F1 2017 (PC, PS4, Xbox One)

Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
743
Näyttää pleikkarillekin tuleen pätsit 1.04 ja 1.05 eli hieman helpotusta moninpelin hylkäysbugeihin ja osien kulumiseen, kun kisan pituus ei ole 100%?

Here you'll find the notes for patch 1.4. This is now out on PC and PS4, and Xbox One will follow soon



· The McLaren MP4/4 is now available for selection in Multiplayer modes for players with the Special Edition.

· Players will no longer be incorrectly disqualified from Multiplayer sessions.
Patch 1.5 has just been released on PS4. You’ll find the notes for this patch here, in English and other supported languages. We’re aiming to have this out on PC later on in the afternoon (31/08). Xbox has now passed submission and will be heading out today, though this will be going out with 1.4.


· A missing gear fault will always be fixed after swapping out a worn gearbox for a new one.
· Fixed a crash seen loading in to any Multiplayer session.
· Reduced the amount of gearbox and engine wear when playing 25% distance races.
Tosin miksi kutsuvat viesteissä pätsejä 1.4 ja 1.5:ksi en ymmärrä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 900
Koittakaas joku testata Red Bull ringiä, millaset huiput tulee ajettavalla setupilla ja muutenkin millasta aikaa tossa f1 2017 pelissä saa.
Videokin olis mahtava, vois vähän verrata miten se on suhteessa AC:n formula modeihin.
Oma veto AC:lla.



Himottais niin pirusti ostaa, mutta on niin monenlaista mielipidettä tullut ajokavereilta.
2016 oli vähän pettymys omasta mielestä ja tätä on odoteltu pelastajana.
Tuubi videot pelistä ei vaan jotenkin ole vakuuttaneet vielä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
On tämä kyllä huomattavasti 2016 parempi, tosin siihen ei kyllä hirveitä vaadita :) Ite en kyllä hirveästi jaksa innostua noista 2017 autoista, mutta classic autoilla on oikeasti ihan mukava ja suht haastavaakin kurvailla
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Tuli muuten mieleen, kun monet on sanonut, että nämä uudet autot ovat olleet tylsiä ajaa pelissä.

Mutta tosielämässä kuskit ovat hehkuttaneet autoja ja kuinka mahtava niillä on ajaa tuon pidon kanssa, onkohan tässä nyt joku ristiriita?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
198
Vähän kyllä tuntuu kuin ajaisi raiteilla verrattuna aiempiin versioihin, pitoa löytyy vaikka ajan ilman ajoapuja.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Vähän kyllä tuntuu kuin ajaisi raiteilla verrattuna aiempiin versioihin, pitoa löytyy vaikka ajan ilman ajoapuja.
Eli jollakin tapaa mallinnus varmaan kusastu, himottais edelleen tämä tuon uran takia, mutta ehkä sitten joskus alennuksilla tai ehkä ensi vuonna. :D
 

abc

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
100
Koittakaas joku testata Red Bull ringiä, millaset huiput tulee ajettavalla setupilla ja muutenkin millasta aikaa tossa f1 2017 pelissä saa.
Videokin olis mahtava, vois vähän verrata miten se on suhteessa AC:n formula modeihin.
Oma veto AC:lla.



Himottais niin pirusti ostaa, mutta on niin monenlaista mielipidettä tullut ajokavereilta.
2016 oli vähän pettymys omasta mielestä ja tätä on odoteltu pelastajana.
Tuubi videot pelistä ei vaan jotenkin ole vakuuttaneet vielä.
Ei mulla tohon 2017 oo hirveesti sanottavaa.
Komean näkönen tuo AC. Ite hommasin 2016 alesta. Ajelin ekaa kertaa ilman apuja jäin joku +5s spassa verrattuna apujen kanssa. Oli kyllä ihan hauskaa.
Kaasu oli kyllä aika hankala. Ei tarvinnu paljoa hipasta kaasua pienemmillä vaihteilla niin lähti lapasesta.
Katoin videon jossa alonso esittelee rattia ja puhu jarrubalanssista. Pitääkä jarrubalanssia säätää kesken kierroksen. Että jossain mutkissa mentäis eri säädöillä. Bemsankulutusta/tehoja vissiin kannattaa säätää.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Katoin videon jossa alonso esittelee rattia ja puhu jarrubalanssista. Pitääkä jarrubalanssia säätää kesken kierroksen. Että jossain mutkissa mentäis eri säädöillä. Bemsankulutusta/tehoja vissiin kannattaa säätää.
Jarruja säädetään jokaiseen mutkaan sopivalle tasolle (kaveri kertoi :D) ja bensankulutus on sitten että jos pitää saada korkea huippunopeus niin säädetään rikkaalle.
 

abc

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
100
En ymmärrä miten nuo parhaat ajat näille radoille on saatu ajettua
 

abc

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
100
Tää auton säätäminen varmaan ihan turhaa hommaa näillä taidoilla :D
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Tää auton säätäminen varmaan ihan turhaa hommaa näillä taidoilla :D
Ota aika-ajot ja kun oot varikolla niin paina F1 ja ota leaderboards ja sieltä kun painat enterillä jotain pelaajan tulosta vaikka #1 niin sieltä pystyy valita "Load setup" ja vaikka vertailuksi "Set as ghost" :).
 
