Escape from Tarkov (PC)

Ota ne fanboi lasit pois päästä ni voit huomata sen todellisuuden sit. Tänään kyllä kerkes ampua jo takasin ku joku tuli nurkan takaa mutta ennen patchia turha toivo jos sieltä tuli joku RSASS ja M61, tappaa sut alle 1sec kevyesti jos ei ole ihan käsi.
Sit taas kaveri hyppi johonkin ja katoin sitä "im on top" ja se oli vielä hyppimässä että on tossa ihan selvä viive vieläkin.

Ei siinä paljon lasien poistot auta, jos ei ole itselle käynyt näin :rolleyes:

Kyllähän se on ihan fatka, että aikaisemmin ainakin oli helvetillinen viive. Viime patchissa kun testattiin, niin taisi olla 4-6 sekunnin luokkaa viive.
 
Viimeksi muokattu:
BSG julkaisi virallisen ammochartin.

MK255 Mod 0 5.56x45, PRS 5.45x39, 7.62x39 BP/PS.

MK255 Mod 0 on kieltämättä outolintu parhaaksi ammoksi 5.56x45 kaliiberille, saa nähdä tuleeko tähän muutoksia jossain vaiheessa.

Edit: Nyt on MK255 ja PRS nerffattu. Linkki lähteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa vielä kuvina mitä tuo nerffi teki:

PSVYqCj.jpg

lwLCqYl.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Desync ei ainakaan parempaan suuntaan mennyt.. Eilen lähti henki ilman että näin ketään tai kuulin mitään, ukko vaan tuupertu maahan ja tappajan nimenä oli joku venäläinen. Toisella rundilla pelaaja ilmesty yhtäkkiä eteen ja alko ampumaan, pääsin suojaan mutta kuolin 2 sekunttia sen jälkeen kun ampuminen loppu..
 
Desync ei ainakaan parempaan suuntaan mennyt.. Eilen lähti henki ilman että näin ketään tai kuulin mitään, ukko vaan tuupertu maahan ja tappajan nimenä oli joku venäläinen. Toisella rundilla pelaaja ilmesty yhtäkkiä eteen ja alko ampumaan, pääsin suojaan mutta kuolin 2 sekunttia sen jälkeen kun ampuminen loppu..

Oon huomannut samaa; pari kertaa kuollut suojan taakse, vaikka kaverilla ei omalla ruudulla ole sinne ampumalinjaa. Luulen, että lagin kompensaatio on muutettu huonompaan suuntaan tässä pätsissä, koska tuota ongelmaa en tavannut ennen 7.4 pätsiä kuin ehkä kerran ja silloin oli selkeästi siinä raidissa desyncciä useaan kertaan. En tiedä tekivätkö myös Shorelineen jotain muutoksia nyt viikonloppuna, kaikki 5 raidia jota pelasin sitä olivat todella huonot fps:n suhteen, paljon vähemmä kun 7.4 tuli optimointien kanssa. Customs ja Factory toimivat kuten pitää ja pelin resettasin ennen Shorelinen raideja.

Käytättekö jotain Memory Cleaner-ohjelman kaltaisia softia tuota memory leakia helpottamaan? Tuo Memory Cleaner on imo perseestä, koska tuo 80% trim ja cache clear vetää jo 10GB käytöllä cleania ja aiheuttaa järkyt fps dropit. Shorelinessa tuntuu että joka toinen minuutti se clearaa cachet ja toimii useammin jopa ilman sitä. 16GB ei tahdo tällä hetkellä riittää tuohon Shorelineen 100% sulavaan peliin, eikä taustalla ole mitään muita softia päällä kuin BSG Launcher ja itse EFT. Mikään muu mappi ei omalla rigillä tuota memory leakia aiheuta, vain Shoreline.
 
Oon huomannut samaa; pari kertaa kuollut suojan taakse, vaikka kaverilla ei omalla ruudulla ole sinne ampumalinjaa. Luulen, että lagin kompensaatio on muutettu huonompaan suuntaan tässä pätsissä, koska tuota ongelmaa en tavannut ennen 7.4 pätsiä kuin ehkä kerran ja silloin oli selkeästi siinä raidissa desyncciä useaan kertaan. En tiedä tekivätkö myös Shorelineen jotain muutoksia nyt viikonloppuna, kaikki 5 raidia jota pelasin sitä olivat todella huonot fps:n suhteen, paljon vähemmä kun 7.4 tuli optimointien kanssa. Customs ja Factory toimivat kuten pitää ja pelin resettasin ennen Shorelinen raideja.

Käytättekö jotain Memory Cleaner-ohjelman kaltaisia softia tuota memory leakia helpottamaan? Tuo Memory Cleaner on imo perseestä, koska tuo 80% trim ja cache clear vetää jo 10GB käytöllä cleania ja aiheuttaa järkyt fps dropit. Shorelinessa tuntuu että joka toinen minuutti se clearaa cachet ja toimii useammin jopa ilman sitä. 16GB ei tahdo tällä hetkellä riittää tuohon Shorelineen 100% sulavaan peliin, eikä taustalla ole mitään muita softia päällä kuin BSG Launcher ja itse EFT. Mikään muu mappi ei omalla rigillä tuota memory leakia aiheuta, vain Shoreline.
Ei ole käytössä mitään cleaner softia.
Shoreline on paras mappi tällä hetkellä, harmi vaan että toimii huonoiten. Fps pyörii 30-60, keskellä mappia lähepänä tota 30 ja välillä menee nollaan.
Näytönohjaimen käyttöaste 30% ja prossu 50% - 70%.
Factoryssä 120fps.
Desync on kuitenkin läsnä joka mapissa.
 
Tarkoviin on tulossa wipe ja update ilmeisesti aivan kohta, huhutaan että ehkä jopa tällä viikolla. Mutta ilmeisesti viimeistään ensiviikolla jos updatessa ei ilmene ongelmia.

Huomenna on Podcasti jossa mukana myös Nikita Buyanov kuka on ilmeisesti BSG:n toimitusjohtaja(?) tällä hetkellä.
Podcasti on 30.3.2018 Kello 19:00 suomen aikaa.

Lisätietoja: Talking Tarkov Podcast

EFT FIN discord: https://discord.gg/Vczky8W
 
Vielä hetki ennen wipeä nyt ois hyvä aika testailla end game aseita kun kaikki trader tasot on vielä auki.
 
Ihme jos tota on joku jaksanu aikoihin pelata kun oo mitään jännää ollu kun koko patchia ollu pilattuna järettömällä määrällä loottia alusta asti.

Saa nähä pelastaaka tuo enspatchi pelin vai päästäänkö taas nauttimaan turhista pisloista yms mitkä ei tuo peliin mitään sisältöä...
 
Kuukausi sitten testasin yhden pelin, pätsin jälkeen jossa mainostivat "Server optimizations", mut lagas ja desynccas itellä ihan vanhaan tapaan.

Peli on nyt versiossa 0.79.x, ja paljon on minusta tekemistä, jotta pelit rullais nätisti. Jos pelintekijä meinaa "julkaista" pelin versiossa 1.00, niin joko eivät saa korjattua pahimpia desync- / lagiongelmia tai sitten versioinnin päivitys vähenee rajusti.
 
Tuon desync pätsin jälkeen en kyllä itekkään mitään eroa huomannut. Pahimmat desyncit tosiaan Shorelinessa mitä kannattaa välttää jos ei tarvitse gearia.
Hauskaa ollut pelata Woods/Customs koska ihmiset juoksee nyt gearit päällä, kaikki tosin pelaa melkeinpä tiimeissä.
 
Oikeaan suuntaan on peli menossa. :tup: tuota lippaan lataamista onkin jo odotettu, vaikka aluksi onkin karkeampi mallinnus.
 
Eipä taida taaskaan tulla mitään uusia aseita mitä kannattaa edes käyttää, eli ei käytännössä mitään uutta sisältöä millä olis väliä. Jotain vitun pistooleita ja haulikoita...

Noh toivottavasti edes jotain ovat saaneet aikaseks tolle paskalle fpslle ja lagille.
 
Viimeksi muokattu:
Näyttäis tulevan as valiin ja haulikko saigaan isompia lippaita. Jotain modeja myös mp5:seen. Vielä kun joskus tulisi se stun efekti, kun haulikolla ammut läheltä panssariin. :cigar2:
 
"Helmet damage mechanics - modular hit zones (including face area)"

Ihan kiinnostava, ehkä tämä myös lisää haulikoiden/pistooleiden käytettävyyttä.
Toivottavasti BSG jatkaa samaan malliin eikä "pakota" mitään muutosta pelaajille.
 
Mutta miksi? Ei se ole realistinen millään tapaa se stun efekti.
Isku energiaahan noissa haulikon hauleissa on, samoin täyteisissä. Se lisäisi realistisuutta kun siitä tulisi edes jotain staminan pudotusta, näön hämärtymistä yms kipuun liittyvää. Nykyään kun ammut haulikolla panssariin, on se sama asia kuin nakkaisi kivellä ja näinhän se ei oikeasti ole, varsinkaan läheltä ammuttuna.
 
Isku energiaahan noissa haulikon hauleissa on, samoin täyteisissä. Se lisäisi realistisuutta kun siitä tulisi edes jotain staminan pudotusta, näön hämärtymistä yms kipuun liittyvää. Nykyään kun ammut haulikolla panssariin, on se sama asia kuin nakkaisi kivellä ja näinhän se ei oikeasti ole, varsinkaan läheltä ammuttuna.

Kieltämättä aika vähän tuntuu olevan haulikolla vastaavaa testailua syystä tai toisesta mutta väitän kyllä että sitä edes huomaa kesken taistelun jos joku sua armoreihin ampuu haulikolla, niinkun et huomaa kyllä mitään muutakaan.
Ei ole millään tapaa realistista varmaan mitä tulevatkaan tekemään ton suhteen..

 
Löytyi parikin videota noista.


Tässä ammutaan hyvin läheltä eli 6,5m päästä.


Tässä taas testaillaan etäisyyksiä hauleilla ja täyteisillä.


Halvemmasta liivistä tuo täyteinen menee läpi ainakin osittain.

No näistä nyt tuohon yhteenvetoon sitten, ainakin nuo täyteiset kaipaa jonkinlaista buffia ja tuon isku energian huomioimista. Nykyään aika turhia nuo haulikot koko pelissä.
Kyllähän se totta on että adrenaliini vie osittain huomiota pois osumista ehkä hetkeksi. Mutta kyllä tuo hyytelö ukko hyllyy siihen malliin että voisin tuntua pahalta olla tuossa tilanteessa. :D
 
Löytyi parikin videota noista.


Tässä ammutaan hyvin läheltä eli 6,5m päästä.


Tässä taas testaillaan etäisyyksiä hauleilla ja täyteisillä.


Halvemmasta liivistä tuo täyteinen menee läpi ainakin osittain.

No näistä nyt tuohon yhteenvetoon sitten, ainakin nuo täyteiset kaipaa jonkinlaista buffia ja tuon isku energian huomioimista. Nykyään aika turhia nuo haulikot koko pelissä.
Kyllähän se totta on että adrenaliini vie osittain huomiota pois osumista ehkä hetkeksi. Mutta kyllä tuo hyytelö ukko hyllyy siihen malliin että voisin tuntua pahalta olla tuossa tilanteessa. :D


Mutta eipä nuo kerro mitään siitä mitä ne tekis ihmiselle.
Ja toisekseen ihmiset noilla ampuukin, ihan yhtälailla se kaatais sen ampujankin kun sen kohteen jos siinä niin paljon potkua olis?
 
Attention, Escapers!
We have returned traders back to normal, the greed event is over.
We would also like to inform you that we are working hard to release the update. We apologize for the delay, but we have to perform additional optimization and fix some bugs.

The Traders Greed event is over
 
Raastavaa pätsin odottelua.. Ilmeisesti enää puhutaan vaan minuuteista :kippis:

edit: 1.51 nysse tuli
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs on porukka tykänny Interchangesta? Aika hyvin on soolorunit menny ja oon keksiny aika hyvät loottireitit ja oppinut isompien ryhmien liikkeet alueilla.

Monesti on kaikki asepaikat täynnä ja reput ja vestit täynnä äänenvaimentimia ja tähtäimiä sekä 70-90k ruplaa kun extractaa.:).

Yleensä tulee kyllä porukassa pelattua ja siihenkin aika hauska mappi, kauppakeskus on kuin pieni kaupunki sivukujineen ja palvelutiskeineen niin aika hektisiä hetkiä ollu.

Monta kertaa heittäny sisällä käkrinhämäykseksi ja saanu muut ryhmät sotimaan keskenään. Jäljelle jääneet monesti helppo siivota ja eikun ruumiilta kermat päältä ja extractionille.:vihellys:
 
^ hieno on kyllä. Ja optimointikin huomattavasti parempaa jo nyt, kun vertaa entiseen shorelineen. Loottia ei ole omilla raideilla pahemmin kertynyt.
Kaikin puolin onnistunut pätsi tuntuu olevan.
 
Mitäs on porukka tykänny Interchangesta? Aika hyvin on soolorunit menny ja oon keksiny aika hyvät loottireitit ja oppinut isompien ryhmien liikkeet alueilla.

Monesti on kaikki asepaikat täynnä ja reput ja vestit täynnä äänenvaimentimia ja tähtäimiä sekä 70-90k ruplaa kun extractaa.:).

Yleensä tulee kyllä porukassa pelattua ja siihenkin aika hauska mappi, kauppakeskus on kuin pieni kaupunki sivukujineen ja palvelutiskeineen niin aika hektisiä hetkiä ollu.

Monta kertaa heittäny sisällä käkrinhämäykseksi ja saanu muut ryhmät sotimaan keskenään. Jäljelle jääneet monesti helppo siivota ja eikun ruumiilta kermat päältä ja extractionille.:vihellys:

Mappi kaipais Scaveja. Nyt tuntuu siltä, että kaikki vaan hiipii pitkin varastoja ja ottaa sen jälkeen kyttäyspaikan. Hyvin vaarallinen paikka vaikka perinteinen pvp on olematonta muihin mappeihin verrattuna. Mikä on yleisnäkemys? No ihan kiva kartta muuten. Kehittäjät voisivat ottaa käyttöön loottijärjestelmän, jossa tavarat olisi ripoteltu täysin randomisti pitkin karttaa. Nyt kaikki juoksee varsinkin Interchangessa kilpaa sisään ja sen jälkeen katsotaan kuka jää henkiin. Kaikin puolin ihan hyvä aihio.
 
Strenght reset ja fix tulossa. Devit ilmeisesti kuunnellu redditiä ja koska osa porukasta on jo käyttänyt strenght exploittia niin homma sen takia resetoidaan lisäksi. Jos joku ihmettelee mikä strenght exploit niin ylipainoisena 10 hypyllä sai yhden strenght levelin ja nyt tulevan fixin jälkeen enää hyppimällä ei strenghtiä saisi vaan ainoastaa kävelemällä ylipainoisena ja heittelemällä granaatteja. Mielestäni ihan hyvä korjaus.

EDIT: Shorelinessa ollu taas vaihteeks exit cämppereita. Istuvat jossain rannan lähellä tai puskassa ja ampuvat kaikki exitille tulevat. Tosi hyvä moti tappaja.
 
Kiva kun on melkein maksimi strength itellä ja ne on hommattu omasta mielestä ihan legitisti pelaamalla :tdown:. Jännä kun viime pätsissä ei resetoitu esimerkiksi endurancea ja metabolismia vaikka ne sai exploitilla täyteen.
Voi olla että jää tämän patchin pelaaminen vähemmälle jos ne tuon nyt oikeasti resetoi eivätkä kompensoi sitä jollain tavalla.
 
Kiva kun on melkein maksimi strength itellä ja ne on hommattu omasta mielestä ihan legitisti pelaamalla

Juuh epäilen. Itse "exploittasin" viimeisenä iltana tuota. 1-28 STR kehitys kesti hyppimällä ~85min, joten epäilen, että olet "legitisti" pelaamalla sitä saanut edes lvl 10.

Tässä pätsissä siis jostain syystä yksi hyppy oli yksi point STR kehitykseen, kun ennen se oli joka ~kahdeksas hyppy = yksi point. Yhteen levelin tarvitsee 100 pts. lvl 10 jälkeen
 
Juuh epäilen. Itse "exploittasin" viimeisenä iltana tuota. 1-28 STR kehitys kesti hyppimällä ~85min, joten epäilen, että olet "legitisti" pelaamalla sitä saanut edes lvl 10.

Tässä pätsissä siis jostain syystä yksi hyppy oli yksi point STR kehitykseen, kun ennen se oli joka ~kahdeksas hyppy = yksi point. Yhteen levelin tarvitsee 100 pts. lvl 10 jälkeen

Legitillä tarkoitan mitä tein ennen wipeäkin = raidin "jälkeen" kun olet extractille menossa niin hypit loppu minuutit. Omasta mielestä ei ole exploittaamista.
 
Legitillä tarkoitan mitä tein ennen wipeäkin = raidin "jälkeen" kun olet extractille menossa niin hypit loppu minuutit. Omasta mielestä ei ole exploittaamista.

Millähän tavalla se ei ole exploittaamista? :rofl: Ihan samaa teet kuin muutkin, mutta ensin vain raidasit normaalisti.

Tietty voithan sä itselles valehdella että pelasit "legitisti", mutta loppupeleissä samalla tavalla exploittasit kuin minäkin. Eikä siinä mitään väärää ole.
 
Millähän tavalla se ei ole exploittaamista? :rofl: Ihan samaa teet kuin muutkin, mutta ensin vain raidasit normaalisti.

Tietty voithan sä itselles valehdella että pelasit "legitisti", mutta loppupeleissä samalla tavalla exploittasit kuin minäkin. Eikä siinä mitään väärää ole.
Aivan, olin väärässä. :tup:
 
Itse olin hyppinyt tarkoituksella tuonne lvl 50 strengthin, mut ymmärrän kyllä täysin miksi tuo resetoitiin. Olihan se rikki. Eniten vituttaa se, että nyt hahmo on megaläski, joka ei pääse edes kaiteiden yli hyppäämään ykkösellä. Nyt muutama tuntia peliä resetin jälkeen, strength on noin 5/10 lvl 0. Ehkä joskus tähän saa vaultingin ominaisuudeksi..ei tuo hyppiminen oo hirveän toimiva tässä pelissä.
 


nettikoodi parantunu jonkin verran 0.8 versioon siirryttäessä, mutta vielä on BSG:n porukoilla parannettavaa.
 
Ei mene vieläkään hankintalistalle, jos ei parane sulavuus tai tule kohta valmista. Olen aika kyllästynyt myös tän pelin edustamaan ansaintamalliin.
 
Miten tossa tarkovissa pystys nopeemmin laittaa kamat päälle tuolle tyypille? Helvetti kun ei jaksa pelata sitä sen takia kun on niin pirun työlästä ostaa aseet, panokset ja lippaat ja ladata ne yms. Onko olemassa mitään fast buy keytä? Scav modena jaksan lähinnä sillon tällön käydä pelissä
 
Ei ole muuta keinoa kuin nakella tavarat yksitellen kyytiin, eikä ilmeisesti ole tulossakaan fastbuy ominaisuutta edes silloin kun hideout tulee peliin. Ainoa helpottava tekijä tuohon on pitää stashi järjestyksessä. :tup:
 
Itse jopa pidän tosta stashin ja soturin micromanageroinnista, ainoa vaan että standard-version stashin kanssa on aikamoista tetristä.:D
 
Shorelinen suorituskyky on taas samalla tasolla (kuraa) kuin ennen 0.8 pätsiä. Heti 0.8 alussa Shoreline toimi kuin unelma, mutta syynä taisi olla juurikin tuo scavien vähyys, joka nostettiin tuossa jossain vaiheessa vanhalle tasolle. Saa nähdä tuleeko Interchangeen tämän pätsin aikana scaveja lainkaan ja jos tulee, niin voipi olla vielä Shorelineä huonompi pelattavuus suorituskykyongelmien takia. Voi toisaalta olla myös niin, että Interchangen erilliset optimoinnit, joita ei muihin mappeihin ole vielä ajettu saattavat pyörittää tuota hyvin scavien kanssa.

Suoranaisesti kyrsii välillä grindata noita Peacemakerin / Praporin taskeja Shorelinessä, kun fps:t tippuu 40-60 paikkeille ja lagia/nykymistä tulee useasti minuutissa.
 
Itellä oli ennen ihan mahdottomuus mennä Shorelineen. 0.8:n jälkeen paljon paljon parempi, mut resortissa joskus tosi pahaa lagia/nykimistä.

Lagi / nykiminen muissakin mapeissa satunnaisesti, esim tulitaistelun alkaessa.... ja ruudun pimenemistähän se aina tarkottaa... Raivostuttavaa...

SILTI, paras peli mitä koskaan pelannut, ongelmista huolimatta. :cigar2:

edit: muistin lisäys ollut mielessä jo pitkään... josko se auttaisi
 
Tää on kyllä koukuttava peli. Muutaman päivän tätä nyt tahkonnut ja aika pihalla vieläkin.
Ainut mikä häiritsee on pelin kaatuilu jos nostan grafiikka asetuksia high asetuksille. Outoa...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom