- Liittynyt
- 12.02.2017
- Viestejä
- 347
Ollos hyvä. Räbässä on indyketjukin.Kiitoksia kovin.
Ja ylilaudalla näköjään kanssa.
https://ylilauta.org/satunnainen/67519226
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ollos hyvä. Räbässä on indyketjukin.Kiitoksia kovin.
Onkos toi Piscine heti Tabacin jälkeen? Reilu 200
Mitäköhän tossa on vauhtia?
Ei, vaan tuo on uima-altaan takaa. Siis tuo aidan hivottelu.Onkos toi Piscine heti Tabacin jälkeen? Reilu 200
Eli Piscinestä seuraava mutka/shikaani, se mistä moni ajoi suoraan? siihen mutkan "syvimpään kohtaan vauhti hidastuu jonnekin vajaaseen sataseen eli tossa kohtaa varmaan jotain väliltä 100-150Ei, vaan tuo on uima-altaan takaa. Siis tuo aidan hivottelu.
Nyt mennään jo siihen, mitä tallimääräys tarkoittaa. Jos talli vaihtaa varikkotaktiikan avulla kuskien paikkaa, ilman pakottavaa (saati järkevää) tarvetta ajoittaa stopit siten, on se mielestäni tallimääräys. Vaikkei paikkoja suoraan radalla vaihdettaisikaan.Eipä tuossa sinällään mitään tallimääräystä tapahtunut. Ferrari otti kimin sisään, vaikka hyvin tiesivät että se jää kierroksella ohitettavien taakse, tuo kimin kierroksella ohitettavien taakse jääminen ratkaisi voiton Vettelille.
Maranellossa tehdään lopulliset päätökset taktiikasta ja siellä haluttiin Vettelin voittavan, jotta piste-ero Hamiltoniin kasvaa.
Btw, oliko kaudella 2007 suorat tallimääräykset edelleen kielletty? Ainakin muutaman kauden ajan jossain välissä 2000-lukua ne oli kielletty. Eikö tuosta kiellosta luovuttu juuri sen vuoksi, että sitä oli hyvin helppo kiertää, jopa naurettavan läpinäkyvästi?
Btw, oliko kaudella 2007 suorat tallimääräykset edelleen kielletty? Ainakin muutaman kauden ajan jossain välissä 2000-lukua ne oli kielletty. Eikö tuosta kiellosta luovuttu juuri sen vuoksi, että sitä oli hyvin helppo kiertää, jopa naurettavan läpinäkyvästi?
Tuossa kun kattellu jotain analyysejä ja keskusteluja kierrosajoista niin selvinnyt vähän tarkemmin tuo skenaario.Eipä tuossa sinällään mitään tallimääräystä tapahtunut. Ferrari otti kimin sisään, vaikka hyvin tiesivät että se jää kierroksella ohitettavien taakse, tuo kimin kierroksella ohitettavien taakse jääminen ratkaisi voiton Vettelille.
Maranellossa tehdään lopulliset päätökset taktiikasta ja siellä haluttiin Vettelin voittavan, jotta piste-ero Hamiltoniin kasvaa.
Ai niin.^Ei se kimi voinut paukutella nopeita kierroksia koska siellä rupes tulemaan hitaampia eteen. Vettelillä kävi hirvee pulla kun kimi meni varikolle, meni myös Ericson joka mahdollisti Vettelin paukutella nopeita kierroksia "tyhjällä" radalla. Ferrari oli pakkotilanteessa, ruuhkaa menemättä varikolle ja ruuhkaa menemällä varikolle. Tietty joku fiksumpi talli oisi katsellut kierrosaikoja hieman tarkemmin bottaksen ja verstappenin osalta jolloin ois voinut sen pari kiekkaa siellä pysyä ja huomata että Ericson menee varikolle jolloin kimi ois päässyt paukutteleen kierrosaikoja. Ihan niinkuin Mersun Wolf sanoi, Ferrari oli pakkoraossa, oli pakko ottaa joku sisään.
Hienoinen ristiriita tässä.^Ei se kimi voinut paukutella nopeita kierroksia koska siellä rupes tulemaan hitaampia eteen. Vettelillä kävi hirvee pulla kun kimi meni varikolle, meni myös Ericson joka mahdollisti Vettelin paukutella nopeita kierroksia "tyhjällä" radalla.
Ei ollut. Ne renkaat olisivat kestäneet vielä pitkään. Eikä sillä olisi edes ollut merkitystä vaikka Kimi olisi hieman hitaammin ajanut, kun ohi ei käytännössä pääse.Ferrari oli pakkotilanteessa, ruuhkaa menemättä varikolle ja ruuhkaa menemällä varikolle. Tietty joku fiksumpi talli oisi katsellut kierrosaikoja hieman tarkemmin bottaksen ja verstappenin osalta jolloin ois voinut sen pari kiekkaa siellä pysyä ja huomata että Ericson menee varikolle jolloin kimi ois päässyt paukutteleen kierrosaikoja. Ihan niinkuin Mersun Wolf sanoi, Ferrari oli pakkoraossa, oli pakko ottaa joku sisään.
Silloin olisi tullut Sainzin eteen, missä oli hyvä matka eteenpäin seuraaviin ja kierroksella ohitettavia ei olisi ollut vielä vastassaAi niin.
Joo oisin silti riskeerannu vielä 1-2 kierrosta ja ainakin antaa Kimin valmistautua paremmin.
Toinen minkä olis voinu tehdä olis ottaa Kimi heti sisään kun oli Button ja Wehrlain siinä tulppana edessä. En sitten tiedä minkälaista ruuhkaa siinä vaiheessa olisi ollut kun palaa radalle.
No kuitenkin.. vituiks meni.
No Kimin kohdalla joutuu aina jälkeenpäin korjailemaan Ferrarin huonot taktiikatHelppoa tuo kisataktiikan teko kisan jälkeen
No Kimin kohdalla joutuu aina jälkeenpäin korjailemaan Ferrarin huonot taktiikat
Helppoa tuo kisataktiikan teko kisan jälkeen