Pyydä ylläpitoa poistamaan se turha nega.Kaiken kukkuraksi kun hän ei pitänyt sovitusta. Annoin hänelle rehellisen negatiivisen palautteen jossa kerroin asian laidan, sain vastineeksi häneltä negatiivisen palautteen valehtelusta.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pyydä ylläpitoa poistamaan se turha nega.Kaiken kukkuraksi kun hän ei pitänyt sovitusta. Annoin hänelle rehellisen negatiivisen palautteen jossa kerroin asian laidan, sain vastineeksi häneltä negatiivisen palautteen valehtelusta.![]()
Kiitos.Osnow ikibannattu kauppa-alueella pelleilystä
Tähän voisi tosiaan suunnitella jotain muutoksia, että kauppiaspalautteista näkyisivät selvästi eriteltynä positiiviset ja negatiiviset.Tuo on jotenkin harhaanjohtava, kun em hepullakin on kauppiaspalautteita 32,
Tulee jotenkin positiivinen olo. kun noin paljon palautteita.
Kannattaisko tuota jotenkin muuttaa, että negat näkyisi selvemmin?
@Sampsa
Tuo kauppiaspalautesysteemi on valmis plugini, joten se on toteutukseltaan mitä on.Tähän voisi tosiaan suunnitella jotain muutoksia, että kauppiaspalautteista näkyisivät selvästi eriteltynä positiiviset ja negatiiviset.
Tässä Osnowin tapauksessakin varmasti oltaisiin paljon aikaa ja turhia "kauppoja" säästetty jos negatiiviset palautteet olisivat olleet paremmin nähtävissä heti kättelyssä.![]()
Aivan, ymmärrän.Tuo kauppiaspalautesysteemi on valmis plugini, joten se on toteutukseltaan mitä on.
tää olikin (itselle) jännä case sillä kyseinen nimimerkki olisi heti ollut ns. foorumilta tuttu, useimmat aktiivit jää mieleen myyntipuolelta.Todella huono kokemus käyttäjästä @Osnow. Näköjään varailee systemaattisesti tuotteita, ilmoittaa tulevansa noutamaan ja heittää ajankohdan viikon päähän. Henkilöstä ei ikinä kuulu ja kauppiaspalautteen perusteella tekee sitä jatkuvasti. Toivottavasti joku muu näkee tämän.
Kiitos nopeasta toiminnasta, sori noista myyntiketjujen varoittelusta.Osnow ikibannattu kauppa-alueella pelleilystä
Hyvä vain että varoittelit, vaikkakin olin jo onneksi varannut sen muulle.Kiitos nopeasta toiminnasta, sori noista myyntiketjujen varoittelusta.
Pahoin pelkään, että pian se takaisin ilmestyy toisella nimimerkillä. Saa nähdä jatkaako häirintää...Ihme kehveli kyllä ollut tuo edelläpuhuttu. Liekö ihan kiusanteolla tuota viestifloodia kauppapaikalla tehnyt vaiko elikö täysin jossain ihan omassa harhaisessa maailmassaan. Pääasia kuitenkin ettei enää harmia täällä aiheuta.
Kuvio on nyt kuitenkin ylläpidonkin tiedossa, jos ilmestyy joku "uusi" käyttäjä, joka hupihuutelee samalla tyylillä isoista määristä eri tavaroita voi melkeimpä olettaa kuka on touhun takana tai vaihtoehtoisesti jos on oikeasti täysin eri kaveri niin bännivasaraa ilman sen suurempaa nostalgisointia..Pahoin pelkään, että pian se takaisin ilmestyy toisella nimimerkillä. Saa nähdä jatkaako häirintää...
Kauppapaikoilla esim.Torissa pyörii henkilö nimimerkeillä Tom J, Ton A, electronyoy, ahtony jne. Varmasti tuttu tapaus. Kauppasi näytönohjainta netistä otetuilla kuvilla alhaiseen hintaan (2080Ti) ja keskusteli hyvin asiallisesti esiintyen kauppamiehenä. Kaupan ehtoina oli puolet rahoista mobilepayn kautta kun komponetti on postissa ja loput summasta kun tavara saapuu. "Siinä toimii molemmin puolinen luotto ja vain kerran tullut ongelmia asiakkaan kanssa joka katosi toisen puoliskon kanssa". Noh seurantakoodista tuli ilmoitus, rahat lähetin ja homma jäi sille tielle. Kaikenmaailman viivästyksiä ja sen jälkeen yhteydenpito loppui. Tarkempi olisi pitänyt olla ja herätyskellot soivat vasta maksusuorituksen jälkeen. Edellisestä kusetuksesta jo sen verta vuosia aikaa, ettei osannut olla varpaillaanNoh tehdään nyt tästä rikosilmoitus, jos jotain auttaisi...
Perkele menee omat nimikirjaimet lokaanTorista huijari T.N. nimellä, tilinumero FI2450...8602. Lupaa lähettää 2080Ti, kuittia ei ole kun "muuton yhteydessä mennyt hukkaan" vaikka kortti on 2pv vanha![]()
Torista huijari T.N. nimellä, tilinumero FI2450...8602. Lupaa lähettää 2080Ti, kuittia ei ole kun "muuton yhteydessä mennyt hukkaan" vaikka kortti on 2pv vanha![]()
Tämä olikin muuten hyvä huomio!Jos torista kuitenkin ostelee niin näkee sieltä koska kyseinen nimimerkki on rekisteröity. Jos on rekisteröity esim huhtikuussa 2020 niin olisin kyllä erittäin varovainen ennakkomaksuissa. Sit jos on huhtikuussa 2015 niin voisi kuvitella olevan suht rehellinen kun ei vielä ole bannitty pois.
Jostain syystä tämä informaatio ei kuitenkaan näy mobiilissa.
Ammattitaitoinen nisti pitää kymmeniä vanhoja käyttäjiä varalla huijjaustarkoitukseen jopa vuosia ennen käyttöä. Tieto.Jos torista kuitenkin ostelee niin näkee sieltä koska kyseinen nimimerkki on rekisteröity. Jos on rekisteröity esim huhtikuussa 2020 niin olisin kyllä erittäin varovainen ennakkomaksuissa. Sit jos on huhtikuussa 2015 niin voisi kuvitella olevan suht rehellinen kun ei vielä ole bannitty pois.
Jostain syystä tämä informaatio ei kuitenkaan näy mobiilissa.
Joo nistit ovatkin näitä kavereita, jotka suunnittelevat elämäänsä vuosia eteenpäin. Tai sitten ei.Ammattitaitoinen nisti pitää kymmeniä vanhoja käyttäjiä varalla huijjaustarkoitukseen jopa vuosia ennen käyttöä. Tieto.
Johaan täällä foorumilla on R&T osiossa porukkaa joilla on uusia nimimerkkejä ”kypsymässä” ja ihan pelkästään viihteen takia. En olisi itse yllättynyt vaikka olisikin yleisempää toimintaa myös Toreissa tms. Toivottavasti ei ole suosittua.Jep. Kyllä ne on aika marginaali porukka jotka ihan varmuuden vuoksi rekisteröi useita nimimerkkejä että saa parin vuoden päästä koijata apinaa.
En epäile etteikö siellä muutama tällainenkin olisi toki.
Torissa tulin nyt elämäni ekaa kertaa kusetetuksi, itsellä kokemusta netissä myynistä varmaa kohta lähemmäs sata tuotetta, eikä koskaan ongelmia.
Laitoin ostoilmoituksen Tori.fi että ostetaan RTX 2080 Superi, no sieltä tulikin sitten nimimerkillä tarjoamaan Asus Rog Strix 2080TI, että kelpasko tommonen että vähän on budjettia kalliimpi ku haettu superi. Tultiin lopputulokseen että näyttis Kuopiossa ja itse Rovaniemellä. 450e plus postit, myyjä tarjoutui vielä ostamaan särkyvän tarran ja sanoi että näyttiksen voi palauttaa jos ei toimi.
Siiryttiin Whatsappiin jossa esitteli ittensä, Nimikirjaimet E.H.
Pyysin näyttiksestä kuvat timestampilla ja sainkin kuvan missä oli näyttis, laatikko, sekä lappu missä oli päivämäärä,näyttiksen malli sekä torin nimimerkki, sekä Komponenttikauppa.fi saatu ostokuitti, tuote oli kuulemma takuunalainen.
Rahat siirtoon, kuulemma kuitti siirosta riitti nii vie heti huomena postiin, tapahtuma hetki siis sunnuntai ilta kun posti ei enään auki.
Tästä alkoikin sitten ongelmat, "joo huomena koitan keretä" joka kerta, kohta oltiikin päivystyksessä ja sitten oliki kyyti ongelmia ettei pääse postiin, mutta heti huomena taas pääsis. Tätä jatkui 1,5viikkoa jolloin myyjä ilmoitti että antaisin tilinumeron että voi siirtää rahat takasi siksi aikaa että saa tavaran postiin ja maksaisin sitten takaisin ku oon testannu näyttiksen. Tilinumeron toimitin ja rahoja jäin odottamaan, Keskiviikkona siirretyt rahat ei näkyny perjantaina (Säästöpankista siirto Danskeen) Ja myyjä oli luvannut että 100% varmuudella vklp paketti lähtee postiin.
Erehdyin lauantaina kysymään että meneekö postiin niin tästäkö myyjä riemastu ja sanoi että mene tekemää rikosilmoitus maanantaina jos ei muka rahoja tai seurantakoodia näy.
Fastforward maanantaihin, aamupaskalla istuessa tarkastan tilin= ei rahoja, Screenshotit myyjälle että ne siirtokuitit vauhilla tähän, Taas epämääräistä selitystä kuinka ei voi puhelimella ottaa screenshotti eikä selaimella pääse ku avainlukulista kotona. Saisin klo 16:00 menessä siirrosta kuitin.
Summa summarum = Rahoja eikä Seurantakoodia ole näkynyt vieläkään, eikä myöskään kuittia siirrosta. Rikosilmoitus tehty, myyjälle ilmoitettu mutta onlinessa käynnistä huolimatta ei lue viestejä enään, viestit siis menevät perille ja käyttäjä näkyy käyvän onlinessa.
Poliisin yhteydenottoa odotellessa
-Nyt Vituttaa
ei muutakun ilmoa vetämään, näyttäisi että oot 3 viikkoa jo odotellutLaitetaas vielä tänne kyselyä ennen kuin otan viranomaisiin yhteyttä, eli: sattuisiko joku tietämään jäsenen @ssssammy statuksesta? Oli kaupat sovittuna puhelimesta ja rahat kyllä kelpasi, mutta laitetta ei ole kuulunut postista ja viesteihin ei vastata enää. Tyypillä on positiiviset palautteet ja pitkäaikainen käyttäjä täällä (ja torissa, missä myös myynti-ilmoitus), niin en haluaisi loata mainettaan turhaan, mutta ei tässä enää oikein vaihtoehtojakaan ole.
Laitetaas vielä tänne kyselyä ennen kuin otan viranomaisiin yhteyttä, eli: sattuisiko joku tietämään jäsenen @ssssammy statuksesta? Oli kaupat sovittuna puhelimesta ja rahat kyllä kelpasi, mutta laitetta ei ole kuulunut postista ja viesteihin ei vastata enää. Tyypillä on positiiviset palautteet ja pitkäaikainen käyttäjä täällä (ja torissa, missä myös myynti-ilmoitus), niin en haluaisi loata mainettaan turhaan, mutta ei tässä enää oikein vaihtoehtojakaan ole.
Kaapannut tunnuksenJust joo. Ihan heti en kyllä usko tuollaiseen.
Näitä voi oikeastikin sattua. Viime viikolla ostin britti ebaysta tavaraa ja muutama tunti myöhemmin tuli ylläpidolta maili, että kauppa perutaan. Syyksi ilmoitettiin, että kauppiaan tili on kaapattu, eikä pidä missään nimessä vastata myyjän mahdollisiin viesteihin.Kaapannut tunnuksenJust joo. Ihan heti en kyllä usko tuollaiseen.
Jos otetaan huomioon kaikki maailman kauppapaikat ja sivustot niin tilanne on varmaan toinen. Täällä nyt ei kuitenkaan ole varmaan ainuttakaan tunnusta ikinä kaapattu tai jos on niin ei ole ainakaan mainittu.Tuollaista tapahtuu yllättävän usein. Esim. amazonin ja vastaavien kauppapaikkojen suhteen.
Itselle kävi sama pari vuotta sitten erään Saksan Amazonin kauppapaikan kanssa. Oli saanut positiivisia palautteita ja uskalsin laittaa tilauksen sisään, vaikka hinnat oli epäilyttävänkin halpoja. Seuraavana päivänä huomasin, että kaupasta oli kadonnut kaikki tuotteet (joita oli satoja) – ja kun katsoin tarkemmin palautteita, niin tuorein oli useamman vuoden takaa. Otin saman tien yhteyttä Amazonin asiakaspalveluun ja onneksi sain maksuhyvityksen lähes saman tien luottokortille. Kuulemma ei ollut mikään ainutkertainen tapaus, vaan tappelevat näiden kanssa jatkuvasti. Niin se vain taitaa olla, että mikään palvelu, jossa ei vaadita 2-vaiheista tunnistautumista, ei lähtökohtaisesti ole kovin luotettava...Näitä voi oikeastikin sattua. Viime viikolla ostin britti ebaysta tavaraa ja muutama tunti myöhemmin tuli ylläpidolta maili, että kauppa perutaan. Syyksi ilmoitettiin, että kauppiaan tili on kaapattu, eikä pidä missään nimessä vastata myyjän mahdollisiin viesteihin.
Nyt soitti poliisi ja kertoi että oli saatu epäilty kiini ja ja jututettu. Vähän isompi mälli ollu kyseessä sillä herra konstaapeli kertoi että samasta tapauksesta on nyt tehty rapia 50 ilmotusta. Odotetaan nyt oikeuden päätöstä ja saatavat ulosottoon. Nousee kuulemma korkoa maksupäivästä lähtien ko.summa, tiedä sitten kuinka paljon ja meneekö kuukausia vaiko vuosia![]()
Miksi siinä tapauksessa vaivautua niinkään paljon, koska io-techin palaute koskee kauppiasta, eikä vaadi että kauppaa on tapahtunut, tai tavaraa edes ollut myynnissä...helpompi tehdä vaikka 10 tunnusta ja sitten näiden välillä tehdä kauppoja ja jakaa palautteita, pitää vaan hp:n niin korkealla ettei kukaan vahingossa pilaa "kauppoja".. ja ainahan voi valehdella että menikin jo hp:llä yv:llä.
palautesysteemi olisi kuten Huuto.net:ssä, paitsi että palautteisiin linkatut kohteet eivät katoaisi niin nopeasti näkyviltä
pitäisi palkata lakimiesarmeija kaikenlaisia GDPR- ja muita yksityisyyspelleilyjä varten
Varokaa jos olette aikeissa ostaa Raspberry pi 4 b. Ainakin marketplacella on huijari joka ei halua tehdä muuta kuin etäkaupat täällä Helsingissä. Se on edelleen myynnissä siellä. Hintaa oli viimeksi 31€.
Avaatko hieman, että millainen tapaus tämä kokonaisuutena on? Sinun tilisi on tehty 6 päivää sitten ja poliisin ohjeistus näissä yksityisissä kaupoissa on, että odotellaan 1-2 viikkoa. joten tulikohan hieman hätäseen tehtyä? Toisakseen, jos sulla on huono kokemus niin anna negatiivinen palaute.Nimimerkistä @Tur_K tehty rikosilmoitus, rahat meni, tuotetta ei näkynyt. En suosittele hänen kanssaan kaupantekoa. Laita Yv jos tarvitset lisätietoa.
Yritin ostaa kyseiseltä nimimerkiltä näytönohjaimen. Kaupat sovittiin, raha vaihtoi omistajaa, ja sen jälkeen kommunikaatio loppui täysin. Puhelinnumeron sain selville muiden hänen kanssaan kauppaa tehneiden avulla, kiitos siitä asianosaisille. WhatsApp-viestissä käyttäjä on suoraan ilmoittanut että ei ole minulle maksamassa rahoja takaisin, ja rikosilmoituksen tekoon on kommentoinut että "Näin se täytyy tehdä". Käyttäjä on esiintynyt muille usealla eri nimellä ja tilinumerolla. Foorumilta löytyy toinenkin uhri, jonka kanssa olen myös asian tiimoilta ollut tekemisissä. Poliisin ohjeistus odottelusta ei voisi vähempää kiinnostaa tässä kohtaa, jos tekijä suoraan myöntää huijanneensa, joten unohdetaanpa se hätäisyys. Aiemman viestini tärkein pointti oli tuoda julki mahdollisimman selkeästi että kyseisen käyttäjän kanssa ei missään nimessä kannata ryhtyä kaupantekoon, eikä alkaa selittämään juurta jaksaen että miten rahani vietiin. Jos vieläkin tarkemmat deltajit kiinnostaa, niitä voi pyytää minulta yksityisviestillä.Avaatko hieman, että millainen tapaus tämä kokonaisuutena on? Sinun tilisi on tehty 6 päivää sitten ja poliisin ohjeistus näissä yksityisissä kaupoissa on, että odotellaan 1-2 viikkoa. joten tulikohan hieman hätäseen tehtyä? Toisakseen, jos sulla on huono kokemus niin anna negatiivinen palaute.
Just ajattelin, että pitäisikö tarttua kyseisen tyypin 3070:n vaihtotarjoukseen. Aika riskillä kaveri kyllä vetää, jos on kuitenkin valmis f2f kauppoihin ja vaihtoihin. Ehkäpä etsin korttini muualta.Nimimerkistä @Tur_K tehty rikosilmoitus, rahat meni, tuotetta ei näkynyt. En suosittele hänen kanssaan kaupantekoa. Laita Yv jos tarvitset lisätietoa.
Ko. jampan huijaamat muutkin kaverit voisivat myös käydä negatiiviset palautteet kirjailemassa niin saadaan myyjä banneihin.Yritin ostaa kyseiseltä nimimerkiltä näytönohjaimen. Kaupat sovittiin, raha vaihtoi omistajaa, ja sen jälkeen kommunikaatio loppui täysin. Puhelinnumeron sain selville muiden hänen kanssaan kauppaa tehneiden avulla, kiitos siitä asianosaisille. WhatsApp-viestissä käyttäjä on suoraan ilmoittanut että ei ole minulle maksamassa rahoja takaisin, ja rikosilmoituksen tekoon on kommentoinut että "Näin se täytyy tehdä". Käyttäjä on esiintynyt muille usealla eri nimellä ja tilinumerolla. Foorumilta löytyy toinenkin uhri, jonka kanssa olen myös asian tiimoilta ollut tekemisissä. Poliisin ohjeistus odottelusta ei voisi vähempää kiinnostaa tässä kohtaa, jos tekijä suoraan myöntää huijanneensa, joten unohdetaanpa se hätäisyys. Aiemman viestini tärkein pointti oli tuoda julki mahdollisimman selkeästi että kyseisen käyttäjän kanssa ei missään nimessä kannata ryhtyä kaupantekoon, eikä alkaa selittämään juurta jaksaen että miten rahani vietiin. Jos vieläkin tarkemmat deltajit kiinnostaa, niitä voi pyytää minulta yksityisviestillä.
Väliajoin tuntuu kestävän, että banhammer heilahtaaNo eikös tuon kyseisen kusettajan tunnuksen voisi sulkea samantein ettei nyt ainakaan tuolla tunnuksella enempää vahinkoa tee![]()