Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saapumisilmoitus tulee normaaliin tapaan tekstiviestillä, oli OmaPosti tai ei, mutta tarkoitus olikin tässä nyt tarkistaa näkyykö pakettia OmaPostissa / onko sitä edes lähetetty ensinäkään.Pitäisihän saapumisesta silti tulla ilmoitus tekstarilla? Ei mullakaan ole tuota asennettuna nykyiselle luurille, saapumisilmoitus tullut silti tekstarilla aina kuten pitääkin.
Suurimmassa osassa ei näkynyt ostajien tietoja ilmoituksissa, mutta laitoin tuolle toiselle viestin (@SV1000).
Valitettavasti tälläkin foorumilla on sellaisia käyttäjiä, jotka kyllä rahat saatuaan lupaa postittaa mutta jää sitten postittamatta eikä ole selkärankaa myöntää sitä vaan kusettavat vieneensä paketin postiin.Juu, hyvä pointti, lähinnä vaan sitä mietin että jos mukamas maanantaina postitettu niin pitäisihän tuon jo perillä olla ts. tekstari tullut.
Valitettavasti tälläkin foorumilla on sellaisia käyttäjiä, jotka kyllä rahat saatuaan lupaa postittaa mutta jää sitten postittamatta eikä ole selkärankaa myöntää sitä vaan kusettavat vieneensä paketin postiin.
Jos minuun vihjailet niin joo viivästystä ollut välillä ja olen parantanut tapani.
Jos ja kun mun viestiä lainattiin ja vihjailtiin niin minuahan tuossa tarkoitettiin. Joka tapauksessa olen parantanut tapani ja koitan saada myydyt romut postitse liikkumaan ASAP.
e: ota huomioon mahdolliset altterit sun muut sankarit tossa luvussa.![]()
VAROITUS! Tori.fi sivulla nimimerkillä Aamukahvilla ja mainitsi paikkakunnaksi Jyväskylä.
Kauppasi GTX 1070, olisihan hälytyskellot pitänyt soida. Rahat meni, kaveri ei vastaa mihinkään. Laittamut puhelu eston, mutta salatulla nunerolla menee läpi, muttei vastaa.
Tein käyttäjästä @hillomunkki00 rikosilmoituksen. Ei ole enää vastannut viesteihin ja pakettia ei koskaan tullut. Pitäisiköhän ylläpidon laittaa tunnus kiinni kun tyypillä on muitakin aktiivisia ilmoituksia täällä ?
Jos 'samalla kaverilla' viittaat edelliseen viestiisi ketjussa, perustele toki millä perusteella kyseessä olisi mukamas sama kaiffari, itse en näe suoraan mitään syitä epäillä ilmoituksen asiattomuutta..Sama kaveri?

Vähän ehkä hätäiseen tehty ilmo, mutta voi tietysti olla ettei olisi ratkennut ajallakaan.Rikosilmoitus tehty käyttäjästä @Sluib.
Ostin SSD-aseman, joka myynti-ilmoituksen mukaan on EVO plus -tuote. Myyntihinta on noin 70 % uuden hinnasta, joka vaikutti oikealta. Myyjä jahkaili lähetyksessä. Ei toimittanut kuittia alkuperäisestä ostoksesta pyynnöstä. Tuote saapui ja ilmeni olevan EVO (ei plus) tuote, jonka hinta uutena olisi sama kuin myyty. Myyjä ei reagoi vaatimukseen hinnanalennukseen ja on kuitenkin käynyt foorumilla, joten voidaan olettaa lukeneen viestit.
Mahdollisten ostajien syytä olla tarkkaavainen, että myytävät tuotteet ovat varmasti olleet sitä, mitä on kaupattu.
Poliisi nopeuttaa kummasti asian selvittelyä ja jos asiasta syntyy tuomio, niin ehkä ei jatkossa yritä samaa. Sakot menevät helposti yli tällaisen tuotteen hinnan. Kun kyse on yksinkertaisen selvästä myyn a:n b:nä tapaus, niin en koe mielekkääksi kovin pitkää suostutteluvaihetta. Mahdollisuus oli kuitenkin annettu yrittää ratkaista asia hinnanalennuksella.Vähän ehkä hätäiseen tehty ilmo, mutta voi tietysti olla ettei olisi ratkennut ajallakaan.
Jos 'samalla kaverilla' viittaat edelliseen viestiisi ketjussa, perustele toki millä perusteella kyseessä olisi mukamas sama kaiffari, itse en näe suoraan mitään syitä epäillä ilmoituksen asiattomuutta..
Näillä perustein voisi melkeimpä linkkailla jokaisen gtx 1070 myynti-ilmon torista tai huutiksesta ja kysymysmerkin kanssa miettiä, että onkohan tämä(kin) sama heppu..?
Edit: Tori.fi linkki poies lainauksesta.
Ymmärrän täysin tämän,mutta...mitäs nämä viestin tykkääjät itse tekis vastaavassa tilantessa?? Hyväksyy vaan ettei se niin just oo mitä lähettää,pääasia että jotain kuitenki vai?Ilmeeni konstaapelina, kun tutkin rikosilmoitusta myydystä SSD-lätystä, joka ei ollutkaan EVO Plus vaan pelkkä EVO![]()
Ymmärrän täysin tämän,mutta...mitäs nämä viestin tykkääjät itse tekis vastaavassa tilantessa?? Hyväksyy vaan ettei se niin just oo mitä lähettää,pääasia että jotain kuitenki vai?
No eihän tämä ole poliisiasia ollenkaan. Tämä on riita-asia, josta teet itse haastehakemuksen käräjäoikeuteen.
Ihan sama asia kuin joku myisi sulle Audin kutoskoneella, mutta pihalle tulee Audi josta kaks sylinteriä tippunu matkalla pois.
Ymmärrän täysin tämän,mutta...mitäs nämä viestin tykkääjät itse tekis vastaavassa tilantessa?? Hyväksyy vaan ettei se niin just oo mitä lähettää,pääasia että jotain kuitenki vai?
Näin jos olet yksin asiasi kanssa, mutta jos siellä onkin toistakymmentä muuta vastaavan tapauksen kanssa niin asia on eri. Toki ei ole jos ja kun kaikilla muilla on sama "no eihän nyt 20e takia kannata..." -asenne. Ilmoitus poliisille ei kuitenkaan maksa mitään muuta kuin vähän omaa aikaa (eihän?).Olin yhteydessä poliisiin ja sieltä käskettiin viedä riita-asiana käräjille, kun syyttäjältä olisi kuitenkin tullut syyttämättäjättämispäätös asian vähäisyyden takia.
Näin jos olet yksin asiasi kanssa, mutta jos siellä onkin toistakymmentä muuta vastaavan tapauksen kanssa niin asia on eri. Toki ei ole jos ja kun kaikilla muilla on sama "no eihän nyt 20e takia kannata..." -asenne. Ilmoitus poliisille ei kuitenkaan maksa mitään muuta kuin vähän omaa aikaa (eihän?).
Itse peruisin kaupan koska tuote ei ole se mitä olit ostamassa.
Just näin. Onhan esim. talokaupoista käyty ja käydään käräjiä ympäri Suomea kokoajan. Summat täysin eri luokkaa eikä niissäkään poliisi mitään tutki. Ostajan ja myyjän välinen riita-asia. Jos olisi myyjä lähettänyt paketin kiviä, niin sitten voisi rikosilmon rustatakkin.Tiedän kokemuksesta että tuo ei ole poliisiasia. Mulle myytiin kerran i5-2500k joka olikin i5-2500 eikä myyjä suostunut kaupan purkuun. Olin yhteydessä poliisiin ja sieltä käskettiin viedä riita-asiana käräjille, kun syyttäjältä olisi kuitenkin tullut syyttämättäjättämispäätös asian vähäisyyden takia.
Voit toki jäädä odottamaan poliisin yhteydenottoa, mutta näin siinä tulee käymään. Jos oikeasti haluat sen 15 euron hintaeron käräjillä periä, niin ei muuta kun sähköisenä haastehakemusta vetämään. Et tarvitse edes asianajajaa. Riita-asian vireillepano tosin maksaa 510 euroa, mutta ne saat hävinneeltä osapuolelta takaisin, jos hävinneellä osapuolella on varaa ne maksaa takaisin.
Ei se kyllä ihan sama asia ole. Tuossa Audin tapauksessa puhutaan hieman viittätoista euroa isommasta summasta.
Ja lisätään loppuun vielä se miten sain lopulta kaupan purettua. Sanoin myyjälle tekeväni haastehakemuksen ja löin perään laskelmat kaikista mahdollisista kuluista laadukas asianajaja laskettuna mukaan. Koska asiassa ei ollut mitään epäselvää eli käräjillä olisin voittanut, suostui myyjä lopulta kaupan purkuun.
Just näin. Onhan esim. talokaupoista käyty ja käydään käräjiä ympäri Suomea kokoajan. Summat täysin eri luokkaa eikä niissäkään poliisi mitään tutki. Ostajan ja myyjän välinen riita-asia. Jos olisi myyjä lähettänyt paketin kiviä, niin sitten voisi rikosilmon rustatakkin.
Eli ensin vaadit kaupan purkua ja jos myyjä ei siihen suostu niin viet käräjille, jossa luultavasti voitat jutun. Se kannattaako 15€:n takia tuohon lähteä on sitten oma päätöksesi.
Edit. Enkä viitannut viimeisessä kappaleessa suhun Special Once vaan tähän alkuperäiseen ostajaan![]()
Edit. Enkä viitannut viimeisessä kappaleessa suhun Special Once vaan tähän alkuperäiseen ostajaan![]()
Voi olla myös mahdollista, että kyseinen henkilö on harjoittanut enemmänkin vilunkipeliä, jolloin asia saattaakin mennä käräjille, vaikka se on euromääräisesti varsin vähäinen.
Tehköön poliisi siis esityksen syyttämättäjättämispäätöksestä syyttäjälle, jos näin ei ole. Kiinnostaa nähdä myös syyttäjän perustelut sille, että syyttämättäjättäminen tehtäisiin. Tekijän selvittäminen ei tässä tapauksessa ole kovin vaikeaa (oletan näin), sillä maksutapahtumaan käytettiin Mobilepayta.
On toki kiinnostavaa, että jos yhteiskuntamme muuttuu siihen suuntaan, että tällaiset lievät petokset tulevat sallituiksi myös yleisen hyväksynnän kautta, jossa lakisääteisten oikeuksien peräämistä pidetään jossain määrin huvittavana.
Tokihan tämä voi jäädä tutkimatta. Kuitenkin jos sama kaveri yrittää tehdä tämän seuraavalle kaverille ja siitäkin tulee rikosilmoitus, niin ennemmin tai myöhemmin poliisi kyllä tutkii. Luultavasti jokin merkintä jää tämän henkilön tietoihin siitä, että rikosilmoituksia on tehty. Sitten jos lopulta napsahtaa käräjille, niin kyllä lievästäkin petoksesta saa sen verran päiväsakkoja, että tuskin kovin menestyksekäs olo jää.Jos on muita vastaavia niin sit voi tullakin syyte. Muuten ei tule ja perustelu on vähäinen euromäärä. Ei riitä resurssit vaan. Silti toki jokaisesta aina kannattaa rikosilmoitus tehdä, poliisi tutkii ja syyttäjä päättää sit mitä päättää.
poliisiuutiset.fi
Ilmeeni konstaapelina, kun tutkin rikosilmoitusta myydystä SSD-lätystä, joka ei ollutkaan EVO Plus vaan pelkkä EVO
Oliko nyt parin sadan erosta kyse?En mitenkään halua väheksyä meidän virkavallan tietoteknistä osaamista, mutta tuskin se konstaapeli yhtään sen enempää ymmärtäisi tapauksesta, jossa myytiin 2080ti kortti ja postissa tulikin 2080 kortti. Mitä nyt parista puuttuvasta kirjaimesta siellä perällä, eiks vaan?
Eihän tuossa SSD tapauksessa ole mitään epäselvää, koska kyseessä on ihan selkeä petos, jos myyjä ei suostu kaupanpurkuun tai hinnan alennukseen.
Hometalot ovat ihan juttu, koska ne eivät ole riidattomia ja juuri sen takia niitä selvitetään käräjillä, hovissa ja välillä jopa KO:ssa. Mutta jos myy EVOa EVO Plussana, niin se on täysin riidatonta, että myyty tuote ei todellakaan ollut se, mikä sen olisi pitänyt olla --> ehdottomasti rikosilmoitus, jos asiassa ei päästä sopuun.
Muistakaa nyt torista ostajille, pyytäkää vielä kuva tuotteesta timestampin kanssa. Toinen hyvä keino "liian halvalla" myyjiä testatessa on kysyä noutoa.
Arvasin että joku spede tottakai alkaa ilkkumaan minulle aikaisemmastani hitaasta toimituksesta, tämä on käsitelty jo jokunen sivu sitten. Jatketaas näistä tuoreista asioista.
btw olen itse noita ehdottamiani vinkkejä harrastanut viimeaikoina.
---
Myyjä on tehnyt virheen, joko tahallaan tai vahingossa, se on selvä. Selvää on myös se, että pitäähän tuosta antaa alennusta tai purkaa vaihtoehtoisesti kauppa. Se onko tämä poliisiasia niin sitä olen erimieltä. Kaikille olisi varmasti parasta, jos @Sluib hoitaisi kaupat suoraselkäisesti loppuun. Turha kerjätä hankaluuksia noin typerän pienen summan takia.
---
Tarkoitatko kaupanteon vai viivästyksen osalta?
Kiitos nyt sentään asiallisesta vastauksesta.![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.