Euroviisut

Melkoinen nöyryytys Briteille, kuitenkin puhutaan maasta josta on tullut melkein eniten taikka USA:n jälkeen kovimmat bändit/biisit koskaan mut Euroviisuissa menestys on suoraan sanoen ollut perseestä ja syystäkin, huonoja biisejä vuodesta toiseen.

Itse olisin toivonut Sveitsin voittoa jonka tuotetuskin on ihan huiippua että kelpais tuonne Hifistien musaketjuun.


Mut onneksi yleisö päätti voittajan eikä tullut 2019 kaltaista katastrofia kun Norjalta vietiin voitto.
 
Ei olisi ihme vaikka Italiakin olisi ellei olisi päässyt suoraan finaaliin.

Ihan vitun naurettavaa että on jotain "asiantuntijaraateja" suunnilleen samalla painoarvolla kuin koko muu Euroopan väestö joka osallistuu äänestykseen. Ikään kuin pääosin subjektiivisessa asiassa voisi olla edes "asiantuntija". Muutenkin väki joka profiloituu noihin asiantuntijaraateihin on todennäköisesti euroviisuaktiiveja/faneja eli todennäköisemmin musiikkimaku painoittuu automaattisesti perinteisiin viisuballadeihin ja puhkikuluneisiin lässytyksiin. Muut genret, poikkeuksellinen musiikki yms. on automaattisessa altavastaajan asemassa.
En minäkään ymmärrä edes miksi noita asiantuntijoita tarvitaan. Nytkin monien maiden "asiantuntijat" jakoivat parhaat pisteet naapurimailleen. Yleisössä on varmasti asiantuntemusta riittävästi määrittämään mitä he haluavat kuunnella.

Toivoisin kyllä, että palattaisiin pakkoon laulaa omalla äidinkielellä. Aiemmin Euroviisut oli hieno mahdollisuus kuulla erikielistä laulua. Jos biisi on hyvä laulu toimii myös yhtenä instrumenttina. Tekstien käännökset sitten valinnaisena (näkyy vai ei) mahdollisuutena TV:ssä.

Hienon näköisiä show:ta oli tuolla useita Suomen yksi parhaista.
 
Blind Channelliltä todella fiksu peliliike mennä euroviisuihin. Itse en ollut aikasiemmin bändistä kuullut, mutta sen voitettua karsinnat kuuntelin koko tuotannon läpi, ja siellä oli todella hyvää matskua. Toi Euroviisi biisi ei ole bändin parhaimmasta päästä. Varmasti moni Euroopassa on nyt löytänyt bändin.

Joo, ei olisi paljon paremmin voinut mennä bändin kannalta. Saivat kansainvälisen major-levydiilin kisojen aikana (tämä voi tosin olla varmistettu jo aiemmin), älyttömän määrän uusia faneja ja biisin kaikille viraalilistoille ja pääsevät rakentamaan uraa eteenpäin aika hyvistä lähtökohdista. Euroviisuvoitto tuossa tilanteessa olisi voinut tuoda pitkäksi aikaa kaikenlaista ylimääräistä hässäkkää ja edustamista, mikä olisi mahdollisesti hidastanut mm. levyntekoa. Erona esim. Lordiin, jolla oli kokonainen levy jo täysin valmiina julkaisuun, kun voittivat.

Ja tosiaan, Dark Side ei ole lähellekään parhaita biisejä bändin katalogista. Sieltä löytyy myös todella paljon popimpia sävellyksiä, joiden kaltaisilla olisi ehkä tullut viisuissa vielä parempaa menestystä. Tai sitten ei, mistäs sitä tietää.
 
Blind Channel muuten sijoittui viidenneksi semi-finaalissa ja voitti yleisöäänet. Tuomariston äänillä olisi tippunut finaalista..

Ei olisi tippunut tuomaristoäänilläkään. Suomi olisi ollut semifinaalissa kuudes pelkillä tuomariäänillä (84 pistettä). 10 meni jatkoon.
 
Kertokaa tyhmälle, että miksi Blind Channelin kuudetta sijaa hehkutetaan historiallisena? Lordi voitti Euroviisut, onko se unohtunut toimittajilta, vai mistä on kyse?

Toisekseen mitä tämä "Suomi olisi voittanut, jos paremmaksi äänestettyjä kilpailijoita ei olisi ollut mukana kisassa" -tyyppinen öyhöttely oikein on? Harvemmin kuulee muiden lajien kohdalla vastaavia möläytyksiä.

 
Kertokaa tyhmälle, että miksi Blind Channelin kuudetta sijaa hehkutetaan historiallisena? Lordi voitti Euroviisut, onko se unohtunut toimittajilta, vai mistä on kyse?

Toisekseen mitä tämä "Suomi olisi voittanut, jos paremmaksi äänestettyjä kilpailijoita ei olisi ollut mukana kisassa" -tyyppinen öyhöttely oikein on? Harvemmin kuulee muiden lajien kohdalla vastaavia möläytyksiä.


Historiallinen siinä mielessä, että oli lordin jälkeen parhaiten sijoittunut suomalainen.
 
Melkoinen nöyryytys Briteille, kuitenkin puhutaan maasta josta on tullut melkein eniten taikka USA:n jälkeen kovimmat bändit/biisit koskaan mut Euroviisuissa menestys on suoraan
sanoen ollut perseestä ja syystäkin, huonoja biisejä vuodesta toiseen.

Briteissä on nyt tuotantoyhtiö itsenäisesti valinnut kisoihin lähtevät biisit kaksi kertaa. Sijoitukset 26. ja 26. Ehkä kannattaisi palata johonkin muuhun tapaan valinnassa.

Kertokaa tyhmälle, että miksi Blind Channelin kuudetta sijaa hehkutetaan historiallisena? Lordi voitti Euroviisut, onko se unohtunut toimittajilta, vai mistä on kyse?
Toiseksi paras sijoitus koskaan. Kyllä tuota kelpaa vähän hehkuttaa. Mutta että historiallinen? Melko kumma sanamuoto. Lordin voitto oli historiallinen.
 
Kertokaa tyhmälle, että miksi Blind Channelin kuudetta sijaa hehkutetaan historiallisena? Lordi voitti Euroviisut, onko se unohtunut toimittajilta, vai mistä on kyse?

Toisekseen mitä tämä "Suomi olisi voittanut, jos paremmaksi äänestettyjä kilpailijoita ei olisi ollut mukana kisassa" -tyyppinen öyhöttely oikein on? Harvemmin kuulee muiden lajien kohdalla vastaavia möläytyksiä.


No onhan tuo nyt sinänsä "historiallinen" saavutus kun katsotaan Suomen track recordia viisujen osalta. Ei me olla niin monta kertaa noilla sijoilla oltu etteikö sitä voisi sanoa historialliseksi.
 
Toisekseen mitä tämä "Suomi olisi voittanut, jos paremmaksi äänestettyjä kilpailijoita ei olisi ollut mukana kisassa" -tyyppinen öyhöttely oikein on? Harvemmin kuulee muiden lajien kohdalla vastaavia möläytyksiä.
Genren edustajia ei kisoissa montaa mukana ollut, ja ainahan sitä voi jossitella, että mitäs jos Italialla olisikin ollut ihan toisenlainen biisi. Ei välttämättä parempi tai huonompi biisi sinänsä vaan ihan eri genren edustaja.

Tämä on juuri tämän rokkigenren vahvuus eli sillä voi erottua joukosta, ja siihen kannattaa Suomessa jatkossakin panostaa.
 
Mikähän lie ollut yksinkertaisin rallatus jossa on viisut voitettu?, vai onko sittenkin voittobiisit olleet keskivertoa parempia sävellyksiä ja sanoituksia?. En tunne viisuhistoriaa enemmälti, enkä toisaalta haluakaan tuntea tämän enempää. Aikansa elänyt konsepti koko euroviisut.
 
Ihan mukavaa oli katsoa Euroviisuja pitkästä aikaa. Kävi kyllä vähän sääliksi pistejaossa Englannin tiimiä, kun 0 pistettä sekä raadilta, että yleisöltä.
 
Suomen ensimmäinen UMK biisi julkistettu:


Ihan jees rockin ja elektronisen musiikin fuusio juuri sellaisella fiiliksellä mikä varmaan uppoaa Euroviisu-yleisöön.
 
Ei mikään huono, kuunteli ihan miellään. Mutta alusta loppuun tosi tasapaksua ja mitäänsanomatonta. Ei jäänyt mitään koukkua miksi nyt välttämättä kuuntelisin uusiksi.
Just sellasta taustamusaa radioon mikä ei saa nostamaan volumea, eikä vaihtamaan kanavaa.
 
Elize Ryd Amaranthesta näköjään ollut mukana biisiä tekemässä. Ilmeisesti häneltä sitten samalla monistettu myös nuo esiintymismaneerit laulajalle.
 
Ei mikään huono, kuunteli ihan miellään. Mutta alusta loppuun tosi tasapaksua ja mitäänsanomatonta. Ei jäänyt mitään koukkua miksi nyt välttämättä kuuntelisin uusiksi.
Just sellasta taustamusaa radioon mikä ei saa nostamaan volumea, eikä vaihtamaan kanavaa.

Jep! Samaa mieltä. Toivottavasti jokin tulevista vielä yllättäisi, toki listan ja biisien nimien perusteella odotukset eivät ole kovinkaan korkealla.
 
Hienoja nää musavideot missä soittajat tuijottaa otelautaa ettei vaan mene väärin :)
Ei tää tosiaan ihan voittajabiisi ole mutta ihan toimiva eikä hävetä niin paljon kuin se Pandora ja Danny. Rock osuus on tässä kyllä pelkkää tasaista surinaa.
 
Ei mikään huono, kuunteli ihan miellään. Mutta alusta loppuun tosi tasapaksua ja mitäänsanomatonta. Ei jäänyt mitään koukkua miksi nyt välttämättä kuuntelisin uusiksi.
Just sellasta taustamusaa radioon mikä ei saa nostamaan volumea, eikä vaihtamaan kanavaa.
Hyvin kuvailtu. Helppoa kuunnella, mutta ei havahduta tarkempaan kuunteluun.
 
Toivottavasti jokin tulevista vielä yllättäisi, toki listan ja biisien nimien perusteella odotukset eivät ole kovinkaan korkealla.
The Rasmusta odotan mielenkiinnolla sen takia, että Desmond Child on ollut biisiä tekemässä. Tosin ei nuo aiemmat yhteistyön hedelmät nyt ihan valtavan hyviä ole. Enemmänkin ihan ok tasoa.

Tommi Läntinen laulamassa Haloo Helsinkiä ei sen sijaan kuulosta kauhean hyvältä.

Ei tosin ihan yhtä kamalalta kuin joku Isaac Sene laulelemassa Kuumasta Jäbästä. Toivottavasti se diskataan jo ennen kappaleen julkaisua, niin ei tartte kuullakaan.

Bess. Kävin kuuntelemassa tuon Tempo-biisin. Aivan kauhea tekele. Jos samaa kamaa on luvassa, niin ei hemmetti.

Younghearted taas on niin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos -musiikkia, että eipä kauheasti tartte tätäkään odottaa.

Olivera taas on todella kaukana omasta musiikkimausta. Vähän sama kuin tuo edellinen. Täysin mitäänsanomtonta musiikkia tekee.

Ja siinäpä ne taisi ollakin. Eli ei kauhean suuria odotuksia ole näistä mitään kohtaan. Ainahan toki joku voi yllättää.
 
Elize Ryd Amaranthesta näköjään ollut mukana biisiä tekemässä. Ilmeisesti häneltä sitten samalla monistettu myös nuo esiintymismaneerit laulajalle.
Biisissäkin on pieniä Amaranthe-vivahteita, mutta niin pieniä että ei tämä nyt oikein uppoa. Joku oli videon kommenteissa maininnut Avril Lavignen, joka laulajasta tosiaan tulee myös paikoitellen mieleen. Sekään ei ole hyvä asia omissa kirjoissa.

Ei mikään fiasko, mutta aika mitäänsanomaton.

The Rasmus on aika kova veto imagomielessä, vaikka en bändistä pidäkään. Saa nähdä millaisella biisillä ovat mukana.

Joko voidaan ilmoittaa Euroviisujen 2022 voittaja?
Eskimo Callboy on hakemassa Saksan edustajaksi...

https://www.youtube.com/post/Ugkx3ONWNQeVGwzpv1S-4Wik96ddf3d_1GnI?ocd=1
En ole tästä porukasta kuullutkaan, mutta vähän sellaista Amaranthe-tyyppistä metalcore-menoa bilebändihöysteellä löytyy näköjään tästäkin.

Pump it olis kyllä ollut hieno veto viisuissa. On myös show kohdallaan. :D
 
Biisissäkin on pieniä Amaranthe-vivahteita, mutta niin pieniä että ei tämä nyt oikein uppoa.
Kyllähän tuon kertsistä viimeistään huomasi että Elize ollut vaikuttamassa. Ei vain toimi tuolla äänellä.

The Rasmus on aika kova veto imagomielessä, vaikka en bändistä pidäkään. Saa nähdä millaisella biisillä ovat mukana.
Aika väsynyttä menoa ottaa tuollainen bändi mukaan vanhojen meriittien takia. Viimeisestä hitistä 10v, ei mitään odotuksia.

Loputkin osallistujat sitä luokkaa että tuo Cyan Kicks jäänee näistä karkeloista vähiten huonoksi.
 
Tässä on oikeastaan aika loistavasti kuvailtu koko Euroviisujen historia yhdessä lauseessa. :tup:
Euroviisuissa on kylläkin ollut vuosien aikana hyvinkin persoonallisia, hauskoja, ärsyttäviä ja kammottavia biisejä ja esityksiä, joten minusta tuo kuvaus ei osu yhtään näihin karkeloihin. Toki suurin osa hyvin mitäänsanomatonta kamaa, kuten tämä cyan kicks.
 
Toinenkin UMK22-kappale julkaistu:


Tämähän oli ihan hauska ralli. Tykkäsin enemmän kuin Cyan Kicksistä. Ei sekään huono ollut mutta vähän tosiaan semmoista tasapaksua.
 
Luulisi, että nämä nasaaliääniset naissolistit olisi jo nähty ja loppuun niistetty. Nähdäkseni lavakarisma on pitkälti se ratkaiseva tekijä, joka jää katsojien mieleen - eikä tässäkään esityksessä sellaista tavoitettu.
 
Äh no eipä ollut hyvä tuo Bessinkään biisi. Oikeastaan ainut mitä nyt voin enää toivoa on että Younghearted olisi onnistunut tekemään hyvän, askeettisen ja persoonallisen biisin, mutta se on kyllä todella haastavaa heidän genressään. No ehkä The Rasmus saattaisi olla ihan ok myös, mutta jotain päivitystä se heidänkin tyyli tarvitsisi.
 
Euroviisuissa on kylläkin ollut vuosien aikana hyvinkin persoonallisia, hauskoja, ärsyttäviä ja kammottavia biisejä ja esityksiä, joten minusta tuo kuvaus ei osu yhtään näihin karkeloihin. Toki suurin osa hyvin mitäänsanomatonta kamaa, kuten tämä cyan kicks.
No tuota juuri tarkoitin että 99% kisat ovat aina tuollaista geneeristä mainstream poppia ja joskus hiukan rock-vivahteella. Sillä sillä myös yleensä voitetaan. Outliereita on tottakai aina.

Toinenkin UMK22-kappale julkaistu:


Tämähän oli ihan hauska ralli. Tykkäsin enemmän kuin Cyan Kicksistä. Ei sekään huono ollut mutta vähän tosiaan semmoista tasapaksua.

Vähän ehkä liian suomalaisille tehty biisi. Enkä nyt tarkoita sitä pelkästään että tuossa lauletaan suomeksi.

Veikkaan jo nyt että jollei tuolta UMK:sta tule mitään isompaa yllätystä niin Cyan Kicksillä mennään kilpailuihin. En usko että millään "The Rasmus" brändeilläkään on merkitystä
jos ei biisi ja show ole kunnossa.
 
Tää oli jo ihan asiallinen ralli, vaikkei toki mikään superhyvä. Ihan selvästi eilistä parempi jo.
Ja ainut tapa millä suomenkielisellä voidaan pärjätä, nimittäin tehdään kertosäkeeseen joku tarttuva ja ”universaali” pätkä jonka kaikki maailman ihmiset kielestä huolimatta kykenee toistamaan.

En usko et kisoihin menee, mutta mä ihan tykkäsin tästä ja oli tarttuva kertsi jo ekalla kuuntelukerralla.
 
Vähän ehkä liian suomalaisille tehty biisi. Enkä nyt tarkoita sitä pelkästään että tuossa lauletaan suomeksi.
Melodia on kieltämättä aika suomi-iskelmää pääosin. Ei tää nyt ihan niin kamala ollut kuin etukäteen arvelin, mut ei tää kyllä hyväkään ole. Melkoisen mitäänsanomaton rallatus.
 
Bessin tissit oli harmillisen vähän tässä esillä. Hyvät kannut kuitenkin kuten viisi kesää videolta voi todeta.
 
Tuo Bessin musiikki on tämä biisi mukaan lukien on juuri sellaista tusina-ulinaa mitä tulee radiosta koko ajan. En kuuntelisi sekuntiakaan, jos ei satu soimaan taustalla autossa tms. Ei tosin ihan yhtä hirveää kuin joku Ellinoora.

Bessin tissit oli harmillisen vähän tässä esillä. Hyvät kannut kuitenkin kuten viisi kesää videolta voi todeta.
Jos on kovasti tissien perään, niin aikuisviihdettä on netti täynnä. Ei kannata etsiä niitä musiikkikilpailuista. :D
 
Tää oli jo ihan asiallinen ralli, vaikkei toki mikään superhyvä. Ihan selvästi eilistä parempi jo.
Ja ainut tapa millä suomenkielisellä voidaan pärjätä, nimittäin tehdään kertosäkeeseen joku tarttuva ja ”universaali” pätkä jonka kaikki maailman ihmiset kielestä huolimatta kykenee toistamaan.

En usko et kisoihin menee, mutta mä ihan tykkäsin tästä ja oli tarttuva kertsi jo ekalla kuuntelukerralla.
Oli YleX:llä päivän biisinä ja soinu kokopäivän päässä, eli kyllä tässä sittenkin jotain on.
Ja kuten sanoin, niin tää vaatii seb että on universaali koukku kertosäkeessä. Biisissä muutenkin tarttuvaa melodiaa.

Ja kun katselin YouTuben kommentteja ulkomailta, pelkkää ylistystä, suomalaisilta ei niinkään.
Kun katsoin reaktiovideoita, niin todella positiivisia ja jengi tykkää suomenkielestä ja erityisesti juuri siitä universaalista ram pam pam meiningistä. Tää on suomalaiselle ”tavallinen pop biisi”, mutta ulkomailla tän tyyppisiä ei lopulta paljoa ole ja se onkin aina vähän näissä UMK:ssa et äänestetään sitä mitä suomalainen äänestäis. Ei sitä mikä uppoaa Eurooppaan.

Tässä pari reaktiovideota ulkomailta ja nää tykkää:

 
Ja kun katselin YouTuben kommentteja ulkomailta, pelkkää ylistystä, suomalaisilta ei niinkään.
Kun katsoin reaktiovideoita, niin todella positiivisia ja jengi tykkää suomenkielestä ja erityisesti juuri siitä universaalista ram pam pam meiningistä. Tää on suomalaiselle ”tavallinen pop biisi”, mutta ulkomailla tän tyyppisiä ei lopulta paljoa ole ja se onkin aina vähän näissä UMK:ssa et äänestetään sitä mitä suomalainen äänestäis. Ei sitä mikä uppoaa Eurooppaan.

Tässä pari reaktiovideota ulkomailta ja nää tykkää:
...
Näillä ei valitettavasti ole tässä vaiheessa juurikaan merkitystä.

Jos katsoo historiaa niin jokaisia euroviisuja edeltäviä paikallisia musiikkikilpailuja seuraa vain kotiyleisö ja sitte nuo äärimmäiset euroviisufanit ja he käytännössä lähes 100% takuulla antavat kaikille kaikkien maiden videoille positiivisia kommentteja/reaktioita jne ja aina kommenteissa on samat latteudet "The quality of UMK gets better every year!!" jne. Jopa Dannyn hauta-arkkuvoivottelu sai kansainvälistä ylistystä viime vuonna vaikka tuntui tekevät jo tiukkaa joidenkin kohdalla.

Näille euroviisufaneille kyseessä ei ole edes pelkkä kilpailu vaan pride festari-tyylinen "good vibes only"-juhlinta jossa luodaan synteettistä iloisuutta, pakotettua positiivisuutta yhteinen eurooppa-meininkiä jne. Realistiset arviot noista saa lähempänä itse euroviisuja tai viimeistään semifinaalissa.
 
Näillä ei valitettavasti ole tässä vaiheessa juurikaan merkitystä.

Jos katsoo historiaa niin jokaisia euroviisuja edeltäviä paikallisia musiikkikilpailuja seuraa vain kotiyleisö ja sitte nuo äärimmäiset euroviisufanit ja he käytännössä lähes 100% takuulla antavat kaikille kaikkien maiden videoille positiivisia kommentteja/reaktioita jne ja aina kommenteissa on samat latteudet "The quality of UMK gets better every year!!" jne. Jopa Dannyn hauta-arkkuvoivottelu sai kansainvälistä ylistystä viime vuonna vaikka tuntui tekevät jo tiukkaa joidenkin kohdalla.

Näille euroviisufaneille kyseessä ei ole edes pelkkä kilpailu vaan pride festari-tyylinen "good vibes only"-juhlinta jossa luodaan synteettistä iloisuutta, pakotettua positiivisuutta yhteinen eurooppa-meininkiä jne. Realistiset arviot noista saa lähempänä itse euroviisuja tai viimeistään semifinaalissa.
Kyllä danny sai aika paljonkin lokaa niskaansa ja kehuttiin lähinnä aiheesta. Itsehän tuosta biiistä tykkäsin paljonkin. En missään nimessä euroviisuna, enkä radiosoittobiisinä, vaan muutoin.

Lisäksi esim siitä mikä lie virolaitaustainen olikaan, ei juurikaan pidetty. Eikä siellä ollut kuin kaksi todellista ehdokasta niilläkään, pandora ja blind channel.
Ja Suomen biisejä ei todellakaan ole kehuttu vuodesta toiseen. 2020 oli ensimmäinen jonka sisällöstä edes nämä tosifanit pitivät. Ja joka vuosi toistuu sama juttu. Ne nimittäin sanoo, että suomeksi pitäisi lähettää ja kaikkien muidenkin omalla kielellään. Mutta tämä toistuu myös niissä videoissa missä ”ei nämä tosifanit” viisujen jälkeen kesän aikana kuulee näitä biisejä. Siellä se ns normi kansa sanoo samaa. Suomenkieli on ulkomaalaisen korvissa erittäin kaunis ja kiehtova kieli jota erityisesti musiikissa on ilo kuulla.
Nyt siihen on kerrankin yhdistetty se universaali tarttuva koukku. Näitä on ennenkin Euroviisuissa nähty lukuisia kertoja ja aika usein ovat top10:ssä.

Ei suomi voittoon voi yltää ilman bändiä jolla on ihan järjetön fanikunta Euroopassa, kuten Lordilla oli aikanaan. Rasmus ei riitä.
Ville Valo, tai Samu Haber ois ainoat realistiset voittajat ja siltiki tarttis todella koukuttavan biisin jossa selkeä koukku. Ei Euroviisuissa pärjää välttämättä hemmetin hyvällä biisillä, vaan sillä että ekan 40sek aikana täytyy jäädä melodinen koukku ja kohta jonka jokainen maailman ihminen kielestä huolimatta voi toistaa ja että se erottuu kilpailussa ennen ja jälkeen olevista biiseistä.
 
Ei suomi voittoon voi yltää ilman bändiä jolla on ihan järjetön fanikunta Euroopassa, kuten Lordilla oli aikanaan. Rasmus ei riitä.
Mielestäni näitä kisoja ei voiteta bändin nimellä, vaan tarttuvalla biisillä ja esityksellä. Lordin voitto ei johtunut siitä, että bändillä oli faneja.
 
Mielestäni näitä kisoja ei voiteta bändin nimellä, vaan tarttuvalla biisillä ja esityksellä. Lordin voitto ei johtunut siitä, että bändillä oli faneja.
Lordin voitto johtui nimenomaan siitä. Ennen kisoja ennen kuin muu eurooppa oli koko biisiä kuullut, Lordin fanit levitti tätä tietoa jokapuolella ja sai aivan tolluttomat määrät hypeä aikaan ennen kisoja. Ja finaalia katsoi älyttömät määrät kyseisen genren faneja, jotka ei muuten koko kisoja katsois, saati äänestäis.

Koko Lordin voitto perustui toki tarttuvaan kertosäkeeseen ja asuihin, mutta normaalivuonna toi jää meemiksi. Se oli eka kerta ku lähti jotain erilaista kisoihin ja se kohina juuri fanien vuoksi auttoi siinä, että Lordia odotettiin lavalle, tiedettiin mitä sieltä tulee.

Ja jollain Haberilla on lähes jumalan asema saksankielisessä euroopassa, joten sieltä tulisi monesta maasta varmat 12 pistettä.
 
En kyllä muista mitään Lordi-fanien levittämää hypeä noilta ajoilta. Tottakai Lordin ympärillä oli muuten yleistä hypeä, koska kyseessä oli käytännössä ensimmäinen käännekohta koko Euroviisujen historiassa ja tuon ajan standardeilla jopa skandaali. Esitys oli hyvän biisin lisäksi käytännössä kapinallinen keskisormen näyttö kaikelle geneeriselle "I love you"-paskalle jota oltiin pakkosyötetty vuosikymmeniä.

Eikä muutenkaan ole ainakaan viimeiseen pariin kymmeneen vuoteen Euroviisuja tainnut voitaa kertaakaan mikään kovin suuren brändin yhtye tai artisti. Veikkaisin jopa että Euroviisut on yksi harvoista paikoista jossa brändin vaikutuksen voi aikalailla vetää pöntöstä alas. Pääpaino on lavashossa, biisissä ja kaikessa muussa oheissälässä mitä Euroviisujen yhteydessä tapahtuu kuten skandaalit yms.
 
Joo ei kyllä minustakaan se voitto ole (ollut) kiinni siitä että artistilla olisi jo fanikuntaa. Mutta toki sitä hypeä syntyy syystä x ja lumipalloefekti voi käynnistyä. Lordi oli kyllä hyvin erikoinen ja erottuva veto tuolloin. Mutta eihän Darudekaan yltänyt edes finaaliin.
 
En kyllä muista mitään Lordi-fanien levittämää hypeä noilta ajoilta. Tottakai Lordin ympärillä oli muuten yleistä hypeä, koska kyseessä oli käytännössä ensimmäinen käännekohta koko Euroviisujen historiassa ja tuon ajan standardeilla jopa skandaali. Esitys oli hyvän biisin lisäksi käytännössä kapinallinen keskisormen näyttö kaikelle geneeriselle "I love you"-paskalle jota oltiin pakkosyötetty vuosikymmeniä.
En muista minäkään. En ollut kuullut koko bändistä ennen kilpailua, eli tuskin sillä mitään kovin massiivista fanikuntaa oli missään aiemmin.

Eikä muutenkaan ole ainakaan viimeiseen pariin kymmeneen vuoteen Euroviisuja tainnut voitaa kertaakaan mikään kovin suuren brändin yhtye tai artisti. Veikkaisin jopa että Euroviisut on yksi harvoista paikoista jossa brändin vaikutuksen voi aikalailla vetää pöntöstä alas. Pääpaino on lavashossa, biisissä ja kaikessa muussa oheissälässä mitä Euroviisujen yhteydessä tapahtuu kuten skandaalit yms.
Näinhän se on. Eivät nämä mitkään musiikkikilpailut sentään ole, vaikka sellainen naamio näille onkin puettu. Jos esiintyjä on joku shemale, niin pelkästään sillä saattaa päästä kärkikahinoihin biisistä ja laulutaidoista riippumatta.
 
No ei se nyt ihan noinkaan ole, kyllä kaikkien osa-alueiden pitää olla hyvällä tasolla.
No joo, kärjistetty esimerkki, mutta onhan tuolla nähty kaiken maailman Verka Serduchkaa jne. Se varmaan kuuluisin euroviisu-erikoisuus, eli partanainen Conchita Wurst, sentään osasi laulaa.
 
Ah, no Verkalla oli kyllä biisi ja show kunnossa, vaikka laulutaidosta voi olla montaa mieltä. Edelleen yksi parhaista biiseistä mitä Euroviisuista on tullut :cool:
 
Ah, no Verkalla oli kyllä biisi ja show kunnossa, vaikka laulutaidosta voi olla montaa mieltä. Edelleen yksi parhaista biiseistä mitä Euroviisuista on tullut :cool:
Ok, minä olen pitänyt sitä alusta lähtien kokonaisuudessaan pelkkänä vitsinä ja ivailuna Euroviisuille, mutta ehkä siitä joku sitten tosiaan pitää musiikillisestikin. Täysin käsittämätöntä tuubaa minun mielestäni. No, makuasioitahan nämä.
 
The Rasmuksenkin biisi nyt kuunneltavissa:

Taisipa mennä minun listallani kärkeen. Tässä oli sävellyksellisesti jotain aika yllättäviäkin ratkaisuja. Pitääpä kuunnella saman tien toisenkin kerran.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom