EVGA lopettaa yhteistyön NVIDIAn kanssa

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 111
Linkki keskusteluun/keskusteluihin, ja tarkoitetaanko nyt tulehtuneella sisäisellä tilanteella EVGAn sisäistä ilmapiiriä, Nvidian ilmapiiriä, vaiko yritysten välistä ilmapiiriä joka uutisoinnissa on ollut esillä?
Kelpaako glassdoor mittariksi yrityksen sisäisestä tilasta? Kommentit usein mielenkiintoisia glassdoor:ssa. Jos gpu-porukka saa kenkää evga:lta niin voi tulla pidempää tarinaa redditiin tms.

1663583082035.png


1663583104785.png

 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 692
Tuskimpa EVGA:kaan niin typerä on ollut, koska selkeästikään tuo ei ole yleinen käytäntö, monet kun valmistavat sekä AMD että Nvidia GPUilla olevia kortteja..
Nopeasti tulee mieleen vain ns. oikeita jättiläisiä eli emovalmistajat joilla oli molempien tuotteita valikoimissa jo ennen kuin alkoivat tekemään mitään näyttiksiä?
NVIDIAhan yritti rajoittaa niitäkin määräämällä ettei saisi samalla brändillä myydä AMD:n näyttiksiä (GeForce Partner Program) mutta se kaatui onneksi nopeasti vaikka ehtikin vaikuttaa ainakin hetkellisesti millä nimillä valmistajat AMD:n näyttiksiä julkaisi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
140
Taiwanilaiset Asus, Gigabyte ja MSI ovat takoneet rahaa näytönohjaimilla parin viime vuoden aikana. Jotain vikaa EVGA:n omassa tekemisessä on täytynyt olla, jos eivät ole samaan pystyneet. Tai sitten sopimusehdot Nvidian kanssa ovat huonommat kuin muilla, ja siksi lopettavat.
niiltä saa kuulemma asiakaspalvelua. Asuksen näyttis supportti on ainaki oman kokemuksen mukaan ihan ahterista. Pari viikkoa meni yli takuun ja tuuletin hajos niin ei edes rahalla suostunu myymään uutta vastaavaa tuuletinta. Muutenki asenne tuntu vähä siltä et mene nyt vaan kiltisti ostaan se uusi kortti ja jätä meidät rauhaan. Oli siis asuksen kalliimpaa mallia ei referenssiä niin en ollut ihan sata varma miten hyvin aftermarketit siihen sopii.

Kyllähän ton ymmärtää jos firman ajatus on ollu tehdä ns erikoisempia kortteja ja NV tulee sanoo et pitää tehdä samaa kuin bulkki valmistajat rajottamalla teknisiä toteutuksia ja hintaa. Siihen mitä firma haluais tehdä suhtaudutaan vähintäänkin vihamielisesti. Mitä muuta mahdollisuutta tossa sitte on ku vaihtaa leiriä, lähteä kilpaileen mainitsemiesi bulkki valmistajien kanssa tai sitte nostaa kädet pystyyn ja siirtyä tekeen suuremman marginaalin tuotteita? Itse olisin toivonut että olisi lähtenyt AMD:n ja joskus tulevaisuudessa myös Intelin kelkkaan. En toki tiedä miten AMD suhtautuu "muokkauksiin", mutta nyt olisi varmaan hyvä hetki yrittää neuvotella asiasta. On se kuitenki aika kova paukku työntekijöille joiden pitää käytännössä hakea töitä muualta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
niiltä saa kuulemma asiakaspalvelua. Asuksen näyttis supportti on ainaki oman kokemuksen mukaan ihan ahterista. Pari viikkoa meni yli takuun ja tuuletin hajos niin ei edes rahalla suostunu myymään uutta vastaavaa tuuletinta. Muutenki asenne tuntu vähä siltä et mene nyt vaan kiltisti ostaan se uusi kortti ja jätä meidät rauhaan. Oli siis asuksen kalliimpaa mallia ei referenssiä niin en ollut ihan sata varma miten hyvin aftermarketit siihen sopii.

Kyllähän ton ymmärtää jos firman ajatus on ollu tehdä ns erikoisempia kortteja ja NV tulee sanoo et pitää tehdä samaa kuin bulkki valmistajat rajottamalla teknisiä toteutuksia ja hintaa. Siihen mitä firma haluais tehdä suhtaudutaan vähintäänkin vihamielisesti. Mitä muuta mahdollisuutta tossa sitte on ku vaihtaa leiriä, lähteä kilpaileen mainitsemiesi bulkki valmistajien kanssa tai sitte nostaa kädet pystyyn ja siirtyä tekeen suuremman marginaalin tuotteita? Itse olisin toivonut että olisi lähtenyt AMD:n ja joskus tulevaisuudessa myös Intelin kelkkaan. En toki tiedä miten AMD suhtautuu "muokkauksiin", mutta nyt olisi varmaan hyvä hetki yrittää neuvotella asiasta. On se kuitenki aika kova paukku työntekijöille joiden pitää käytännössä hakea töitä muualta.
Lie sama ongelma, kuin monasti on suurimmissakin tarjouksissa.
Se tarjous voittaa, joka täyttää MINIMI vaarimukset, halvimpaan hintaan. Palvelulla ja esim paremmalla käytettävyydellä (Jos ne nostaa hintaa) ei ole merkitystä.

Joskus tietysti tulee uutisia, jotka lämmittävät mieltä...
Firma X oli ostanut yli 100 000e:n laitteen firmalta Y ja siinä on takuu ja huoltosopimus firmalle Y, lisähintaan €€€€/vuosi. Sitten firma X haluaa säästää ja kilpailuttaa huollon.
Toisen merkin huolto on halvempi, joten huolto siirtyy sille (takuu luonnollisesti lakkaa, koska huolto siirtyy (näissä ei ole kuluttaja suojaa..))

Puolen vuoden päästä laite porsii (sehän olisi mennyt takuuseen jos.. Mutta ei nyt nyt ei mene) edullisesti korjuuttavat sen kolmannella firmalla z (20 000e, kitoos!).. Sitten laite posahtaa uudestaan muutamien kuukausien jälkeen ja joudutaan vaihtamaan kokonaan uuteen, koska tuho on ... no.. Rittävä. Syynä tuhoutumiseen oli mahdollisesti ehkä uuden huoltofirman moka. Periaatteessa edellisen korjauksen tekijä (firma z) on myös voinut aiheuttaa, mutta siitä ei sitten ilmeisesti haluttu tehdä tarkkaa analyysiä, miksi hajosi toisen kerran.. Ongelmahan todennäköisimmin oli, että ohjeissa sanottiin: Käytä tiettyä kemikaalia (1500e laaki / huoltoväli) käytettiin halvempaa kemikaalia 500e..
Liekkö kukaan oppinut mitään.. tuskin.

--------
On melko selvää, että jos EVGA oli esim ainut valmistaja, joka salli korttien modailun, niin sille tuli sitten enemmän takuutapauksia ja jos oli "hyvä asiakaspalvelu", niin niistä ei etsitty vikoja suurennuslasilla ja todettu HEI NAARMU!, ei kata takuu!! (vaikka naarmulla ja vialla ei olisi mitään tekemistä keskenään).

Katteethan noissa ei ole kummoiset VS raudan hinta (Ei juuri kukaan osta paljon kalliimpaa, jossa on päällepäin samat ominaisuudet) ja kortin korjaaminenkin on hyvin kallista sekä lopputulos epäluotettava, joten varmasti katteet kärsivät ihan siksikin pahasti..

No, olipahan vuodatus, mutta yhteenvetona: Empä ihmettelisi, jos olisi asiakkaiden vika. (Kitsaus ja omien mokien maksatus)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Lie sama ongelma, kuin monasti on suurimmissakin tarjouksissa.
Se tarjous voittaa, joka täyttää MINIMI vaarimukset, halvimpaan hintaan. Palvelulla ja esim paremmalla käytettävyydellä (Jos ne nostaa hintaa) ei ole merkitystä.

Joskus tietysti tulee uutisia, jotka lämmittävät mieltä...
Firma X oli ostanut yli 100 000e:n laitteen firmalta Y ja siinä on takuu ja huoltosopimus firmalle Y, lisähintaan €€€€/vuosi. Sitten firma X haluaa säästää ja kilpailuttaa huollon.
Toisen merkin huolto on halvempi, joten huolto siirtyy sille (takuu luonnollisesti lakkaa, koska huolto siirtyy (näissä ei ole kuluttaja suojaa..))

Puolen vuoden päästä laite porsii (sehän olisi mennyt takuuseen jos.. Mutta ei nyt nyt ei mene) edullisesti korjuuttavat sen kolmannella firmalla z (20 000e, kitoos!).. Sitten laite posahtaa uudestaan muutamien kuukausien jälkeen ja joudutaan vaihtamaan kokonaan uuteen, koska tuho on ... no.. Rittävä. Syynä tuhoutumiseen oli mahdollisesti ehkä uuden huoltofirman moka. Periaatteessa edellisen korjauksen tekijä (firma z) on myös voinut aiheuttaa, mutta siitä ei sitten ilmeisesti haluttu tehdä tarkkaa analyysiä, miksi hajosi toisen kerran.. Ongelmahan todennäköisimmin oli, että ohjeissa sanottiin: Käytä tiettyä kemikaalia (1500e laaki / huoltoväli) käytettiin halvempaa kemikaalia 500e..
Liekkö kukaan oppinut mitään.. tuskin.

--------
On melko selvää, että jos EVGA oli esim ainut valmistaja, joka salli korttien modailun, niin sille tuli sitten enemmän takuutapauksia ja jos oli "hyvä asiakaspalvelu", niin niistä ei etsitty vikoja suurennuslasilla ja todettu HEI NAARMU!, ei kata takuu!! (vaikka naarmulla ja vialla ei olisi mitään tekemistä keskenään).

Katteethan noissa ei ole kummoiset VS raudan hinta (Ei juuri kukaan osta paljon kalliimpaa, jossa on päällepäin samat ominaisuudet) ja kortin korjaaminenkin on hyvin kallista sekä lopputulos epäluotettava, joten varmasti katteet kärsivät ihan siksikin pahasti..

No, olipahan vuodatus, mutta yhteenvetona: Empä ihmettelisi, jos olisi asiakkaiden vika. (Kitsaus ja omien mokien maksatus)
En jaksa uskoa ihmisten rikkovan merkittäviä määriä kortteja sellaisin tavoin, että jälkenä olisi naarmu ruuvissa. Sillä voi tehdä kuoppaa ettei laita melkein kaikkia vikoja asiakkaan piikkiin jollain verukkeella. Vaihda rehellisesti tuotteet uusiin ja et pärjää markkinoilla.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 111
igor wallossek:lla on jotain näkemystä evga/aib tilanteesta. Kannattaa lukea, voi antaa uudenlausta näkövinkkeliä. En lainannut koko artikkelia, kannattaa lukea se koko pätkä ennen kuin lähtee kommentoimaan.

EVGA käyttää paljon kolmansien osapuolien osia ja palveluita. Vaikuttaa marginaalin versus, jos teet kaiken itse
I asked several competitors and found out that the currently achievable margins in the worst case (like EVGA) are still 5%, and up to 10% for the do-it-yourself manufacturers, who can manage an own production.

This is not less than in 2021 or 2020, only this year merchandise sales have dropped significantly due to orders staying away and a change in demand.
the disaster with Amazon’s New World and the scorched circuit boards was expensive, really expensive. To attach this to every card as a loss is definitely too short-sighted.
Covid19/Crypto boom vuosien voitoista. Ihan hyvä pointti,...
Let’s say they made 10x profit than normal business last year, if you are the boss, will you quit now or waste another 10 years just to make the same profit amount last year? (Competitor)
evga:n bisnesmalli ei kai ole kovin optimaalinen tulojen kannalta
If you ask the competitors why they haven’t copied EVGA’s warranty, upgrade and exchange model as well, you actually only see grinning faces or shaking heads. Statements such as “economic suicide by default” are still the most polite thing to say. I wrote that the cards have become more and more complex and that the risk of failure has increased dramatically as a result. Therefore, the RMA processes do not become more favorable, on the contrary.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 581
Onneksi on vielä PNY joka tekee RTX 4000 näyttiksiä ja jonka tuotteita voi ostaakkin.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 175
Taiwanilaiset Asus, Gigabyte ja MSI ovat takoneet rahaa näytönohjaimilla parin viime vuoden aikana. Jotain vikaa EVGA:n omassa tekemisessä on täytynyt olla, jos eivät ole samaan pystyneet. Tai sitten sopimusehdot Nvidian kanssa ovat huonommat kuin muilla, ja siksi lopettavat.
Eiköhän EVGA:kin ole tehnyt bisnestä näytönohjaimilla, kun ovat tähän saakka jatkaneet. Katteet vain ovat tulleet koko ajan alas päin, mikä on katkaissut kamelin selän Nvidian "suosiollisella" avustuksella.. Raporttien mukaan loppuvuosi tulemaan hankala myös Taiwanin toimijoille.
Taiwan-based motherboard and graphics card makers including Asustek Computer, Gigabyte Technology, and Micro-Star International (MSI) all saw their July revenues fall sequentially, bracing for a particularly weak second half of 2022.
Evga keskittyi nimenomaan high end näytönohjaimiin, joten ilmeisesti heillä tuoteportfolion muuttaminen ei ole onnistunut samalla tavalla kuin vaikka Asuksella.
The next question is from the Industrial Times. So, ASUS' sales prices for graphics card, your numbers show that they have been stable or there's even been a slight growth, but we see news of retailers cutting prices on graphics cards, and sometimes even selling them under MSRP. What is ASUS' response to this and how are you going to manage this going forward?

Samson Hu

Okay, I think you are asking this question because of NVIDIA's forecasts, which show that their income from graphics cards is falling. But looking at our internal business unit numbers, our sales volume for this year will actually be fairly similar to that of last year or perhaps we might even see slight growth. As for revenue, we are forecasting single-digit growth compared to last year.

Of course, as you all know, last year, due to the cryptocurrency trend, many high level graphics cards were bought up by miners and very -- not a lot of graphics cards made it to the hands of high end PC consumers. So, the share of high end graphics cards were relatively low. But now the demand for crypto is lower, so we have adjusted our mix of high end and low end graphics cards. So, that's why even though on the market, we see some graphics cards being cut in price even -- and being sold lower than MSRP, ASUS' internal numbers are still showing growing revenue for graphics cards.

I think the main reason is because we have adjusted our mix of high and low end graphics cards. I believe that this is a fairly smart strategy in the face of changing demand because obviously, demand is limited. But by adjusting the mix, we can achieve continued revenue growth.

But in terms of profits, of course, the demand through cryptocurrency miners last year was honestly irrational or abnormal. So, our profits can -- will probably not reach the highs of last year, but we believe that they will remain at a reasonable level. Thank you
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 692
Jay saanut EVGA:lta RTX 4090:n mitä ei ikinä markkinoilla nähdä

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 026
Viestejä
4 247 977
Jäsenet
71 269
Uusin jäsen
SMurto

Hinta.fi

Ylös Bottom