiden vaihdon jälkeen vauhti ei riittänyt Vettelin tasolle.

Yhtälailla se huomenna järjestellään varikolla ellei Vettel ole oikeasti hidas tai tyri mahdollisuuksiaan.
No eikö voitto sitten mennyt oikeaan osoitteeseen? Joskin hyvällä onnella, mutta nopeampi siis voitti?
 
Ei kyse olekaan nyt tekemisestä Kimiä vastaan vaan Vettelin eduksi jos siihen on mahdollisuus. Näitä esimerkkejä on aika paljon viime vuosilta.
Vettel on yleensä sen ansainnut omilla otteillaan tai sillä, että on ollut selvästi paremmassa asemassa mm-taistossa. Vituttaahan se suomalaisesta näkökulmasta, mutta näin se vaan menee.

Mutta kauden ensimmäisissä kisoissa tilanne on eri, jos Kimi suoriutuu paremmin, niin Kimillä on myös etu tiimin silmissä.
 
Kimi sai sen taktiikan minkä johtava kuski ferkulla yleensäkkin saa. Sama juttu mersulla. Sattui nyt vain käymään haassit.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom