F1 2017 (PC, PS4, Xbox One)

hokkis

Välituontilisensoija
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
343
F12017__capsule_main-2.jpg


Julkaisupäivä: 25.8.2017
Alustat: PC, Xbox One, PS4
Kehittäjä: Codemasters
Kotisivu: F1™ 2017 - Official Game Website


MAKE HISTORY IN F1™ 2017 | Codemasters Blog

Codemastersin tämänvuotinen F1-peli ilmestyy 25.8 ja mukana on tällä kertaa F1 2013:n tapaan nippu vanhoja klassikkoautoja. F1 2017:n uramoodin pitäisi olla tänä vuonna entistä laajempi ja hiotumpi kokemus, mukaan on lisätty uusi Championships -pelitila ja moninpeliin pitäisi olla myöskin parannuksia luvassa.

Klassikkoautoja pääsee uramoodin aikana käyttämään ilmeisesti jonkinlaisissa kutsuvieraskisoissa ja autot ovat käytettävissä myös muissa pelimuodoissa. Uusia pelimuotoja on huhujen mukaan luvassa "useita".


Klassikkoautoista on jo paljastettu suurin osa, ensimmäisinä päivänvalon näkivät Rubens Barrichellon ja Michael Schumacherin vuoden 2002 Ferrari F2002:
Ferrari-2002-end-1024x576.jpg


Nigel Mansellin ja Riccardo Patresin vuoden 1992 Williams FW14B :
Williams-1992-end-1024x576.jpg


Ja aikansa ylivoimaisin, Alain Prostin ja Ayrton Sennan käskyttämä vuoden 1988 mestaruusauto McLaren MP4/4:
McLaren-1988-end-1024x576.jpg


Näiden lisäksi peliin on jo vahvistettu myös seuraavat:
  • 2010 Red Bull Racing RB6 - Kuljettajina Sebastian Vettel ja Mark Webber
  • 1995 Ferrari 412 T2 - Kuljettajina Jean Alesi ja Gerhard Berger
  • 2004 Ferrari F2004 - Ratin takana Michael Schumacher ja Rubens Barrichello
  • 2007 Ferrari F2007 - Kimi Räikkösen mestaruusauto, tallikaverina silloin Felipe Massa
  • 1996 Williams FW18 - Kauden 1996 menestynein auto, jota ajoivat Damon Hill ja Jacques Villeneuve
  • 2006 Renault R26 - Kuljettajina Fernando Alonso ja Giancarlo Fisichella

IO-TECH F1 2017 nettikisailut:

Steam-keskustelu: IO-Tech F1 2017 :: io-tech
Discord-serveri: https://discord.gg/xG5rmSy
 
Viimeksi muokattu:
Toivotaan että autoissa on hyvä vahinkomallinnus. 2016:ssa taisi olla jo melko hyvä. En sitä itse ole pelannut.

F1 kiinnostaa lajina niin voi olla että tulee tämä hankittua joskus. 2016 meinasin Steam-aleista ostaa mutta 2017 tulee niin äkkiä niin odotan mieluummin sitä.
 
Tota noin, olisi tarkoitus herätellä vormulapelaamista kaverien kanssa, ja olen kuullu, että tämä uusin F1 alkaa olla aika hyvässä kuosissa? Mites tässä on moninpelivaihtoehtoja? Onnistuuko koko kauden ajaminen kaverien kanssa (4 pelaajaa eri tiimeissä tms.) siten että AI ajaa muut autot?

Vähän vielä kahden vaiheilla, mennäänkö PS4- vai PC-versiolla mutta itse olisin taipumassa pleikkarin puolelle, varsinkin kun Prolle on vissiin tulossa vähän ekstra-silmäkarkkia? Helpompi ja halvempi kuitenkin hommata kamuille pleikkari kuin ruveta kasaamaan uutta PC:tä, vaikka ei sekään mahdotonta kai olisi. Ja näköjään g27:nkin saa jo toimiin pleikkarilla, kunhan hommaa väliin vähän elektroniikkaa?
 
Tota noin, olisi tarkoitus herätellä vormulapelaamista kaverien kanssa, ja olen kuullu, että tämä uusin F1 alkaa olla aika hyvässä kuosissa? Mites tässä on moninpelivaihtoehtoja? Onnistuuko koko kauden ajaminen kaverien kanssa (4 pelaajaa eri tiimeissä tms.) siten että AI ajaa muut autot?

Vähän vielä kahden vaiheilla, mennäänkö PS4- vai PC-versiolla mutta itse olisin taipumassa pleikkarin puolelle, varsinkin kun Prolle on vissiin tulossa vähän ekstra-silmäkarkkia? Helpompi ja halvempi kuitenkin hommata kamuille pleikkari kuin ruveta kasaamaan uutta PC:tä, vaikka ei sekään mahdotonta kai olisi. Ja näköjään g27:nkin saa jo toimiin pleikkarilla, kunhan hommaa väliin vähän elektroniikkaa?
Itellä on tommonen pleikan ja g27 välissä: CronusMax Plus hyvin toimii, pitää olla myös usb-hubi johon kytketään ratti ja ds4, hubista sitten yhteys tuohon tikkuun. Ennen ekaa käyttöä se pitää conffata pc:llä, wheel mode asetukselle ja päivittää firmware.
 
PC versio (ei fyysinen) nyt 45€ CDON.comissa. Se special versio, johon saa klassisen MP4/4:n mukaan.

Pelin saa jo steamiin aktivoitua ja varmaan alkuviikosta ladattuakin ja ensiviikon perjantaina mennään lujaa. Ajattelin ostaa, 14 on laneilla pelattu ja tämä vaikuttaa (jo 16 vaikutti) helvetin hyvältä
 

Kaikkihan osaa kirjoittaa "allkeyshop *pelin nimi*" googleen ja katsoa sieltä halvimman kaupan, mutta kaikki eivät halua.

Teoriassa rikkovat usein ainakin Steamin käyttöehtoja, tosin tämän pelin kohdalla en tiedä miten on. Sen sijaan CDON.com on virallinen ennakkotilauspaikka.
Ja muutenkin jotkut keyshopit ovat ainakin ennen olleet hieman hämäriä paikkoja (mm. varastetuilla luottokorteilla ostettuja koodeja on myyty eteenpäin, kuten myös varastettuja, käytettyjä ja generoituja koodeja).

Ai ovat lisänneet parit vanhat skinit tähän :D

Vissiin ihan panostettu osaan noista klassikkoautoista, joskin vissiin uudemman pään "klassikot" (mm. 06 rellu, 08 mäkki, 10 red bull) ovat aika yhdestä puusta veistettyjä
 
Huomenna tulee ulos, mielenkiinnolla odottelen millaisia arvosteluja tulee pelaajapuolelta.
Odotellessa tunnelmia on kohoteltu assetto corsan f1 modilla (josta tykkään kyllä).
Onhan se dirt rallyn jälkeen taas mukavaa ajaa vormulaa.


 
Ei uskalla ostaa ennen kuin arvostelut ulkona. Toivottavasti ovat riittävästi uudistaneet viimevuosien versioihin nähden. Olisi taas pitkästä aikaa mukava pelailla kunnon F1 peliä.

Huomenna sen sitten näkee onneksi jo :cigar2:
 


Ihan ei kyllä menty sääntöjen mukaan jokaista kurvia :D:D:D

CDON:iin oli femman alennuskoodikin, niin 40€ jäi hintaa kun tänään ostin. Ihan ok hinta uudesta pelistä ilman mitään hämäriä keyshoppeja.
Preloadi tehtynä ja täytyy katsella huomenna monelta aukeaa ja sitten kovaa ajoa :comp: Mistään en löytänyt mihin aikaan virallinen launchi on, vai aktivoituuko nuo steamiin keskiyöllä (ja millä aikavyöhykkeellä vai riippuuko siitä missä olet)? Voisi yölläkin pelata vähän, jos on tulilla jo tunnin päästä

Ei uskalla ostaa ennen kuin arvostelut ulkona. Toivottavasti ovat riittävästi uudistaneet viimevuosien versioihin nähden. Olisi taas pitkästä aikaa mukava pelailla kunnon F1 peliä.

Huomenna sen sitten näkee onneksi jo :cigar2:

Ilmeisesti melko samoissa mennään kuin viimevuoden painoksessa, joka oli iso hyppy edellisistä (13, 14 ja 15) eteenpäin. Enemmän pelimuotoja, parempi careermode, klassikkoautot ja vähän parempi AI sekä damage-model tarjolla.
Ajotuntuman on sanottu olevan johdonmukaisempi kuin viimevuonna, vaikka autot ovat nopeampia ja niillä on enemmän pitoa.

Esim. siis F1 2014 verrattuna tämän pitäisi olla täysin ylivoimainen peli
 
Viimeksi muokattu:
Otin tyypit ja meni vähä myöhäselle...:darra:

No mutta, ensikosketus ihan positiivinen kyllä, tuo uramoodi vaikuttaa ihan kätsyltä. Grafiikat muuten ok tasoa PS4:lla mutta herranmunjee niitä kasvoja! Jotenkin kauhean kurttusen ja vanhan näkösiä kaikki ja Kimilla valtavan iso pää? Samaten kypärien grafiikat aika surkeat noissa välianimaatioissa (mutta eipä niitä paljon muuten tule nähtyäkään). Onko PC:llä sama?

Sitten Australian kisa piti aloittaa pari kertaa alusta, kun AI-kuskit veti surutta vaan perään, ei mitään järkeä ollu. Yksikin neropatti koitti kiilata mun ja ratavallin välistä, vaikka olin ajolinjalla, ja jäätiin sitten renkaat limittäin siihen tahimaan.:shifty:


Kolmannella kerralla sitten kaikki meni siististi ja maaliin asti pääsin. Tiimikaveri Alonso jäi kauas taakse.:btooth:
 
Ilmeisesti melko samoissa mennään kuin viimevuoden painoksessa, joka oli iso hyppy edellisistä (13, 14 ja 15) eteenpäin. Enemmän pelimuotoja, parempi careermode, klassikkoautot ja vähän parempi AI sekä damage-model tarjolla.
Ajotuntuman on sanottu olevan johdonmukaisempi kuin viimevuonna, vaikka autot ovat nopeampia ja niillä on enemmän pitoa.

Esim. siis F1 2014 verrattuna tämän pitäisi olla täysin ylivoimainen peli

2014 on tosiaan viimeisen versio, jota tullut pelattua, joten sinänsä tämä voisi olla hyvä hetki jälleen tutustua sarjaan uudestaan. PC:lle tämä tulisi, joten kuunnellaan nyt vielä siitä hiukan kokemuksia kun täälläkin porukka pääsee käsiksi ja pelaamaan :tup: Kaikenkaikkiaan silti varsin lupaavalta vaikuttaa.
 
No mutta, ensikosketus ihan positiivinen kyllä, tuo uramoodi vaikuttaa ihan kätsyltä. Grafiikat muuten ok tasoa PS4:lla mutta herranmunjee niitä kasvoja! Jotenkin kauhean kurttusen ja vanhan näkösiä kaikki ja Kimilla valtavan iso pää? Samaten kypärien grafiikat aika surkeat noissa välianimaatioissa (mutta eipä niitä paljon muuten tule nähtyäkään). Onko PC:llä sama?

Ainakin 2016-versiossa oli myös todella pökkelömäiset (ja luonnottomat) hahmot, ja niin ne ovat myös useimmissa muissa Codemastersin ajopeleissä. Youtuben perusteella ovat kuitenkin saaneet hahmoja tälle vuodelle aavistuksen verran luonnollisemmiksi. Kimin hymyilybugia ei tosin olla vieläkään korjattu.

Onko autojen damage modelissa kehumista? Videoiden perusteella autot kestävät edelleen liian paljon osumaa ilman kunnollisia vaurioita. Toivoisi että tällä saralla oltaisiin menty edes vähän eteenpäin.
 
Onko autojen damage modelissa kehumista?

Edelleen saa klipata renkaalla aika reilusti seinään ilman, että mitään ja jos olet suoraan toisen takana ja pökkäät perään, niin tuskin tulee vahinkoa. Etusiipi menee aika herkästi jos törmäät kulmassa, eikä eturengas ota iskua vastaan.
Eli sama kuin ennenkin.

E: Raskas peli ainakaan ei ole... GTX 780 ti jaksaa ultrallakin 1440p resolla +60 fps (Australia, sunny day), kun reunanpehmennys ei ole aivan tapissa ja AF myös tiputettu 16x --> 8x

Sitten kun pudotti yleisöä, peilejä, auton heijastuksia ja nurmikkoa yhden pykälän, niin sai yli 100 fps ja oikein eroa ei nähnyt, paitsi että yleisö ei heiluta lippuja :D
alustana R5 1400 @3,9Ghz + 16gb @3200mhz

Ei pahan näköinen, mutta ei hienoinkaan peli mitä olen nähnyt. Hyvää 2017 vuoden tasoa.
 
