F1 2017 - Kiinan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Aika hyvin porukka Kimiä mollatessaan jättää huomioitta sen että se valitteli radiossa jo heti turva-auton lähettyä edestä että on jotain vikaa autossa, "puuttuu vääntö täysin ellen paina K12" tms
 
Aika hyvin porukka Kimiä mollatessaan jättää huomioitta sen että se valitteli radiossa jo heti turva-auton lähettyä edestä että on jotain vikaa autossa, "puuttuu vääntö täysin ellen paina K12" tms
Ehkä täällä ei nyt pelkästään tämän kisan perusteella dumata Kimiä, vaan sen kootut ulinat auton huonoista aika-ajo- ja kisasäädöistä vuodesta toiseen alkaa käydä ihan helvetin vanhoiksi. Kuskin tehtävä on saada tiimin kanssa ne säädöt kohdalleen ja pystyä sopeutumaan autoon jossa ajo-ominaisuudet ei ole 100% omien mieltymysten mukaisia.
 
No eipä tuolla ollut kovin paljon aikaa säätää autoa, kun eka ja toka harjoitukset oli mitä oli.
 
Aika hyvin porukka Kimiä mollatessaan jättää huomioitta sen että se valitteli radiossa jo heti turva-auton lähettyä edestä että on jotain vikaa autossa, "puuttuu vääntö täysin ellen paina K12" tms
Se oli Kimin oma vika. Maikkarille sanoi kisan jälkeen, että asetukset oli pielessä. Oli taas unohtunut joku vipu väärään asentoon.

Ehkä täällä ei nyt pelkästään tämän kisan perusteella dumata Kimiä, vaan sen kootut ulinat auton huonoista aika-ajo- ja kisasäädöistä vuodesta toiseen alkaa käydä ihan helvetin vanhoiksi. Kuskin tehtävä on saada tiimin kanssa ne säädöt kohdalleen ja pystyä sopeutumaan autoon jossa ajo-ominaisuudet ei ole 100% omien mieltymysten mukaisia.
Ajotyylejä on lähes yhtä paljon kuin kuskeja. Toiset sopeutuu paremmin kuin toiset. Joku ajaa aina siellä 90%-95% potentiaalilla vaikka säädöt ei ole ihan kohdallaan. Kimillä taas huonot säädöt pudottaa tasoa reilusti ja hyvillä säädöillä ollaan siellä 100%.

Nämä uudet autot on säätöjen osalta vanhoja tarkempia, joten se ei ainakaan tule helpottamaan Kimin suorituksia. Varmasti parempi perusta säätöihin löytyy jo Bahrainissa, mikäli pääsevät ajamaan harjoitukset normaalisti. Sitten kun mennään taas poikkeusradoille, kuten Monacoon voi homma olla taas täysin hakusessa.
 
Musta Kimi on edelleen nopea kuski, aika-ajoissahan Kimi ei oikeastaan koskaan olekkaan loistanut. Mitä nyt joskus Mäkkiaikoina ku auto kulki ku ohjus. Ei parempien säätöjen hakeminen poissulje sopeutumista. Tottakai sopeutuu siihen autoon mikä on, niin hyvin ku voi. Vauhtia kyllä uupu, mut podiumi olis ollu Kimin ulottuvissa. Ihan hyvin, jos ei ole sopeutunut autoon.

Monelta myös unohtuu se, että Vettel ja Hamilton on vain yksinkertaisesti pirun nopeita moninkertaisia maailmanmestareita. Lisäksi noita "ulinoita" en koe ulinoiksi vaan, että Kimi löytää aina parannettavaa. Mut ärsytyksen aiheet on monenlaisia ihmisillä..

Noh enivei, kuskit on just niin hyviä kuin edellinen kisa. Yks onnistuminen ja Kimi on jumalasta seuraava :D Kuten Bottaskin. Loistava eka kisa ja hehkutusta riitti ja yks moka ja jätkää ollaan jo pois potkimassa :D
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tiimiradiokoostetta.
 
Jatkossa Kimi voisi itse käskeä itsensä varikolle, kerta tiimi lyö noin hanakasti hanttiin. Kimillä itsellään tuntuu olevan parempi selko kisatilanteesta kuin tiimillä.
Kilpailijalla on tosiaan parempaa tietoa renkaiden tilanteesta kuin tallilla, mutta toisaalta talli näkee kokonaistilanteen paremmin. Näitä mokia on nähty ajoittain, kun kuski haluaa pakolla vaihtaa renkaat tai jatkaa radalla ja homma ei sitten toimikkaan. Parasta kait olisi vaan mainita, etteivät renkaat kestä loppuun ja sitten kun talli käskee jatkaa, niin ajaa ne renkaat loppuun ja hieroo tulosta tallipäällikön naamaan kilpailun jälkeen. Tämä vaan menisi sinne politikointipuolelle.

Tuolla on mtv:n analyysia kilpailun etenemisestä, kun Kimiltä alkoivat renkaat loppua: Räikkösen kisan tuhonneet 10 kierrosta: miten tämän annettiin tapahtua?

Tuolla renkaiden hajoamisvauhdilla olisi kaiketi tiputtu Sainzin taakse / Bottaksen eteen. Erotuksena nyt saatuun lopputulokseen Kimin renkaat vaan olisivat olleet aivan lopussa, kun nyt niillä pystyi vielä ajamaankin. Toisaalta muidenkin renkaat olisivat jo kuluneet, mutta epäilen että Räikkönen olisi ollut jononsa hitain auto tuossa kohtaa.

Ferrarin toivoma taktiikka olisi ollut ihan toimiva muuten, mutta eturenkaat eivät kestäneet odotetusti. Itseäni ärsyttää lähinnä se, että tallissa ei ollut Pääjohtajaa myöten miestä myöntämään taktiikkavirhettä, vaan pidettiin omasta näkemyksestä kiinni kunnes oli liian myöhäistä. Sitten vielä täytyi oman naaman pelastamiseksi lässyttää mediassa, koska Räikkönen ei päässyt painavalla autolla Red Bullin ohitse kilpailun aikaisemmassa vaiheessa ja erehtyi avautumaan tästä radioon.:dead:

Tallin kannalta olisi parempi, ettei pääjohtaja hillu tallin tiloissa GP viikonloppuina. Huonot tulokset tuntuvat korreloivan aika hyvin pääjohtajan paikallaolon kanssa.
 
Renkaat olisi voinut saada kestämään, jos olisi päässyt nopeesti Red Bullien ohi kisan alussa. Siellä takana ajo kuitenkin kuluttaa niitä enemmän.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
294 477
Viestejä
5 039 239
Jäsenet
80 687
Uusin jäsen
-techman-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom