Jatkossa Kimi voisi itse käskeä itsensä varikolle, kerta tiimi lyö noin hanakasti hanttiin. Kimillä itsellään tuntuu olevan parempi selko kisatilanteesta kuin tiimillä.
Kilpailijalla on tosiaan parempaa tietoa renkaiden tilanteesta kuin tallilla, mutta toisaalta talli näkee kokonaistilanteen paremmin. Näitä mokia on nähty ajoittain, kun kuski haluaa pakolla vaihtaa renkaat tai jatkaa radalla ja homma ei sitten toimikkaan. Parasta kait olisi vaan mainita, etteivät renkaat kestä loppuun ja sitten kun talli käskee jatkaa, niin ajaa ne renkaat loppuun ja hieroo tulosta tallipäällikön naamaan kilpailun jälkeen. Tämä vaan menisi sinne politikointipuolelle.
Tuolla on mtv:n analyysia kilpailun etenemisestä, kun Kimiltä alkoivat renkaat loppua:
Räikkösen kisan tuhonneet 10 kierrosta: miten tämän annettiin tapahtua?
Tuolla renkaiden hajoamisvauhdilla olisi kaiketi tiputtu Sainzin taakse / Bottaksen eteen. Erotuksena nyt saatuun lopputulokseen Kimin renkaat vaan olisivat olleet aivan lopussa, kun nyt niillä pystyi vielä ajamaankin. Toisaalta muidenkin renkaat olisivat jo kuluneet, mutta epäilen että Räikkönen olisi ollut jononsa hitain auto tuossa kohtaa.
Ferrarin toivoma taktiikka olisi ollut ihan toimiva muuten, mutta eturenkaat eivät kestäneet odotetusti. Itseäni ärsyttää lähinnä se, että tallissa ei ollut Pääjohtajaa myöten miestä myöntämään taktiikkavirhettä, vaan pidettiin omasta näkemyksestä kiinni kunnes oli liian myöhäistä. Sitten vielä täytyi oman naaman pelastamiseksi lässyttää mediassa, koska Räikkönen ei päässyt painavalla autolla Red Bullin ohitse kilpailun aikaisemmassa vaiheessa ja erehtyi avautumaan tästä radioon.
Tallin kannalta olisi parempi, ettei pääjohtaja hillu tallin tiloissa GP viikonloppuina. Huonot tulokset tuntuvat korreloivan aika hyvin pääjohtajan paikallaolon kanssa.