  • Tykkää
Reactions: abc
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
En löytänyt täältä enkä murosta F1 2016 ketjua. 2014 ja 2015 pelit floppasi, varsinkin 15, ja Codemasters oli lähellä menettää sen takia lisurit F1:een sen takia, joten ne panosti 2016 versioon. Oon itse nyt pistkästä aikaa ihan koukussa formulaan, mulla on vielä 2016. Hankin tuon 2017 myöhemmin kun ensi bugit ovat korjattu ja mulla toi 2016 läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Eli jollakin tapaa mallinnus varmaan kusastu, himottais edelleen tämä tuon uran takia, mutta ehkä sitten joskus alennuksilla tai ehkä ensi vuonna. :D
Itselle nämä ei taas ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita, päinvastoin. Tätä on hauskempi ajaa kuin 2016, koska pitoa on kuten formula-autolle kuuluukin, eikä minkäänlaista raidetunnetta ole kyllä päässyt syntymään. Viime vuoden painoksessa esim. Melbournen ja Barcelonan kiihdytykset viimeiseen mutkaan alkoi kyrsiä suht. huolella, kun pitoa ei löydy mitenkään, ja tosielämässä nuo kohdat painetaan käytännössä talla pohjassa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Itselle nämä ei taas ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita, päinvastoin. Tätä on hauskempi ajaa kuin 2016, koska pitoa on kuten formula-autolle kuuluukin, eikä minkäänlaista raidetunnetta ole kyllä päässyt syntymään. Viime vuoden painoksessa esim. Melbournen ja Barcelonan kiihdytykset viimeiseen mutkaan alkoi kyrsiä suht. huolella, kun pitoa ei löydy mitenkään, ja tosielämässä nuo kohdat painetaan käytännössä talla pohjassa.
Okei tämähän on mukava kuulla, itselle vaan jäänyt sellainen kuva ihmisten puheista ja nousi tuollainen ihmetys.

Tosiaan taustalla n. 100h F1 2016 ja nautin pelistä, ehkä tämä täytyy vaan laittaa ostoskoriin jahka pahimmat bugit saavat korjatuksi.
 

abc

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
100
Ota aika-ajot ja kun oot varikolla niin paina F1 ja ota leaderboards ja sieltä kun painat enterillä jotain pelaajan tulosta vaikka #1 niin sieltä pystyy valita "Load setup" ja vaikka vertailuksi "Set as ghost" :).
Kiitos tiedosta. Laitoin #1 ghostiks ja sen sama setup. Jo ekassa mutkassa se ghost painu horisonttiin :D.
Sain tuolla setupilla ja kamerakulman vaihdolla parannettua puol sekuntia aikaa. Tykkään ajaa cockpit kamerakulmalla mutta on se näköjään vaan paljon parempi tuo tv kuvakulma parempi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Kiitos tiedosta. Laitoin #1 ghostiks ja sen sama setup. Jo ekassa mutkassa se ghost painu horisonttiin :D.
Sain tuolla setupilla ja kamerakulman vaihdolla parannettua puol sekuntia aikaa. Tykkään ajaa cockpit kamerakulmalla mutta on se näköjään vaan paljon parempi tuo tv kuvakulma parempi.
Suosittelen lämpimästi immersion kannalta sitä cockpit kameraa, se voi hieman vaatia totuttelua kun et näe niin paljoa, mutta mielestäni täysin vaivan arvoista!
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Suosittelen lämpimästi immersion kannalta sitä cockpit kameraa, se voi hieman vaatia totuttelua kun et näe niin paljoa, mutta mielestäni täysin vaivan arvoista!
Itse samaa mieltä! Ja sitten sekin että se tv kamera ei ole keskellä vaan hieman vasemmalla puolen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Ja sitä kameraa saa toki myös liikuteltua, esim. mainitussa cockpit kuvassa vähän ylemmäs jos siltä tuntuu, ainakin PC versiossa.

Mitens muilla, kun meikäläisellä kaikki välivideot ym. palkintoseremoniat näkyy vaan 15fps? Eli tökkii pahasti. Pelaan töllön kautta HDMI näyttiksestä. Itse pelissä 60fps eikä ongelmia.
 

abc

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
100
Ja sitä kameraa saa toki myös liikuteltua, esim. mainitussa cockpit kuvassa vähän ylemmäs jos siltä tuntuu, ainakin PC versiossa.

Mitens muilla, kun meikäläisellä kaikki välivideot ym. palkintoseremoniat näkyy vaan 15fps? Eli tökkii pahasti. Pelaan töllön kautta HDMI näyttiksestä. Itse pelissä 60fps eikä ongelmia.
Mulla oli 15fps koko peli alkuun mutta korjaantui kun päivitin näytönohjaimen ajurit
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Ite oon ajellut mersulla lähes aina. Syynä on että paljon parempi kuin Ferrari ja tuli todettua omin silmin. Minä Ferrarilla vs Kaveri Mersulla ja kaveri vaan päästeli ohi monessakin kohtaa kun alotin tän pelin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Ei noissa kyllä hirveää eroa ole absoluuttisessa nopeudessa, mersu on vähän radasta riippuen n.0.1-0.5s/kierros nopeampi. Isoin ero on varmaan siinä että mese on tosi aliohjaava/paljon helpompi ajaa. Omasta mielestä ferrari kuitenkin paljon hauskempi kun ei mene kun raiteilla. Mclaren on kyllä kauhea laitos, täysin mahdotonta ajaa sillä kilpaa 110% AI:ta vastaan koska joka suoralla joku tulee heittämällä ohi vaikka drs ei olisi edes käytössä.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Ei noissa kyllä hirveää eroa ole absoluuttisessa nopeudessa, mersu on vähän radasta riippuen n.0.1-0.5s/kierros nopeampi. Isoin ero on varmaan siinä että mese on tosi aliohjaava/paljon helpompi ajaa. Omasta mielestä ferrari kuitenkin paljon hauskempi kun ei mene kun raiteilla. Mclaren on kyllä kauhea laitos, täysin mahdotonta ajaa sillä kilpaa 110% AI:ta vastaan koska joka suoralla joku tulee heittämällä ohi vaikka drs ei olisi edes käytössä.
No se 0.1-0.5s on aika ratkaiseva jos kaverin kaa kisataan että kummalla on nopeampi aika radalla x. ;)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
No siinä vaiheessa pitää vaan ajaa paremmin kun kaveri ;) Mutta joo, jos jotain time trialia ajelee ni sit varmaan mersua kannattaa käyttää.
 

abc

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
100
juu nythän mä alan päästä tästä touhusta jyvälle. Oon ajellu tässä ilman avusteita elite setupilla. Auto ei pysy hanskassa yhtään mutta tiukat kurvit saa paljo paremmin ajettua on parempi tuntuma siihen autoon. Pystyy jopa kesken kurvin korjaamaan jos meinaa mennä pitkäks. Muutenkin pelituntuma paljon parempi. Tuo kaasu vaan vähän hankala ku se lähtee niin yhtäkkiä lapasesta. Taitaa toisaalta kuulua f1 luonteeseen tämä ominaisuus. Nämä multiplayer on kyllä melkosta sekoilua kun kaikki vaan ajaa toistensa päälle. Onkohan mitään kisoja joissa ei oo avusteita kellään ja jotain järkeviä kisoja?

edit. sain tuota kääsua helpotettua säätämällä polkimen herkkyyttä advanced wheel settings
 

abc

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
100
Ja sitä kameraa saa toki myös liikuteltua, esim. mainitussa cockpit kuvassa vähän ylemmäs jos siltä tuntuu, ainakin PC versiossa.

Mitens muilla, kun meikäläisellä kaikki välivideot ym. palkintoseremoniat näkyy vaan 15fps? Eli tökkii pahasti. Pelaan töllön kautta HDMI näyttiksestä. Itse pelissä 60fps eikä ongelmia.
mistä kameraa saa liikuteltua en osannu :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
mistä kameraa saa liikuteltua en osannu :(
Jossain siellä optionsseissa, en nyt muista missä :sori: Mutta ihan pelissä pause ja joku (sieltä valikosta) niin näkee samalla sen kameran sijainnin.
Preferences -> camera options

 
  • Tykkää
Reactions: abc
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
743
Huh, onpa hirveä ero DS4-padilla ja t300-ratilla ajamisen välillä. Padilla tuntuu jotenkin saavan paljon enempi anteeksi, ratilla pitää olla tarkempi ja auton saa jopa heitettyä pieneen liukuun, kun ylikovaa mutkasta päästää. Jarrutuskin vaatii enempi tottumista. Varmaan rattiin kun tottuu, sillä saa ajamisesta enemmän irti mutta se vaatii kyllä enemmän taitoakin ajamisessa.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Huhhuh, on tämä kyllä todellakin odotukset ylittänyt peli. Steamin laskurin mukaan 12h pelattu ja lisää tunteja varmasti tulossa, paljon.

Äskenkin ajoin mielestäni ihan hyvän ajan Monzassa Ferrari 2004 formulalla. Ajaksi sain 1:23:971, en sano etteikö teistä moni rikkoisi tuota mutta olen itse suht tyytyväinen näillä tunneilla ylipäätänsä koko pelisarjan parissa. T300 tosiaan rattina..
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 204
Jotain liigojahan tähän voi luoda. IO-tech liiga?
Liiga pystyyn!:kippis:

Alkoi omaksi yllätykseksi kierrosajat paranemaan kun vaihtoi Logitech Driving Force GT ratin Verkkokauppa.comin 99€ tarjouksesta ostettuun G29 rattiin. Braziliassa ollaan (oltiin) jo 200 parhaan joukossa.:comp:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Huhhuh, on tämä kyllä todellakin odotukset ylittänyt peli. Steamin laskurin mukaan 12h pelattu ja lisää tunteja varmasti tulossa, paljon.

Äskenkin ajoin mielestäni ihan hyvän ajan Monzassa Ferrari 2004 formulalla. Ajaksi sain 1:23:971, en sano etteikö teistä moni rikkoisi tuota mutta olen itse suht tyytyväinen näillä tunneilla ylipäätänsä koko pelisarjan parissa. T300 tosiaan rattina..
Ootko Waldo pelannut careeria? Jos olet niin mitä tykkäät ja missä kunnossa se on?

Himottelis edelleen tämä hommata, mutta katsotaan rauhassa.
 

Tulikylma

Virtuaalinen urheilija
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
147
Kyl tähän ehdottomasti multiplayeriin tarvis joku porukka kasata, meikä toimii höyrys Elite Seeker nimellä. Harmi et tuli missattua taas ratti tarjoukset joten pelaan xbonen ohjaimella ainakin toistaiseksi.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Kyl tähän ehdottomasti multiplayeriin tarvis joku porukka kasata, meikä toimii höyrys Elite Seeker nimellä. Harmi et tuli missattua taas ratti tarjoukset joten pelaan xbonen ohjaimella ainakin toistaiseksi.
Tuolla myyntipuolella on käytännössä kokoajan jotain setti myynnissä, kannattaa katsoa
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Ootko Waldo pelannut careeria? Jos olet niin mitä tykkäät ja missä kunnossa se on?

Himottelis edelleen tämä hommata, mutta katsotaan rauhassa.
En ole mutta jo pelkästään tämä aika-ajoissa hivenen nopeamman ajan saaminen kuin rival tyyppi nii innostaa aika hyvin. Career:han on vissii aika epärealistinen siinä mielessä että siinä saa "perkkejä" että vaikka moottori kestää paremmin rasitusta yms.

Pitää testata jossain vaiheessa careeria, mutta nyt kun aika-ajot innostaa näin hyvin niin en näe vielä syytä careeria kokeilla.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Meni vähän toi viestis ohitse, ajat pelkkiä aika-ajoja? :D
Itse asiassa lähes tulkoon. Assetto Corsassa tuli kans yritettyä piirun verran parempi aika kuin kaverilla. Ei mielestäni peli ainakaan hukkaan mene.. Multiplayerissa hieman kuulemma säheltäjiä, career ei kiinnosta vielä ja kisatkin bottien kanssa ei oo jaksanut innostaa.:tup:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Itse asiassa lähes tulkoon. Assetto Corsassa tuli kans yritettyä piirun verran parempi aika kuin kaverilla. Ei mielestäni peli ainakaan hukkaan mene.. Multiplayerissa hieman kuulemma säheltäjiä, career ei kiinnosta vielä ja kisatkin bottien kanssa ei oo jaksanut innostaa.:tup:
Aah niin meinasit hot lappingia, käsitin sanan aika-ajo sen varsinaisessa merkityksessä. :D:D

Lisää kaffetta koneeseen..
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 204
Itse asiassa lähes tulkoon. Assetto Corsassa tuli kans yritettyä piirun verran parempi aika kuin kaverilla. Ei mielestäni peli ainakaan hukkaan mene.. Multiplayerissa hieman kuulemma säheltäjiä, career ei kiinnosta vielä ja kisatkin bottien kanssa ei oo jaksanut innostaa.:tup:
Kisat bottien kanssa on melkoista kuraa, kun tönivät armotta pihalle eikä autojen damage voi olla niiden kanssa päällä.:beye:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 777
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom