Koitin jo kysyä, mikä on budjettisi ja millä ohjelmointikielellä projektisi pitäisi toteuttaa. Ja mitä tulee kernel-tason huijaukseneston kehittämiseen Windows-alustalla, siihen tarvitaan kyllä enemmän kuin GPT 5.6. Sun pitää oikeasti tietää, miten osoittimet toimivat ja miten muistin allokointi toimii (C/C++). Lisäksi tähän projektiin pitää osata myös reversoida. Puhutaan helposti jo kymmenen vuoden kokemuksesta. Yhtenä esimerkkinä pelkkä teksin oikoluku ja englannin kielinen käännös mitä käytän tuotteeni esittelyvideoissa. Siis tekstitykset CV:n englanniksi. Pelkästään tässä säästyy jo useita satoja euroja kun ei tarvi välttämättä palkata jotain henkilöä tekemään samaa asia.
Generatiivinen AI tulee kuvaan siinä, että se saattaa löytää bugin tai logiikkavirheen sekunnissa tai parissa, kun niiden korjaamiseen menisi muuten päivä- tai viikkokausia. Mutta kernelin ajurin koodaamisessa jokainen rivi pitää testata erikseen. Vaikka kaikki näyttäisi olevan kunnossa, vaikeinta on se, että mahdollinen bugi saattaa ilmetä vasta päiväkausien testien jälkeen. Sitten pitää BSDO-dumpista yrittää selvittää syy. Tässä joutuu kirjaimellisesti testaamaan ensin VM:ssä ja sitten saman bare-metalilla.
https://gameguard.nprotect.com/en/index.html >> 30,000 USD per year per game. Isoin ongelma on se, miten vakuuttaa aasialaiset pelistudiot tuotteeni teknisestä paremmuudesta. En voi ilmaiseksi ilman NDA:ta jakaa näitä liikesalaisuuksia (eli sitä, mikä määrittää tuotteeni kilpailuedun).
Markkinoin tätä huijauksenestoa suoraan pelistudioille, ja Facepunchilta tulikin jo haastattelupyyntö. Jos he ottavat tämän käyttöön, he eivät tarvitse mitään kolmansien osapuolien ratkaisuja (EAC). Isoin ongelma on se, miten saan pelin kehittäjät vakuutettua tästä.
Minulla on tällainen tuote valmiina (ydintoiminnallisuus), ja pystyn demonstroimaan vaikka heti, että minulla on teknisesti, tässä tapauksessa huijausohjelmiston tunnistamisessa, täysin selkeä day/night difference. Mitä tulee uskottavuuteen, isot yritykset yleensä jyräävät pienet, koska ovat olleet kauemmin markkinoilla kuin startupit. Lähes varmuudella jollain on jo vastaava. En itsekään ole pystynyt kehittämään mitään täysin uutta, vaan tehostamaan ja nopeuttamaan toimintaa olemassa oleviin ratkaisuihin.
Epic Games osti EAC:n pois vuonna 2018 kun se oli siihen aikaan teknisesti yksi parhaimpia. Nyt se dominoi kilpailua kun takana on iso pelitalo ja vedotaan siihen kun niillä on eniten pelitaloja käyttämässä sitä ja Steamin mukaan tämä pitää täysin paikkaansa. Niin tästäkin huolimatta mulla on selkeästi parempi tekninen toteutus. EAC:n budjetti on melkein 10M USD per year. Mutta ketään ei näytä tämäkään kiinnostavan.
Lisäyksenä vielä niin hain hiljattain myös EA.com:lle töihin anti-cheat engineer työpaikkaan. Ennen hakemuksen 'Lähetä' nappia tuli heti yhden sivun mittainen NDA-lauseke missä painotettiin sitä, että pelkästään sen haastattelun sisältö eli kaikki mitä siinä jutellaan on jo salaista tietoa. Myös EA:n anti-cheatistä puuttuvat nämä kaikkein tärkeimmät. Mä tiedän tämän kaiken koska mä olen tehnyt näitä hommia yli 12 vuotta.
Hänen käyttäjätilinsa on sen verran uusi ettei pysty lähettämään edes YV:tä.
Reddit (kannattaa varautua tuolla siihen sitten, että joudut ensi töikseen huijatuksi) Ei ole mikään niin helppoa. En saa edes vielä postailtua tuonne ollenkaan työhakemusta koska pitää saada tota karmaa eli mainetta siellä. Siellä on niitä palveluita millä pystyy varmentamaan henkilöllisyyden mutta niista pitää maksaa. Eli jos joku välttelee Teams/Zooms meetingia niin tästä jo tietää, että kyseessä on huijari lähes varmuudella.