Jaa hymyilybugi? En muista että *kukaan* missään olis hymyilly (ei edes Ricciardo), Kimikin voitti Australian kisan ja ihan naama peruslukemilla olivat kaikki podiumilla...no eka kisa vasta. Mutta jotenkin sairaanoloiset kasvot kaikilla, ymmärtäähän sen kun Arrivabene polttaa kuin korsteeni, mutta muutkin?:rofl: Tietysti karu pudotus, kun Unchartedin kuvankauniiden graffojen jälkeen tätä koitti.:btooth:

Tuosta vauriomallinnuksesta, ainakin etusiipi otti osumaa parikin kertaa; ja kun AI-kuskit ajoivat perään, niin inssi höpisi siinä kanssa jotain. Näkyishän se vahinko tuolla auton kaaviossa ympyrää painamalla mutta kun ei kerkee syventymään kaikkiin toimintoihin siellä ohjaamossa vielä. pitää harkoissa katsoa vähän tarkemmin mitä tuolta näkee ja voi säätää.

Pirun vaikea kuulla noita inssin tarinoita muun melun ohella, vaikka kuulokkeita käytin illalla. Pitänee katsoa asetuksista vähän paremmat säädöt äänimaailmaan, jos mahdollista. Minusta kuitenkin radion äänien pitäisi olla etusijalla kaikenmaailman helikopterin pörinöiden yms. sijaan.

Lähdin ajamaan ihan perusasetuksilla oudokseltaan, joten tiedä onko vauriomallinnuksessa mitään säätömahdollisuuksia, luulisi olevan. Se olisi kanssa kiva tietää, että kun toi AI kohelsi tuossa, niin saako ne mitään rangaistuksia peräänajosta tai muista tempauksista, en huomannu katsoa?
 
F1 2016 - kysymys tähän väliin. Onko näin, että se Career mode on aika overkill, 100% reissun pituus, AI vaikeustasoja ei voi säädää, ja kaikki avut poissa?
 
Te jotka ratilla pelaatte, mihin ootte konffannu ton kytkimen jota käytetään lähdössä? Eikös tuo 2016 ollu oletuksen vaihdepykälässä? Tässä en saa jostain syystää millään tuota toiminaan.

Ja miksi nuo menut ei voi toimia siten että näyttäisi näppiksen "symboolit" noissa että mistä pääset likkumaan menussa eteen päin jne. Nyt näkyy vain 6, 5 ja etc. Enhän mä nyt muista mitkä napit nuo oli ku ratissakaan ole mtn numeroita.

Edit: Sain toimimaan. Usbpolkimet aiheutti jtn häikkää.
 
Viimeksi muokattu:
Voi helvata, vois ne mekaanikot nyt edes tarpeeksi pensaa tankata autoon, olin vikakierroksen kahteen viimeiseen mutkaan saakka johdossa, ja sitten loppu löpö ja jouduin köröttelemään maaliin matelemalla. Menihän siinä Vetteli ja Hammy ohi sitten vielä mutta sentäs podiumille pääsi.:facepalm:

Tars vissiin syventyä tuohon bensan kulutukseen ja seoksiin ynnä muuhun, aina menee testeissäkin noi kulutustestit pieleen. En vissiin tajuu kun pitäisi pintakaasulla mennä mutta silti tietty aika alittaa.:btooth:

Muutenkin toi auton säätö on mallia valitse näistä valmiista 5 setistä tai säädä itte kokonaan. Mitä virkaa niillä insseillä siellä on?:rage:

Toistaseksi olen vetänyt ohjaimella vaan, pitäs laittaa ratti kehiin kohta puoliin, niin näkee mikä vaikutus.
 
Te jotka ratilla pelaatte, mihin ootte konffannu ton kytkimen jota käytetään lähdössä? Eikös tuo 2016 ollu oletuksen vaihdepykälässä? Tässä en saa jostain syystää millään tuota toiminaan.

Outoa, mulla oli oletuksena ylävaihteessa, mutta vaihdoin kyllä muualle (sekventaalikeppiin).

Aluksi tuntui hankalalta, mutta kyllähän tämä oli ainakin alustavasti helppo hallita. En ole vielä muuta ajanut kuin tyhjällä radalla jotain puolen sataa kierrosta (shortti-radoilla) ja 5 sekä 3 kiekan kisat. Sunnuntaina jos ehtisi sitten enemmän...
@Perse-Arska laita pari kierrosta enemmän bensaa tankkiin, tai sitten kisan aikana aja välillä "lean" asetuksella, esim siinä vaiheessa kun alkaa renkaista hävitä pito. Noi ei kyllä pääsääntöisesti ole välttämättöimiä räpeltää, mutta "tosissaan" netissä ajavat räpläävät tuota bensansyöttöä jatkuvasti. Syheröillä pätkillä leanilla tai stantardilla ja jokaisella vähänkin pidemmällä suoralla laittavat täysille.
 
Joo, hokasin ton lean <> rich asetuksen tuolta ja sitten sekin auttaa jos testaa sen bensankulutuksen harjoitusajoissa ja sen perusteella katsoo sitten, ettei alitankkaa autoa ennen kisaa, niinku mulle varmaan kävi. Se kyllä varottaa siellä kisataktiikan ruudussa siitä, muttei mitenkään hyppää silmille. Tommosessa 45 prossan kisapituudessa leanilla ajelu näköjään voi 'palauttaa' helposti kierroksenkin verran bentsoolia, että hyötyä siitä kyllä on. Riippuu tietysti radasta ja ajotyylistä. Mulla on vähän liikaa maximum attack koko aika päällä.

Onhan siellä ajovalikoissa vaikka mitä, voi tsekata mosan ja renkaiden tilan, L1:llä voi kuittailla inssille ja muuta, mutta ei vielä kyllä oikein löydä käsi noita ajon aikana. Kyllä se tästä menee.

Monaco menossa, voi hitto mikä gokarttirata.:wtf:
 
Mitä oon katellut tuubista porukan ajeluita niin näyttäis että noissa autoissa on ainakin huippunopeudet pienemmät kuin oikeasti.
Vai ajeleeko ne joillain rookie asetuksilla ja auto ei liiku niin kovaa ?
Jossain Australiassa oikeilla formuloilla oli huiput melkein 330 speed trapissa ja noissa viedoissa australiassa ne ajelee jotain vähän reilu 190mp/h, eli siinä 310km/h.
Spassa mentiin about 340, vähän reilu jotkut, miten pelissä ?
 
Riippuisko se vähän pelimoodista, oliko kyse yksinpelikampanjasta vai moninpelistä? Tossa kampanjassa kun voi kehittää noita autoja, niin luulis ettei mikään niistä ole ihan tapissa alun alkaen? Tai no, ainakin kävisi järkeen. Tai sitten moninpelissä eivät olleet säädöt optimaaliset?

Olis hienoa jos moninpelinä vois pelata tota kampanjamoodia kaverien kanssa, että kaikki vois kehittää omia autojaan... ilmeisesti ei onnistu?
 
Millasia kierrosaikoja ootte F1 2017 ajaneet spassa ?
AC:n modilla pääsee ultrilla 1.40 alkusille luvuille ja huiput on aika lailla 340, eli samat mitkä näytti olevan spassakin.



Kyllähän tuo F1 2017 kutkuttais just uramoodin ja auton kehityksen takia.
Kai se on hankittava.
 
On kyllä parin päivän ajelun jälkeen hyvin vakuuttava peli fysiikan osalta. Mukavia ominaisuuksia on varsinkin tuo että sijoitus maailman listalla näkyy aina kun parannat aikaa. Ja ei edes välttämättä tarvi kaveria pelaamaan kun pystyy laittaa kaverin ghostin ajamaan jotain rataa ja sitä vastaan sitten yrittää ajaa nopeampi aika. :hungry:
 
Pari kertaa harkoissa Monacossa vetänyt koko eturipustuksen irti, että kyllä tässä vahinkoakin saa aikaseksi. Ei kyllä meinaa taittua millään tonne radalle ja AI vetää melkosia kierrosaikoja. Muilla radoilla pärjänny jopa liiankin hyvin McLarenilla.
 
Pari kertaa harkoissa Monacossa vetänyt koko eturipustuksen irti, että kyllä tässä vahinkoakin saa aikaseksi. Ei kyllä meinaa taittua millään tonne radalle ja AI vetää melkosia kierrosaikoja. Muilla radoilla pärjänny jopa liiankin hyvin McLarenilla.
Monacossa pitää saada se zone -tila päälle ja antaa palaa.

Onkos täällä F1 2016 omistajia, jotka ovat tämän uuden painoksen hankkineet? Mitä mieltä olette, onko järkeä päivitellä vai pitäisikö odotella 2018 versiota?
 
Löytyy 2016 ja nyt tuli tämäkin ostettua. Yksi kisa vasta ajettuna mutta uratila vaikuttaa selvästi paremmalta ja sen takia tämän ostinkin. Löytyy kuluvat moottorinosat, laajempi auton kehitys, enemmän mahdollisuuksia polttoaineen/auton säästämiseen... Klassikkoautojen takia tai online-pelaamiseen en päivittäisi ainakaan tällä hinnalla 16->17.
 
Pitihän tämä ostaa itsellekin kun piti pikkuveljelle ostaa, jolta sain myös Logitech Driving Force GT ratin, kun se sai G29:n. Onhan tämä pitkästä aikaa kivaa ajettavaa ja 34" Ultrawideltä erittäin nautinnollista katseltavaa.:tup:
 
Viimeksi muokattu:
On tullu yli 30 tuntia pelailtua ja onhan toi nyt edeltäjäänsä verrattuna kaikinpuolin parempi, codemasterin taitoon luotin ja uskalsin ennakkotilata eikä oo tarvinnut pettyä.
Tuo kestävyys aspekti tuo kyllä ihan kivan mausteensa koko kautta ajatellen, 13 kisaa mentynä ja itellä tällänen tilanne, ilman että oon kehittänyt yhtään durabilityä.
429061B1295FC299419575C2F7E8F57F04499B64


Multiplayeris tulee jostain syystä joka kerta hylätyksi kisatulokset.
09D473317EFD4A2434FAA47CBA4A01E25C48A347
 
Itse pelannut toistaiseksi vain multiplayeriä pikkuveljen kanssa ja 32€ peliksi oikeinkin mukavaa viihdettä.:tup:
 
Kylläpä tää ainakin toistaiseksi jää hyllyyn, ei ole vieläkään mahdollisuutta ohjaamo kuvakulmassa saada erillistä Vaihde/RPM mittaria, viime vuonna tuosta oli jo paljon palautetta. Kuinka vaikea olisi käyttää samoja HUD -elementtejä mitä on muissakin kuvakulmissa.

Se on meinaan sillä viissiin, kun ratin laittaa kunnolla 1:1 ohjaamo kuvakulman kanssa niin mahdoton on nähdä mitään mittaristoja kunnolla...
 
Tulipas äsken reenattua lempi rataa, eli Brazilian Autódromo José Carlos Pacea niin ajattelin samalla tallentaa videon. Pikkuveljen kanssa kun pieni skaba, joten pitihän se reenata josko pärjäisi sille. Olen erittäin amatööri autopeleissä, joten ajokaan ei ole mitään mainiota.:tdown: Mutta peli itsessään on loistava.:tup:

 
brazilian-gp-top-speeds-fp-2016.jpg


Tossa on viimevuoden Brasilian harkkojen speed trap lukuja.
Vähän näyttäis olevan alakanttiin niinku noissa F1 sarjan peleissä tuppaa olemaan.
1.10.7 oli viimevuoden paalu, eli sama aika kun Asmolalla tämän vuoden autolla.
Nyky vehkeillä mennään varmaan 1.07 alkusiin lukuihin, toki pitää huomioida kuskin kyvyt :)
 
Olen erittäin amatööri autopeleissä, joten ajokaan ei ole mitään mainiota

Hyvinhän se meni, yksi mutka painui liian levellä linjalle ja toinen meni ihan miten sattuu, mutta kyllä tuolla ajolla kilpailee :tup:

Vähän näyttäis olevan alakanttiin niinku noissa F1 sarjan peleissä tuppaa olemaan

Asmola tuskin on säätänyt autoa, voisi mennä kovempaakin heikentämällä downforcea. 204 mailia tunnissa (328 km/h) on nopeimman auton maksiminopeus ainakin tämän videon mukaan illman DRS:ää, enkä myöskään usko, että autoja on säädetty tätä videota varten, kun on kaverilla niin puolivillaisia videoita muutenkin:


Eli joo, jonkin verran alakanttiin mennään.
 
Lol, vaihdoin aika-ajon jälkeen vaihdelaatikon ja siitä tietysti lähtöruuturangaistus. Noh ajoin lämmittelykierroksen normaalisti "alemmasta" lähtöruudusta ja kierroksen jälkeen auto veti itestään kolmanteen ruutuun mihin alunperin ajoin aika-ajossa :D

Kovin nopeaa tuntuu nuo voimayksiköt kuluvan...
 
Lol, vaihdoin aika-ajon jälkeen vaihdelaatikon ja siitä tietysti lähtöruuturangaistus. Noh ajoin lämmittelykierroksen normaalisti "alemmasta" lähtöruudusta ja kierroksen jälkeen auto veti itestään kolmanteen ruutuun mihin alunperin ajoin aika-ajossa :D

Kovin nopeaa tuntuu nuo voimayksiköt kuluvan...

Sama tuli just vastaan. Olin aika-ajoissa 15., penaltyn kanssa viimeinen kun laatikko levisi heti Q2 alkuun. Vikalta sijalta suoritetun lämmittelyn jälkeen sitten körötteleekin reteesti suoraan 12. (???) lähtöruutuun :lol:

Vähän bugista tuntuu olevan muutenkin, mm. toistaiseksi jokaisessa kisan jälkeisessä videopätkässä "What set the winner apart from the competition here" tjsp. kysymykseen vastaus on, että turva-auto sitä ja tätä, vaikka koko SC on minulla disabloituna... :D
 
Hyvinhän se meni, yksi mutka painui liian levellä linjalle ja toinen meni ihan miten sattuu, mutta kyllä tuolla ajolla kilpailee :tup:



Asmola tuskin on säätänyt autoa, voisi mennä kovempaakin heikentämällä downforcea. 204 mailia tunnissa (328 km/h) on nopeimman auton maksiminopeus ainakin tämän videon mukaan illman DRS:ää, enkä myöskään usko, että autoja on säädetty tätä videota varten, kun on kaverilla niin puolivillaisia videoita muutenkin:


Eli joo, jonkin verran alakanttiin mennään.

Kokeilin tuota nopeampaa "valmis-asetelmaa" ja kyllähän sillä ottaa suoralla helposti +330, downforcen kustannuksella. Sain ajetuksi ajan 1.10.440 about, mutta kun katseli parhaita väliaikoja niin kun saisi kaikki osumaan yhteen niin mentäisiin helposti alle 1.10.. täytynee tutustua noihin säätöihin, sillä joku vetänyt ajan 1.08.2xx tuossa Braziliassa.:nb:
 
Noniin , innostukseni lukiessani lga775 tekstejä ja 2016 pelin omistaneena innostuin tekemään pientä laite testausta, vieläkö tätä peliä voi pc:llä pelata 10v vanhalla setillä .

q9450 @ 3,6ghz ( varaa on vielä nostella )
660ti pyödältä lojumasta
emo msi p32 neo ekana kaapin pohjalla

f1 suoraan kaupasta ja kokeiluun . ps. noita settejä on tossa kaapissa lojumassa vaikka kuinka kun 10vee sitten tuli pc:itä huvin ja urhelun vuoksi kasailla.

ps. eikun testaamaan
 
Ja upealtahan tuo näyttää. high asetuksilla ja 60-75fps maaliviivalta maaliviivalle vaikeusasteella 75%, sijoutus aika ajoissa 6 heti redbullien jälkeen. kyllä Kimi hyvin vetelee.
 
Aika buginen tekele tuntuu taas olevan. Online käytännössä pelikelvoton kun ehkä 2/10 kisasta menee ok, muuten tulee vaan randomisti kaikille hylkyä ilman syytä. Äänetkin bugaili eilen ihmeellisesti johon tosin auttoi kun buuttasi koneen.Muutenkin jotenkin nuo 2017 autot on todella tylsiä ajaa, paljon hauskempi ajella noilla klassikkoautoilla.

Tossa eiliseltä hotlappi melbournesta 04 ferrarilla

 
Aika buginen tekele tuntuu taas olevan. Online käytännössä pelikelvoton kun ehkä 2/10 kisasta menee ok, muuten tulee vaan randomisti kaikille hylkyä ilman syytä. Äänetkin bugaili eilen ihmeellisesti johon tosin auttoi kun buuttasi koneen.Muutenkin jotenkin nuo 2017 autot on todella tylsiä ajaa, paljon hauskempi ajella noilla klassikkoautoilla.

Tossa eiliseltä hotlappi melbournesta 04 ferrarilla



joo itselläkin äänet ainoastaan bugittaa hitusen , taitaa johtua äänikortista , jota käytännössä ei ole kun tuo integroitu . pitää koittaa päivitellä sitä vielä .

mites nuo fps:t sinulla ?
 
FPS on 3440x1440 resolla asetukset tapissa n.60-90FPS benhmarkissa, mutta laitoin suosiolla joitakin asetuksia high:lle ultran sijaan että sai FPS:n pysymään 100-130 pinnassa. Kuitenkaan kovin isoa eroa ei ole kuvanlaadussa, mutta esim varjot ultralla syö älyttömästi tehoa melko turhaan kun ei niitä ajellessa paljon kerkeä katselemaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Ompas hienot äänet tuossa Ferkussa, itse vielä kahden vaiheilla tämän hankinnan kanssa, kuitenkin F1 2016 löytyy.

Mitä olen katsellut AI:n tasoa, niin tuntuu riittävän että ottaa aina sisälinjan niin eipä nuo mitään ihmeellistä tee.
 
No jaa, aika ikävä lähteä keskipakasta liikkeelle lähdössä, kun AI-kuskit edessä vetää liinat kiinni ekaan mutkaan ja takaa tulevat eivät jarruta vissiin ollenkaan. Aika mukava siinä sitten vetää hätäjarrua itse ja katsoa kun takaa tulee joku suoraan takarenkaaseen ja kilkkaa sut pois radalta ja suoraan ratavalliin -> etuspoileri tai eturipustus paskana. Taakse ei mitään lämää tietenkään. Ei siinä ole mitään tehtävissä. Kun kaikkialla on kahta rinnan autoa ja jos vedät ulos radalta, niin täytyy 'antaa paikka takas' tai saat jonku muun penaalin.

Miksi ihmeessä ne eivät osaa ajaa sitä ekaa mutkaan jonossa ja jarruttaa normaalisti, vaan vetävät vauhdit ihan nollaan? ja takana tulevat sitten päin vastoin. Aika moni lähtö on ihan grande katastrofi tuon takia.
 
Tuossa kun niistä bugeista tuli muutama mainittua aikaisemmin, niin tässä ihan pätevät kierrosajat Expert 85 -tason boteilta :geek:

f1 koodaribotit.jpg
 
No jaa, aika ikävä lähteä keskipakasta liikkeelle lähdössä, kun AI-kuskit edessä vetää liinat kiinni ekaan mutkaan ja takaa tulevat eivät jarruta vissiin ollenkaan. Aika mukava siinä sitten vetää hätäjarrua itse ja katsoa kun takaa tulee joku suoraan takarenkaaseen ja kilkkaa sut pois radalta ja suoraan ratavalliin -> etuspoileri tai eturipustus paskana. Taakse ei mitään lämää tietenkään. Ei siinä ole mitään tehtävissä. Kun kaikkialla on kahta rinnan autoa ja jos vedät ulos radalta, niin täytyy 'antaa paikka takas' tai saat jonku muun penaalin.

Miksi ihmeessä ne eivät osaa ajaa sitä ekaa mutkaan jonossa ja jarruttaa normaalisti, vaan vetävät vauhdit ihan nollaan? ja takana tulevat sitten päin vastoin. Aika moni lähtö on ihan grande katastrofi tuon takia.
Aina sama ongelma vuodesta toiseen, on aika käsittämätöntä kuraa tuollanen, että noita asioita ei saada kuntoon. Eipä tätäkään tarvitse hankkia, onneksi rahat säästyy, täytyy ihmetellä taas ensivuonna uudemman kerran. :)
 
Jotenkin tuntuu taas puuttuvan suoranopeus kokonaan kun autot tulee suorilla heittämällä ohi oli setuppi mikä hyvänsä:rage:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 637
Viestejä
4 494 416
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom