Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

-Ei kuvaa tuotteesta
-Näytönohjaimen irroittaminen kahden päivän projekti
-Viikonloppureissu Suomen toiseen päähän peruuntuu, oletetaan ostajan ilmestyvän tämän jälkeen yhtäkkiä Seinäjoelta Ouluun
-Alle tunnin päästä yllämainitusta ollaan sittenkin lähdössä Seinäjoelle

Että semmonen kaveri. @JoeLra
Säätääköhän monenkin kanssa "kauppoja" samaanaikaan ja menee paikkakunnat sekaisin?

Säätääköhän monenkin kanssa "kauppoja" samaanaikaan ja menee paikkakunnat sekaisin?
Tuolla on palautteista päätellen yksi kauppa takana mutta siitäkään ei löytynyt mitään sananvaihtoa eli sekin luultavasti joku YV-kauppa. Tyypillä on kylläkin useampi myynti-ilmoitus, ehkä ne on tehty vain näön vuoksi.

Nimimerkin @JoeLra tehtiin kaupat läppäristä, lähetys kesti lähes viikon useampien "vien tänään, vien huomenna" lupausten jälkeen. Paketti kuitenkin lähti lopulta matkaan ja laitoin kuitenkin positiivisen palautteen vaikka pientä säätöä olikin. Myyjän sijainti oli ilmoituksen mukaan Kajaani, paketti lähti matkaan Sallasta.

Nimimerkin @JoeLra tehtiin kaupat läppäristä, lähetys kesti lähes viikon useampien "vien tänään, vien huomenna" lupausten jälkeen. Paketti kuitenkin lähti lopulta matkaan ja laitoin kuitenkin positiivisen palautteen vaikka pientä säätöä olikin. Myyjän sijainti oli ilmoituksen mukaan Kajaani, paketti lähti matkaan Sallasta.

Oliko järkevää antaa positiivinen palaute tuosta sekoilusta? :sshock:

Niin no ei palautteetkaan takaa rehellisyyttä. itse en osta, jos ei paljoo palautteita tai kaikki viestit vain myynti ja osto alueella. tää on toiminut hyvin:thumbsup:

Oliko järkevää antaa positiivinen palaute tuosta sekoilusta? :sshock:
Näin jälkikäteen mietittynä ei välttämättä mutta olin vaan niin positiivisesti yllättynyt kun paketti säädön jälkeen ylipäätään saapui. Kaikenlaisia yllättäviä esteitä voi toki tulla mutta tässä nyt ehkä kyse jostain muusta.

Omasta mielestä neutraali olisi perusteltu näiden ”vien tänään, vien huomenna” -lupausten jälkeen, jotka ei kuitenkaan toteudu.
Ei anna kovin positiivista kuvaa myyjästä, kun ei pysy lupauksissaan.

Eri asia sitten jos rehellisesti kerrotaan, että ”postitus viikon päästä”.

Omasta mielestä neutraali olisi perusteltu näiden ”vien tänään, vien huomenna” -lupausten jälkeen, jotka ei kuitenkaan toteudu.
Ei anna kovin positiivista kuvaa myyjästä, kun ei pysy lupauksissaan.

Eri asia sitten jos rehellisesti kerrotaan, että ”postitus viikon päästä”.
Voiko ihmiselle tulla äkillinen tilanne, jolloin suunnitelmat muuttuvat, vaikka hän on koko ajan yhteydessä ja vastaa viesteihin? Esimerkiksi jos lapsi sairastuu äkisti tai tulee joku muu pakollinen tilanne. Ansaitseeko siitä silti neutraalin palautteen?

Voiko ihmiselle tulla äkillinen tilanne, jolloin suunnitelmat muuttuvat, vaikka hän on koko ajan yhteydessä ja vastaa viesteihin? Esimerkiksi jos lapsi sairastuu äkisti tai tulee joku muu pakollinen tilanne. Ansaitseeko siitä silti neutraalin palautteen?
Voi tulla äkillinen tilanne, ei siinä mitään. Mutta tuskin kenellekään toistuvasti tulee yllättäviä esteitä, joita ei voi selkeästi kommunikoida…

Kyllä, sitähän varten on juurikin neutraali-palaute olemassa, palaute ei tuolloin ole negatiivinen mutta ei myöskään positiivinen, taustasyillä ei ole merkitystä jos toimitus viivästyy.

Kyllähän siihen neutraaliin palautteeseen voi kirjoittaa minkä takia sen antaa. Jos yksi neutraali tuollaisista syistä joutuu palautteisiin, niin ei se ole maailmanloppu kaupankäynnin kannalta varmaankaan.

Niiden neutraalien jättäminen positiivisen sijaan auttaa tunnistamaan nämä yksilöt, joilla joka ikinen kerta kuin jotain pitäisi postittaa, niin lapsi sairastuu tai paketti hukkuu jne.

Kyllä, sitähän varten on juurikin neutraali-palaute olemassa, palaute ei tuolloin ole negatiivinen mutta ei myöskään positiivinen, taustasyillä ei ole merkitystä jos toimitus viivästyy.
Olen eri mieltä tästä näkökulmasta. Jokaisen elämässä tulee joskus tilanteita, jolloin suunnitelmat muuttuvat yllättäen. Jos kuitenkin koko ajan pitää yhteyttä ostajaan ja tekee parhaansa, jotta tavara päätyy lopulta ostajalle, silloin ei mielestäni ansaitse negatiivista eikä myöskään neutraalia palautetta.

Edit. En missään nimessä puolusta epärehellisiä myyjiä, jotka vain venyttävät aikaa oman hyötynsä takia.

Olen eri mieltä tästä näkökulmasta. Jokaisen elämässä tulee joskus tilanteita, jolloin suunnitelmat muuttuvat yllättäen. Jos kuitenkin koko ajan pitää yhteyttä ostajaan ja tekee parhaansa, jotta tavara päätyy lopulta ostajalle, silloin ei mielestäni ansaitse negatiivista eikä myöskään neutraalia palautetta.

Edit. En missään nimessä puolusta epärehellisiä myyjiä, jotka vain venyttävät aikaa oman hyötynsä takia.
Joo niin tulee, mutta tuommoisessa esim lapsen sairastumisessa on ihan hyvien tapojen mukaista kertoa viipymättä tilanteesta. Jatkuvasti lykkääminen ei ole hyväksyttävää, jos sille ei ole oikeaa perustetta.

Neutraalissakin on jokin jollain tavalla mennyt pieleen että se on neutraali. Tuossa kaupassa ei nyt varsinaisesti mennyt mikään pieleen.

Tämä oikeuttaa neutraalin:

lähetys kesti lähes viikon useampien "vien tänään, vien huomenna" lupausten jälkeen. Paketti kuitenkin lähti lopulta matkaan

Eli ei hitaus, vaan lupausten rikkominen

Tämä oikeuttaa neutraalin:

lähetys kesti lähes viikon useampien "vien tänään, vien huomenna" lupausten jälkeen. Paketti kuitenkin lähti lopulta matkaan

Eli ei hitaus, vaan lupausten rikkominen
Kuten jo sanottu että aina voi sattua ja tapahtua jolloin lupaukset rikkoontuu. Nämä nyt aina riippuu tapauksista ja jos niitä nyt alkaa tulla lähes jokaisen kaupan kohdalla niin sitten on jo mahdoton myyjä.

Aina on toki mahdollista, että lapsi sairastuu ja elämä yllättää, mutta tässä omassa tapauksessani myyjä on jo perjantaina oma-aloitteisesti luvannut maksaa rahat takaisin heti. Lauantaina kyselin rahojen perään, jolloin myyjä lupaili välitöntä pikasiirtoa, jonka pitäisi näkyä tililläni heti. Mutta eipä ole rahoja näkynyt, aina vain maksu lykkääntyy, kunnes nyt alkoi täysi radiohiljaisuus. Odottelen vielä tämän päivän rahoja ja maanantaina teen rikosilmoituksen. Omasta näkökulmastani kyseessä on vähintäänkin sopimusrikkomus ja harhaanjohtaminen. Koko tapaus on katkeamaton ketju tyhjiä lupauksia.

Viimeksi muokattu:
Aina on toki mahdollista, että lapsi sairastuu ja elämä yllättää, mutta tässä omassa tapauksessani myyjä on jo perjantaina oma-aloitteisesti luvannut maksaa rahat takaisin heti. Lauantaina kyselin rahojen perään, jolloin myyjä lupaili välitöntä pikasiirtoa, jonka pitäisi näkyä tililläni heti. Mutta eipä ole rahoja näkynyt, aina vain maksu lykkääntyy, kunnes nyt alkoi täysi radiohiljaisuus. Odottelen vielä tämän päivän rahoja ja maanantaina teen rikosilmoituksen. Omasta näkökulmastani kyseessä on vähintäänkin sopimusrikkomus ja harhaanjohtaminen. Koko tapaus on katkeamaton ketju tyhjiä lupauksia.
Teidän tapauksessa tässä on aika selviä huijauksen merkkejä

Veikkaus että saat rahat takaisin ensi viikon aikana. Pikavipiltä tuo sun tapaus kyllä vahvasti kuulostaa.

Ihan jo tuo että edellisissä kaupoissa paketin lähetyspaikka heitti muutamalla sadalla kilometrillä siitä mitä myyntiketjussa ilmoitettiin herättää epäilyksiä. Ei kukaan rehellinen kauppias valehtele sijaintiaan.

En varmaan ikinä oo millekkään foorumille ennen kirjoittanut, mutta tosiaan tulen tuolta Facebookin cs ryhmien puolelta, jossa vinkattiin vilkaisemaan tätä palstaa. Siellä tuo täällä @Kahvimooses nimellä esiintyvä henkilö poistanut tänään Facebook profiilinsa ja ottanut puhelinnumeronsa pois käytöstä. Tällä hetkellä näyttäisi vähän siltä, että huijattu summa lähenisi jopa 10 000€. Rikosilmoituksia laadittu useampi, mutta vähän näyttäisi siltä, että rahoja ei valitettavasti tule kukaan saamaan takaisin.

Eli sarjahuijarihan se sieltä paljastui. Tällaisista tapauksista on taidettu raportoida aikaisemminkin. Rehellinen mielipiteeni on etä ihmisillä on pakko olla liikaa rahaa jos lapioidaan satoja/tuhansia euroja virtuaalikrääsään.

issä tänne nostetuissa tuo on ollut usein sellaista, että tuote tai rahat luvataan laittaa päivällä tai maanantaina. Sitten tulee ilta tai tiistai radiohiljaisuudella höystettynä ja ostaja joutuu itse kysymään, että miksi homma ei ole hoitunut. Ostajan ei pitäisi joutua kyselemään myyjältä yhtään mitään sen jälkeen ku toimitusarvio tai -lupaus on annettu. Noista saa olla kiitollinen edes siitä neutraalista. Jos kolmenkin radiohiljaisen oharin jälkeen annetaan vielä neutraalia palautetta, niin seuraavat uhrit siinä vaan kärsii.

Aika monessa tapauksessa tuhoja olisi saatu laimennettua nopeammilla ja totuuden mukaisilla palautteilla ja varsinkin sillä, että ylipäätään annetaan palaute. Tottakai ostajien olisi syytä edes hiukkasen tutkia muutakin kuin palautteita, mutta palautteet ovat kuitenkin se ensimmäinen asia, mistä lähdetään liikkeelle. On siis aika iso merkitys, että antaako täysin pieleen menneestä kaupasta palautteen heti vai 1-7 päivän päästä. Siinä ehtii laitella vielä aika monta yksityisviestiä, kun painaa pitkää päivää.

Kuukausi sitten huijarikin tykkäsi puolustuspuheenvuoroista ja näiden lisäksi ainakin siitä, kun lisäspekulaatiot haluttiin torpata. Eikä ihme, että tykkäsi, kun kauppa kävi samaan aikaan. Päiväkausia toistuneet radiohiljaiset oharit muuttuivat kärpäsestä härkäseksi ja "pieneksi viiveeksi". Jo tuolloin siellä oli varmuudella kolme huonosti hoidettua tapausta, joista kahdesta annettiin palaute ja ties kuinka moni on jättänyt antamatta. Tänne nostetuissa yksityisviesteissä siellä vedottiinkin palautemääriin, mikä osaltaan voi nostaa ihmisten kynnystä antaa jotain muuta kuin positiivinen palaute, vaikka tuotetta saa itse kysellä luvatun toimitusajan jälkeen. Lisäksi kynnystä nostanee sekin jos haluaa jatkossakin niitä ilmeisesti epämääräisesti hankittuja skinejä normaalia halvemmalla.

Mooses.png

Kaffi.png

issä tänne nostetuissa tuo on ollut usein sellaista, että tuote tai rahat luvataan laittaa päivällä tai maanantaina. Sitten tulee ilta tai tiistai radiohiljaisuudella höystettynä ja ostaja joutuu itse kysymään, että miksi homma ei ole hoitunut. Ostajan ei pitäisi joutua kyselemään myyjältä yhtään mitään sen jälkeen ku toimitusarvio tai -lupaus on annettu. Noista saa olla kiitollinen edes siitä neutraalista. Jos kolmenkin radiohiljaisen oharin jälkeen annetaan vielä neutraalia palautetta, niin seuraavat uhrit siinä vaan kärsii.

Aika monessa tapauksessa tuhoja olisi saatu laimennettua nopeammilla ja totuuden mukaisilla palautteilla ja varsinkin sillä, että ylipäätään annetaan palaute. Tottakai ostajien olisi syytä edes hiukkasen tutkia muutakin kuin palautteita, mutta palautteet ovat kuitenkin se ensimmäinen asia, mistä lähdetään liikkeelle. On siis aika iso merkitys, että antaako täysin pieleen menneestä kaupasta palautteen heti vai 1-7 päivän päästä. Siinä ehtii laitella vielä aika monta yksityisviestiä, kun painaa pitkää päivää.

Kuukausi sitten huijarikin tykkäsi puolustuspuheenvuoroista ja näiden lisäksi ainakin siitä, kun lisäspekulaatiot haluttiin torpata. Eikä ihme, että tykkäsi, kun kauppa kävi samaan aikaan. Päiväkausia toistuneet radiohiljaiset oharit muuttuivat kärpäsestä härkäseksi ja "pieneksi viiveeksi". Jo tuolloin siellä oli varmuudella kolme huonosti hoidettua tapausta, joista kahdesta annettiin palaute ja ties kuinka moni on jättänyt antamatta. Tänne nostetuissa yksityisviesteissä siellä vedottiinkin palautemääriin, mikä osaltaan voi nostaa ihmisten kynnystä antaa jotain muuta kuin positiivinen palaute, vaikka tuotetta saa itse kysellä luvatun toimitusajan jälkeen. Lisäksi kynnystä nostanee sekin jos haluaa jatkossakin niitä ilmeisesti epämääräisesti hankittuja skinejä normaalia halvemmalla.

Mooses.png

Kaffi.png
Joo, tuon sovitun tuotteen luovuttamisajankohdan siirtäminen viittaa lähes aina uhkapelaamiseen/pikavippiin yms. Meillä ei tuolla facebookin puolella valitettavasti ollut tästä kaverista mitään negatiivista tai mitään muutakaan ennen tätä päivää. Lähemmäs 10 vuotta oli noissa ryhmissä ollut ja useita onnistuneita kauppoja. Itse lähes vuoden ajan hänen kanssaan kauppoja tehnyt ja mitään ongelmia ei ole ennen ollut. Muutakin jutellut kaverin kanssa ja mukavalta tyypiltä aina vaikuttanut. Nyt meni valitettavasti siihen, että sovittu skini jäi saamatta ja tänään aamulla oli tilinsä ja numeronsa poistanut. Olisi tätä foorumia aikaisemmin ymmärtänyt lukea niin olisi voinut tältä välttyä ja ilmoitella tuonne facen puolelle. Varmaan mennyt nyt asiat niin huonoksi, että oli pakko ottaa mahdollisimman paljon ja usealta rahat kyytiin ja kadota.

Joo, tuon sovitun tuotteen luovuttamisajankohdan siirtäminen viittaa lähes aina uhkapelaamiseen/pikavippiin yms. Meillä ei tuolla facebookin puolella valitettavasti ollut tästä kaverista mitään negatiivista tai mitään muutakaan ennen tätä päivää. Lähemmäs 10 vuotta oli noissa ryhmissä ollut ja useita onnistuneita kauppoja. Itse lähes vuoden ajan hänen kanssaan kauppoja tehnyt ja mitään ongelmia ei ole ennen ollut. Muutakin jutellut kaverin kanssa ja mukavalta tyypiltä aina vaikuttanut. Nyt meni valitettavasti siihen, että sovittu skini jäi saamatta ja tänään aamulla oli tilinsä ja numeronsa poistanut. Olisi tätä foorumia aikaisemmin ymmärtänyt lukea niin olisi voinut tältä välttyä ja ilmoitella tuonne facen puolelle. Varmaan mennyt nyt asiat niin huonoksi, että oli pakko ottaa mahdollisimman paljon ja usealta rahat kyytiin ja kadota.
Vieno kahvin tuoksu näissäkin viesteissä. Heti myös skinejä kaupittelemassa.

Vieno kahvin tuoksu näissäkin viesteissä. Heti myös skinejä kaupittelemassa.
En ihan ymmärrä miten sait mun kommenteista kuvan, että olisin tätä kaveria puolustelemassa? Juurihan sanoin, että jouduin scämmätyksi ja kaveri on vienyt yhteensä lähemmäs 10 000€ eri ihmisiltä😅 Foorumista ja cs2 skineistä kiinnostuneena löysin tuon cs2 kauppapaikan ja päätin sitä kokeilla. Voit mulle yksityisviestiä laittaa niin voin antaa sulle mun yhteystiedot, jos oot mun henkilöllisyydestä kiinnostunut!

23.05.2025 rekisteröityny, mutta nyt vasta aktivoitui, ja heti kauppaamassa ostoilmoitukseen jotain pixeliroskaa.
Juu olin aikanaan tosiaan rekisteröitynyt tänne cs skinien jonka takia. En pystynyt silloin millekkään foorumille mitään kirjoittamaan, koska siinä oli joku aikarajoitus miten kauan pitää olla rekisteröityneenä, että voi jotain kirjoitella. Nyt tulin tänne itseeni liittyvän scämmitapauksen takia ja huomasin pystyväni tänne kirjoittamaan. Edelleen henkilöllisyyden voin yksityisviesteissä todistaa :)!
IMG_3376.jpeg

No kun kysyt, niin vastaan.
1. Tuollainen "moikka, en oo ikinä ollut täällä" aloitus
2. Huijattu yhteissumma hyvin tiedossa
3. Mukava tyyppi, mutta nyt on huono uhkapeliputki päällä, niin valitettavasti ollut pakko tehdä näin jne
4. Tuskin saatte rahojanne takaisin
5. Kieliasu
1. Aloitus sen takia, että en ole koskaan aikaisemmin mitään kirjoittanut ja tiesin, että joku siitä pahastuu, kun uusi käyttäjä ottaa asiaan kantaa
2. Jos tarkasti luet julkaisuni niin huomaat, että yhteisumma ei ole tiedossa vaan ilmoitin tämän hetkisen tiedossa olevan summan joka sisältää itseltäni huijjatun summan ja muiden ”CS Finland” facebook ryhmässä huijjattujen summat.
3. Sanoin kyseistä henkilöä mukavaksi henkilöksi, koska hän oli. Meillä oli yhteinen kiinnostuksen kohde, joka oli nämä cs skinit ja juttelimme niistä edeltäneen vuoden aikana useampaan kertaan. En ole 100% varma, että hänen tekonsa johtui uhkapelaamisesta, mutta oletan sitä.
4. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun cs piireissä joku henkilö ottaa useammalta henkilöltä niin sanotun ”exit scämmin”. Rikosilmoituksista käynnistyvä tutkinta ei valitettavasti usein johda mihinkään, koska takaisin perittävä summa on niin suuri, että syytetyllä ei ole varaa sitä uhreille maksaa. Tämän jälkeen asia voidaan viedä käräjille, mutta aika harvoin kukaan jaksaa sitä tehdä koska se vie aikaa ja rahaa. Toki syyttäjä voi alkaa sitä käsittelemään ilman uhrien vaatimusta, mutta tämä on ilmeisesti melko harvinaista.
5. Tähän en osaa mitään vastata, pahoittelut siitä.

Lisätään vielä "ei kannata tehdä rikosilmoituksia, koska ne ei kuitenkaan johda mihinkään".
Kai tiedät, että et voi käyttää lainausmerkkejä tilanteessa, jos muokkaat itse toisen lausetta? En ole missään vaiheessa sanonut, että rikosilmoitusta ei kannattaisi tehdä😂 Olen itse sen tehnyt ja kehotan muita sen myös tekemään. Se, että kukaan ei luultavasti tule rahoja saamaan takaisin on todennäköisyys. Se, että rikosilmoitus ei johda mihinkään ei. Suosittelen oikeasti kehittämään tuota luetun ymmärtämistä, jos tekstistä sait jotenkin tuon irti.

Viimeksi muokattu:
Itse olen käynyt kauppaa vain täällä foorumilla kyseisen henkilön kanssa. Sen verran komppaan Steffeä, että paria viimeistä kuukautta aikaisemmin ei mitään ongelmia ole ollut kaupankäynnissä, mutta viimeisin homma meni kyllä sitten kunnolla ojaan.
Parin tämän foorumin käyttäjän kanssa olen itse vaihtanut muutaman sanan tästä tapauksesta ja toivottavasti kaikki keitä on huijattu tekevät rikosilmoituksen. Huijari on huijari, vaikka voissa paistaisi. Kantapään kauttahan tästä nyt itse oppi ettei voi luottaa tuntemattomiin myyjiin vaikka kuinka mukavasti olisi kaupanteko sujunut aikaisemmin. Itsekään en usko että rahoja tulen koskaan näkemään, mutta never say never.

Tuskin ratkaisisi yhtään mitään. Jos joku haluaa farmata palautteita isompaan huijaukseen, sen voinee tehdä mm. halvoilla peleillä/komponenteilla tai vaikka Kulta-Katriinallakin.
Toki, mutta tässäkin esimerkissä ne Juhla Mokat pitäisi lähettää useampaan kertaan ostajille (vaiva). Jos haluaisi farmata kauppiaspalautteita isompaa huijausta varten.

Onhan täällä myyjiä, jotka myy suurinpiirtein kerran kuussa uusia puhelimia, kun ”en pitänytkään Applen laitteista” ja puhelin ostettu jostain missä on osamaksu tarjolla. Ostaja saa kyllä puhelimen, mutta kyllähän tuosta arvaa että mikä on oikeasti taustalla ja myynnin syynä.

Jossain vaiheessa se kulissi voi sitten romahtaa, eikä ostaja saakaan enää sitä puhelinta. Ei tota voi estää mitenkään, ostajien pitää vaan käyttää järkeä ja ymmärtää riskit jos ostaa myyjältä joka kauppaa tavaraa kokoaika. Sillä että onko kyseessä puhelimet vai CS skinit ei ole mitään merkitystä.

Vaihdoimme aiemmin tänään yksityisviestejä @Steffe2K kanssa, hänellä oli @Kahvimooses puhelinnumero tallessa viime vuoden puolella tehdyistä kaupoista jonka kertoi viestissään ja kysyi onko kyse samasta numerosta.

Itse kun en asiaan millään tavoin liity (muuta kuin suunsoiton myötä) olin jo poistanut @anetsi saamani viestin joten ei ollut mitään vahvistettavaa.

Viesteilymme perusteella uskoisin @Steffe2K olevan kuitenkin oikealla asialla, ylläpitohan voi varmistaa onko kyse altterista jos joku vain kokee sen tarpeelliseksi ja raportoi, itse en näillä tiedoilla koe.

Tuskin ratkaisisi yhtään mitään. Jos joku haluaa farmata palautteita isompaan huijaukseen, sen voinee tehdä mm. halvoilla peleillä/komponenteilla tai vaikka Kulta-Katriinallakin.
Ja kuten on huomattu aina löytyy niitä jotka lankeaa ihan nollapalautteella kauppaa tekeviin YV-yhteydenottoihinkin. Ehdotan mielummin sen kaaliseppo-quoten upottamista kaikkiin myynti-ilmoituksiin.

Statistiikka

Viestiketjuista
302 862
Jäsenet
82 230
Uusin jäsen
Synapsikohina

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom