- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 3 112
Tais olla joo.. joku kolautti?Eikös Kiinassa joku ajanut Strollin kylkeen vai kuinka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tais olla joo.. joku kolautti?Eikös Kiinassa joku ajanut Strollin kylkeen vai kuinka?
Matemaattisesti mitään ykköskuskin asemaa ei kannata tehdä, kun on ajettu vasta 3 kisaa 20:stä.
lol...
Nyt ollaan tärkeän asian äärellä.
Eikös Kiinassa joku ajanut Strollin kylkeen vai kuinka?
Joo en tiedä. Pitää melkein ens kisassa Kimin voittaa jos meinaa jotain toiveita elätellä.. Melkein pari voittoa putkeen niin alkaa olla mukana kisassa.Niin siis ei Ferrarin kannata Kimin kisoja pilata Vettelin vuoksi. Mutta tilanteissa joissa Vettel ja Kimi ovat peräkkäin tulee Vettel todennäköisesti olemaan aina edellä. Tuota tarkoitin, näin talli maksimoi tallipisteet ja Vettelin kuljettajapisteet. En oikein usko, että Kimi enää nousisi haastamaan Vetteliä mestaruudesta. Toki olisin enemmän kuin iloinen jos olisin väärässä.
Tais olla joo.. joku kolautti?
Kovin sinisilmäistä. Tarttis olla siinä ohituspaikassa kytiksellä ensin, jotta voi edes ajatella moista. Ja siihen tarvitaan vauhtia!Bullshit. Jos pyydetään päästämään ohi, niin siitä pitää saada takaisinmaksu jos se ei johda tavoiteltuun tulokseen.
Ei ole kyllä häävisti menny Strollin kausi, kolmesta kisasta kolme keskeytystä, viimeisin tosin Sainzin syystä.
No, ehkä ensi kisassa nähdään mieheltä kokonainen kisa.
Aika jyrkästi Strollkin kääntyi eteen, mutta kai Sainz oli syöksähdyksellään enemmän syyllinen... Olisiko Stroll voinut nähdä peilestä, että sieltä on syöksy tulossa?
Kovin sinisilmäistä. Tarttis olla siinä ohituspaikassa kytiksellä ensin, jotta voi edes ajatella moista. Ja siihen tarvitaan vauhtia!
(ottamatta kantaa, oliko autossa ilmennyt jotain häikkää tai ei. Vauhtia!)
Olihan tuo nyt selvää että jos ei kulje, niin nopeampi päästetään edelle. Itse en ainakaan odottanut että sijoja jotenkin muutellaan. Yllensähän nopeampi tulee aina ensin.Miks hamiltonin ois pitäny päästää bottaksen ohi? Bottas kuitenki sekuntti kaupalla hitaampi
Ja jos ei tule vastinetta, niin on turha pyytää palvelustakaan.Kovin sinisilmäistä. Tarttis olla siinä ohituspaikassa kytiksellä ensin, jotta voi edes ajatella moista. Ja siihen tarvitaan vauhtia!
(ottamatta kantaa, oliko autossa ilmennyt jotain häikkää tai ei. Vauhtia!)
Ei olisi. Peileistä näkee suoraan taakse, ei linjalle joka on monta metriä sivussa.Aika jyrkästi Strollkin kääntyi eteen, mutta kai Sainz oli syöksähdyksellään enemmän syyllinen... Olisiko Stroll voinut nähdä peilestä, että sieltä on syöksy tulossa?
Red Bull ei kulkenu Softeilla ollenkaan. Supereilla oli hyvä vauhti ainakin alussa.
Laittoivat ekan stopin aikana kuskit eri renkaille ja Hämin renkaat olivat ne toimivat.Taisi olla epäonnea Mersulla, koska Bottaksella ei auto kulkenut yhtään (onneksi vain tässä kisassa) ja Hamilton sitten huonon tuurin takia tuli toiseksi.
Miksi Bottaksen olisi pitänyt päästää Hamiltonia ohitseen? Ohittakoot itse, jos ohi haluaa päästä.Miks hamiltonin ois pitäny päästää bottaksen ohi? Bottas kuitenki sekuntti kaupalla hitaampi
Taisi olla epäonnea Mersulla, koska Bottaksella ei auto kulkenut yhtään (onneksi vain tässä kisassa) ja Hamilton sitten huonon tuurin takia tuli toiseksi.
Plussaa siitä että Vettel sai lisäpisteitä ja taistelu mestaruudesta on siis erittäin tiukkaa juuri nyt. Kimi körötteli helpon 4 sijan eli ei kovin hyvin.
Ei ollut, ei, mutta jostain syystä se meno oli vielä huonompaa kovimmalla seoksella (soft), toisin kuin Meseillä.Ei se Red Bullin vauhti ollut alussa hyvää, johtui siitä että Bottaksen takarenkaat oli paskat ja mateli.
Ei ollut, ei, mutta jostain syystä se meno oli vielä huonompaa kovimmalla seoksella (soft), toisin kuin Meseillä.
Siinä ehkä olisi ollut paremmat mahdollisuudet voittaa kisa jos Vettel olisi pysynyt lähdössä kolmantena.Harmi että tämä tapahtui Mersulla juuri nyt, kun Valtterilla oli loistavat asetelmat napata ensimmäinen voitto. Vähän pelkään että harvoin on näin makoisat lähtökohdat, että pääsee paalulta ja saa itse hyvän lähdön (ja tallikaveri huonon).
Näinhän se meni nytkin. DanRic oli kolmantena stopin jälkeen ja putosi nopeasti kuudenneksi kun ei renkaat lämmenneet. Toisin kuin esim. Hamiltonilla.Eikö se sillain mee että jos niitä ei saa tiettyyn lämpöön niin olet ongelmissa.
Siinä ehkä olisi ollut paremmat mahdollisuudet voittaa kisa jos Vettel olisi pysynyt lähdössä kolmantena.
Asetelmat tosiaan näytti hyviltä, mutta koska Red Bull ja Williams pysyi alussa Bottaksen vauhdissa, niin siitä olisi voinut jo epäillä että nyt ei ole Bottaksen vauhti yhtään kohdallaan. Ilmeisesti takarenkaissa oli liian paljon ilmanpainetta (jo lähdössä) ja tosiaan se laite oli rikki jolla painetta olisi saatu laskettua oikeaksi? Harmi ja kai siinä oli sitten vähän huonoa tuuriakin jo mukana.
Mikä tuosta tekisi poikkeustilanteen? Ihan omaa tyhmyyttään meni sen ottamaan.Toivon kyllä suuresti ettei ainakaan Mersu käyttäisi tallimääräyksiä jatkossa Bottaksen ja Hamin välillä pl. poikkeustilanteet kuten esim. tuo 5s rankku.
ei näköjään nähty samaa kisaa kimi ajoi esim viimeisellä stintillä kun rata oli vapa 0,5s kovempia aikoja kuin vettel
ja muutenkin heti kuin pääsi massasta ohi ajoi samoja aikoja
Mikä tuosta tekisi poikkeustilanteen? Ihan omaa tyhmyyttään meni sen ottamaan.
Omaa tyhmyyttä oli, mutta jos ajaa 4.99 sekuntia nopeampaa, niin sijoitukset pysyy, mutta yksi sija voidaan voittaa. Nythän Hamilton olisi jäänyt Kimin taakse jos rankku olisi otettu vasta maalissa (jos Hami olisi körötellyt Bottaksen perässä).Mikä tuosta tekisi poikkeustilanteen? Ihan omaa tyhmyyttään meni sen ottamaan.
Mikä siitä siis tekee poikkeustilanteen, jossa edellä olevan kuljettajan pitäisi välittää?Siis siinä mielessä poikkeustilanne, että oli rangaistus alla joka johti siihen, että Hamilton päätyy takaisin Bottaksen taakse vaikka tämä päästäisi hänet eteen kuromaan rankkua pois. Omaa tyhmyyttähän se toki tuli mutta tallin tuloksen kannalta oli parempi päästää Hamilton eteen jotta saa ajettua mahd. kovaa ennen tuota rangaistusta. Samanlaista toivoisin myös toisinpäin mikäli näin kävisi Bottakselle. Mutta muuten en tallimääräyksistä perusta (jos siis niillä tavoitellaan etua kuljettajalle eikä tallille).
Olisi tietenkin, jos ei olisi ollut täysin selvää että penalttia tulee.Eikös tuo Hamiltonin hidastelu olisi ollut Mersun kannalta ihan kannattavaa mikäli ei olisi tullut rankkua?
Olisi sitten ohittanut ihan ajamalla, ilman tallimääräystä. Se on tässä se olennaisin asia.Omaa tyhmyyttä oli, mutta jos ajaa 4.99 sekuntia nopeampaa, niin sijoitukset pysyy, mutta yksi sija voidaan voittaa. Nythän Hamilton olisi jäänyt Kimin taakse jos rankku olisi otettu vasta maalissa (jos Hami olisi körötellyt Bottaksen perässä).
Mikä siitä siis tekee poikkeustilanteen, jossa edellä olevan kuljettajan pitäisi välittää?
Olisi sitten ohittanut ihan ajamalla, ilman tallimääräystä. Se on tässä se olennaisin asia.
Kai tuossa sitten vain yritettiin helpottaa Hamiltonin kisaa ja yritettiin saada Vetteliä kiinni. Koska oli selvää että Bottaksella oli jotain omituisia ongelmia autonsa kanssa. Maalissa kumminkin eroa 13.7 sekuntia + se 5 sekunnin rankku. Eli Hami oli 18.737 sekunttia Bottasta nopeampi.Olisi sitten ohittanut ihan ajamalla, ilman tallimääräystä. Se on tässä se olennaisin asia.
Ja miksi kuljettaja välittäisi epäreiluista tallimääräyksistä?Eihän se edellä olevaa kiinnostakaan vaan tallia. Eivät kuskit jaa noita tallimääräyksiä vaan talli. Ja talli antaa niitä silloin kun talli kokee hyötyvänsä niistä. Ja Mersu ei tässä tilanteessa todellakaan olisi hyötynyt siitä, että rangaistuksen saanut kuljettaja köröttelee toisen takana.
En todellakaan ajattele asiaa Bottaksen kannalta vaan kuljettajan yleensä. Minulla on jo 27 kautta Formula ykkösiä takana ja en ole ikinä välittänyt siitä että joku kuskeista on suomalainen.Taitaa olla niin, että minä ajattelen asiaa tallin vinkkelistä ja sinä Bottaksen. Bottaksen kannalta tosi kehno tilanne. Parempi olisi ollut kun ei olisi ollut tuollaista rangaistusta "tekosyynä" tallimääräykselle.
Ja mitä sitten? Kun kerran oli niin paljon nopeampi, niin olisi sitten ohittanut ihan ajamalla.Kai tuossa sitten vain yritettiin helpottaa Hamiltonin kisaa ja yritettiin saada Vetteliä kiinni. Koska oli selvää että Bottaksella oli jotain omituisia ongelmia autonsa kanssa. Maalissa kumminkin eroa 13.7 sekuntia + se 5 sekunnin rankku. Eli Hami oli 18.737 sekunttia Bottasta nopeampi.
Sitä sitten että talli määräsiJa mitä sitten? Kun kerran oli niin paljon nopeampi, niin olisi sitten ohittanut ihan ajamalla.
Ehkä seuraavan kerran kannattaa olla "radiossa vikaa".Sitä sitten että talli määräsiEi auttanut sanoa vastaan.
Varmaan oletus oli, että ne kovemmat olisi toiminut vielä huonommin. Hamilton sitten myöhemmin stopanneena otti tuohon väliin eri taktiikan ja oletusarvoisesti hitaamman seoksen, koska samalla taktiikalla ajamalla olisi ollut jumissa Bottaksen perässä. Hamiltonilla kävi vaan vähän tuuri, että tuo kovempi seos osoittautuikin paljon toimivammaksi tänään ja toisaalta Bottaksella ei taas sitten kulkenut oikein millään seoksella.Kysymys kuuluu ehkä myöskin mersun osalta miksi Bottakselle laitettiin pehmeämmät jos ne eivät toimineet kisassa alusta lähtien, mutta hamiltonille laitettiin softia sitten heti ekalla stopilla?
JooEhkä seuraavan kerran kannattaa olla "radiossa vikaa".
Ja miksi kuljettaja välittäisi epäreiluista tallimääräyksistä?
Mitä arvoa sillä sopimuksen jatkolla on, jos päätyy samaan asemaan kuin Irvine ja Barrichello?Varmaan siksi, että Mersu on Bottaksen työnantaja ja 1 vuoden sopparilla ajavalle kuljettajalle on kohtuullisen helppoa löytää korvaaja, jos tämä laittaa henkilökohtaisen edun tallin edun ylitse (eli ei tottele tallimääräystä).
Mitä arvoa sillä sopimuksen jatkolla on, jos päätyy samaan asemaan kuin Irvine ja Barrichello?
En todellakaan ajattele asiaa Bottaksen kannalta vaan kuljettajan yleensä. Minulla on jo 27 kautta Formula ykkösiä takana ja en ole ikinä välittänyt siitä että joku kuskeista on suomalainen.
Varmaan oletus oli, että ne kovemmat olisi toiminut vielä huonommin. Hamilton sitten myöhemmin stopanneena otti tuohon väliin eri taktiikan ja oletusarvoisesti hitaamman seoksen, koska samalla taktiikalla ajamalla olisi ollut jumissa Bottaksen perässä. Hamiltonilla kävi vaan vähän tuuri, että tuo kovempi seos osoittautuikin paljon toimivammaksi tänään ja toisaalta Bottaksella ei taas sitten kulkenut oikein millään seoksella.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.