EU määrää suuren määrän turvavarusteita pakollisiksi autoihin

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Tehdään ensin autoista niin paskoja, ettei niistä nää ulos -> Tarvitaan kamera, että nähdään ulos.

Pitäisi varmaankin ostaa 10 kpl nykyisiä autoja varastoon, ettei tarvitse uusiin tässä elämässä koskea.
Haluatko laittaa vaikka kolme esimerkkiä aikakausista kun autot ovat olleet sellaisia että takana edessä seisova 3v näkyy kabiinistä selvästi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 189
Alkolukon osalta tuo Euvostoliiton vaatimus on tosiaankin asennusvalmius.
Hätäjarrutusvilkuthan sitten taas ovat suoraan Suomen tieliikennelain vastaiset. Täällähän nelivilkkua saa käyttää käytännössä ainoastaan ns. väärinpysäköintivaloina. Saksalaistyylinen "Stau" varoitus nelivilkulla liikkuvasta autosta on ehdottomasti kielletty.
Eivät suinkaan tieliikennelain vaan valaisinsäännön. Valaisinsääntö ei päde tyyppihyväksyttyihin autoihin vakiokuntoisina. Valaisinsääntöä pitää noudattaa, kun sinä tai minä asennamme lisävaloja tai vaikka 80-luvun ajokkiin e-merkittyä tarvikevilkkua. Sitä ei noudateta, kun VW:n insinööri suunnittelee uuden automallin monisegmenttistä vilkkua, päivävalotoimintoa tai hätäjarrutusvilkkuja.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 907
Kuinkahan hyvin tutkat havaitse sen kolmevuotiaan auton takaa? Kamerasta on jonkin verran kokemusta, mutta tutkasta ei juurikaan (ja vielä vähemmän niiden lapsiyhteensopivuudesta).

Seuraavasta autosta tuli sen verran pihisteltyä ettei kameraa ole, tutkat on.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 282
Vanhempien IV Golfin peruutustutka huutelee ihan omiaan, vaikka suoraan takana ei mitään estettä olisikaan.

En ole enää vuosiin välittänyt tutkan "mielipiteestä", kun olen autolla liikkeellä ollut, jos peileissä/takalasista ei mitään estettä näy.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
527
Vanhempien IV Golfin peruutustutka huutelee ihan omiaan, vaikka suoraan takana ei mitään estettä olisikaan.

En ole enää vuosiin välittänyt tutkan "mielipiteestä", kun olen autolla liikkeellä ollut, jos peileissä/takalasista ei mitään estettä näy.
Oisko joku anturi oikosulussa tai vastaavaa? Esim. jos monta anturia niin jos siellä yks aiheuttaa kyseisen vian? Itse kahtoisin ja vaihtaisin jos siis haluaisin käyttää sitä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Kuinkahan hyvin tutkat havaitse sen kolmevuotiaan auton takaa? Kamerasta on jonkin verran kokemusta, mutta tutkasta ei juurikaan (ja vielä vähemmän niiden lapsiyhteensopivuudesta).

Seuraavasta autosta tuli sen verran pihisteltyä ettei kameraa ole, tutkat on.
Aika hyvin noi nykytutkat huomaa aurauskeppiä paksummat jutut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
Mulla on peruutustutkat autossa, ja kyllä se äkillinen rääkäisy on aika refleksin omainen jarrutuksen paikka. Kerran parkkiruudusta peruuttaessa se kiljaisi yhtäkkiä ja hyppäsin jarrulle ja vilkuilin peileiste, että mikä sen nyt aiheutti, kunnes peilistä näki kun taapero kipittää kuskinpuolelta auton takaa.

Jos noita tutkia ei olisi ollut mä olisin melko varmasti huomannut sen lapsen vasta kun se olisi jäänyt renkaan alle. Mielestäni erinomaisesti sijoitettu 50 euronen.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 282
Oisko joku anturi oikosulussa tai vastaavaa? Esim. jos monta anturia niin jos siellä yks aiheuttaa kyseisen vian? Itse kahtoisin ja vaihtaisin jos siis haluaisin käyttää sitä.
Sellanen mutu tuntuma olisi, että se ottaa myös vähän sivuille, johon myös peileistä näkee. Ei se aina huuda.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 282
Mulla on peruutustutkat autossa, ja kyllä se äkillinen rääkäisy on aika refleksin omainen jarrutuksen paikka. Kerran parkkiruudusta peruuttaessa se kiljaisi yhtäkkiä ja hyppäsin jarrulle ja vilkuilin peileiste, että mikä sen nyt aiheutti, kunnes peilistä näki kun taapero kipittää kuskinpuolelta auton takaa.

Jos noita tutkia ei olisi ollut mä olisin melko varmasti huomannut sen lapsen vasta kun se olisi jäänyt renkaan alle. Mielestäni erinomaisesti sijoitettu 50 euronen.
Et siis katso peruutaessasi peileihin?
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 282
Sinä siis katsot peruuttaessasi molempiin sivupeileihin yhtäaikaa ja taukoamatta?

edit:
Nyt vasta katsoin nimimerkin, ilmankos onnistuu. :D
:facepalm:

Tuosta sai käsityksen, että peileihin katsottiin vasta kun peruutustutka alkoi huutamaan.. Ilmeisesti toimit samalla tavalla..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
:facepalm:

Tuosta sai käsityksen, että peileihin katsottiin vasta kun peruutustutka alkoi huutamaan.. Ilmeisesti toimit samalla tavalla..
No voihan sen niinkin käsittää halutessaan, nyt kun uudemman kerran lukaisin.
"Jos keskustelussa jää tulkinnanvaraa, tulkitse aina sanojaa vastaan", vai kuinka se nyrkkisääntö menikään... ;)

edit:
Katselen kyllä (myös) peruuttaessa ympärilleni, vaikka sensorit ja kamera löytyykin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 843
Kaistavahti ja e-signaali ovat isoja juttuja koska ensimmäinen vaatii auton ohjauksen perusrakenteeseen muutoksia ja jälkimmäinen sitä että autossa on kyky olla 24/7 verkossa kiinni. Lisävarustelistalta ruksattuna joku 5k€ kaikkiaan, joista verkkovalmius lienee kallein yksittäinen.

Missä Volvossa on kaistanpitoautomatiikka vakiona?

Taitaa tästä meidän paskatistakin löytyä muut paitsi tuo kaistanpitovahti.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 907
Missä Volvossa on kaistanpitoautomatiikka vakiona?
Kaikissa viimeisen 5 vuoden sisään julkastuissa, eli ainoat kohta poistuvissa wanhoissa (vanha s60 ja v60 ja v40) ei ole.

Siis jos tarkoitetaan ihan perus kaistavahtia, joka puuttuu peliin jos meinaat avautua kaistalta. Pilot Assist, eli jatkuvasti auttava ohjausapu ei taida olla vakiona missään.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
Et siis katso peruutaessasi peileihin?
En katso.

Katson vain yhteen peiliin kerrallaan, kun en muuhun kykene. Ja luonnostaan sitä peruuttaessa seuraa aktiivisemmin sen puolen peiliä johon kaartaa. Ei se muksu näkynyt siinä kuskinkaanpuolen peilissä kuin luokkaa sekunnin kun katosi jo viereisen auton taakse. Niin tarkkaan en muista ehdinkö jo liikauttaa autoa taaksepäin, vai oliko se vasta siinä kytkintuntuma vaiheessa, muuten tilanne jäi kyllä mieleen.

Tietysti voi viisastella miksen peruuttanut ruutuun, siihenkin on syynä pitkälti se että ko. parkkiksella (Järvenpää, Terholan Valintatalo) oli silloin piirretty sellainen loiva vinoparkki, johon olisi tietysti voinut peruuttaakin jos olisi ajanut pihan läpi "vastakarvaan", vaikkei tuolla nyt mitään ajosuuntamerkkejä ollutkaan.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 907
Aika hyvin noi nykytutkat huomaa aurauskeppiä paksummat jutut.
No en nyt oikeastaan niinkään epäillyt, ettei rekisteröisi lapsen kokoista maalia (mitä noilla tekisi muuten), vaan lähinnä että kuinka kaukaa huomaa.
Jos kävelyvauhtiakin (~2ms) niin reaktioajassa liikkuu pari-kolme metriä, joten hyöty siitä, että tutka piippaa metri ennen osumaa on aika rajallinen.

Tottakai peruuttaa voi hiljempaakin, jos tietää että on riskipaikka, mutta eipä niitä onnettomuuksia ikinä sattuisi jos niitä osaisi odottaa.
Jos noita tutkia ei olisi ollut mä olisin melko varmasti huomannut sen lapsen vasta kun se olisi jäänyt renkaan alle. Mielestäni erinomaisesti sijoitettu 50 euronen.
Jos voi käyttää tarvikkeita ja saa itse asennettua niin onhan nuo aika edukkaita. Mutta sitten kun katsotaan marmorilta jälkiasenteista kameraa, niin se on vähintään nolla perään. Toki sekin on ilmaista jos sillä välttää päälleajon, mutta mahdoton tietää mikä turvahilavitkutin on se mitä juuri itse tarvitsisi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
Jos voi käyttää tarvikkeita ja saa itse asennettua niin onhan nuo aika edukkaita. Mutta sitten kun katsotaan marmorilta jälkiasenteista kameraa, niin se on vähintään nolla perään. Toki sekin on ilmaista jos sillä välttää päälleajon, mutta mahdoton tietää mikä turvahilavitkutin on se mitä juuri itse tarvitsisi.
Tuo oli siis pelkkä peruutustutka, uuteen autoon 50e hintainen lisävaruste.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
No en nyt oikeastaan niinkään epäillyt, ettei rekisteröisi lapsen kokoista maalia (mitä noilla tekisi muuten), vaan lähinnä että kuinka kaukaa huomaa.
Jos kävelyvauhtiakin (~2ms) niin reaktioajassa liikkuu pari-kolme metriä, joten hyöty siitä, että tutka piippaa metri ennen osumaa on aika rajallinen.

Tottakai peruuttaa voi hiljempaakin, jos tietää että on riskipaikka, mutta eipä niitä onnettomuuksia ikinä sattuisi jos niitä osaisi odottaa.
Ei kai noiden ole tarkoituskaan, kuin avittaa peruutuksen alussa hahmottamaan aluetta, joka on liian lähellä perää, että siihen mitenkään silmillä näkisi. Siitä eteenpäin mennään visuaalisesti.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Miksei korvata? Kamera kun kamera. Ei kopion tekeminen ole vaikeaa, lähinnä se on ongelma jos se kamera on esim. väylässä ja väylässä on vahti joka alkaa vittuilla tuntemattomasta laitteesta.
Miltei varmasti on ja lisäksi uuden kameran saa rekisteröityä laitteistoon vain merkkihuollossa, etkä voi käytttää esim purkaamokameraa.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 907
Miltei varmasti on ja lisäksi uuden kameran saa rekisteröityä laitteistoon vain merkkihuollossa, etkä voi käytttää esim purkaamokameraa.
Jos autossa on tehtaalta lähtiessä kamera(ja täten tarvittavat johdotukset, softat, ruudut yms.) niin ei se uusi marmorillakaan montaa sataa maksa. Se on vaan kallista kun asennetaan jälkiasennuksena autoon, jossa sellaista ei ole ikinä ollut.

Ja miksi purkuosat ei kävisi? Käy ne nytkin, joskin softauksen voi joutua ostamaan marmorilta, ainakin jos asennettavaa ominaisuutta ei ole aiemmin ollut.

Plus tietysti, että vaaditaanko katsastuksessa että alkuperäinen kamera toimii. Voihan siihen tonninpommiin vuonna 2030 laitaa sen 50€ kiinankameran omalla ruudullaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 688
Viestejä
4 189 020
Jäsenet
70 781
Uusin jäsen
JohannesP.P.

Hinta.fi

Ylös Bottom